SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Majoraan op 18-06-2024 09:22:06 ]
Felies! Je bent officiëel poezenmama!quote:Op maandag 17 juni 2024 23:48 schreef Majoraan het volgende:
Ik heb sinds vrijdag griep en koorts en snotverkouden, dus ik blijf niet voor antwoorden. Maar wou nog wel even dit verslag voor jullie plaatsten![]()
20:19 vruchtwater?
[ link | afbeelding ]
Poes wil alleen lekker op schoot liggen maar 21:12 zie ik duidelijk weeën.
[ link | afbeelding ]
Ik zet haar in de mand en blijf aaien, maar poes gaat naar haar laatste favoriete schuilplek en dat is onder mijn stoel. Ik had er al een zacht dekentje neergelegd.
21:32 de eerste
[ link | afbeelding ]picture upload
22:20 en 22:31
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Prachtigquote:Op maandag 17 juni 2024 23:56 schreef Majoraan het volgende:
Het lijken er drie te zijn. Ik heb het kleedje nog niet verschoond want het lijkt me dat poes dat zelf al goed had geregeld. De kittens werden geboren en schoongelikt aan de voorzijde van de stoel, en nu liggen ze met zijn allen op de andere helft, tegen de achterkant. Heb net nog even gekeken en toen ik tegen haar praatte zei dat heb je goed gedaan meissie begon ze tevreden te spinnen.
Ik denk 3, maar lastig want ze zijn allemaal zwart.quote:Op maandag 17 juni 2024 23:52 schreef maily het volgende:
[..]
Felies! Je bent officiëel poezenmama!![]()
![]()
Wat goed dat ze bij jou in de buurt wou blijven!
En hoeveel kittens zijn er? 3 of 4?
Volgens mij ben je aangenomenquote:Op maandag 17 juni 2024 23:59 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ik denk 3, maar lastig want ze zijn allemaal zwart.
Ze was de laatste dagen heel aanhalig, ze leek wel een stalker. ik heb alle liefdesbetuigingen gehad. Van likjes en lovebite tot neus aan neus en kneden met voorpootjes.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 17 juni 2024 23:59 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ik denk 3, maar lastig want ze zijn allemaal zwart.
Ze was de laatste dagen heel aanhalig, ze leek wel een stalker. ik heb alle liefdesbetuigingen gehad. Van likjes en lovebite tot neus aan neus en kneden met voorpootjes.
Hier moest ik vreselijk om lachen en is tegelijk mijn angstquote:Op dinsdag 18 juni 2024 00:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Die kittens gaan dus ook nooit meer weg![]()
![]()
5 kittens?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:24 schreef Majoraan het volgende:
Ik heb ze (5) net in de schone mand gelegd, netjes op een rij![]()
ondertussen ging mama even wat eten.
[ link | afbeelding ]
Dus je hebt nu een katerquote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:55 schreef Majoraan het volgende:
5 kittens….
Toen eerst thee gezet om bij te komen van de schrik, en daarna het grut in de mand gezet.
Ik heb die ook ooit gekocht, maar vond ze toch wat spannend om om te doen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:50 schreef Majoraan het volgende:
Vanaf welke leeftijd mogen ze deze halsbandjes om?
Dan kan ik beter zien of ze allemaal wel drinken.
En zonet dacht helder bloed op een kitten te zien.
Met een bandje om weet ik welke, om te controleren.
Ik wil geen gevaarlijke situatie met halsbandjes, dus dat gaat niet door. De nagellak tip kreeg al toen ik dacht dat het 3 waren. ik vind het eigenlijk ook niet leuk om die mooie pluizenbolletjes te scheren. Er zijn idd al 2 die ik herken en misschien van allemaal details opschrijven + detailfoto ofzoquote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb die ook ooit gekocht, maar vond ze toch wat spannend om om te doen.
Nu zijn ze nog erg klein, en omdat ze niet loslaten als er druk op komt (kitten wat vastzit) kan het gevaarlijk zijn als ze gaan rondscharrelen.
En toch meer dan drie kittens, ik vind haar al een erg dikke buik hebben voor zo’n klein aantal, maar je eeet het pas als ze er zijn.
Neem even de tijd om ze goed te bekijken, ik zag er al wit bij zitten en die tekening is vaak bij ieder kitten anders.
Iedereen dagelijks op hetzelfde moment wegen met een keukenweegschaal (klein bakje met kitten erin) en dan kun je op basis van gewicht ook onderscheid maken.
Ik verfde bij identieke kittens vaak een teennagel, maar dat schijnt niet gezond te zijn, omdat moeder dat er soms wil aflikken.
Wat ik daarna deed was het scheren van een flank. Kan met een wegwerp scheermesje of je vraagt of je even bij de dierenarts mag langskomen hiervoor.
Je hebt vijf kittens dus met rechter en linker voorflank en rechter en linker achterflank en eentje niks geschoren ben je rond. Als alles identiek is. Maar dat is zelden, zeker niet bij de meerkleurigen.
Als ze beweeglijk zijn en goed drinken, en tevreden slapen als ze niet drinken hoef je je over het bloed weinig zorgen te maken. Kan nog uit de navelstreng komen maar waarschijnlijker is het dat het bloed van moeder is. Want die bloedt een paar dagen na de bevalling nog licht na. Ruimte ze veelal netjes zelf op maar ze kan altijd een plekje missen.
Als de ontsnappeling nog op de deken lag hoef je je weinig zorgen te maken. Die warmt snel genoeg weer op. Wel slim om ze in de mand te leggen, die hoge rand voorkomt voor nu onbedoelde ontsnappingen en dus afkoelen.
Na een week of twee moet je in de gaten gaan houden of ze er niet uit scharrelen en niet terug erin kunnen. Dan legde ik vaak een deken en wat handdoekjes neer bij de uitgang als landingsbaan.
Hoe is het met moeder? Zorgt ze er goed voor? En vindt ze jou nog steeds leuk?
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 juni 2024 22:10 schreef Majoraan het volgende:
Zojuist de kittens gewogen (heel snel, want ze piepten erg en moeder keek wantrouwend)![]()
Ze waren 144, 146, 151, 154 en 158 gram. Dat lijkt me toch best zwaar voor amper 2 dagen en jonger![]()
achter de spoiler nog wat foto's.Dat zijn prrrrima gewichtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zoals ik dan altijd zeg: moeder geeft slagroom
Je foto’sTevreden mamma en tevreden kinders.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Leuk! @Majoraan kan een thema voorstellen.quote:
Koe, Meerkoe en Meestkoequote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:23 schreef maily het volgende:
[..]
Leuk! @:Majoraan kan een thema voorstellen.![]()
Wat hadden we toch ooit bij een nestje van @:Cat-astrophe ?
Netgeenkoetje enzo
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Koe, Meerkoe en Meestkoe
Maar dat nestje had helaas voor 2 van de 3 geen happy end
Het naam geven heb ik al uitbesteed aan mijn vrijwilligers die oma gaan helpen om met de kittens te spelen en knuffelen. Kleindochter (bijna 8, ik weet ineens een leuk verjaardagscadeauquote:
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Koe, Meerkoe en Meestkoe
Als ik naar jouw beschrijving van de zorgzaamheid van moederpoes en naar de gewichten van de kleintjes kijk hoef je je weinig zorgen te maken.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 01:36 schreef Majoraan het volgende:
[..]![]()
Is het zo dat elke dag dat ze leven, ze steeds minder kans hebben om nog te sterven, dat het wel goed komt?
Soms als ik ze roerloos in de mand zie liggen heb ik de neiging om even tegen de mand te schoppen, maar ik doe het niet. En na een tijd staren zie je dat ze heerlijk lagen te slapen en nu weer lekker gaan drinken.
Ondanks dat ik ziek ben heb ik zelden zo weinig geslapen als afgelopen week, zit nog vol adrenaline en liefde.
Het kan verkeren, zo word je verjaagt en bedreigt met emmer water, zo hopen ze dat je besluit altijd bij ze te blijven wonen
Naar het restaurant van Hoe Langquote:
Dekens kun je best goedkoop krijgen, al voor 6 euro ongeveer. Bij de Action of bij andere goedkopere winkels.quote:Op maandag 10 juni 2024 01:43 schreef Majoraan het volgende:
Allemaal bedankt voor de reacties en moeite om lange replies te typen.
Ik voel het echt als enorme steun.
In plaats van iedereen te quoten probeer ik hier antwoord op alle vragen te geven.
Ze heeft 28 mei voor een week zwerversbandje gekregen van dierenambulance.
Ze was niet gechipt en niet als vermist opgegeven.
Ja ze gaat in de kraammand liggen.
Ze is ontvlooid ( 23 mei) en ontwormd (4juni).
Dronspot Medium Kat - Wormenmiddel - Welkoop
De mand bestaat uit vele lagen: Een wollen baby deken, daarop een matras dat ik uit een logeerdekbed heb geknipt. Daarop een badhanddoek en incontinentie matje en hydrofiel luier. Daarop weer een badhanddoek en incontinentie matje en hydrofiel luier. Daarop een mega hydrofiel luier, incontinentie matje en hydrofiel luier. Zodat ik snel laag voor laag kan afpellen en uitwassen.
Ik heb alles, behalve de deken, op kookwas uitgewassen en nagespoeld met azijn. Ook een aantal hydrofiel washandjes voor het geval ik een glibberige kitten moet vastpakken. (Ik hoop van niet).
Ik heb ook een reismandje gekocht voor het geval we snel naar een dierenarts moeten, maar zoals iemand al zei hoop ik dat die stress de poes bespaard wordt.
Verder heb ik voor de hygiëne CSI urine reiniger en CSI geurspray gekocht. En een (hopelijk overbodig) spuitbus tegen eventuele vlooienplaag.
Ook hebben we via Marktplaats een microchip luik gekocht, zodat er geen andere katten binnen kunnen komen, en de kittens niet naar buiten kunnen. De opening is zo klein dat we even wachten met plaatsen tot de buik weer dun is.
We zijn de poes al 4 weken aan het “vetmesten” en waar ze eerst (met haar grille enge ogen) het eten bijkans uit de handen griste en in een paar happen op had (en extra worst, roerei, vleeswaren, gebakken kipfilet) lijkt ze nu verzadigd en kieskeuriger. Ze blieft bijv. geen roerei meer terwijl het eerder in een paar happen op was. Ze krijgt als natvoer AH maaltijdzakjes in saus en AH paté. Als droogvoer al 3 weken Purina One Junior en dat vind ze heerlijk. Verder vind ze Felix soup heel lekker en dan krijgt ze extra vocht binnen.
En ik heb mijn kleinkinderen (10 en 8 jaar) gemobiliseerd. Ik zei oma heeft straks veel hulp nodig want er moet misschien veel gespeeld en geknuffeld worden.
Ik probeer de foto’s van vandaag hierna even onder spoiler te zetten om het forum niet te vertragen
Mee eens, katten kunnen zich meestal zelf goed redden zonder ingrepen. Het is m.i. inderdaad goed lastig wanneer je moet ingrijpen bij echt lijden. Kijk goed naar het gedrag van de moederpoes en zo te zien aan de foto's voelt ze zich superveilig bij jou en daarmee ook haar kittens.quote:Op zondag 23 juni 2024 01:47 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
En ik begrijp dat je alles wilt doen om die kittens een goed ontvangst te geven. Maar geef vooral geld uit voor het meest noodzakelijke.
Mijn eerste zorgen ging net als bij die poes in Egypte uit naar de moederpoes. Daar heb zelfs speciaal om geitenmelk gevraagd, want zonder lactose. Gelukkig hebben we in Nederland kattenmelk.
Dus nee niet direct alles in huis halen, maar wel het hoogstnodige. Maar goed, die boodschap heb ik te laat doorgegeven. Mea Culpa.
En nee, ik ben niet iemand van de regeltjes over hoe mensen hun katten moeten opvoeden. Nee, niet onderdanig zijn... maar lekker echte katten mogen zijn. Boefjes zelfs. Laat katten/ kittens gewoon katten zijn. Dat is naar mijn mening de beste manier om een kat gelukkig te maken.
quote:
Nestje 25 (?) Begon allemaal met een S toch? Smurf, sjim etcetera..quote:Op vrijdag 21 juni 2024 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Koe, Meerkoe en Meestkoe
Grappig, ik heb ook een smurfennaam bedacht voor een katje. Hij / zij is de meest sullige en ligt soms alleen, maar ik gok dat hij later de stoerste en dapperste wordt. Hij heeft 1 zwart pootje en en 3 witte en in gedachten noem ik hem al 3 dagen potigequote:Op zondag 23 juni 2024 22:07 schreef Ole het volgende:
[..]
[..]
Nestje 25 (?) Begon allemaal met een S toch? Smurf, sjim etcetera..
En Sjors is en blijft Sjors. Heus wel bijnamen, maar hebben alle katten hier in de straat
Na dag 2 zag ik al dat het babybadje niet handig was en heb ik een nieuwe mand gemaakt. Van een plastic lade uit mijn Ikea Pax kast. Op de bodem ligt een op maat geknipt stuk dekbed en voor de rand een lange reep van dat dekbed, in een verknipte groene satijnkatoen dekbedhoes. Het is genaaid met verkeerde lange lussen, maar dat is de maar de binnenkant.quote:Op zondag 23 juni 2024 01:47 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Dekens kun je best goedkoop krijgen, al voor 6 euro ongeveer. Bij de Action of bij andere goedkopere winkels.
En nee die dekens (soms fleece soms een andere stof) zijn soms bedoeld voor picnic, of voor dieren... in elk geval zijn ze iets kleiner, maar hey... meer dan groot genoeg voor een poes om op te bevallen. En die kittens zijn de eerste weken nog zo goed als blind. En als de deken te smerig wordt? Dan kun je die ook makkelijk vervangen door een andere deken. En mijn katten houden van die dekentjes. En je kunt ze bijna zo vaak wassen als je maar wilt.
En ik begrijp dat je alles wilt doen om die kittens een goed ontvangst te geven. Maar geef vooral geld uit voor het meest noodzakelijke. Incontinentie Middelen, die zijn waarschijnlijk duurder dan die goedkope dekentjes.
Een mand hebben die kittens amper nodig in de eerste weken na de bevalling. Want hoeveel kittens krijgt jouw poes? Bij mijn eerste bevalling (waarbij ik de kittens geboren zag worden) in een Egyptisch resort...waren het er 7 in totaal. Ja, die hele dikke poes was niet dik, maar hoogzwanger, maar ze wilde toch in mijn bijzijn bevallen... ik was in slaap gevallen, en werd wakker toen er al 4 piepende stemmetjes naast mij lagen. Later kwamen er nog 3![]()
Twee jaar later, toen ook al een poes bij mij was ingetrokken kreeg mijn Minimeis 3 kittens. En ook zij wilde mij er per se bij hebben. Ik liet haar kittens op zolder geboren worden, het was in de zomer.
Mijn eerste zorgen ging net als bij die poes in Egypte uit naar de moederpoes. Daar heb zelfs speciaal om geitenmelk gevraagd, want zonder lactose. Gelukkig hebben we in Nederland kattenmelk.
Dus nee niet direct alles in huis halen, maar wel het hoogstnodige. Maar goed, die boodschap heb ik te laat doorgegeven. Mea Culpa.
En wees ook niet direct te snel bij het kopen van duur kitten speelgoed. Bij mijn eerst kat (4 maanden, die bij mij kwam aanlopen) kocht maar wat ik kon vinden. Maar het liefst deed hij spelletjes met mij. Op elkaar jagen, waarbij de spelregels voor beiden ook duidelijk waren. Als hij op mijn rug sprong was hij de winnaar, en als ik hem aantikte, was ik de winnaar. Het leuk daarvan was, dat mijn rug & vooral schouders zijn veilige plek werden. En dat is het in zijn 13 jarige leven altijd gebleven.![]()
En nee, ik ben niet iemand van de regeltjes over hoe mensen hun katten moeten opvoeden. Nee, niet onderdanig zijn... maar lekker echte katten mogen zijn. Boefjes zelfs. Laat katten/ kittens gewoon katten zijn. Dat is naar mijn mening de beste manier om een kat gelukkig te maken.
Dat is mama Toto, wat een bikkelquote:Op maandag 24 juni 2024 01:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
is dat mama
![]()
We willen natuurlijk de kids zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |