Ja, dit deed me veel minder dan Oostenrijk.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:01 schreef Sableheart het volgende:
Wat mij betreft hadden Duitsland en Oostenrijk prima omgedraaid kunnen worden in de uitslag.
Toch voelt het zeker wel als een evolutie ten opzichte van het type nummer dat je in de jaren 60 en 70 hoordequote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:06 schreef BillDauterive het volgende:
Dit kwam toch ook in de jaren 80 al heel belegen over?
Vaak een beetje gekke nummers.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:08 schreef Sableheart het volgende:
Van Finland heb ik geen idee wat ik er van moet vinden.
Sorry, ik dacht gecontroleerd te hebben of alles er op stond, maar op knippen had ik niet gelet.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:16 schreef NailQueen het volgende:
Ja potverdorrie. Er is geknipt. Net bij het beste nummer
Kom je tot een top 10 voor de FOK-Jury?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:24 schreef NailQueen het volgende:
Ik heb mijn 12 puntentelling niet bijgehouden. Maar mijn favorieten waren Italie, Ierland, Denemarken en Belgie. Zweden heb ik gemist maar die vind ik ook erg leuk
Als ik Zweden meetel:quote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:26 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Kom je tot een top 10 voor de FOK-Jury?
Awquote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:33 schreef Sableheart het volgende:
Ik ga de puntentelling overslaan, zoals gebruikelijk.
prima. Als er brede behoefte aan is laat ik hem draaien en kijk ik met alle plezier mee.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:34 schreef BillDauterive het volgende:
De volgende keer start ik de petitie dat we de puntentelling ook weer gaan kijken
Jammer. Maar inderdaad, volgende week 1994quote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:35 schreef NailQueen het volgende:
Volgende week mijn geboortejaar! Maar waarschijnlijk ben ik er niet bij
Beterschap Sableheart. Doe maar rustig aan.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:48 schreef Sableheart het volgende:
Het spijt me, maar ik voel me niet echt lekker. Ik ga vanavond vroeg naar bed, dus helaas ga ik vanavond geen oude editie opzetten.
Zou gezellig zijn! Maar zorg eerst goed voor jezelf!quote:Op zaterdag 22 juni 2024 21:21 schreef NailQueen het volgende:
Misschien dat ik zo nog even aanschuif. Ik loop nu naar huis maar ik heb nog niets gegeten.
verrassendquote:Op zaterdag 22 juni 2024 22:16 schreef NailQueen het volgende:
Willeke Alberti zag ik vanavond nog optreden in Groningen. Haar 1994 inzending heeft ze niet gezongen
volgens wikipedia geboren op 10 April 1976quote:Op zaterdag 22 juni 2024 22:22 schreef NailQueen het volgende:
Hoorde ik nou goed dat hij nog maar 17 is?
Ik ook, al eindigt dit nummer bij mij in de middenmoot.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 22:26 schreef NailQueen het volgende:
Bosnie is het land dat ik graag weer terug wil zien.
Ik dacht het wel, maar 15 is dan best jongquote:Op zaterdag 22 juni 2024 22:34 schreef NailQueen het volgende:
Was er in 1994 nog geen leeftijdgrens?
Na de riverdance haak ik afquote:Op zaterdag 22 juni 2024 23:00 schreef Sableheart het volgende:
@:NailQueen, uiteraard kijken we Riverdance, maar wil je daarna de puntentelling zien?
Alleen in 1974 lukte dat, op een iets andere manierquote:Op zaterdag 22 juni 2024 23:03 schreef NailQueen het volgende:
And the intervalact is your one big chance to lift up to Riverdance!
Wijze woorden van Petra Mede in 2016
quote:Op zaterdag 22 juni 2024 23:10 schreef NailQueen het volgende:
Oke nog even de reprise in het engels dan
Hij sloeg er eerder vanavond hard bij me in, ik hoor hem graag nog een keer.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 23:10 schreef NailQueen het volgende:
Oke nog even de reprise in het engels dan
We hebben in de jaren ervoor heel veel van dit soort nummers gehoord op de radio, maar dan beterquote:
Het brengt mij heel erg "Ik wil niet dat je liegt" in gedachtenquote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:17 schreef H_T het volgende:
[..]
We hebben in de jaren ervoor heel veel van dit soort nummers gehoord op de radio, maar dan beter
Servie en Montenegro is voor jou niet goed genoeg om te winnen?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:30 schreef H_T het volgende:
Er zit nog niet echt een winnaar tussen. Destijds was ik voor Bosniė weet ik nog wel
Het gaf me geen grote blijquote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:31 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Servie en Montenegro is voor jou niet goed genoeg om te winnen?
Duurde wel daarna 9 jaar dat we de finale weer haaldequote:
Dan snap je wel dat Lordi 2 jaar later zoveel aandacht kreegquote:
Ja, maar Everybody, I wanna, Everyway that I can, Wild Dances en My Number One waren niet bepaald mellow te noemen. Voor de winnaars was er duidelijk een andere trend, waardoor het me verrast.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:39 schreef H_T het volgende:
[..]
Dan snap je wel dat Lordi 2 jaar later zoveel aandacht kreeg
Al maakt dit me ook niet echt warm, eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:43 schreef H_T het volgende:
Albaniė komt met een van de vrolijkere nummers van de avond. Dat had ik ook niet verwacht
iddquote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:46 schreef Sableheart het volgende:
Over energiek gesproken. Ik begrijp goed dat Oekraine hier uit sprong
Ja, eensquote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:46 schreef Sableheart het volgende:
Over energiek gesproken. Ik begrijp goed dat Oekraine hier uit sprong
Wie?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:48 schreef NailQueen het volgende:
Is esf legende Zeljko Joksimovic al geweest?
Ja, hij trad als 5e opquote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:48 schreef NailQueen het volgende:
Is esf legende Zeljko Joksimovic al geweest?
Het klinkt als een lied dat een boyband als Take That heeft afgewezen.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:51 schreef Sableheart het volgende:
Waarom komen de coupletten van Kroatie me zo bekend voor? Ze zijn een stuk beter dan het refrein.
Heb jij ook zo'n soepele heupen in de disco?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:30 schreef H_T het volgende:
Er zit nog niet echt een winnaar tussen. Destijds was ik voor Bosniė weet ik nog wel
Zie me gaan!quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:53 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Heb jij ook zo'n soepele heupen in de disco?
Ik vind het nog steeds erg leukquote:
Toen ze dit opnamen stond Zweden nog op 4, achter Luxemburgquote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
irelan have won 7 times
Sweden 2023: Hold my beer
Tijd gaat snelquote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:59 schreef H_T het volgende:
[..]
Toen ze dit opnamen stond Zweden nog op 4, achter Luxemburg
Bambi Thug presteerde goed.quote:
Zeker, maar dat is een enorme uitzondering in de laatste 20 jaar. En een 6e plaats is geen overwinning.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 22:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Bambi Thug presteerde goed.
Ik denk nog na of ik naar haar concert op 8 oktober ga.
In 2011 met een 8ste plek was ook niet verkeerdquote:Op zaterdag 29 juni 2024 22:02 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is een enorme uitzondering in de laatste 20 jaar. En een 6e plaats is geen overwinning.
Is het niet Beast van de x-men?quote:
Tragischquote:Op zaterdag 29 juni 2024 22:07 schreef NailQueen het volgende:
Deze jongen mocht helaas niet oud worden
Die had vaak minder aan.quote:
Ik vond Jean cool als ik mijn mening baseer op de live action filmsquote:Op zaterdag 29 juni 2024 22:11 schreef H_T het volgende:
[..]
Die had vaak minder aan.
Overigens was Beast mijn favorietNiet saai Wolverine zoals iedereen
In de tekenfilm deed ze geloof ik niet zoveel. Daar moest je bij Storm en Rogue zijn voor dames met actiequote:Op zaterdag 29 juni 2024 22:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik vond Jean cool als ik mijn mening baseer op de live action films
Medegeschreven door Brian McFadden, die er ook zelf wat mee had kunnen doen maar dat nier deedquote:Op zaterdag 29 juni 2024 22:20 schreef NailQueen het volgende:
Dit voelt ook als een nummer dat afgewezen is door een boyband.
Aan de ene kant eens, aan de andere kant: een goed mellow Eurovisienummer heeft voor mij emotie nodig, en die komt niet echt naar voren.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 22:27 schreef NailQueen het volgende:
Leuk liedje rond het kampvuur. Een inzending waar de VK zeker niet voor hoeft te schamen
Zeker niet na Jeminiquote:Op zaterdag 29 juni 2024 22:27 schreef NailQueen het volgende:
Leuk liedje rond het kampvuur. Een inzending waar de VK zeker niet voor hoeft te schamen
Terechtquote:Op zaterdag 29 juni 2024 22:42 schreef NailQueen het volgende:
Dit is een inzending van Zweden die totaal in de vergetelheid is geraakt.
En Belgiė vond je nog beroerder?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 22:43 schreef Sableheart het volgende:
Ik heb inderdaad moeite om aan een top 10 te komen.
Heel erg goed
Erg goed
12 Servie en Montenegro
Goed
10 Oekraine
8 Bosnie en Herzegovina
Redelijk
7 Cyprus
6 Griekenland
5 Duitsland
4 Turkije
3 Kroatie
2 Noord Macedonie
Matig
1 Verenigd Koninkrijk
Dit was niet in San Marino, waar hij geweldig is.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 22:46 schreef NailQueen het volgende:
Waar was Serhat die tijd? Kon die niet even presenteren?
Hij komt uit Turkijequote:Op zaterdag 29 juni 2024 22:48 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Dit was niet in San Marino, waar hij geweldig is.
Ik ken geen beter zingende Turkse tandarts/tv-producer dan ome Serhatquote:
Niet speciaalquote:Op zaterdag 29 juni 2024 22:53 schreef Sableheart het volgende:
Willen we zometeen de puntentelling kijken?
Dus krijg je nuttige informatie zoals het feit dat de winnaars blij zijn.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 23:05 schreef NailQueen het volgende:
'We moeten tijdrekken. Zeg iets. Maakt niet uit wat'
Daar is flink wat sportjournalistiek op gebaseerdquote:Op zaterdag 29 juni 2024 23:08 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Dus krijg je nuttige informatie zoals het feit dat de winnaars blij zijn.
Dat is nog wel een stapje beter dan "de voetballers die gewonnen hebben zijn blij"quote:Op zaterdag 29 juni 2024 23:12 schreef H_T het volgende:
[..]
Daar is flink wat sportjournalistiek op gebaseerd![]()
'Voetballer, jullie hebben gewonnen. Ben je nu blij?'
Het had kunnen winnen als Conchita niet had meegedaanquote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:49 schreef Sableheart het volgende:
Nederland: Heel erg goed. Een van de sterkere nummers die we gestuurd hebben, en fantastisch gestaged.
Mag wel meer peper gebruikenquote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:58 schreef Sableheart het volgende:
Verenigd Koninkrijk: matig. ik zou niet direct weten wat dit interessant zou moeten maken.
Vooral doenquote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:33 schreef Sableheart het volgende:
Ik geloof het verder wel. Dat was me net een intervalact te veel (en dat gebeurd niet vaak).
Volgende week toch maar 2024.
Ik verwacht in het algemeen trouwens dat de komende maanden ik niet meer wekelijks organiseer. Er is een tweede afspraak op de zaterdagavond bij gekomen, en ik ben van plan die ook regelmatig bij te gaan wonen.
Fijn dat je er bij bent!quote:Op zaterdag 13 juli 2024 21:04 schreef NailQueen het volgende:
Ik twijfelde of ik mee ging kijken omdat het gedoe nog zo vers is. Maar het was wel een jaar met leuke liedjes en artiesten. Dus ik kijk toch mee
https://en.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rn_Skifsquote:Op zaterdag 13 juli 2024 21:06 schreef NailQueen het volgende:
Wie was deze man eigenlijk? In Leeuwarden noemden we hem de magere Gerard Joling
Wat ik heb meegekregen is dat artiesten vanwege alle commotie geen toestemming gaven om hun nummers te gebruiken. Sommige intervals zijn ook pas 2 weken van te voren gevraagd omdat mensen afhaakten.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 21:06 schreef Sableheart het volgende:
Deze opening was wel tekenend voor deze editie, wmb. Waarom deze nummers in Eurovisie?
Ik durf ook wel een gok te doen dat we daarom we geen Abba leden zagen. Bjorn of Benny zat wel in een interval in 2023 en 2021 volgens mij.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 21:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wat ik heb meegekregen is dat artiesten vanwege alle commotie geen toestemming gaven om hun nummers te gebruiken. Sommige intervals zijn ook pas 2 weken van te voren gevraagd omdat mensen afhaakten.
Hier loopt alles primaquote:Op zaterdag 13 juli 2024 21:13 schreef Sableheart het volgende:
Ik zit op een laptop op een vakantieadres, dus hapert hij soms bij mij. Ik hoop dat jij daar geen last van hebt?
Dat krijg je als je een tekstschrijver persoonlijke toezeggingen namens de presentatoren laat maken. Dan zijn dat geen echte beloftes.quote:
Eens.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 21:17 schreef NailQueen het volgende:
Marlin doet het zeker niet slecht maar verbleekt gewoon tegenover Petra.
Kan ik me goed voorstellen ja. Zelfs gewoon thuis was het enorm zuur.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 21:23 schreef NailQueen het volgende:
In Leeuwarden had ik er wel moeite mee. Het plein was helemaal versierd in een Joost thema en bijna iedereen liep wel rond met iets van Joost. Dat je het dan niet kan vieren voelde heel zuur. Maar namens Joost wilden we toch een feestje van maken. Estland, Litouwen, Finland, Kroatie, Ierland en Armenie zorgden daarvoor
Die hele running order was opmerkelijk als je de geschiedenis kent. Dit was niet eens meer "we geven de kanshebbers de beste plek" maar gewoon "we proberen koste wat het kost de uitslag te manipuleren."quote:Op zaterdag 13 juli 2024 21:24 schreef NailQueen het volgende:
Oekraine was toch wel het meest genaaid in de running order.
Die producers choice was bedoeld om de favorieten te verspreiden. Om vervolgens Kroatie, Zwitserland en Frankrijk achter elkaar te zettenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 21:25 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Die hele running order was opmerkelijk als je de geschiedenis kent. Dit was niet eens meer "we geven de kanshebbers de beste plek" maar gewoon "we proberen koste wat het kost de uitslag te manipuleren."
Niet helemaal toch? Ik dacht dat hij was bedoeld om "een zo goed mogelijke show" neer te zetten.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 21:28 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Die producers choice was bedoeld om de favorieten te verspreiden. Om vervolgens Kroatie, Zwitserland en Frankrijk achter elkaar te zetten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |