abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 juni 2024 @ 18:14:25 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213835858
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 18:11 schreef Confetti het volgende:
Het wordt steeds evidenter dat de gegijzelden door 'gewone' Palestijnen worden vastgehouden in opdracht van Hamas. Ze worden helemaal niet door Hamas leden at gunpoint vastgehouden, anders waren ze allang doodgeschoten bij het begin van de actie.

Het is tijd om de genade los te laten en ze op de knieën te krijgen. Ook voor hun eigen bestwil.
Die Palestijnen daar hebben zoals @Qarrad terecht aangeeft denk ik helemaal geen vrije wil (meer). Dat maakt het des te ingewikkelder
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213835882
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 18:11 schreef Confetti het volgende:
Het wordt steeds evidenter dat de gegijzelden door 'gewone' Palestijnen worden vastgehouden in opdracht van Hamas. Ze worden helemaal niet door Hamas leden at gunpoint vastgehouden, anders waren ze allang doodgeschoten bij het begin van de actie.
Dit weet de hele wereld al maanden, hopelijk. Al sinds de eerste deal dat gijzelaars werden vrijgelaten.
  zaterdag 8 juni 2024 @ 18:21:00 #103
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213835902
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 18:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Die Palestijnen daar hebben zoals @:qarrad terecht aangeeft denk ik helemaal geen vrije wil (meer). Dat maakt het des te ingewikkelder
Het is denk ik een combi ook. De informatie en educatie is ook in handen van Hamas, de realiteit is dat Israël zelf ook niet veel positieve ervaringen heeft opgeleverd plus nog eens het feit dat het in Gaza een dictatuur is.

De laatste jaren waren er trouwens meer positieve initiatieven zoals het groeiend aantal werkvergunningen voor Gazanen. Dat is ook een van de redenen voor de actie van Hamas, dat kon natuurlijk niet hebben dat er meer en meer mensen achter kwamen dat aan de andere kant van het hek ook maar normale mensen woonden vooral.
pi_213835917
quote:

[..]
Die Palestijnen daar hebben zoals @:qarrad terecht aangeeft denk ik helemaal geen vrije wil (meer). Dat maakt het des te ingewikkelder
Het gekke is dat dat vluchtelingenkamp dus blijkbaar krioelt van de Hamas figuren terwijl het zogenaamd UNWRA zou zijn die daar de scepter zou zwaaien.
pi_213835924
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 18:02 schreef Qarrad het volgende:
't Wordt weer gezellig op straat her en der, met peaceful mensenmassa's die het bloedbad van Nuseirat condemnen.

[ x ]

[ x ]
Dit zijn wederom gewoon pro-Hamas demonstraties.
pi_213835937
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Wienerschnitzels op 08-06-2024 18:26:32 ]
pi_213835946
quote:

[..]
Het is niet de modus operandi van hamas om willekeurige families te dwingen om gijzelaars vast te houden. Meestal zijn het families van strijders of families in het netwerk van hamas.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 juni 2024 @ 18:30:36 #108
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213836005
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 17:56 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Prima toch? maakt het uit
De gijzelaars zaten bij de "gewone onschuldige burgers" opgesloten. Hamas had gewoon hun verlies kunnen nemen en pas op de plaats maken. Deden ze niet, het was Hamas die het vuur opende terwijl ze zich tussen de burgers bevonden. En terugschieten mag de IDF gewoon.
Daarnaast zijn ze bij de IDF wel zo getraind dat ze eerder schieten op iemand met een wapen dan op iemand zonder, gewoon omdat degene mèt wapen gevaarlijker is. Hoewel er in de chaos van alles kan gebeuren. Shit happens. En als tientallen Hamassholes aan het schieten zijn in een enorm vuurgevecht en toch raken ze slechts één IDF soldaat moet je afvragen hoe goed hun schutterskunsten zijn. Want ik denk dat ze dan gewoon op full-auto zijn gaan sprayen. Burgers be damned.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_213836226
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 17:45 schreef Shotty het volgende:

[..]
Hamas die zich verstopt achter de Palestijnse burgers is niet bepaald “ongekend”….

Wel wreed inderdaad.
Hordes mensen die dat niet begrijpen, helaas. "hamas is verzet" :r
  zaterdag 8 juni 2024 @ 18:51:49 #110
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213836317
Het is altijd keihard janken wanneer ze "vluchtelingenkampen" bombarderen, maar zie hier wat voor mensen er zitten.

Zwijnen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 8 juni 2024 @ 18:54:00 #111
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213836344
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 18:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit zijn wederom gewoon pro-Hamas demonstraties.
twitter

:Y
  zaterdag 8 juni 2024 @ 19:02:32 #112
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213836491
twitter
  zaterdag 8 juni 2024 @ 19:30:30 #113
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213836951
Weet je wat ik triest vind? Dat er users zijn hier die doorgaan met de eeuwige Israël/ moslim/ Hamas discussie en geen woord over hoe fijn het is dat deze gijzelaars bevrijd zijn. Er kan never nooit iets positiefs vanaf.
Meteen alleen maar weer die eeuwige zinloze discussie.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213836952
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 17:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Volgens de cijfers van IDF zijn er 80 tunnels opgeruimd op de grens tussen Egypte en Gaza en dat was het aantal vorige week toen die hele sector nog niet onder controle was. Dat is een tunnel per 175 meter.

Al is het de helft, dan is het nog waanzinnig veel. Overal aan die grens zouden er dan twee moeten zijn gemiddeld binnen iemands gezichtsveld. Er is geen enkele manier waarop mensen niet allerlei activiteit zien overal in dat gebied.

Wil dat zeggen dat elke Gazaan een bloeddorstige antisemiet is? Niet per se, want zoals eerder gezegd is het in een dictatuur niet mogelijk om in te grijpen zoals elders op de wereld. Je mond opentrekken kan dodelijk zijn.
Niet om te zuigen of te trollen maar hoeveel van die 80 tunnels zou Hamas nog gebruikt hebben om te smokkelen? Dat er gesmokkeld werd dat staat vast. Alleen Egypte heeft in iirc 2015 meer dan 3.000 woningen geruimd en de hele grensregio schoongemaakt om daarna de tunnels aan hun kant op te blazen. Zou het niet logisch zijn als een deel van die 80 tunnels al jaren niet meer in gebruik waren? En wat moet Hamas met zoveel tunnels, een paar tunnels om te smokkelen is voldoende of is meer echt beter?
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 juni 2024 @ 19:32:51 #115
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213836997
twitter

*kuch*

Hoe spinnen we deze? Hamas spaart zich de pita's uit de monden van hun kindertjes en geeft dat aan de zionistische gasten? Zoiets?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_213837026
Ik vind het mooi hoe die paar extreme dieharders het nodig hebben om terroristen en gijzelnemers 'gewone onschuldige Palestijnse burgers' te noemen. Ik vraag me bijna af wat een pasgeboren baby dan is.
  zaterdag 8 juni 2024 @ 19:35:41 #117
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213837032
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 19:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Niet om te zuigen of te trollen maar hoeveel van die 80 tunnels zou Hamas nog gebruikt hebben om te smokkelen? Dat er gesmokkeld werd dat staat vast. Alleen Egypte heeft in iirc 2015 meer dan 3.000 woningen geruimd en de hele grensregio schoongemaakt om daarna de tunnels aan hun kant op te blazen. Zou het niet logisch zijn als een deel van die 80 tunnels al jaren niet meer in gebruik waren? En wat moet Hamas met zoveel tunnels, een paar tunnels om te smokkelen is voldoende of is meer echt beter?
het is een heel koninkrijk diep onder de woestijn

als men dit niet opruimt dan gaat er een volgende keer komen met nog meer gijzelaars die nog beter is voorbereid en nog meer moeite gaat kosten om op te ruimen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213837036
Hey een meisje (een vrouw die zwanger gemaakt kan worden)
  zaterdag 8 juni 2024 @ 19:43:37 #119
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213837139
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 19:35 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind het mooi hoe die paar extreme dieharders het nodig hebben om terroristen en gijzelnemers 'gewone onschuldige Palestijnse burgers' te noemen. Ik vraag me bijna af wat een pasgeboren baby dan is.
Waarom vind je het zo lastig te accepteren dat het verschil tussen 'burger' en 'terrorist' in de Gazastrook flinterdun is?

Ook eerder vrijgekomen gijzelaars gaven al aan door gewone families gevangen te zijn gehouden en zelfs van familie naar familie te zijn verplaatst. Dan kun je volhouden dat dit terroristen zijn, maar dit zijn dezelfde mensen die staan te jammeren en brullen in het puin na een paar bombardementen en waar we in de Westerse media dan vele tranentrekkers van moeten lezen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213837190
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 19:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom vind je het zo lastig te accepteren dat het verschil tussen 'burger' en 'terrorist' in de Gazastrook flinterdun is?

Ook eerder vrijgekomen gijzelaars gaven al aan door gewone families gevangen te zijn gehouden en zelfs van familie naar familie te zijn verplaatst. Dan kun je volhouden dat dit terroristen zijn, maar dit zijn dezelfde mensen die staan te jammeren en brullen in het puin na een paar bombardementen en waar we in de Westerse media dan vele tranentrekkers van moeten lezen.
Zou jij hier in Nederland, Duitsland, Europa, Amerika of waar dan ook een moordende terrorist of een familie die iemand gegijzeld houdt een 'gewone onschuldige burger' noemen?

Nou dan.
  zaterdag 8 juni 2024 @ 19:52:34 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213837225
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 19:02 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Wat een smerig tuig ben je dan man
  zaterdag 8 juni 2024 @ 19:57:33 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213837298
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 19:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

@oblo beschrijft hierboven iets anders, namelijk families van strijders
De grens tussen goed en kwaad en leider en volger (al dan niet noodgedwongen) is erg moeilijk in dit soort langdurige conflictgebieden. Zeker in een doodscultus-dictatuur.

Je kunt vermijden slachtoffers te maken maar bij dit soort bevrijdingsacties is het toch gewoon evident dat je veel bijkomende schade in de vorm van kapotte mensenlevens krijgt. Het is helaas niet anders, oorlog is diepe ellende en zeker met hoe Hamas zich verdedigt
  zaterdag 8 juni 2024 @ 20:03:38 #123
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213837394
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 19:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zou jij hier in Nederland, Duitsland, Europa, Amerika of waar dan ook een moordende terrorist of een familie die iemand gegijzeld houdt een 'gewone onschuldige burger' noemen?

Nou dan.
Welke andere samenleving verkiest een terreurgroepering tot hun leiders, heeft een paar procent van de bevolking die zelf terrorist zijn, waarvan er driekwart terrorisme steunt en over 90% antisemitisme overtuigingen omarmd en een groot streven is het vernietigen van het land waar men naast leeft? Nergens hè, dit zien we alleen terug bij de Palestijnen.

Laten we dus niet doen alsof de Palestijnse samenleving te vergelijken valt met willekeurige landen, waar terrorisme gelukkig beperkt is of zelfs niet bestaan. In de Palestijnse samenleving is het een groot onderdeel van de cultuur, normen en waarden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 8 juni 2024 @ 20:07:29 #124
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213837467
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 20:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke andere samenleving verkiest een terreurgroepering tot hun leiders, heeft een paar procent van de bevolking die zelf terrorist zijn, waarvan er driekwart terrorisme steunt en over 90% antisemitisme overtuigingen omarmd en een groot streven is het vernietigen van het land waar men naast leeft. Nergens hè, dit zien we alleen terug bij de Palestijnen.

Laten we dus niet doen alsof de Palestijnse samenleving te vergelijken valt met willekeurige landen, waar terrorisme gelukkig beperkt is of zelfs niet bestaan. In de Palestijnse samenleving is het een groot onderdeel van de cultuur, normen en waarden.
Was jij niet degene die zei dat de Palestijnen als volk niet bestaan en gewoon Arabieren zijn, zelfde volk als in Jordanië en Egypte? Dat ze qua cultuur, normen en waarden hetzelfde zijn?
Ik heb het je eens zien posten.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 8 juni 2024 @ 20:07:45 #125
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213837471
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 19:57 schreef Molo het volgende:

[..]
@:oblo beschrijft hierboven iets anders, namelijk families van strijders
De grens tussen goed en kwaad en leider en volger (al dan niet noodgedwongen) is erg moeilijk in dit soort langdurige conflictgebieden. Zeker in een doodscultus-dictatuur.

Je kunt vermijden slachtoffers te maken maar bij dit soort bevrijdingsacties is het toch gewoon evident dat je veel bijkomende schade in de vorm van kapotte mensenlevens krijgt. Het is helaas niet anders, oorlog is diepe ellende en zeker met hoe Hamas zich verdedigt
Tja, het verhaal blijft in principe hetzelfde, dit zijn mensen die in de Westerse media worden afgeschilderd als onschuldige, zielige, burgers, zodra er bombardement in hun straat is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')