Hij zal het zonde gevonden hebben van zijn energie, want hij weet zelf ook wel dat die opt-out er nooit gaat komen, of hij nou 5, 7 of 10 van de 800 zetels heeft. Dat is ook helemaal niet het doel van die onderdelen van het coalitieakkoord.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Aan de andere kant: Je schrijft in het regeerakkoord op dat je vanalles in Brussel wil afdwingen. Dan kun je tenminste je achterban proberen naar de stembus te krijgen. Want hoewel wat Geert cs wil vooral met de commissie geregeld zal moeten worden, sta je daar sterker als je 11-12-13 zetels haalt dan 6 of 7. En dat was op basis van de peilingen voor de landelijke politiek niet onmogelijk bij een hoge opkomst.
Wat mij betreft is 0 overigens het enige goede aantal voor deze eenpersoons vereniging.
Inderdaad, de BBB is alleen maar uit op macht voor het behartigen van belangen. Die zouden nog met pro-Palestina demonstraties meelopen als zou blijken dat dat toegang tot de macht geeft.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:47 schreef NM07 het volgende:
[..]
Ze lullen een beetje populistisch mee met de PVV om stemmers binnen te halen maar willen ook graag op het pluche dus schuren de politici van BBB ook tegen het establishment (VVD, CDA / EVP ) aan.
Of je leest dit even: https://groenlinkspvda.nl/europa/samenwerking-in-europa/quote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Omdat ze twee partijen die dadelijk hun eigen weg gaan bij elkaar optellen.
Is hier bewijs voor?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klein oproepje vanaf de kansel en gelijk een mooi excuus om wat geld wit te wassen.
Kan toch gewoon dat er 1 stembiljet teveel is uitgedeeld. Als je iemand met 1 machtiging per ongeluk 3 stemmen aanrijkt. Kan ook dat een stembureaulid een extra stem erin heeft gegooid. Of meerdere keren telfoutje.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op het stembureau hadden we wat aparts. 1 stem teveel ten opzichte van het aantal stempassen.
De grote stapels opnieuw geteld, nog eens geteld, we konden het niet verklaren.
verder waren we vlot klaar. slechts 539 stemmen, maar ook het vuurwerkreferendum erbij.
Dat er vrij veel zwarte contanten in de collectezak verdwijnen in de orthodoxe kerken in plaatsen als Genemuiden of Spakenburg is inderdaad een publiek geheim.quote:
Ik snap hem niet zo. Hoezo het verschil 3 zetels?quote:
PVV kan nog één zetel kwijt raken en die gaat dan of naar GL-PvdA of Volt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:59 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik snap hem niet zo. Hoezo het verschil 3 zetels?
In het plaatje staat er 8 voor PvdA/GL tegen 7 voor PVV...
Of moet ik ergens op klikken wat ik mis?
edit: Geklikt op het linkje
Als je kijkt hoe dicht sommigen op/onder hun zetel zitten dan denk ik eigenlijk dat er nog minstens 1 verschuiving gaat plaatsvinden. BBB/VOLT/PVV zitten dicht op de rand.quote:
De Hond lijkt mij hier gewoon ronduit te liegen, er is geen echte en definitieve uitslag bekend gemaakt in die stembureaus. Het is op zijn best een peiling.quote:
Er is geteld in de bureaus en je mag erbij zijn bij de telling. Hij heeft 150 mensen bij stembureaus mee laten schrijven tijdens het tellen en dat vervolgens verwerkt tot een eigen exitpoll.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Hond lijkt mij hier gewoon ronduit te liegen, er is geen echte en definitieve uitslag bekend gemaakt in die stembureaus. Het is op zijn best een peiling.
Prima, maar dat is geen officieele of echte uitslag.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er is geteld in de bureaus en je mag erbij zijn bij de telling. Hij heeft 150 mensen bij stembureaus mee laten schrijven tijdens het tellen en dat vervolgens verwerkt tot een eigen exitpoll.
Deed ie bij de vorige EP-verkiezingen ook, best een redelijke methode.
Redelijk ja.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er is geteld in de bureaus en je mag erbij zijn bij de telling. Hij heeft 150 mensen bij stembureaus mee laten schrijven tijdens het tellen en dat vervolgens verwerkt tot een eigen exitpoll.
Deed ie bij de vorige EP-verkiezingen ook, best een redelijke methode.
Hij geeft dan ook aan dat er zeker nog een foutmarge resteert maar verwacht dat die kleiner is dan die van de exit poll.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Prima, maar dat is geen officieele of echte uitslag.
Er is in elk stembureau een uitslag bekendgemaakt, aan de kiezers aanwezig bij de telling. Een voorlopige uitslag, maar die verschilt niet of nauwelijks met de definitieve als het goed is.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Hond lijkt mij hier gewoon ronduit te liegen, er is geen echte en definitieve uitslag bekend gemaakt in die stembureaus. Het is op zijn best een peiling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |