abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 6 juni 2024 @ 09:31:55 #1
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_213807266
Ja, ik weet, katten zijn nu eenmaal graag buiten, maar bij ons is het nu wel een beetje in het extreme aan het schieten.

Onze poes is nu al sinds een poos steeds meer buiten maar de laatste anderhalve maand ofzo is het letterlijk van:
Ze slaapt sws buiten (dat wilt ze dus zelf), dan staat ze rond 9:00 sochtends ff voor de deur, dan doen we open, komt ze binnen, eet ze haar brokjes, en binnen 5 minuten heeft ze die op en dan staat ze direct luid mauwend bij de voordeur van laat me eruit!!!!!!
Dan doe ik open en sprint ze naar buiten, en dan zien we haar dus letterlijk pas weer de volgende ochtend 09:00 en herhaalt het bovenstaande zich :')

Ze is dus overigens ook niet in onze tuin, want als ik daar zelf s'middags of s'avonds ofzo doorheen loop dan kom ik haar nergens tegen.
Ik bedoel, we gunnen het beestje alle vrijheid, uiteraard maar nu zitten we een beetje van, jah... we hebben een poes, maar jah.... die zien we 5 minuten per dag, en dan alleen omdat ze ff vreten komt halen en dat was het dan.
Ik heb als test ook wel eens geprobeerd om haar na het eten binnen te houden s'ochtends, nou dan gaat het beest een partij blèren, dat is niet leuk meer. Dan staat ze echt non stop mauwend bij de deur.

Maybe moet ik maar accepteren dat dit het dan is... maar ja voelt wel een beetje van, we halen wel eten voor het beest maar verder zien we haar nooit. Beetje kansloos haha.

Zijn er andere kattenbezitters hier die een poes/kat hebben die een zelfde soort gedrag vertoont?
  donderdag 6 juni 2024 @ 09:44:52 #2
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_213807382
Dat deed mijn kat ook, en uiteindelijk maanden niet meer gezien, tot hij weer terug kwam, moddervet.
Was hij een paar straten verderop ergens terecht gekomen waar hij de hele dag volgeduwd werd met allerlei lekkers.
Ik heb het maar zo gelaten. Soms komt ie nog wel eens langs, ken de mensen verder die nu voor hem zorgen. Ik geef hem zelf de vrijheid te kiezen waar hij wil zijn.

Heb nu een hond, die is me tenminste trouw! O+
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213807412
Je kat gaat vreemd.
pi_213807418
Wilde net zeggen, zit ie niet ergens anders? Onze kat stond ook altijd zo te schreeuwen en was vaak misselijk/kotsen als ze thuis kwam. Kwam nog wel thuis maar pas rond 17:00. Bleek gevoerd te worden bij een winkel in de buurt. Met kipnuggets en troep. Paar keer gesproken met eigenaar van de winkel maar die bleef voeren dus uiteindelijk binnen gehouden, moest wrl voor haar gezondheid toen. Wij hadden een tracker gekocht want vroegen ons af waar ze nou heen ging.
pi_213807421
quote:
11s.gif Op donderdag 6 juni 2024 09:31 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, ik weet, katten zijn nu eenmaal graag buiten, maar bij ons is het nu wel een beetje in het extreme aan het schieten.

Ze leeft compleet het vrije Spaanse leven. :D :Y
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator donderdag 6 juni 2024 @ 09:54:03 #6
Dick Laurent Is Dead
pi_213807463
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 09:47 schreef Lt.Bookman het volgende:
Je kat gaat vreemd.
Lol ja mijn vrouw en ik grappen hier regelmatig over :D. Affaires, of ze is straathoer geworden :@ :+ (ze is wel geholpen, dus zwangerschap zit er iig gelukkig niet in)

Gevoerd worden door buren verwacht ik niet zo, we hebben hier ook best wat straatkatten (we zitten in zuidoost Spanje btw voor diegenen die het nog niet wisten) en de buurt hier is vrij scherp op het niet voeren van katten omdat je daarmee de straatkatten ook weer in stand helpt houden.

Tevens komt ze ook niet aan ofzo, is vrij slank beestje nog steeds. Tis wel jammer want het is geen bange/afstandelijke kat verder, ALS ze even binnen is krijgen we wel meteen allemaal kopjes van dr en gaat ze op haar rug liggen om geaaid te worden etc.

Trutbeest is het. :')
  donderdag 6 juni 2024 @ 09:56:08 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_213807477
quote:
Zijn er andere kattenbezitters hier die een poes/kat hebben die een zelfde soort gedrag vertoont?
Ik hoop dat je poes gesteriliseerd is; vraag hierboven beantwoord. Zou het kunnen dat er iets in je huis is waar ze niet mee overweg kan ? Andere huisdieren, of eventueel een kind dat verkeerd met haar omgaat ?

Ik heb het gehad met een van de katten die ik erfde van een overleden vriend.

Dat beestje is geboren in de chaotische groep die die vriend had toen hij nog in deze buurt woonde. Hij was "slordig" met sterilisaties, dus het was een incestueuze bende, met veel vechtpartijen. Hij had geen kattenluik, dus de beestjes moesten elke ochtend als hij naar zijn werk ging, en elke avond als hij naar bed ging, voor de volgende 8 uur besluiten of ze binnen of buiten wilden zijn. Hummeltje koos er altijd voor om dan maar buiten te blijven, het is een gevoelig beestje dat niet in die bende wilde leven. Hij kende mij wel, maar hij durfde zich pas aan te laten halen als zijn overgrootmoeder had aangetoond dat ik goed volk was.

Die vriend is later met wat er nog over was van de groep naar een anderhalve verdieping bovenwoning verhuisd, waar hij dus altijd binnenzat, maar met de 1 of 2 katten waarmee hij samenwoonde was het geen constant vechten.

Toen de vriend overleed kwam Hummeltje met zijn toenmalige huisgenootje bij mij, en na een gewennings-periode in mijn slaapkamer mocht hij ook naar buiten, en wilde aanvankelijk niet meer binnenkomen. Het kostte hem tijd om door te krijgen dat hij altijd via het kattenluik naar binnen en naar buiten kon, en slaapt nu regelmatig binnen. Hij is ook helemaal opgebloeid nu hij 4 nieuwe vriendjes heeft die hem allemaal netjes behandelen, en hij heeft nu zoveel zelfvertrouwen dat hij bij alle voorbijgangers probeert aandacht te krijgen (en sneoepjes als ze die hebben).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 6 juni 2024 @ 10:00:59 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213807529
Een vriendin had een kat die ook altijd naar buiten wilde, maar wat zij een minder idee vond omdat ze aan een drukke weg woonde.
Die hebben dat uiteindelijk, met veel doorzettingsvermogen, opgelost door de kat uit te laten een paar keer per dag, dus echt aan een tuigje alsof het een hond was.
Toen ging ze (de kat dus) ook nog wel voor de deur zitten mauwen, maar dat deed ze dan alleen als het weer tijd was om uitgelaten te worden.
quote:
11s.gif Op donderdag 6 juni 2024 09:54 schreef dick_laurent het volgende:
ALS ze even binnen is krijgen we wel meteen allemaal kopjes van dr en gaat ze op haar rug liggen om geaaid te worden etc.

Trutbeest is het.
Aaaaaaw O+
  Moderator donderdag 6 juni 2024 @ 10:07:44 #9
Dick Laurent Is Dead
pi_213807585
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 09:56 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Ik hoop dat je poes gesteriliseerd is; vraag hierboven beantwoord. Zou het kunnen dat er iets in je huis is waar ze niet mee overweg kan ? Andere huisdieren, of eventueel een kind dat verkeerd met haar omgaat ?

Nee niet dat ik zou weten. Ons huis is niet drastisch veranderd ofzo de laatste maanden. Kinderen zijn we nooit aan begonnen ;) en zij is ons enige huis buitendier :P

quote:
17s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:00 schreef herverwijderd het volgende:
Een vriendin had een kat die ook altijd naar buiten wilde, maar wat zij een minder idee vond omdat ze aan een drukke weg woonde.
Die hebben dat uiteindelijk, met veel doorzettingsvermogen, opgelost door de kat uit te laten een paar keer per dag, dus echt aan een tuigje alsof het een hond was.

Hah, dat is best een grappige en goeie oplossing ja. Nu wonen wij wel enigszins in de buurt van een wat grotere weg, maar er is hier een stuk minder verkeer dan NL en we hebben het idee dat ze vooral meer in de kleine straatjes hier in het buurtje rond ons heen rondhangt. Dus echt bang ben ik niet in dat opzicht.

Ik ben meer vanuit egoïstisch oogpunt een beetje teleurgesteld dat we haar zo weinig zien nu want we vinden haar wel een enorm leuk en lief beest O+

pi_213807616
Het is kad.
pi_213807702
Kad:

Moderator donderdag 6 juni 2024 @ 11:07:29 #12
5428 crew  miss_sly
pi_213808244
Kan het iets met het weer te maken hebben?
Ik merk aan onze ene kat altijd dat het zomer begint te worden. Als het buiten niet al te lekker is, kouder, meer regen, ligt ie overdag altijd op de bank, maar zodra het warmer wordt, komt ie 's ochtends eten en vertrekt daarna weer om ergens buiten (soms in de tuin, soms ergens waar we hem niet kunnen zien) te gaan liggen pitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2024 @ 11:18:32 #13
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_213808413
Prima toch, kan hij lekker bij de buren in de tuin schijten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:28:41 #14
27929 piere
doe mij maar bier
pi_213808553
Denk je dat het eten wat ze eet genoeg is voor een hele dag? Als dat niet zo is heeft ze waarschijnlijk toch een 2e adresje
fok you ja!
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:38:35 #15
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_213808675
https://www.amazon.com/ca(...)lar&tag=amzfinder-20

Hier de beelden posten, kijken waar ze de heledag uithangt
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_213808822
Al eens aan een luikje gedacht? Een van onze 3 is ook graag buiten. Maar met een luikje komt ze veel vaker naar binnen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator donderdag 6 juni 2024 @ 11:50:53 #17
Dick Laurent Is Dead
pi_213808845
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:28 schreef piere het volgende:
Denk je dat het eten wat ze eet genoeg is voor een hele dag? Als dat niet zo is heeft ze waarschijnlijk toch een 2e adresje
We hebben op onze veranda wel ook een bakje met water staan en extra brokjes (had ik misschien ff moeten vermelden in mijn OP) en die is regelmatig wel ook leeg, dus daar eet ze ook van, ik gok s'nachts.

quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:07 schreef miss_sly het volgende:
Kan het iets met het weer te maken hebben?
Grote kans van wel aangezien het hier bijna altijd zonnig en droog is :P ideale omstandigheden voor een kad. O-)
pi_213808920
Of ze heeft een ander adresje waar ze gaat buurten, of het is gewoon een katje dat graag de hort op gaat. Zo'n exemplaar hebben wij ook gehad, ze leek zelfs op jouw kat. Als we een kilometer of 2 van huis waren kon het zo zijn dat we haar in het bos tegenkwamen. Van een ongecastreerde kater verwacht je dat, maar niet van ons gesteriliseerde poezebeest.
Gezellig is het niet, maar je doet er weinig aan helaas. Ons vakantievierende mormel is overigens 22 jaar geworden. Het buitenleven zal blijkbaar gezond zijn. ;)
  Moderator donderdag 6 juni 2024 @ 12:14:45 #19
5428 crew  miss_sly
pi_213809082
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:50 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
We hebben op onze veranda wel ook een bakje met water staan en extra brokjes (had ik misschien ff moeten vermelden in mijn OP) en die is regelmatig wel ook leeg, dus daar eet ze ook van, ik gok s'nachts.
[..]
Grote kans van wel aangezien het hier bijna altijd zonnig en droog is :P ideale omstandigheden voor een kad. O-)
Ja, dat wist ik. Steek ons maar de ogen uit :P

Maar ik bedoelde meer of er een vrandering is gekomen in het weer, nog wat zonniger en droger en warmer. Of is dit vanaf dat jullie daar wonen zo? Dan is het gewoon een fijn klimaar voor een kad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 6 juni 2024 @ 12:23:08 #20
Dick Laurent Is Dead
pi_213809170
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, dat wist ik. Steek ons maar de ogen uit :P

Maar ik bedoelde meer of er een vrandering is gekomen in het weer, nog wat zonniger en droger en warmer. Of is dit vanaf dat jullie daar wonen zo? Dan is het gewoon een fijn klimaar voor een kad.
:@

Nou je hebt wel een punt, vorige zomer was het ook wel een beetje zo nu ik er aan terug denk, maar nu lijkt het wel nog wat extremer geworden te zijn...
Het is hier het hele jaar rond (meestal) zonnig maar in de wintermaanden zijn de nachten natuurlijk wel aardig fris en dan slaapt ze wel meer binnen.
Inmiddels komen de nachten hier niet meer onder de 16 a 17 graden en straks in juli/augustus komen ze sowieso niet meer onder de 20.

Katten zijn van oorsprong woestijndieren, wisten jullie dat?
Ik heb het beest dus eigenlijk in haar natuurlijke habitat teruggebracht _O- :D :{
pi_213809326
Volgende keer binnenlaten en dan geen eten neerzetten, weet ze ook eens hoe het voelt om genegeerd te worden.
pi_213811239
Zal ook wel genocide aan het plegen zijn op de lokale vogelpopulatie
sad ;(
pi_213811539
Onze kat doet dit ook. Alleen ‘s avonds rond 8 uur zit hij even bij ons binnen. Daarna wil hij weer heeeel graag naar buiten toe. ‘s Ochtends om 7 uur staat hij weer voor de deur te wachten. :P

Hier ligt ‘ie, languit op de bank in de tuin. Veel fijner dan binnen natuurlijk. :+

Edit: op koude dagen blijft hij inderdaad ook thuis.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 7 juni 2024 @ 10:49:00 #24
Dick Laurent Is Dead
pi_213821011
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:34 schreef ReplaR het volgende:
Volgende keer binnenlaten en dan geen eten neerzetten, weet ze ook eens hoe het voelt om genegeerd te worden.
Dit is zeer onverstandig. Het blijven woeste roofdieren. Ik wil niet zelf prooi worden...
pi_213821093
Hang er een Airtag aan, dan weet je waar ze rondhangt
Sicker than your average.
pi_213828343

Erg mooie doc over wat je kat buiten uitspookt. Is vast nog wel ergens in zijn geheel terug te zien. Ik heb oosterse katten en die vinden het heel veel maanden in Nederland veel te koud buiten. Vooral nu ze wat ouder worden (11, 16, 16) steken ze hun neus buiten de deur, bah, regen, bah, koud, hup naar binnen. Buiten is ook veel meer afleiding, beestjes om achterna te jagen enz enz.
pi_213828512
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:41 schreef Evangelion het volgende:
Zal ook wel genocide aan het plegen zijn op de lokale vogelpopulatie
sad ;(
Die ouwe kater van ons werd laatst, serieus waar, aan zijn staart getrokken door een boze ekster. Opa kat lag gewoon in de tuin, maar te dicht bij meelwormen die de kippen hier krijgen. Die vogels hebben geen respect meer. })
pi_213828553
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 22:00 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Die ouwe kater van ons werd laatst, serieus waar, aan zijn staart getrokken door een boze ekster. Opa kat lag gewoon in de tuin, maar te dicht bij meelwormen die de kippen hier krijgen. Die vogels hebben geen respect meer. })
_O- _O- Ja, onderschat vogels niet, hoor. Hier in de achtertuin een merel (vader) die vervaarlijk dook op die oude bejaarde katjes van mij, was een jong kuiken uit zijn nest nog net uitgevlogen en zat versuft in de tuin, die domme katten hadden het niet eens door.
pi_213828698
En als je kattenvoer buiten zet vreet de hele goegemeente mee. Niet alleen je eigen kat. Egeltjes en slakken zijn ook dol op kattenvoer. En ratten >:)
  Moderator maandag 10 juni 2024 @ 15:33:51 #30
Dick Laurent Is Dead
pi_213859022
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 22:18 schreef Firuze60 het volgende:
En als je kattenvoer buiten zet vreet de hele goegemeente mee. Niet alleen je eigen kat. Egeltjes en slakken zijn ook dol op kattenvoer. En ratten >:)
En kakkerlakken :X ...al hebben jullie daar in Nederland nog niet zoveel last van geloof ik.
pi_213862793
quote:
11s.gif Op maandag 10 juni 2024 15:33 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
En kakkerlakken :X ...al hebben jullie daar in Nederland nog niet zoveel last van geloof ik.
Ieks, gelukkig niet, wat een intens gore insecten.
pi_213863982
Ik heb ook een kat die miauwt als die naar buiten wilt, gelukkig nooit aan toegegeven dus dat gedrag houdt nooit lang aan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 11 juni 2024 @ 11:32:19 #33
8252 mvdejong
pi_213868049
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 22:00 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Eksters hebben de neiging om katten aan te vallen als ze hun nesten bedreigd voelen. Helaas voor de eksters hier in de buurt kennen mijn jongens het trucje. Of een van de cyperse broertjes is erg scherp op die beesten, of die broertjes werken effectief samen, maar eksters die dat bij hun proberen eindigen in mijn huiskamer.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
  dinsdag 11 juni 2024 @ 11:38:07 #34
8252 mvdejong
pi_213868101
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 22:18 schreef Firuze60 het volgende:
Ik heb hier ook 2 bakjes droogvoer buiten staan, in eerste instantie bedoeld voor een kat die ik bij de groep kreeg maar door zijn verleden de eerste week dat hij buiten mocht niet meer binnen wilde komen. Er is nu ook een zwervertje dat al een paar jaar langskomt en goede vriendjes met mijn groep is geworden. Ik hoop dat hij uiteindelijk mijn huis als thuis gaat accepteren (hij is al meerdere malen binnen geweest, zelfs op de eerste verdieping).

(Naakt-)slakken vinden het ook lekker, vanochtend nog eentje in de struik gezet toen ik de bakjes wilde schoonmaken.

Egels vindt ik erger, ik heb de bakjes nu zo hoog geplaatst dat ze er niet meer bijkunnen, want ze hadden de neiging om in het ene bakje te zitten en uit het andere te eten, terwijl ze poepten in het bakje waarin ze zaten. Veel mensen die klagen over kattenpoep blijken bij nader onderzoek over egelpoep te klagen, de afmetingen zijn hetzelfde, alleen is egelpoep meestal donkerder, en het stinkt nog erger.

Van ratten hebben wij weinig last in mijn deel van het huizenblok, met mijn 6 buitenlopende katten hebben die besloten dat er betere plekken zijn om te leven. Om de paar jaar probeert weer een rattenfamilie het, en dan krijg ik weer een paar weken lang dode ratten in mijn huiskamer.
pi_213868597
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 11:32 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Eksters hebben de neiging om katten aan te vallen als ze hun nesten bedreigd voelen. Helaas voor de eksters hier in de buurt kennen mijn jongens het trucje. Of een van de cyperse broertjes is erg scherp op die beesten, of die broertjes werken effectief samen, maar eksters die dat bij hun proberen eindigen in mijn huiskamer.
Mijn katten beginnen er niet aan, veel te veel moeite. :)
pi_213868625
In dit seizoen is mijn kadt ook grotendeels buiten. Af en toe even eten en weer door naar buiten. Niets aan de hand.

Zou me meer zorgen maken als hij dit ook doet als het -8 is buiten.
pi_214926286
Een klein schopje om het elders ontopic te houden. Maar hoe is het met je kat? Heb je een update? :D
  donderdag 12 september 2024 @ 04:43:40 #38
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_214957165
quote:

Onze poes is nu al sinds een poos steeds meer buiten maar de laatste anderhalve maand ofzo is het letterlijk van:
Ze slaapt sws buiten (dat wilt ze dus zelf), dan staat ze rond 9:00 sochtends ff voor de deur, dan doen we open, komt ze binnen, eet ze haar brokjes, en binnen 5 minuten heeft ze die op en dan staat ze direct luid mauwend bij de voordeur van laat me eruit!!!!!!
Dan doe ik open en sprint ze naar buiten, en dan zien we haar dus letterlijk pas weer de volgende ochtend 09:00 en herhaalt het bovenstaande zich :')

Ze is dus overigens ook niet in onze tuin, want als ik daar zelf s'middags of s'avonds ofzo doorheen loop dan kom ik haar nergens tegen.
Ik bedoel, we gunnen het beestje alle vrijheid, uiteraard maar nu zitten we een beetje van, jah... we hebben een poes, maar jah.... die zien we 5 minuten per dag, en dan alleen omdat ze ff vreten komt halen en dat was het dan.
Ik heb als test ook wel eens geprobeerd om haar na het eten binnen te houden s'ochtends, nou dan gaat het beest een partij blèren, dat is niet leuk meer. Dan staat ze echt non stop mauwend bij de deur.

Maybe moet ik maar accepteren dat dit het dan is... maar ja voelt wel een beetje van, we halen wel eten voor het beest maar verder zien we haar nooit. Beetje kansloos haha.

Mijn katten doen dat ook zolang het nog warm buiten is. Maar als de temperaturen dalen, komen ze vanzelf weer binnen. Daarom een kattenluikje of een raam op een beetje brede kier open (zolang een van jullie thuis is).
Sowieso heb twee bakjes met harde brokjes (voor elk 1) overdag. Verder voer ik mijn katten (die meestal wel rond het huis blijven) rond 17.00 uur en rond 22.30 nog eens met Felix met gelei. Dus dan komen ze ook graag binnen.

Tussendoor overigens ook, want katten worden ook graag lekker aangehaald, door hun mensen.
  donderdag 12 september 2024 @ 06:10:36 #39
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214957288
Onze kat vroeger was vaak de hele zomer weg. Dan zat ze in het weiland in de buurt en leefde waarschijnlijk van muizen of zo. We zagen af en toe een glimp van haar. En als het dan slechter weer werd zat ze ineens weer voor de deur. Dat heeft ze een aantal jaren gedaan totdat ze wat ouder werd en toen bleef ze ook gewoon in de zomers bij ons.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215076392
Dat mooie warme weer is zeer herkenbaar, Veleda gaat dan ook graag buiten zijn.
Maar toen ik ook voer buiten neer deed zetten werd ze door andere katten van haar plekje verdrongen.
Kwamen die katten de tuin in dan vluchtte zij juist de tuin uit en dat is natuurlijk niet hoe het moet zijn.
Nu staan er dus enkel nog een paar bakjes water en als ze brokjes wil dan moet ze binnen komen.
Resultaat is dat de andere katten nu de tuin voorbij wandelen en Veleda dus lekker op haar bankje ligt te slapen of achter insecten aan zit.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_215076729
@dick_laurent heeft z’n eigen topic ontvolgd ofzo. :7
  maandag 23 september 2024 @ 22:11:41 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215076735
Dick zelf wil nu alleen nog maar buiten zijn?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 23 september 2024 @ 22:23:59 #43
Dick Laurent Is Dead
pi_215076855
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 15:30 schreef Pisces29 het volgende:
Een klein schopje om het elders ontopic te houden. Maar hoe is het met je kat? Heb je een update? :D
Ja. Hij is nog steeds buiten.
pi_215077604
quote:
10s.gif Op maandag 23 september 2024 22:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Heb je al een kattenluikje? Ik denk dat hij dan meer binnen komt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_215077613
wil
U MAD?
  Moderator dinsdag 24 september 2024 @ 08:29:00 #46
Dick Laurent Is Dead
pi_215078205
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 06:10 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Heb je al een kattenluikje? Ik denk dat hij dan meer binnen komt.
Nee, maar tegenwoordig ligt ie heel vaak op de veranda, dus letterlijk gewoon achter de voordeur, op een dekentje op een stoel. Ik vind het prima hoor. En als de avonden straks echt kouder gaan worden komt ie wel weer wat vaker binnen.
pi_215078273
Ik heb 3 katten maar een van hen (een poes) vertoont hetzelfde gedrag.
Ze is in de lente en zomer altijd buiten. Komt 2 keer per dag binnen om te eten en verder dus buiten. Laat je haar niet gaan vliegt ze tegen de muren op.
In de herfst/winter is ze wel weer veel binnen. Ligt ze meestal boven ergens te slapen.
pi_215078453
quote:
10s.gif Op maandag 23 september 2024 22:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Met een lekker klimaat geef ik hem groot gelijk.

Dank voor deze ietwat trage update.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')