Ze leeft compleet het vrije Spaanse leven.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:31 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, ik weet, katten zijn nu eenmaal graag buiten, maar bij ons is het nu wel een beetje in het extreme aan het schieten.
Lol ja mijn vrouw en ik grappen hier regelmatig over . Affaires, of ze is straathoer geworden (ze is wel geholpen, dus zwangerschap zit er iig gelukkig niet in)quote:
Ik hoop dat je poes gesteriliseerd is; vraag hierboven beantwoord. Zou het kunnen dat er iets in je huis is waar ze niet mee overweg kan ? Andere huisdieren, of eventueel een kind dat verkeerd met haar omgaat ?quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:31 schreef dick_laurent het volgende:
Zijn er andere kattenbezitters hier die een poes/kat hebben die een zelfde soort gedrag vertoont?
Aaaaaawquote:Op donderdag 6 juni 2024 09:54 schreef dick_laurent het volgende:
ALS ze even binnen is krijgen we wel meteen allemaal kopjes van dr en gaat ze op haar rug liggen om geaaid te worden etc.
Trutbeest is het.
Nee niet dat ik zou weten. Ons huis is niet drastisch veranderd ofzo de laatste maanden. Kinderen zijn we nooit aan begonnen en zij is ons enige huis buitendierquote:Op donderdag 6 juni 2024 09:56 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik hoop dat je poes gesteriliseerd is; vraag hierboven beantwoord. Zou het kunnen dat er iets in je huis is waar ze niet mee overweg kan ? Andere huisdieren, of eventueel een kind dat verkeerd met haar omgaat ?
Hah, dat is best een grappige en goeie oplossing ja. Nu wonen wij wel enigszins in de buurt van een wat grotere weg, maar er is hier een stuk minder verkeer dan NL en we hebben het idee dat ze vooral meer in de kleine straatjes hier in het buurtje rond ons heen rondhangt. Dus echt bang ben ik niet in dat opzicht.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:00 schreef herverwijderd het volgende:
Een vriendin had een kat die ook altijd naar buiten wilde, maar wat zij een minder idee vond omdat ze aan een drukke weg woonde.
Die hebben dat uiteindelijk, met veel doorzettingsvermogen, opgelost door de kat uit te laten een paar keer per dag, dus echt aan een tuigje alsof het een hond was.
We hebben op onze veranda wel ook een bakje met water staan en extra brokjes (had ik misschien ff moeten vermelden in mijn OP) en die is regelmatig wel ook leeg, dus daar eet ze ook van, ik gok s'nachts.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:28 schreef piere het volgende:
Denk je dat het eten wat ze eet genoeg is voor een hele dag? Als dat niet zo is heeft ze waarschijnlijk toch een 2e adresje
Grote kans van wel aangezien het hier bijna altijd zonnig en droog is ideale omstandigheden voor een kad.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:07 schreef miss_sly het volgende:
Kan het iets met het weer te maken hebben?
Ja, dat wist ik. Steek ons maar de ogen uitquote:Op donderdag 6 juni 2024 11:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
We hebben op onze veranda wel ook een bakje met water staan en extra brokjes (had ik misschien ff moeten vermelden in mijn OP) en die is regelmatig wel ook leeg, dus daar eet ze ook van, ik gok s'nachts.
[..]
Grote kans van wel aangezien het hier bijna altijd zonnig en droog is ideale omstandigheden voor een kad.
quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik. Steek ons maar de ogen uit
Maar ik bedoelde meer of er een vrandering is gekomen in het weer, nog wat zonniger en droger en warmer. Of is dit vanaf dat jullie daar wonen zo? Dan is het gewoon een fijn klimaar voor een kad.
Dit is zeer onverstandig. Het blijven woeste roofdieren. Ik wil niet zelf prooi worden...quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:34 schreef ReplaR het volgende:
Volgende keer binnenlaten en dan geen eten neerzetten, weet ze ook eens hoe het voelt om genegeerd te worden.
Die ouwe kater van ons werd laatst, serieus waar, aan zijn staart getrokken door een boze ekster. Opa kat lag gewoon in de tuin, maar te dicht bij meelwormen die de kippen hier krijgen. Die vogels hebben geen respect meer.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:41 schreef Evangelion het volgende:
Zal ook wel genocide aan het plegen zijn op de lokale vogelpopulatie
sad
Ja, onderschat vogels niet, hoor. Hier in de achtertuin een merel (vader) die vervaarlijk dook op die oude bejaarde katjes van mij, was een jong kuiken uit zijn nest nog net uitgevlogen en zat versuft in de tuin, die domme katten hadden het niet eens door.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:00 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Die ouwe kater van ons werd laatst, serieus waar, aan zijn staart getrokken door een boze ekster. Opa kat lag gewoon in de tuin, maar te dicht bij meelwormen die de kippen hier krijgen. Die vogels hebben geen respect meer.
En kakkerlakken ...al hebben jullie daar in Nederland nog niet zoveel last van geloof ik.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:18 schreef Firuze60 het volgende:
En als je kattenvoer buiten zet vreet de hele goegemeente mee. Niet alleen je eigen kat. Egeltjes en slakken zijn ook dol op kattenvoer. En ratten
Ieks, gelukkig niet, wat een intens gore insecten.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En kakkerlakken ...al hebben jullie daar in Nederland nog niet zoveel last van geloof ik.
Eksters hebben de neiging om katten aan te vallen als ze hun nesten bedreigd voelen. Helaas voor de eksters hier in de buurt kennen mijn jongens het trucje. Of een van de cyperse broertjes is erg scherp op die beesten, of die broertjes werken effectief samen, maar eksters die dat bij hun proberen eindigen in mijn huiskamer.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:00 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Die ouwe kater van ons werd laatst, serieus waar, aan zijn staart getrokken door een boze ekster. Opa kat lag gewoon in de tuin, maar te dicht bij meelwormen die de kippen hier krijgen. Die vogels hebben geen respect meer.
Ik heb hier ook 2 bakjes droogvoer buiten staan, in eerste instantie bedoeld voor een kat die ik bij de groep kreeg maar door zijn verleden de eerste week dat hij buiten mocht niet meer binnen wilde komen. Er is nu ook een zwervertje dat al een paar jaar langskomt en goede vriendjes met mijn groep is geworden. Ik hoop dat hij uiteindelijk mijn huis als thuis gaat accepteren (hij is al meerdere malen binnen geweest, zelfs op de eerste verdieping).quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:18 schreef Firuze60 het volgende:
En als je kattenvoer buiten zet vreet de hele goegemeente mee. Niet alleen je eigen kat. Egeltjes en slakken zijn ook dol op kattenvoer. En ratten
Mijn katten beginnen er niet aan, veel te veel moeite.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 11:32 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Eksters hebben de neiging om katten aan te vallen als ze hun nesten bedreigd voelen. Helaas voor de eksters hier in de buurt kennen mijn jongens het trucje. Of een van de cyperse broertjes is erg scherp op die beesten, of die broertjes werken effectief samen, maar eksters die dat bij hun proberen eindigen in mijn huiskamer.
Mijn katten doen dat ook zolang het nog warm buiten is. Maar als de temperaturen dalen, komen ze vanzelf weer binnen. Daarom een kattenluikje of een raam op een beetje brede kier open (zolang een van jullie thuis is).quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:31 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, ik weet, katten zijn nu eenmaal graag buiten, maar bij ons is het nu wel een beetje in het extreme aan het schieten.
Onze poes is nu al sinds een poos steeds meer buiten maar de laatste anderhalve maand ofzo is het letterlijk van:
Ze slaapt sws buiten (dat wilt ze dus zelf), dan staat ze rond 9:00 sochtends ff voor de deur, dan doen we open, komt ze binnen, eet ze haar brokjes, en binnen 5 minuten heeft ze die op en dan staat ze direct luid mauwend bij de voordeur van laat me eruit!!!!!!
Dan doe ik open en sprint ze naar buiten, en dan zien we haar dus letterlijk pas weer de volgende ochtend 09:00 en herhaalt het bovenstaande zich
Ze is dus overigens ook niet in onze tuin, want als ik daar zelf s'middags of s'avonds ofzo doorheen loop dan kom ik haar nergens tegen.
Ik bedoel, we gunnen het beestje alle vrijheid, uiteraard maar nu zitten we een beetje van, jah... we hebben een poes, maar jah.... die zien we 5 minuten per dag, en dan alleen omdat ze ff vreten komt halen en dat was het dan.
Ik heb als test ook wel eens geprobeerd om haar na het eten binnen te houden s'ochtends, nou dan gaat het beest een partij blèren, dat is niet leuk meer. Dan staat ze echt non stop mauwend bij de deur.
Maybe moet ik maar accepteren dat dit het dan is... maar ja voelt wel een beetje van, we halen wel eten voor het beest maar verder zien we haar nooit. Beetje kansloos haha.
Zijn er andere kattenbezitters hier die een poes/kat hebben die een zelfde soort gedrag vertoont?
Ja. Hij is nog steeds buiten.quote:Op zondag 8 september 2024 15:30 schreef Pisces29 het volgende:
Een klein schopje om het elders ontopic te houden. Maar hoe is het met je kat? Heb je een update?
Heb je al een kattenluikje? Ik denk dat hij dan meer binnen komt.quote:Op maandag 23 september 2024 22:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja. Hij is nog steeds buiten.
Nee, maar tegenwoordig ligt ie heel vaak op de veranda, dus letterlijk gewoon achter de voordeur, op een dekentje op een stoel. Ik vind het prima hoor. En als de avonden straks echt kouder gaan worden komt ie wel weer wat vaker binnen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 06:10 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Heb je al een kattenluikje? Ik denk dat hij dan meer binnen komt.
Met een lekker klimaat geef ik hem groot gelijk.quote:Op maandag 23 september 2024 22:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja. Hij is nog steeds buiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |