Correct.quote:
Jij en veel andere VVD-ers denken dat je voor ieder kuchje een Wajong krijgt in dit land maar de praktijk is anders. Er is sprake van enorme onwetendheid, vooroordelen en aannames op grote schaal.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat jij hem niet ziet wil niet zeggen dat die relevantie er helemaal niet is. Punt is je bent nogal snel chronisch ziek in dit land. Dat wil vervolgens niet zeggen dat je niet kan of hoef te werken en de hele dag als een of andere uitvreter op de bank mag liggen.
Althans zo denk ik er over. De realiteit is helaas anders. Gezien types als Bradge etc.
Als het 40 jaar lang niet lukt, is de strijdvaardigheid wat afgenomen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Correct.
Zielig in een hoekje gaan zitten is nog nooit iemand sterker of beter van geworden.
Hier ben ik het dan weer wel mee eens.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is waar, je hebt het leven niet altijd zelf in de hand. Maar met dat besef moet je ook accepteren dat wanneer het ongeluk jou treft in het leven, dat ook ten koste van je verdienvermogen gaat. En dan is het in Nederland gelukkig zo geregeld dat er een vangnet is, maar dat ligt op een lager welvaarts niveau dan het niveau van een werkende. Maar die werkende daarentegen werkt weer een paar dagen per jaar om dat vangnet te kunnen bekostigen, dus daar is draagvlak voor nodig. En dat draagvlak hou je alleen als de werkende weet dat hij het beter heeft dan diegenen in het vangnet. Want anders is het geen vangnet maar een hangmat.
Er zijn per jaar zeven keer een oneven 31e dag die niet gecompenseerd wordt door een even dag (8 in een schrikkeljaar).quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Op oneven dagen graaf je een gat, op even dagen gooi je het vol.
We kunnen ze bijvoorbeeld allemaal huisvesten in een tentenkamp en alle voorzieningen centraal verzorgen. Eten wat de pot schaft, versleten kleren inleveren als je nieuwe wilt. En zeg 25 Euro zakgeld per week als extraatje.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan weer wel mee eens.
Al moeten mensen die niet in staat zijn om te werken wel meer krijgen dan het absolute minimum om in leven te blijven.
Dan hou je wat extra gaten overquote:Op woensdag 5 juni 2024 17:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Er zijn per jaar zeven keer een oneven 31e dag die niet gecompenseerd wordt door een even dag (8 in een schrikkeljaar).
Ik concludeer op basis van de cijfers dat er tamelijk veel mensen een uitkering ontvangen. Daarvan zal een deel echt wel prima aan de bak kunnen, maar die willen gewoon niet. 1.5 miljoen ontvangen uitkering is absurd dat moet echt minder.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij en veel andere VVD-ers denken dat je voor ieder kuchje een Wajong krijgt in dit land maar de praktijk is anders. Er is sprake van enorme onwetendheid, vooroordelen en aannames op grote schaal.
Mensen zijn goed in oordelen over mensen die ze niet kennen en van buitenaf beter kunnen beoordelen dan 3 artsen in hoeverre iemand kan werken.
Je kan toch wel iets productiefs uit je klauwen krijgen? Je zit hier ook gewoon de hele dag bijdehand te doen op een forum.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als het 40 jaar lang niet lukt, is de strijdvaardigheid wat afgenomen.
Een groot deel daarvan werkt ook gewoon hé. Die ontvangen dan een aanvullende uitkering of hebben de Wajong dus puur als “achtervang” mocht het inkomen uit hun betaalde baan (tijdelijk) wegvallen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik concludeer op basis van de cijfers dat er tamelijk veel mensen een uitkering ontvangen. Daarvan zal een deel echt wel prima aan de bak kunnen, maar die willen gewoon niet. 1.5 miljoen ontvangen uitkering is absurd dat moet echt minder.
"Een deel". Hoeveel? 1%? 10%? 25%? 50%? 75%?quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik concludeer op basis van de cijfers dat er tamelijk veel mensen een uitkering ontvangen. Daarvan zal een deel echt wel prima aan de bak kunnen, maar die willen gewoon niet. 1.5 miljoen ontvangen uitkering is absurd dat moet echt minder.
Volgens jou was het 'slechts' 1% dat er met de pet naar gooit maar ik ben nog steeds benieuwd naar een bron voor die cijfersquote:Op woensdag 5 juni 2024 17:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
"Een deel". Hoeveel? 1%? 10%? 25%? 50%? 75%?
Vast wel, maar tot nu toe is het nog niet gelukt. Ik wil graag, maar het lukt niet. Ik heb de afgelopen paar jaar 3 jobcoaches gehad, die weten het ook niet.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan toch wel iets productiefs uit je klauwen krijgen? Je zit hier ook gewoon de hele dag bijdehand te doen op een forum.
Als je werkt maar je hebt die achtervang ontvang je toch geen uitkering maar ben je voor de CBS-cijfertjes gewoon in loondienst?quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een groot deel daarvan werkt ook gewoon hé. Die ontvangen dan een aanvullende uitkering of hebben de Wajong dus puur als “achtervang” mocht het inkomen uit hun betaalde baan (tijdelijk) wegvallen.
quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens jou was het 'slechts' 1% dat er met de pet naar gooit maar ik ben nog steeds benieuwd naar een bron voor die cijfers
Maar dit gaat specifiek over de toeslagenfraude niet uitkeringsfraude in het algemeen? Laat staan mensen die via mazen in de wet of dingen dramatiseren een uitkering ontvangen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het eerste stukje. Het is het verhoor voor de toeslagaffaire, maar het gaat ook over het algemene beleid.
Je moet het niet te interessant maken natuurlijk, werkenden hebben ook meer kosten waardoor het minimumloon hoger dient te zijn.quote:Op woensdag 5 juni 2024 13:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Sowieso als de conclusie is dat persoon X niet meer kan werken of geen normaal loon kan verdienen vanwege bepaalde beperkingen, waarom zo’n flut lage uitkering?
Maak er dan gewoon normaal minimumloon van?
Je komt tegenwoordig, als in sinds 2015, niet meer in de wajong als je ook nog maar iets kan, dat is vrij abstract ook die regelgeving ala 4 uur desnoods onderbroken iets kunnen doen.
Nou daar kom je al snel aan natuurlijk.
Maar goed, waarom 75% van het minimumloon? Enige voordeel is dat vermogen geen probleem is versus bijstand maar in de bijstand heb je sneller meer regelingen die een stuk toegankelijker zijn.
Nee, het gaat over het fraudebeleid bij uitkeringen. Tussen 5 en 15 minuten. Rond 13 minuten noemt hij 1%, maar hij denkt dat 5 tot 10% van de mensen die een uitkering (of toeslag) ontvangen niet altijd alles correct en op tijd doorgeven. Dat wil niet zeggen dat ze ook fraude plegen, maar dat ze niet aan hun informatieplicht hebben voldaan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar dit gaat specifiek over de toeslagenfraude niet uitkeringsfraude in het algemeen? Laat staan mensen die via mazen in de wet of dingen dramatiseren een uitkering ontvangen.
Toeslagen moet je zelf aanvragen, dus ik geloof wel dat daar in verreweg de meeste gevallen sprake is van onbewust fout handelen en niet fraude.
Nou, je staat dan in ieder geval dan nog wel als Wajonger geregistreerd bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je werkt maar je hebt die achtervang ontvang je toch geen uitkering maar ben je voor de CBS-cijfertjes gewoon in loondienst?
Dat is onmogelijk want je krijgt geen uitbetaling ZONDER je persoonlijke informatie vanuit bijvoorbeeld YouTube of wel adsense programma dan ook, dat is letterlijk onmogelijk.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zoalng je het niet opgeeft als inkomsten maakt het natuurlijk geen fluit uit of het geheim is of niet. Niet opggegeven inkomsten worden ook niet meegenomen, anders was hij wel gekort.
Nou verwacht ik niet dat die vetklep ouder dan 45 wordt want dan heeft hij al lang en breed een hartaanval gehad dus de schade voor de schatkist blijft beperkt.
Pure fraude ja, neemt niet weg dat er überhaupt best wat strenger gekeken mag worden naar wie wel en wie niet in aanmerking komt voor een uitkering.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, het gaat over het fraudebeleid bij uitkeringen. Tussen 5 en 15 minuten. Rond 13 minuten noemt hij 1%, maar hij denkt dat 5 tot 10% van de mensen die een uitkering (of toeslag) ontvangen niet altijd alles correct en op tijd doorgeven. Dat wil niet zeggen dat ze ook fraude plegen, maar dat ze niet aan hun informatieplicht hebben voldaan.
Zelfs als het bruto "normaal" minimumloon is blijft er netto veel minder van over.quote:Op woensdag 5 juni 2024 13:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Sowieso als de conclusie is dat persoon X niet meer kan werken of geen normaal loon kan verdienen vanwege bepaalde beperkingen, waarom zo’n flut lage uitkering?
Maak er dan gewoon normaal minimumloon van?
Je komt tegenwoordig, als in sinds 2015, niet meer in de wajong als je ook nog maar iets kan, dat is vrij abstract ook die regelgeving ala 4 uur desnoods onderbroken iets kunnen doen.
Nou daar kom je al snel aan natuurlijk.
Maar goed, waarom 75% van het minimumloon? Enige voordeel is dat vermogen geen probleem is versus bijstand maar in de bijstand heb je sneller meer regelingen die een stuk toegankelijker zijn.
Iemand als Bradge kreeg donaties via een extern platform.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk want je krijgt geen uitbetaling ZONDER je persoonlijke informatie vanuit bijvoorbeeld YouTube of wel adsense programma dan ook, dat is letterlijk onmogelijk.
Ik gok dat 99,99% het met je eens is maar als het zo makkelijk was om dat onderscheid te maken was het waarschijnlijk allang gefixt.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk vooral voor een veel scherper onderscheid tussen niet-willers en niet-kunners. Die eerste groep moet je gewoon accomoderen. Die laatste groep veel korter houden.
De gemiddelde uitkeringsconsulent weet prima wat voor vlees hij/zij in de kuip heeft. Geef de professional de ruimte, daar begint het mee. Gelukkig worden daar met de participatiewet in balans al de eerste stappen in gezet.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:24 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik gok dat 99,99% het met je eens is maar als het zo makkelijk was om dat onderscheid te maken was het waarschijnlijk allang gefixt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |