Ja dat zie ik dus ook, maar weet niet hoe groot die groep is die parasiteert maar zolang het voorkomt moet je daar tegen ageren.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja en vaak ook niet, niet eerlijk dat je buurman 40u per week staat te buffelen en minder te besteden heeft.
Van wat ik van wajongers zie is dat ze idd hoge kosten hebben voor levensonderhoud, bij Domino's pizza's ja.
En dat ga jij doen?quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Artsen vertrouw ik wel maar we moeten ze beter instrueren om de bullshit te filteren.
Zoalng je het niet opgeeft als inkomsten maakt het natuurlijk geen fluit uit of het geheim is of niet. Niet opggegeven inkomsten worden ook niet meegenomen, anders was hij wel gekort.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Kijk ik ken niet het hele verhaal, maar je kan niet iets verdienen aan YouTube Zonder dat dit bekend is.
Maw dat kan je niet geheim houden, dus je suggestieve houding dat hij iets heimelijks doet, snap ik niet helemaal.
Ja, de 99% goedwillenden moeten weer boeten voor de 1% kwaadwillenden. We begrijpen het.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof hij de enige is
Feit dat hij dat zo openlijk kan maken zonder dat instanties ingrijpen zegt mij dat er veel meer van dat soort parasieten rondkruipen.
Dat is de vraag. Giften komen niet uit werk en hebben geen invloed op de uitkering:quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Kijk ik ken niet het hele verhaal, maar je kan niet iets verdienen aan YouTube Zonder dat dit bekend is.
Maw dat kan je niet geheim houden, dus je suggestieve houding dat hij iets heimelijks doet, snap ik niet helemaal.
Weet niet hoe die percentages exact liggen. Maar zolang het (openlijk) voorkomt is het systeem dat die beoordelingen doet verre van flawless.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, de 99% goedwillenden moeten weer boeten voor de 1% kwaadwillenden. We begrijpen het.
Er is wel een maximum aan giften. Voor bijstand is het 2000 Euro per jaar en moet het allemaal eenmalig zijn.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Giften komen niet uit werk en hebben geen invloed op de uitkering:
https://www.uwv.nl/partic(...)-of-wajong-uitkering
Soms een lastige kwestie die men inderdaad niet moet willen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, de 99% goedwillenden moeten weer boeten voor de 1% kwaadwillenden.
Dus in plaats van die 1% te straffen, laat je die lekker doorgaan en straf je de overige 99%? Laat ik maar niet zeggen wat ik daarvan vind.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet niet hoe die percentages exact liggen. Maar zolang het (openlijk) voorkomt is het systeem dat die beoordelingen doet verre van flawless.
En voor Wajong, want daar hebben we het over?quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er is wel een maximum aan giften. Voor bijstand is het 2000 Euro per jaar en moet het allemaal eenmalig zijn.
Ik heb een oplossing: je geeft mensen met een uitkering gewoon geen geld meer en laat ze iedere uitgave die ze willen doen aanvragen, waarna de gemeente het voor hun betaalt. Ze hoeven toch niet naar de supermarkt, daar is de voedselbank voor.
Nogmaals ik ken die percentages niet precies. Heb je daar een bron voor of is het dikke duim werk, want dan kan ik net zo goed roeptoeteren dat het precies andersom isquote:Op woensdag 5 juni 2024 15:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus in plaats van die 1% te straffen, laat je die lekker doorgaan en straf je de overige 99%? Laat ik maar niet zeggen wat ik daarvan vind.
Ja het is natuurlijk wel makkelijk om wat percentages te verzinnen maar zo werkt de realiteit niet.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus in plaats van die 1% te straffen, laat je die lekker doorgaan en straf je de overige 99%? Laat ik maar niet zeggen wat ik daarvan vind.
Wel frappant dat je impliceert zelf eigenlijk weer aan de bak te zijn gekomen door verscherpte regelgeving maar vervolgens anderen (lees VVD'ers) hekelt als ze dat voorstaan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:34 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat iemand YouTube filmpjes kan maken wilt nog niet zeggen dat iemand geschikt is voor betaalde arbeid.
Wel zouden die YouTube inkomsten gekort moeten worden ja. Maar daar weten wij niks van, misschien gebeurd dat ook wel.
Ik zie vooral weer heel veel makkelijke aannames van de ussual suspects, meestal VVD tuig, lekker makkelijk oordelen van buitenaf.
Ik heb zelf ook beperkingen die niet meteen van buitenaf zichtbaar of te beoordelen zijn, toch ben ik bijvoorbeeld eerdere moe en heb ik dagelijks rekening te houden met mijn beperkingen. Ik heb overigens wel gewoon een vaste baan en geen Wajong (regeling is gewijzigd in 2015 namelijk), maar ik weet maar al te goed hoe kortzichtig het is om van een afstandje te oordelen over de beperkingen van iemand die je niet of nauwelijks kent.
Allebei, maar ik ben pas een paar jaar geleden voor het eerst in de bijstand terecht gekomen. Ik ben gezond (wel te dik) en heel slim, maar ik heb geen opleiding en een versnipperd werkverleden. Geen HR medewerker gaat mij waar dan ook voor aannemen zonder kruiwagen. En ik doe mijn werk erg goed, wat bij sommige collega's en bazen veel irritatie oproept, dus ik vlieg er ook snel weer uit. Ik weet het, het zal wel aan mij liggen. En ik wil ook graag werken, dus ik heb geen moeite gedaan om me af te laten keuren, als dat al zou lukken. Lobotomie is volgens een heleboel mensen een goede oplossing, verwacht ik.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:32 schreef Elan het volgende:
[..]
En voor Wajong, want daar hebben we het over?
Het valt me wel op dat je heel erg in de slachtofferrol zit. Ben je erg links georiënteerd of zit je toevallig zelf in een uitkering?
Oprechte vraag geen aanval.
Dit is gewoon onzin natuurlijk.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
En ik doe mijn werk erg goed, wat bij sommige collega's en bazen veel irritatie oproept, dus ik vlieg er ook snel weer uit.
Nee, dat is niet wat ik zeg.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel frappant dat je impliceert zelf eigenlijk weer aan de bak te zijn gekomen door verscherpte regelgeving maar vervolgens anderen (lees VVD'ers) hekelt als ze dat voorstaan.
De ironie
Volgens staatssecretaris Kamp was het volgens de officiële cijfers "een paar procent". Die officiële cijfers zijn nooit vrijgegeven, dus nauwkeuriger gaat het niet worden.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja het is natuurlijk wel makkelijk om wat percentages te verzinnen maar zo werkt de realiteit niet.
Absoluut.quote:
Jij ergert je nooit aan mensen die het volgens jou wel hoog in hun bol hebben? Die hier nog maar net werken, niet doen wat ik zeg en het altijd beter weten?quote:
Iemand die iets altijd beter weet en niet doet wat er gevraagd wordt werkt niet goed. Als ik een junior in mijn team krijg die erg veel weet over iets, en die zitten er soms tussen, dan ben ik daar absoluut blij mee. Als er een senior+ in mijn team komt dan verwacht ik dit zelfs. Die worden daar op afgerekend ja, in positieve zin.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij ergert je nooit aan mensen die het volgens jou wel hoog in hun bol hebben? Die hier nog maar net werken, niet doen wat ik zeg en het altijd beter weten?
Uitkering omdat niet WILLEN werken, o.k.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Participeren in het sociale leven en uitkeringen gelijkstellen aan het minimumloon zijn toch echt twee totaal losstaande zaken.
Geef nou eens 1 reden waarom iemand met een uitkering net zoveel zou moeten krijgen als een werkende?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |