SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft eerder een project bij KoM gehad. Een van de huurders is zijn zus.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:42 schreef Hanzul2 het volgende:
Nieuwe gve
https://www.geldvoorelkaa(...)=28790&code=DO28790i
Eerste hypotheek, bedrijfspand ltv 83%. Jammer dat er slechts 20k wordt afgelost. Ziet er verder niet verkeerd uit op het eerste gezicht
Website van de zus, zegt weer moeder en dochter onderneming, volgens de pitch had die eerder ook nog een gve project die vervroegd was afgelost.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:47 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Heeft eerder een project bij KoM gehad. Een van de huurders is zijn zus.
Reken maar 97% LTV. In de taxatie zit een opslag van 80k vanwege de hogere huur dan markthuur, als je die van de 630k afhaalt zit je op 550k taxatiewaarde. Het pand is zeker niet verkeerd, maar mocht die studio het loodje leggen en hij komt in de problemen omdat hij het niet verhuurd krijgt dan wordt het al snel oncomfortabel.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:42 schreef Hanzul2 het volgende:
Nieuwe gve
https://www.geldvoorelkaa(...)=28790&code=DO28790i
Eerste hypotheek, bedrijfspand ltv 83%. Jammer dat er slechts 20k wordt afgelost. Ziet er verder niet verkeerd uit op het eerste gezicht
Over het algemeen zijn cosmetische/medische bedrijven goede huurders weet ik uit ervaring.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:47 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Heeft eerder een project bij KoM gehad. Een van de huurders is zijn zus.
Linkjequote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:00 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe Collin:
L.M. Wessels en H.J. Wessels
¤ 95.000 | 7,5% rente | 60 maanden
Tweede hypotheek woonhuis
Leuk project. Niet echt vet qua rente maar wel een hoge mate van waarschijnlijkheid dat de centjes ooit weer terug komenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 19:48 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Linkje
https://www.collincrowdfu(...)31d8f1a68ccc261a1eb9
Wel vreemd dat de aan te kopen recreatiewoning geen onderdeel uitmaakt van de zekerheden. Als ik het goed begrijp is/wordt deze nu hypotheek vrij. En kan deze zo weer verkocht worden dan wel niet aangekocht worden. En is het gewoon een werkkapitaal lening met tweede hypotheek op woonhuis.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:59 schreef obligataire het volgende:
[..]
Leuk project. Niet echt vet qua rente maar wel een hoge mate van waarschijnlijkheid dat de centjes ooit weer terug komen
Misschien kan er geen vastgoed hypotheek gevestigd worden. Laatst was er ook een EuroParcs project waar uiteindelijk alleen een opstal hypotheek mogelijk was. Ik vind dit een prima constructie met de ruïne overwaarde op het woonhuis.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 09:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Wel vreemd dat de aan te kopen recreatiewoning geen onderdeel uitmaakt van de zekerheden. Als ik het goed begrijp is/wordt deze nu hypotheek vrij. En kan deze zo weer verkocht worden dan wel niet aangekocht worden. En is het gewoon een werkkapitaal lening met tweede hypotheek op woonhuis.
Of ze kopen er t.z.t. een tweede bij....quote:Op zaterdag 8 juni 2024 09:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Wel vreemd dat de aan te kopen recreatiewoning geen onderdeel uitmaakt van de zekerheden. Als ik het goed begrijp is/wordt deze nu hypotheek vrij. En kan deze zo weer verkocht worden dan wel niet aangekocht worden. En is het gewoon een werkkapitaal lening met tweede hypotheek op woonhuis.
Inderdaad héél erg mager dit eerste nieuwe project sinds vergunning voor CRE. En de herfinanciering Nieuwegein gaan ze zelfs aanbieden voor 6,25%.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:00 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
36 maanden tegen 6,5%. Wat mij betreft te mager.
Herfinancieringen van Harthoorn-projecten lijken ze op onderstaande manier op te willen gaan lossen (CRE mail van donderdag jl. betreffende Vastgoedportefeuille Sauerland):quote:Op zondag 2 juni 2024 18:20 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Is dat werkelijk zo? Of is Harthoorn gewoon geen aandeelhouder meer van CRE en kunnen ze zijn projecten blijven doen? Want uit de mail van Erfurt kun je niet direct concluderen dat de herfinanciering elders gaat plaatsvinden.
Derde project toch? Vorige maand 2x logistiek centrum Heerlen (7% en 7.5%).quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:08 schreef InVestEerder het volgende:
Inderdaad héél erg mager dit eerste nieuwe project sinds vergunning voor CRE.
Ja, inderdaad derde project en hier en daar een private placement.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:47 schreef tnhb het volgende:
[..]
Derde project toch? Vorige maand 2x logistiek centrum Heerlen (7% en 7.5%).
Klopt idd, jij en tnhb hebben helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 13:17 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad derde project en hier en daar een private placement.
Ik vind het wel apart dat er een lening wordt afgesloten met 7.5% rente + bijkomende kosten terwijl de opbrengst van een dergelijke recreatiewoning doorgaans minder is dan dat. Waarom sluit je dan geen hypotheek af voor 5 jaar rond de 4% met boetevrije aflossing?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 09:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Probeer als ondernemer maar eens een hypotheek bij een bank te krijgen. Dat gaat via Collin veel soepeler.quote:Op zondag 9 juni 2024 01:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind het wel apart dat er een lening wordt afgesloten met 7.5% rente + bijkomende kosten terwijl de opbrengst van een dergelijke recreatiewoning doorgaans minder is dan dat. Waarom sluit je dan geen hypotheek af voor 5 jaar rond de 4% met boetevrije aflossing?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 juni 2024 10:57 schreef Tjalala het volgende:
Nog een nieuwe CCF:
Go-Campers
¤ 80.000 | 9,0% rente | 48 maandenWat vinden we van de taxatie? 440KSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2023 274.000 euro
01-01-2022 270.000 euro
01-01-2021 240.000 euroPecunia non olet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |