Ja, we kunnen dit welles/nietes nog dagen volhouden, maar ik ga ervan uit dat dit inderdaad niet het geval is. Anders zou er wel een simpele rectificatie, of iets in dat straatje, worden geplaatst, lijkt me.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:40 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Je leest duidelijk een ander artikel dan dat ik doe.
Verschil tussen columnist en jou is dat hij wel (al is het schoorvoetend) wel moet toegeven dat ze (in dit geval) een punt heeft.
Kortom, nergens dus. Je moet hier terugvallen op de tweet van een ander waar dat woord in wordt gebruikt.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Toenemende mate van islam in Nederland en de daarbij horende antisemitische grondslag die diepgeworteld zit in landen waar de Islam de dominante cultuur is. Het is wel een beetje om de kern van de zaak heen draaien, op deze manier.
[ x ]
Tweets over Islamisering retweeten bijvoorbeeld.
Maar niet hele begrijpelijke kritiek vanuit Mona?quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, nergens dus. Je moet hier terugvallen op de tweet van een ander waar dat woord in wordt gebruikt.
Overigens hele begrijpelijke kritiek
Ik snap het gelul hier niet, is Wilders bijv. nu ook opeens per definitie Joods omdat hij een Zionist is?quote:Nu zien wij de omgekeerde invloed vanuit het Midden-Oosten en de islamitische wereld op de Palestinaprotesten hier tegen Israël. Bijvoorbeeld het geforceerde onderscheid tussen ‘joden’[...] en ‘zionisten’.
Nee. Ik zal het heel kort en ongenuanceerd proberen uit te leggen. Joden hebben hun oorsprong in Israel, in de Joodse cultuur wordt constant verwezen naar Israel, na een lange geschiedenis van antisemitisme en vervolging wordt in datzelfde gebied de enige Joodse staat in de wereld opgericht zodat Joden een veilig thuisland hebben.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:06 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Ik snap het gelul hier niet, is Wilders bijv. nu ook opeens per definitie Joods omdat hij een Zionist is?
Maar op basis van wat kun je dit stellen dan?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:39 schreef oblo het volgende:
[..]
Ergo, 90%+ van de Joden zijn Zionisten. In de regel is het apart dat je als Jood geen Zionist bent.
Omdat het aannemelijk is dat als je opgegroeid bent in de Joodse cultuur je sympathiek hebt voor het Zionisme.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar op basis van wat kun je dit stellen dan?
Onzin en niet onderbouwde cijfers.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:39 schreef oblo het volgende:
Ergo, 90%+ van de Joden zijn Zionisten. In de regel is het apart dat je als Jood geen Zionist bent.
Sorry, ik had het anders moeten neer zetten. Het overgrote gedeelte is passender dan 90%+, want dit is inderdaad geen hard onderbouwd percentage.quote:
Nee, want het Zionisme gaat tegen hun geloof in. Je verhaal is kul.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 15:04 schreef oblo het volgende:
[..]
Omdat het aannemelijk is dat als je opgegroeid bent in de Joodse cultuur je sympathiek hebt voor het Zionisme.
Wie is hun? Neturei Karta of een of andere hasidische groep?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 02:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, want het Zionisme gaat tegen hun geloof in. Je verhaal is kul.
quote:82% of Jewish voters feel emotional attachment to Israel
https://www.jewishelector(...)ey-of-jewish-voters/
Engeland:quote:A large majority of U.S. Jews (82%) say caring about Israel is either “essential” or “important” to what being Jewish means to them.
https://www.pewresearch.o(...)ut-jewish-americans/
Ik hoef je denk ik niet uit te leggen hoe Joden over het algemeen in Israel over zionisme denken of bijvoorbeeld in Frankrijk?quote:In 2015, a survey found that the majority of British Jews (59%) identified as Zionists, though a much larger proportion (90%) supported Israel’s right to exist as a Jewish state.
There’s debate over what the terms “Zionist” and “Zionism” mean, but broadly speaking Zionism is associated with the support for the existence of Israel as a state for the Jewish people.
https://fullfact.org/news/are-majority-british-jews-zionists/
Maar denk als je (autochtone) Nederlanders vraagt of "mag Israel als staat bestaan?", wat hierboven als "zionist" wordt uitgelegd, 60 procent ook wel ja antwoord?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 09:36 schreef oblo het volgende:
[..]
Wie is hun? Neturei Karta of een of andere hasidische groep?
In Amerika:
[..]
[..]
Engeland:
[..]
Ik hoef je denk ik niet uit te leggen hoe Joden over het algemeen in Israel over zionisme denken of bijvoorbeeld in Frankrijk?
Ik ben wel benieuwd waarom jij dat kul vindt. Er circuleert nu ongelofelijk veel propaganda over dat zogenaamde “echte Joden” anti-zionst zijn, dus grote kans dat jij daar in bent getrapt.
Als *Joodse* staat? Ik heb geen idee eigenlijk, ik had het over Joden. Wat denk jij?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 10:19 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Maar denk als je (autochtone) Nederlanders vraagt of "mag Israel als staat bestaan?", wat hierboven als "zionist" wordt uitgelegd, 60 procent ook wel ja antwoord?
Er is een groot verschil tussen 'Israël heeft recht van bestaan' en zionisme.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 10:19 schreef LaDaDiDa het volgende:
Maar denk als je (autochtone) Nederlanders vraagt of "mag Israel als staat bestaan?", wat hierboven als "zionist" wordt uitgelegd, 60 procent ook wel ja antwoord?
Kortom, je bent voor het behoud van een Joodse staat. Dan ben je dus wél een zionist.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 11:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen 'Israël heeft recht van bestaan' en zionisme.
Ja, ik als Jood vind dat Israël bestaansrecht heeft, maar ik ben absoluut geen zionist.
Nee. Israël als land heeft bestaansrecht. Niet Israël als Joodse staat.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 11:45 schreef HowardRoark het volgende:
Kortom, je bent voor het behoud van een Joodse staat. Dan ben je dus wél een zionist.
Ik ben Katholiek en ook voor het behoud van een Joodse staat. Ben ik dan ook zionist?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 11:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, je bent voor het behoud van een Joodse staat. Dan ben je dus wél een zionist.
'Zionisme betekent het streven naar een onafhankelijke Joodse staat'. Israël is een Joodse staat.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 11:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee. Israël als land heeft bestaansrecht. Niet Israël als Joodse staat.
Lees dit artikel maar eens.
quote:a political movement that was originally begun in order to establish an independent state for Jewish people, and now supports the development and protection of the state of Israel
Bronl
Ja.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 11:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben Katholiek en ook voor het behoud van een Joodse staat. Ben ik dan ook zionist?
Dat zijn de ergste. Hopen op het herrijzen van Jezusquote:Op zaterdag 22 juni 2024 11:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben Katholiek en ook voor het behoud van een Joodse staat. Ben ik dan ook zionist?
Die is al herrezen.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat zijn de ergste. Hopen op het herrijzen van Jezus
Ja, maar ik hou het nog even geheim.quote:
Da's niet waar ik naar vroeg. Als ik voor het behoud van een Joodse staat ben, ben ik dan een zionist?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat zijn de ergste. Hopen op het herrijzen van Jezus
Jaquote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's niet waar ik naar vroeg. Als ik voor het behoud van een Joodse staat ben, ben ik dan een zionist?
Is iedereen die voor het behoud van Israel is, omdat Joden recht hebben op een eigen staat, een zionist?
Neequote:Of geldt dat alleen als je ook Joods bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |