abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214079689
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 13:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat wil zeggen dat men de verantwoordelijkheden die bij het hebben van staat komen kijken, accepteert. Je kunt niet én een staat hebben en beweren nog altijd vluchteling te zijn en een 'right of return' te hebben naar een ander land dan je eigen land.
Hebben Griekse Cyprioten geen right of return meer naar hun gestolen dorpen?
pi_214079744
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 13:41 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Of Pakistanen naar India?
  vrijdag 28 juni 2024 @ 14:37:53 #253
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214080229
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 13:41 schreef moby_jones het volgende:

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 13:47 schreef Ulx het volgende:

Of Pakistanen naar India?
Ja, die hebben ook allemaal last van toenemend antisemitisme in Nederland. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_214082858
Wat een heerlijke reactie zeg
Moeten we hier ook doen :9

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 19:37:26 #255
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214082923
Prima om te zien, zo moeten deze activisten die aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan, worden aangepakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214145661
Broeinest van antisemitisme Pakhuis de Zwijger verliest subsidie :W
https://niw.nl/broeinest-(...)r-verliest-subsidie/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:39:17 #257
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214145693
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:37 schreef Aether het volgende:
Mooi nieuws, mogen er meer volgen.

De Balie (weet niet of ze subsidie krijgen hoor) zou een mooi volgend doelwit kunnen zijn, met hun "discussies" dat geweld zou mogen bij klimaatprotesten etc :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:30:01 #258
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_214147016
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:37 schreef Aether het volgende:
"Broeinest" ook gewoon -O-
pi_214164471
Misschien kan de titel beter wijzigen naar: Er kan niet meer fatsoenlijk gepraat worden over anti-semitisme.

Het is schier onmogelijk tot de kern te komen, zonder ook maar 1 aspect te bespreken, waar je voor wordt geblocked. Hoe kan je er dan over praten??

We gaan praten over het weer, maar je mag niet zeggen: Weer, regen, wolken, wind, depressie, hoge/lage drukgebied, water, damp, zon, warmte, heet, koud, etc.

Nou SUCCES!!

Op deze manier is verzoening onmogelijk, er is geen discussie, er wordt niet correct geadresseerd wat de 'angsten' aan beide kanten van dit verhaal zijn. Pas als iedereen, in een fatsoenlijke en volwassen discussie, zijn/haar gedachten ongehinderd en volledig kan uiten zie ik een einde in zicht t.a.v. anti-semitisme.

Als we paniekerig blijven reageren, als mensen niet de kans krijgen te laten zien (want verboden, dus gesmoord) waar het op is gebaseerd dan blijven we eigenlijk allemaal doof-stom-achterlijk, je hebt geen idee wat mensen beweegt.

Om te beginnen, zie ik werkelijk niemand op Fok adresseren, wat de angst is die leeft onder mensen die voor 'anti-semiet' doorgaan <-- en dat ben je al héél snel kan ik jullie melden, als je alleen al vraagt: "Hoe denken Joodse Orthodoxen over ons niet-Joden", alleen al die vraag is voldoende voor een ban, of kritiek, censuur.

Dus, kan er nog daadwerkelijk over anti-semitisme worden gepraat in vrijheid?

Joodse mensen leven al sinds 7+ eeuwen in Nederland, na de expulsie uit Portugal/Spanje, toen niemand ze wilde hebben en Nederland zei: Weest welkom.

Wel, hoe is het dan in vredesnaam mogelijk, dat niemand nieuwsgierig is naar hen? Wat beweegt hen, wat is het Judaisme voor hen, hoe beleven ze het, wat vieren ze allemaal, en heel belangrijk: Hoe denkt een Joods persoon, bijv een Orthodox die echt in de materie zit, nu eigenlijk over ons?

Het kan niet bestaan, dat Joodse mensen nooit generaliseren, nooit bizarre dingen zeggen over het "Westen", nooit vanuit hun geloof een grote groep diffameren: Zij doen vaak niets anders, dan de anti-semiet zelf. Niet overtuigd, ik wil met alle liefde wel wat filmpjes hier neerzetten.. mag je het uit hun eigen mond horen.

En let wel, geen 1, van die Rabijnen is op het matje geroepen voor bizarre, genocidale, krankzinnige teksten over ons, over Amerikanen, over Christenen. GEEN EEN. Je wilt niet weten, je gelooft niet, wat er uit de monden komt van die Orthodoxen.

Waarom zou ik daar niet iets van mogen zeggen/vinden, en dit veroordelen? Ik zie niet in waarom niet.

Maar toch, wordt het anders gewogen, er is wel degelijk een dubbele standaard: DAAR moeten we het eens over hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door Buikbrein op 05-07-2024 12:44:49 ]
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:43:25 #260
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214164628
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:31 schreef Buikbrein het volgende:

Het is schier onmogelijk tot de kern te komen, zonder ook maar 1 aspect te bespreken, waar je voor wordt geblocked. Hoe kan je er dan over praten??
Wie is wanneer met die reden geblocked?

quote:
Om te beginnen, zie ik werkelijk niemand op Fok adresseren, wat de angst is die leeft onder mensen die voor 'anti-semiet' doorgaan <-- en dat ben je al héél snel kan ik jullie melden, als je alleen al vraagt: "Hoe denken Joodse Orthodoxen over ons niet-Joden", alleen al die vraag is voldoende voor een ban, of kritiek, censuur.
Hoe kom je daarbij?

quote:
Wel, hoe is het dan in vredesnaam mogelijk, dat niemand nieuwsgierig is naar hen? Wat beweegt hen, wat is het Judaisme voor hen, hoe beleven ze het, wat vieren ze allemaal, en heel belangrijk: Hoe denkt een Joods persoon, bijv een Orthodox die echt in de materie zit, nu eigenlijk over ons?
Wie is ons?
quote:
Hoe is het mogelijk, dat niemand het kennelijk meer aandurft, hier iets over te zeggen?
Wat een lulverhaal.
Hoe kom je erbij dat je niet over antisemitisme kan/mag praten?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:43:30 #261
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214164629
Echt een raadsel idd. Waarom heeft er niemand onderzoek gedaan naar een bevolkingsgroep waar de meeste mensen vrijwel nooit iets van zien in het openbaar, waarvan er 0,0 beelden vanuit synagoges gelekt zijn waarin ze oproepen tot het afwijzen van westerse waarden.

Raar dat niemand eens vragen stelt bij het niet elke dag toenemen van de hoeveelheid keppeltjes in de buurt gepaard met meer en meer "kosher" gezeuzel bij oa de New York Pizza.

Ook heel apart dat ondanks dat er de afgelopen jaren ongeveer, pak em beet 0,0 joden bij allerlei talkshow zijn uitgenodigd om Joodse propaganda uit te braken over de bevolking, mensen zich zo bezig houden met het jodendom, om over de jodenbroederschapklonen op FOK! maar te zwijgen, die enorme stortvloed is niet meer bij te houden hier!

Nee, echt het is net als wat de reden is voor meer afval op straat na statiegeld op blikjes een onverklaarbaar fenomeen waarom "we" niet wat meer onderzoek doen naar die joden, die doen me toch een zooi...

*checkt notes*.

.....helemaal niets noemenswaardig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 5 juli 2024 @ 21:48:12 #262
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_214173580
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:31 schreef Buikbrein het volgende:
Blahblahyaddayadda
Misschien komt het omdat Joden eigenlijk nooit iets tegen andere groepen doen. En andere groepen wel tegen hen. En heel gericht ook.

Het kan mij persoonlijk geen kloot schelen wat 'orthodoxen' van mij vinden. Zolang ze het alleen maar vinden en er niks mee doen.

Als je aan de andere kant de redactie van een weekblad neermaait of een supermarkt gijzelt en 4 mensen (Joden) vermoordt vanwege jouw levensfilosofie, dan vind ik daar wel wat van.

Jij zal dat waarschijnlijk heel onrechtvaardig vinden. En daar heb ik ook een mening over.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_214209672
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 21:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
bladie bla bullshit <-- doe jij ook he
Dus het interesseert je niets, je weet er niets van, en TOCH kom je met een mening hier alsof je het je wel interesseert alsof je er wel van alles van weet.

Helder! Je hebt dus geen flauw benul wat je verdedigt, waarom je het verdedigt, zoals zoveel posters die meteen in de reflex schieten waar ik over schrijf.

In zekere zin, heb je toch beetje mijn zorg bevestigd. Als je daadwerkelijk denkt dat onder de vlag van Judaisme nooit iets is uitgevreten.. dan zijn we gewoon uitgepraat.
quote:
Als je aan de andere kant de redactie van een weekblad neermaait of een supermarkt gijzelt en 4 mensen (Joden) vermoordt vanwege jouw levensfilosofie, dan vind ik daar wel wat van
Wat heeft dat te maken met wat ik schrijf, wat wil je hiermee insinueren? Dat ik dat wel OK vind, is dat het?

Let me know
  maandag 8 juli 2024 @ 13:05:34 #264
3542 Gia
User under construction
pi_214209982
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 12:39 schreef Buikbrein het volgende:

In zekere zin, heb je toch beetje mijn zorg bevestigd. Als je daadwerkelijk denkt dat onder de vlag van Judaisme nooit iets is uitgevreten..

Noem eens 3 voorvallen uit de laatste 50 jaar, in Nederland. Moet een makkie voor je zijn, want ze vreten vanalles uit, toch?
pi_214216587
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Noem eens 3 voorvallen uit de laatste 50 jaar, in Nederland. Moet een makkie voor je zijn, want ze vreten vanalles uit, toch?
Gezien we uren verder zijn weet hij het niet. Waarschijnlijk gaat hij een vergezochte theorie bedenken en dat aan Israël linken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  dinsdag 9 juli 2024 @ 01:09:54 #266
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214216609
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Leuk weetje: in het verleden verkochten straatverkopers in Nederland verschillende soorten tafelzuur, waaronder ingelegde augurken. In het vooroorlogse Amsterdam waren deze verkopers vaak Joodse immigranten die op deze manier een eigen bedrijf opzetten. Met name Asjkenazische Joden uit Midden- en Oost-Europa vestigden zich in de stad en waren actief in deze handel.

Gek eigenlijk dat dit nagenoeg is uitgestorven. De laatste overblijfselen zijn de schijfjes "zure bom" bij je haring.

Menno.

:{²

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 09-07-2024 01:53:51 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214216669
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 01:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Leuk weetje: in het verleden verkochten straatverkopers in Nederland verschillende soorten tafelzuur, waaronder ingelegde augurken. In het vooroorlogse Amsterdam waren deze verkopers vaak Joodse immigranten die op deze manier een eigen bedrijf opzetten. Met name Asjkenazische Joden uit Midden- en Oost-Europa vestigden zich in de stad en waren actief in deze handel.

Gek eigenlijk dat dit nagenoeg is uitgestorven. De laatste overblijfselen zijn de schijfjes "zure bom" bij je haring.

Menno.

Ja echt gek...

quote:
Die ambulante handel in zuur en haring zal voortduren tot 1929, als de economische crisis er een eind aan maakt. De Jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog brengt de genadeklap, waardoor de handel in zuur geheel uit het straatbeeld verdwijnt.
https://onh.nl/verhaal/jo(...)ugurk-naar-amsterdam

[ Bericht 0% gewijzigd door Hatseflats22 op 09-07-2024 02:31:05 ]
  dinsdag 9 juli 2024 @ 07:59:11 #268
3542 Gia
User under construction
pi_214217549
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 01:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Menno.

Dat vreten ze niet uit, maar dat vreten ze op! Dat is wat anders!!
Maar goed, @Buikbrein komt nergens mee, was dus alleen een grote mond en een hoop bladiebla.
pi_214217659
quote:
Je mag de jodenvervolging best gek noemen. Het is het ook. Het is best bizar dat een hoop mensen daar aan mee hebben gedaan.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 09:55:01 #270
13462 BansheeBoy
pi_214218375
quote:
Dat vind ik een zwaar understatement en daar doe je de Jodenvervolging echt mee te kort.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_214218414
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 09:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat vind ik een zwaar understatement en daar doe je de Jodenvervolging echt mee te kort.

Dat was je eigen understatement, ik herhaalde het slechts.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 10:13:13 #272
13462 BansheeBoy
pi_214218531
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 09:59 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dat was je eigen understatement, ik herhaalde het slechts.
Gek dat het pekelen, piskijken en het inleggen van tafelzuur nagenoeg is uitgestorven. Jij haalt er de Jodenvervolging bij. Ik wil niet zo ver gaan dat je het bagatelliseert maar veel is er niet voor nodig. Weeg je woorden aub secuur. Vooral bij dit soort gevoeligheden.

Dank je wel.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 10:37:29 #273
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214218814
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 10:13 schreef BansheeBoy het volgende:

Gek dat het pekelen, piskijken en het inleggen van tafelzuur nagenoeg is uitgestorven. Jij haalt er de Jodenvervolging bij. Ik wil niet zo ver gaan dat je het bagatelliseert maar veel is er niet voor nodig. Weeg je woorden aub secuur. Vooral bij dit soort gevoeligheden.

Dank je wel.
Alsjeblieft.
Er wordt niks gebagatelliseerd. En jouw post heeft verder niks van doen met het tegenwoordig weer toenemende antisemitisme.

De Jodenvervolging en het wegvoeren en vermoorden van bijna de gehele joodse bevolking van Amsterdam is wel degelijk een reden dat het beroep van zuurmaker vrijwel uitgestorven is.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 9 juli 2024 @ 10:42:43 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214218875
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 08:13 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je mag de jodenvervolging best gek noemen. Het is het ook. Het is best bizar dat een hoop mensen daar aan mee hebben gedaan.
Helaas is het niet zo bizar, want de sentimenten daarvan zijn op veel plekken in de wereld nog springlevend. Zie bijvoorbeeld de onderstaande video's. De realiteit is dat je zelfs in Nederland als men er de kans voor kreeg zo weer een Jodenvervolging zou opstarten, denk dan vooral aan plekken als de Schilderswijk, Kanaleneiland of Nieuw-West.

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 9 juli 2024 @ 10:44:19 #275
13462 BansheeBoy
pi_214218898
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 10:37 schreef golfer het volgende:

[..]
Alsjeblieft.
Er wordt niks gebagatelliseerd. En jouw post heeft verder niks van doen met het tegenwoordig weer toenemende antisemitisme.
Ik volg zijn reactie ook niet. Ik laat het voor nu gaan. Maar dank voor je bijval.

We leven in een tijd dat alle soorten manieren om groepen af te vallen weer springlevend zijn c.q. tot wasdom zijn gekomen:

• Islamfobie
• Racisme
• (ender)Discriminatie
• Ethnisch profileren
• Etc.
• antisemitisme

De mensheid staat op een kruispunt waarbij ik me zorgen maak welke richting er gekozen gaat worden.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')