Hebben Griekse Cyprioten geen right of return meer naar hun gestolen dorpen?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat wil zeggen dat men de verantwoordelijkheden die bij het hebben van staat komen kijken, accepteert. Je kunt niet én een staat hebben en beweren nog altijd vluchteling te zijn en een 'right of return' te hebben naar een ander land dan je eigen land.
Of Pakistanen naar India?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:41 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Hebben Griekse Cyprioten geen right of return meer naar hun gestolen dorpen?
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:41 schreef moby_jones het volgende:
Hebben Griekse Cyprioten geen right of return meer naar hun gestolen dorpen?
Ja, die hebben ook allemaal last van toenemend antisemitisme in Nederland.quote:
Mooi nieuws, mogen er meer volgen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:37 schreef Aether het volgende:
Broeinest van antisemitisme Pakhuis de Zwijger verliest subsidie
https://niw.nl/broeinest-(...)r-verliest-subsidie/
"Broeinest" ook gewoonquote:Op woensdag 3 juli 2024 18:37 schreef Aether het volgende:
Broeinest van antisemitisme Pakhuis de Zwijger verliest subsidie
https://niw.nl/broeinest-(...)r-verliest-subsidie/
Wie is wanneer met die reden geblocked?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:31 schreef Buikbrein het volgende:
Het is schier onmogelijk tot de kern te komen, zonder ook maar 1 aspect te bespreken, waar je voor wordt geblocked. Hoe kan je er dan over praten??
Hoe kom je daarbij?quote:Om te beginnen, zie ik werkelijk niemand op Fok adresseren, wat de angst is die leeft onder mensen die voor 'anti-semiet' doorgaan <-- en dat ben je al héél snel kan ik jullie melden, als je alleen al vraagt: "Hoe denken Joodse Orthodoxen over ons niet-Joden", alleen al die vraag is voldoende voor een ban, of kritiek, censuur.
Wie is ons?quote:Wel, hoe is het dan in vredesnaam mogelijk, dat niemand nieuwsgierig is naar hen? Wat beweegt hen, wat is het Judaisme voor hen, hoe beleven ze het, wat vieren ze allemaal, en heel belangrijk: Hoe denkt een Joods persoon, bijv een Orthodox die echt in de materie zit, nu eigenlijk over ons?
Wat een lulverhaal.quote:Hoe is het mogelijk, dat niemand het kennelijk meer aandurft, hier iets over te zeggen?
Misschien komt het omdat Joden eigenlijk nooit iets tegen andere groepen doen. En andere groepen wel tegen hen. En heel gericht ook.quote:
Dus het interesseert je niets, je weet er niets van, en TOCH kom je met een mening hier alsof je het je wel interesseert alsof je er wel van alles van weet.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
bladie bla bullshit <-- doe jij ook he
Wat heeft dat te maken met wat ik schrijf, wat wil je hiermee insinueren? Dat ik dat wel OK vind, is dat het?quote:Als je aan de andere kant de redactie van een weekblad neermaait of een supermarkt gijzelt en 4 mensen (Joden) vermoordt vanwege jouw levensfilosofie, dan vind ik daar wel wat van
Noem eens 3 voorvallen uit de laatste 50 jaar, in Nederland. Moet een makkie voor je zijn, want ze vreten vanalles uit, toch?quote:Op maandag 8 juli 2024 12:39 schreef Buikbrein het volgende:
In zekere zin, heb je toch beetje mijn zorg bevestigd. Als je daadwerkelijk denkt dat onder de vlag van Judaisme nooit iets is uitgevreten..
Gezien we uren verder zijn weet hij het niet. Waarschijnlijk gaat hij een vergezochte theorie bedenken en dat aan Israël linken.quote:Op maandag 8 juli 2024 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Noem eens 3 voorvallen uit de laatste 50 jaar, in Nederland. Moet een makkie voor je zijn, want ze vreten vanalles uit, toch?
Leuk weetje: in het verleden verkochten straatverkopers in Nederland verschillende soorten tafelzuur, waaronder ingelegde augurken. In het vooroorlogse Amsterdam waren deze verkopers vaak Joodse immigranten die op deze manier een eigen bedrijf opzetten. Met name Asjkenazische Joden uit Midden- en Oost-Europa vestigden zich in de stad en waren actief in deze handel.quote:Op maandag 8 juli 2024 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Noem eens 3 voorvallen uit de laatste 50 jaar, in Nederland. Moet een makkie voor je zijn, want ze vreten vanalles uit, toch?
Ja echt gek...quote:Op dinsdag 9 juli 2024 01:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Leuk weetje: in het verleden verkochten straatverkopers in Nederland verschillende soorten tafelzuur, waaronder ingelegde augurken. In het vooroorlogse Amsterdam waren deze verkopers vaak Joodse immigranten die op deze manier een eigen bedrijf opzetten. Met name Asjkenazische Joden uit Midden- en Oost-Europa vestigden zich in de stad en waren actief in deze handel.
Gek eigenlijk dat dit nagenoeg is uitgestorven. De laatste overblijfselen zijn de schijfjes "zure bom" bij je haring.
Menno.²
https://onh.nl/verhaal/jo(...)ugurk-naar-amsterdamquote:Die ambulante handel in zuur en haring zal voortduren tot 1929, als de economische crisis er een eind aan maakt. De Jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog brengt de genadeklap, waardoor de handel in zuur geheel uit het straatbeeld verdwijnt.
Dat vreten ze niet uit, maar dat vreten ze op! Dat is wat anders!!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 01:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Leuk weetje: in het verleden verkochten straatverkopers in Nederland verschillende soorten tafelzuur, waaronder ingelegde augurken. In het vooroorlogse Amsterdam waren deze verkopers vaak Joodse immigranten die op deze manier een eigen bedrijf opzetten. Met name Asjkenazische Joden uit Midden- en Oost-Europa vestigden zich in de stad en waren actief in deze handel.
Gek eigenlijk dat dit nagenoeg is uitgestorven. De laatste overblijfselen zijn de schijfjes "zure bom" bij je haring.
Menno.²
Je mag de jodenvervolging best gek noemen. Het is het ook. Het is best bizar dat een hoop mensen daar aan mee hebben gedaan.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 02:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja echt gek...
[..]
https://onh.nl/verhaal/jo(...)ugurk-naar-amsterdam
Dat vind ik een zwaar understatement en daar doe je de Jodenvervolging echt mee te kort.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 02:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja echt gek...
[..]
https://onh.nl/verhaal/jo(...)ugurk-naar-amsterdam
Dat was je eigen understatement, ik herhaalde het slechts.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 09:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat vind ik een zwaar understatement en daar doe je de Jodenvervolging echt mee te kort.²
Gek dat het pekelen, piskijken en het inleggen van tafelzuur nagenoeg is uitgestorven. Jij haalt er de Jodenvervolging bij. Ik wil niet zo ver gaan dat je het bagatelliseert maar veel is er niet voor nodig. Weeg je woorden aub secuur. Vooral bij dit soort gevoeligheden.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 09:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat was je eigen understatement, ik herhaalde het slechts.
Alsjeblieft.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Gek dat het pekelen, piskijken en het inleggen van tafelzuur nagenoeg is uitgestorven. Jij haalt er de Jodenvervolging bij. Ik wil niet zo ver gaan dat je het bagatelliseert maar veel is er niet voor nodig. Weeg je woorden aub secuur. Vooral bij dit soort gevoeligheden.
Dank je wel.
Helaas is het niet zo bizar, want de sentimenten daarvan zijn op veel plekken in de wereld nog springlevend. Zie bijvoorbeeld de onderstaande video's. De realiteit is dat je zelfs in Nederland als men er de kans voor kreeg zo weer een Jodenvervolging zou opstarten, denk dan vooral aan plekken als de Schilderswijk, Kanaleneiland of Nieuw-West.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 08:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je mag de jodenvervolging best gek noemen. Het is het ook. Het is best bizar dat een hoop mensen daar aan mee hebben gedaan.
Ik volg zijn reactie ook niet. Ik laat het voor nu gaan. Maar dank voor je bijval.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Alsjeblieft.
Er wordt niks gebagatelliseerd. En jouw post heeft verder niks van doen met het tegenwoordig weer toenemende antisemitisme.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |