Wel het verhaal van een prof-wielrenner gehoord, die moest bij het ontwaken een hartslag van 40 hebben, als het 42 was ging hij naar de team-arts omdat er dan mogelijk wat mis ging.quote:Op maandag 3 juni 2024 11:14 schreef onlogisch het volgende:
Nu las ik dat sporters (met name hardlopers) een hele lage hartslag kunnen hebben, het zgn sporthart.
Cardioloog zei laatst tegen mij dat het ook zeker niet altijd klopt ook en dat ze tegenwoordig regelmatig mensen aan de lijn bij de spoedeisende hebben in paniek omdat hun horloge zegt dat hun hartslag hele tijd veel te hoog is of te laag of whatever en dan blijkt er niks aan de hand te zijn. Ze zijn daar wat minder fan van die hartslagbandjes.quote:Op maandag 3 juni 2024 11:26 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik heb hier ooit de huisarts voor gebeld, want ik kreeg snachts Regelmatig een wakker word ervaring door die meldingen.
De dokter heeft mij gesommeerd de alarmen uit te zetten, zo'n lage hartslag in rust kan geen kwaad, het constant er van wakker schrikken wel.
quote:Op maandag 3 juni 2024 11:35 schreef junkiesietze het volgende:
Geen idee maar wss veel te hoog omdat ik constant zit te stressen over werk en prive leven
Ja pols is sowieso weinig accuraat.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:10 schreef Ama het volgende:
[..]
Cardioloog zei laatst tegen mij dat het ook zeker niet altijd klopt ook en dat ze tegenwoordig regelmatig mensen aan de lijn bij de spoedeisende hebben in paniek omdat hun horloge zegt dat hun hartslag hele tijd veel te hoog is of te laag of whatever en dan blijkt er niks aan de hand te zijn. Ze zijn daar wat minder fan van die hartslagbandjes.
Ik heb ook het idee dat dat echt onzin is en dat 60 gewoon makkelijk is omdat het 1 per seconde is ofzo. Of omdat ze Amerikanen als gemiddelde nemen en die altijd veel te dik zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:54 schreef matigeuser het volgende:
Meestal zo tussen de 52 en 60 in rust in de avond. Kan 's nachts dippen tot 37. Is ooit op een holter-monitor gemeten. Cardioloog maakte zich geen zorgen. Eind dertiger hier, normaal gewicht. Sport veel te weinig dus wel verrassend dat het zo laag is maar dat heb ik al zo lang als ik me kan herinneren.
Valt me ook op dat veel mensen hier een rusthartslag van onder de 60 hebben, terwijl in de 'literatuur' staat dat een normale rusthartslag 60-100 slagen per minuut is. En alles onder de 60 wordt al 'bradycardia' genoemd. Komt dus toch meer voor dan wordt aangenomen denk ik.
Self fulfilling prophecy. Vicieuze cirkel, dit dat.quote:Op zondag 9 juni 2024 20:43 schreef Firuze60 het volgende:
OMG wat krijg ik toch een pesthekel aan die armbanden/gezondheidsenkelbanden. Ik heb een broer die er naar leeft. *piep* U beweegt te weinig.. *piep* U heeft teveel stress *piep* Uw hartslag is te hoog* met extra piepjes als dat buiten de norm valt. OMG
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |