Ja dat dacht ik ook.quote:Op zondag 2 juni 2024 22:18 schreef JanGroen het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat deze slachtoffers toch gewoon schadeloos gesteld worden door de staat?
Die bewindvoerster is veroordeeld voor haar wanpresteren bij deze 2 slachtoffers en moet hun terugbetalen. Dan is er toch een regeling dat de staat de slachtoffers betaalt en het CJIB vervolgens het geld weer bij de veroordeelde gaat halen?
Kanker komt je niet aanwaaien aldus Hans Teeuwenquote:Op zondag 2 juni 2024 22:32 schreef bianconeri het volgende:
En dan dikke schulden hebben en alsnog een rokende tokkie zijn
Lekker honderden euro's wegrokenZou verboden moeten zijn.
Nee dat mag dus niet en daardoor kan de oplichter dus ook naar de politie kan, kan ook het niet uitzenden van de beelden worden afgedwongen en zoquote:
Die gast had geen schulden. Je onderbuik rommelt.quote:Op zondag 2 juni 2024 22:32 schreef bianconeri het volgende:
Heel sneu misbruik maken van dit soort mensen.
Aanpakken.
Ben alleen niet helemaal zeker van of die Ilona wel door gaat.
Door uitlokking ga je dat niet kunnen aantonen. Toevallige ontmoeting en ze benoemt het.
En dan dikke schulden hebben en alsnog een rokende tokkie zijn
Lekker honderden euro's wegrokenZou verboden moeten zijn.
Altijd wc bij de hand?quote:Op woensdag 5 juni 2024 01:20 schreef ThijsTH het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Alberto ALTIJD afspreekt met benadeelden vlak voor een confrontatie op het parkeerterrein van de plaatselijke voetbalclub? Is dit een gimmick van Alberto?
Het is toch niet per definitie altijd de beste plek?
Super goed nieuws...dat was zo'n nare zaakquote:Op donderdag 18 juli 2024 15:32 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)boerderij-wedde.html
Albertooooooooooooooooooooooooooooooooo![]()
![]()
Ook vlakbij waar ik woonquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:35 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
De standaard snackbar van Albertoooo
Hartstikke nieuwquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:37 schreef StephanL het volgende:
O is dit een nieuw seizoen?
Ik dacht dat ik deze al gezien had, maar blijkbaar niet,
quote:Nep-cateraar die in Twente en Achterhoek spoor van ellende naliet, geeft ex de schuld: hij was haar slaaf
Johan S. staat erom bekend dat hij op geraffineerde wijze relaties aankoopt met kwetsbare vrouwen en daarna misbruik maakt van hun vertrouwen én hun gegevens. Maar in Twente was het andersom, stelt S. nu: hij is slachtoffer van zijn ex Belinda. En niet het eerste.
Ron Hemmink 17-05-24, 20:09
De 54-jarige Johan S. stond vrijdag voor de rechter in Almelo, om zich te verantwoorden voor het spoor van ellende dat hij de afgelopen jaren in Twente naliet.
S. ging jaren ongestoord zijn gang
JBRI was het catering- en eventbedrijf in Hengelo van Johan S., die zich meestal John of John Bax liet noemen. Door zich uit te geven als eigenaar van een bedrijf met flitsende website en glimmende folders won S. in Twente - waar hij zich in 2008 en 2009 al bediende van oplichtingspraktijken - het vertrouwen van mensen.
Zo kon hij maandenlang ongestoord zijn gang gaan. Bij bedrijven huurde hij materialen die hij niet terugbracht. Particulieren ontvingen slecht of geen eten in plaats van een luxe, vooraf betaald kerstdiner. Die trucs herhaalde hij later met Budget Catering Twente. Beide bedrijven zijn failliet. Veel ondernemers wachten nog op hun geld.
Op zitting werden nog twee aangiftes toegevoegd aan het circa duizend pagina’s tellende dossier. Ditmaal van ondernemers die zijn gedupeerd door De Twins, het laatste bedrijfje waar S. bij betrokken zou zijn geweest.
‘Ben haar derde mannelijke slachtoffer’
Hoewel S. meermaals is veroordeeld voor oplichtingspraktijken, zit de vork volgens hem nu toch echt anders in de steel. Hij is slachtoffer van zijn voormalige partner Belinda. En niet het eerste. De vader van haar kinderen zou door haar in de schuldsanering zijn beland, een andere ex - Remco - is zijn geld kwijt en nu is S. het slachtoffer. „Zodra er geen geld binnenkort, wordt de man aan de kant gezet.”
Zijn advocaat Raymond Frijns valt hem bij: „Het beeld dat S. de kwade genius is, klopt niet.” Volgens hem is het digitale onderzoek in de zaak ondermaats. „Zo is maar één van de twee telefoons van mevrouw Van P. onderzocht.” Hij wil dat ook de gegevens van het andere toestel worden uitgeplozen. „S. zegt: ‘Dan kunnen jullie zien hoe de verhoudingen liggen. Dat ik met de financiële kant van het bedrijf niets van doen heb’.”
Frijns vervolgt: „Dat zien we ook terug in het politieonderzoek, op facturen en betaalherinneringen. Ik zie ook WhatsAppverkeer tussen S. en Belinda. Het beeld dat daaruit ontstaat, strookt met genoemd beeld: hij hield zich niet bezig met financiën. Belinda verzekerde S. keer op keer: het komt in orde, of is al in orde. Ook zegt S. in appberichten naar klanten dat er betaald zal worden, maar dat hij afhankelijk is van anderen.”
‘Ze had me in haar macht’
S. zelf gaat nog een stap verder: Belinda besliste ook over zíjn geld. „Het enige dat ik mocht, was om 05.00 uur opstaan om te gaan werken. En dat zeven dagen per week. Voor 50 euro en een pak shag.”
Volgens Frijns zijn er camerabeelden, van pintransacties waarop alleen Belinda is te zien, die dat ondersteunen. S: „Ze had me in haar macht. Door dagelijkse ruzies nam ik vaker de benen, maar ze vond me telkens terug.”
De officier van justitie noemde een man ‘die een 27 pagina’s tellend strafblad vol veroordelingen voor oplichting heeft’, nou niet echt iemand om op zijn woord te geloven. Dat Frijns vroeg of S. zijn zaak verder in vrijheid mag afwachten, schoot bij de officier helemaal in het verkeerde keelgat. „Er twintig aangiftes, waarvan er zestien in de tenlastelegging zijn verwerkt, die allemaal verwijzen naar S. Ook naar Belinda van P., maar met name naar S..”
Vluchtgevaarlijk, dus blijft hij vastzitten
Of er nader onderzoek komt, waarbij als het aan Frijns ligt ook de vader van Belinda’s kinderen én die kinderen worden ondervraagd, daarover beslist de rechtbank later. Die besloot vrijdag al wel dat S. voorlopig vast blijft zitten. Deels vanwege vluchtgevaar. S. verdween al eens eerder van de radar. De zaak gaat binnenkort verder.
Ach, het OM.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Super goed nieuws...dat was zo'n nare zaak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |