quote:Behalve in het Zuid-Limburgse Noorbeek, de natste plek van Nederland. Waar afgelopen maand landelijk gemiddeld al de natste mei ooit gemeten was, kreeg Noorbeek écht de volle laag: 228 millimeter, ruim vier keer de maandgemiddelde neerslag.
Maar de toename van stortbuien leidt er paradoxaal genoeg juist tot verdroging van het landschap, zegt Natuurmonumenten. De beek de Noor, die van Noorbeek naar een dieper dal in België stroomt, krijgt in korte tijd grotere hoeveelheden water te verstouwen dan deze aankan.
Door het kolkende water slijt de bedding steeds dieper uit. Als vervolgens de zon doorbreekt en het wekenlang heet is, blijft het landschap achter met een 'te diepe' beek, waardoor het grondwater sneller wordt afgevoerd en lager staat. Zo droogt het landschap verder uit.
Ja, als alsquote:
quote:Op zondag 2 juni 2024 13:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oke Hey Arnold.
Maar dat ding past ook om mijn hoofd..
quote:
Een bus toch? Mijn oma wel iigquote:Op zondag 2 juni 2024 13:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, als als
Als mijn oma wielen had, dan was ze een fiets.
das baggerquote:Op zondag 2 juni 2024 13:53 schreef LTVDK het volgende:
Had al lang geen blueberry muffin meer op en daar kreeg ik opeens trek in tijdens het lopen. Dus bij de AH gehaald want die waren altijd lekker omdat ze helemaal vol zaten met blauwe bessen. Neem ik er net een hap uit, zit dat halve ding vol jam![]()
![]()
Jammer.quote:Op zondag 2 juni 2024 13:53 schreef LTVDK het volgende:
Had al lang geen blueberry muffin meer op en daar kreeg ik opeens trek in tijdens het lopen. Dus bij de AH gehaald want die waren altijd lekker omdat ze helemaal vol zaten met blauwe bessen. Neem ik er net een hap uit, zit dat halve ding vol jam![]()
![]()
zon breekt vanzelf door, dat is een zekerheidjequote:Op zondag 2 juni 2024 13:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, als als
Als mijn oma wielen had, dan was ze een fiets.
En dan hebben ze nog het gore lef het een 'luxe' muffin te noemen, als je er jam in gaat proppen vervalt het predicaat luxequote:
klopt.quote:
voortaan zelf maken dusquote:Op zondag 2 juni 2024 13:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En dan hebben ze nog het gore lef het een 'luxe' muffin te noemen, als je er jam in gaat proppen vervalt het predicaat luxe
Geen zin om te bakken, ik wacht wel weer gewon tot de vakantie dat ik weer goede kan etenquote:
Zit die al de hele week weg te knagen omdat ze in de bonus waren en anders veel te snel wegrottenquote:
Ja, misschien was dat extreemrechtse gelul van 'm op Twitter wel de echte reden voor die Japanner om ermee te kappen.quote:Op zondag 2 juni 2024 13:25 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Klopt. Maar het vertrouwen zal er wellicht niet meer geweest zijn. Musk blijkt de laatste jaren toch wel steeds meer in een impulsieve instabilo te veranderen.
Stopt wel lekker opquote:Op zondag 2 juni 2024 14:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zit die al de hele week weg te knagen omdat ze in de bonus waren en anders veel te snel wegrotten
Hoezo stopt dat op?quote:
Het is zo'n espressomachine als die ze in koffietentjes hebben, met een stoomding eraan waar je melk mee moet opschuimen in een kannetje.quote:Op zondag 2 juni 2024 12:07 schreef McGrath het volgende:
[..]
maar je doet toch gewoon zo'n opschuimer in de melk en de rest gaat vanzelf? toch?!
Anders gewoon zo'n ding kopenquote:Op zondag 2 juni 2024 14:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het is zo'n espressomachine als die ze in koffietentjes hebben, met een stoomding eraan waar je melk mee moet opschuimen in een kannetje.
Dit werkt echt goed!quote:Op zondag 2 juni 2024 14:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Anders gewoon zo'n ding kopenhttps://www.ikea.com/nl/nl/p/produkt-melkklopper-zwart-50301166/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |