Heel apart. En dat is dan de enige echte waarheid. Niemand snapt dat hoor. Behalve jij. Jij zou dan de enige zijn die weet hoe het werkelijk allemaal zit. Vind je dat niet bizar?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:26 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Er is maar één bewustzijn. Er zijn oneindig veel verschillende lichamen en geesten, maar er is één bewustzijn.
Dat bewustzijn is het Subject of de Waarnemer, en dat is God.
Dat bewustzijn heeft ontelbaar verschillende ervaringen. Zo is er de ervaring van het Libertarisch-zijn of van het Panterjong-zijn. Het bewustzijn heeft zichzelf verloren in de tijdelijke ervaring, waardoor een valse identiteit is ontstaan. Het bewustzijn is zich gaan identificeren met zijn tijdelijke ego.
Je hebt twee mogelijke identiteiten. Je universele Zelf (puur bewustzijn) of je ego. Als ik spreek over ''ons bewustzijn'' dan spreek ik vanuit mijn ego. ''Het bewustzijn van Libertarisch'' is eigenlijk incorrect geformuleerd. ''Het bewustzijn ervaart Libertarisch'' is correct, of ''Het bewustzijn ervaart Panterjong'' in plaats van "Het bewustzijn van Panterjong''
Onze ware identiteit is identiek.
Daar heeft hij 300 boeken voor moeten lezen hè?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 23:27 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Heel apart. En dat is dan de enige echte waarheid. Niemand snapt dat hoor. Behalve jij. Jij zou dan de enige zijn die weet hoe het werkelijk allemaal zit. Vind je dat niet bizar?
Is niet zo moeilijk. We komen allemaal voort uit dezelfde bron.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 23:27 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Heel apart. En dat is dan de enige echte waarheid. Niemand snapt dat hoor. Behalve jij. Jij zou dan de enige zijn die weet hoe het werkelijk allemaal zit. Vind je dat niet bizar?
Wij hebben ook wel eens deze "discussie" gehad.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:26 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dat bewustzijn heeft ontelbaar verschillende ervaringen. Zo is er de ervaring van het Libertarisch-zijn of van het Panterjong-zijn. Het bewustzijn heeft zichzelf verloren in de tijdelijke ervaring, waardoor een valse identiteit is ontstaan. Het bewustzijn is zich gaan identificeren met zijn tijdelijke ego.
Zou stoppen met blowen als ik jou wasquote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:26 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Er is maar één bewustzijn. Er zijn oneindig veel verschillende lichamen en geesten, maar er is één bewustzijn.
Dat bewustzijn is het Subject of de Waarnemer, en dat is God.
Je hebt twee mogelijke identiteiten. Je universele Zelf (puur bewustzijn) of je ego. Als ik spreek over ''ons bewustzijn'' dan spreek ik vanuit mijn ego. ''Het bewustzijn van Libertarisch'' is eigenlijk incorrect geformuleerd. ''Het bewustzijn ervaart Libertarisch'' is correct, of ''Het bewustzijn ervaart Panterjong'' in plaats van "Het bewustzijn van Panterjong''
Onze ware identiteit is identiek.
Dat kan weldegenlijk dom gelul zijn al helemaal wanneer het zoals hier enkel jouw waarheid uit jouw wereldje betreft.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:34 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het kan geen dom gelul zijn, het is de universele Waarheid.
100 procent eens.quote:Op donderdag 6 juni 2024 06:55 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Dat kan weldegenlijk dom gelul zijn al helemaal wanneer het zoals hier enkel jouw waarheid uit jouw wereldje betreft.
Waarheid is een bedenksel van de mens, een product van onze menselijke geest en interactie met anderen, het is een sociaalconstruct een soort geloof waar mensen en groepen houvast aan hebben, zich aan verbinden om cognitief te kunnen omgaan met een wereld vol complexiteit. Waarheden en feiten bestaan niet zou je kunnen zeggen, alleen interpretaties.
Dé waarheid is een moeilijk concept om te gebruiken bij het nastreven van een gedeelde werkelijkheid. Al helemaal wanneer de data die je presenteerd als conclusies uit feiten niet werkelijk zijn. En dan andere mensen met jouw waarheid en meer feiten proberen te overtuigen werkt averechts.
Jouw universele waarheid is universele onwerkelijkheid, er is geen touw aan vast te knopen...
Het dringt maar niet tot je door, bent verdwaald en denkt waarschijnlijk dat "Waarheid" en "Werkelijkheid" één zijn maar er is een significant verschil.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |