Volgens mij overal in de wereld wel.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:03 schreef Rob het volgende:
Ook in de VS is het tijd voor een nieuw "geluid"
Jij stelt je kandidaat begrijp ik? Je zult het beter doen dan halalsemaquote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:03 schreef Rob het volgende:
Ja maar...quote:
Er zijn maar weinig regels op wie zich voor president verkiesbaar kan stellen: in de usa geboren, minimaal 35 jaar oud en een tijd hier hebben gewoond. Maar er staat niets in de grondwet dat een strafblad iemand uitsluit. Ik heb wel discussies gehoord wat er zou gebeuren als hij in de gevangenis zit op 20 januari (en hij zou worden beëdigd), maar dat was 200% speculaties.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:02 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dan heb ik dat verkeerd begrepen, ik meende dat een president geen strafblad mocht hebben.
Van landwalvissen met paarsgeverfd haar?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:03 schreef Rob het volgende:
Ik hoorde het op de radio vanochtendquote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:07 schreef devzero het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig regels op wie zich voor president verkiesbaar kan stellen: in de usa geboren, minimaal 35 jaar oud en een tijd hier hebben gewoond. Maar er staat niets in de grondwet dat een strafblad iemand uitsluit. Ik heb wel discussies gehoord wat er zou gebeuren als hij in de gevangenis zit op 20 januari (en hij zou worden beëdigd), maar dat was 200% speculaties.
In Florida, waar hij woont, mag je niet stemmen als je straf nog actief is, maar ik gok dat onze governor wel een of andere iets bedenkt waardoor hij wel mag stemmen.
Vandaar dat Ayaan Hirsi Ali naar Amerika is geëmigreerdquote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:03 schreef Rob het volgende:
Hoe is het met haar eigenlijkquote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:09 schreef devzero het volgende:
[..]
Vandaar dat Ayaan Hirsi Ali naar Amerika is geëmigreerd
Jawelquote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:59 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Als hij de gevangenis in draait dan kan hij geen president meer worden.
De grondwet pas je hier niet even aan.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:09 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Ik hoorde het op de radio vanochtend
Misschien tijd dat die regels eens worden aangepast..
quote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:08 schreef ToT het volgende:
[..]
imgur pleurt al m'n tettenpaintjes weg, dus ik ga geen moeite meer doen.
I knowquote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:10 schreef devzero het volgende:
[..]
De grondwet pas je hier niet even aan.
Het zou eigenlijk wel moeten aangezien die overhaast en dus onduidelijk is opgesteld.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:10 schreef devzero het volgende:
[..]
De grondwet pas je hier niet even aan.
In theorie gaat het om de gedachten van de grondwet en zouden normale wetten invulling moeten geven over die onduidelijkheid. Maar ja, als zelfs rechters hun eigen politieke inval gebruiken bij dat soort wetten, dan blijft het vaag. En probeer maar eens de helft van de staten een verandering accepteren die "hun" kandidaat uitsluit.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:13 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Het zou eigenlijk wel moeten aangezien die overhaast en dus onduidelijk is opgesteld.
I don't know, heb genoeg koffie gehadquote:
Geen idee eigenlijk.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:18 schreef ToT het volgende:
Dat een ex-gevangene nog steeds president mag worden komt volgens mij vanwege de rebellie tegen Engeland.
Ja want volgens mij was het zo dat als je de bak ingeslingerd zou worden wegens daden tegen de Engelse kroon, dat je nog steeds een nationale held zou kunnen zijn voor diezelfde daden.quote:
Oprah?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:14 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Nieuwe vrouwelijke president hoorde ik net
Ik moet keihard werken dit weekend, vanavond nog van alles doen en dan zonder pauze morgen heel vroeg tot zondag heel laat.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:20 schreef maily het volgende:
[..]
En het weekend is nog maar pas begonnen![]()
Hopelijk kun je lekker bijtanken
Hoe zit dat in Nederland? Stel dat Dick Schoof ooit eens heeft gesjoemeld met de belasting en daarvoor een veroordeling heeft gehad, kan hij dan nog minister-president worden?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:18 schreef ToT het volgende:
Dat een ex-gevangene nog steeds president mag worden komt volgens mij vanwege de rebellie tegen Engeland.
Gggrrrrrquote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:22 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik moet keihard werken dit weekend, vanavond nog van alles doen en dan zonder pauze morgen heel vroeg tot zondag heel laat.
En nee maandag gaat de wekker ook vroeg
Als ik vanavond klaar ben ga ik er gewoon maar in geloof ikquote:
draken rusten nooitquote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:22 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik moet keihard werken dit weekend, vanavond nog van alles doen en dan zonder pauze morgen heel vroeg tot zondag heel laat.
En nee maandag gaat de wekker ook vroeg
Het recht op wapen bezit is ook niet goed omschreven. Daardoor menen Amerikanen het recht op een wapen te hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja want volgens mij was het zo dat als je de bak ingeslingerd zou worden wegens daden tegen de Engelse kroon, dat je nog steeds een nationale held zou kunnen zijn voor diezelfde daden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |