Super mooi spul!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 20:39 schreef jasperve het volgende:
Vandaag stond de UPS bezorger voor de deur met een heel mooi pakketje uit Maine USA. Vanwege Covid was de voorraad heel slecht in Nederland dus maar direct daar besteld.
[ afbeelding ]
Mooie set beitels en zaag van Lie-Nielsen.
Op een gegeven moment wordt je zo’n voetbalvrouw met 200 paar schoenen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 17:38 schreef derLudolf het volgende:
OP zal ik achter de PC een keer bijwerken.
Ik heb deze besteld
[ afbeelding ]
Bosch GDX 18-200 in L box. Zonder accu en lader.
Extra accu kan misschien nog wel een keer, vooralsnog kan ik me met 1 lader en 5 accu's voor 2 accuboren prima redden.
#ookhier.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:47 schreef derLudolf het volgende:
Voor het beleg op m'n boterham verricht ik andere werkzaamheden
Toch denk ik dat je als je je in Amsterdam als 'klusjesman' uitgeeft je op een zaterdag flink wat Surinaamse euro's mee kunt pakken.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
#ookhier.
Ben lang geleden tot de conclusie gekomen dat wat ik met mijn gereedschap kan verdienen niet in de buurt komt van wat mijn baan binnen brengt .
Nah, weet ik niet. Ik kwam vooral tot die conclusie omdat ik heeeel langzaaaam klus .quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Toch denk ik dat je als je je in Amsterdam als 'klusjesman' uitgeeft je op een zaterdag flink wat Surinaamse euro's mee kunt pakken.
Flott kende ik nog niet, maar asjemenou wat een prijzen voor een (simpele?) kolomboormachine.quote:Klem voor op m'n Flott kolomboormachine:
Wat maakt ze zo handig ?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Heel veel gereedschap wat niet noemenswaardig is.
Maar deze is echt geniaal:
De Wera 6004 XXL (the Joker)
[ afbeelding ]
Het is een soort van Bahco, maar dan met een draaibare kop .quote:
Geweldig apparaat, een tractor. Het bakje gebruik ik het meeste, vooral bij het opruimen van ons terrein.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:54 schreef Legwieh het volgende:
[ afbeelding ]
Niet alleen nieuw klusgereedschap maar ook wel een soort jongensdroom die uitkomt.
Een eigen trekkertje.
Nu nog sparen voor een weidebloter, en een freesje en het span is compleet.
p.s. let niet op de zooi, eens in de zoveel tijd probeer ik de garage op te ruimen maar het is tot nu toe nog elke keer voor korte duur.
vind die dingen echt fijn af te lezen tov andere merken . Dus als ik nu de keus weer moet maken had ik geen mix van stabila, etc etc hangenquote:Op zaterdag 23 november 2024 09:15 schreef derLudolf het volgende:
2 waterpassen, Sola Big X van 30 en 60cm
Daar zullen jullie genoeg werk voor hebben denk ik !quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:36 schreef Managarm het volgende:
Minigraafmachine aangeschaft, heb nogal wat werk ervoor liggen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier hetzelfde, mini van Sola voor stopcontacten en 30cm van stabila (die vind ik wel fijn trouwens) en de rest een mix van Stabilia Performer en Hornbach huismerk. Ach, ze doen het..quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:52 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
vind die dingen echt fijn af te lezen tov andere merken . Dus als ik nu de keus weer moet maken had ik geen mix van stabila, etc etc hangen
Whoah, dat was de deal die ik hier met mijn echtgenote had. Als we een klushuis zouden kopen, mocht ik een minigraver aanschaffen. Dat budget is helaas in de badkamer gegaan . Leek mij een verstandigere investering . Maar vind het nog steeds jammer. Die dingen zijn echt vet handig .quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:36 schreef Managarm het volgende:
Minigraafmachine aangeschaft, heb nogal wat werk ervoor liggen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerlijk gezegd had ik deze gelijk moeten kopen, maar ja, toen we hier aankwamen hadden we een beperkter budget. Hij is wel verrekte handig, verleden week 80 meter waterbuis ingegraven van de waterput naar het huis (voorbereiding op vloerkoeling).quote:Op maandag 2 december 2024 12:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Whoah, dat was de deal die ik hier met mijn echtgenote had. Als we een klushuis zouden kopen, mocht ik een minigraver aanschaffen. Dat budget is helaas in de badkamer gegaan . Leek mij een verstandigere investering . Maar vind het nog steeds jammer. Die dingen zijn echt vet handig .
Bij Ali expressquote:Op maandag 2 december 2024 13:14 schreef Managarm het volgende:
Eerlijk gezegd had ik deze gelijk moeten kopen, maar ja, toen we hier aankwamen hadden we een beperkter budget. Hij is wel verrekte handig, verleden week 80 meter waterbuis ingegraven van de waterput naar het huis (voorbereiding op vloerkoeling).
Ja, ik koop dan liever bij een dealer. Service en reparatie bij dit soort machines is best behoorlijk.quote:Op maandag 2 december 2024 15:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Bij Ali express
Daar zijn ze echt goedkoop maar zijn ze ook goed
Master Milo is er net een aan het restaureren op zijn YouTube channel leukquote:Op maandag 2 december 2024 15:48 schreef Managarm het volgende:
Ja, ik koop dan liever bij een dealer. Service en reparatie bij dit soort machines is best behoorlijk.
Als je überhaupt al onderdelen kunt krijgen.quote:Op maandag 2 december 2024 15:48 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, ik koop dan liever bij een dealer. Service en reparatie bij dit soort machines is best behoorlijk.
Klopt, het is een Devil's Machine, we gaan zien hoe de kwaliteit is. Ik weet in ieder geval waar het bedrijf zit.quote:Op maandag 2 december 2024 18:33 schreef bleiblei het volgende:
Zo te zien van dit merk:
https://www.devilmachines.pt/
Ken ik verder niet, zo te zien portugees. Dus niet 1 van de groten. Maar dat zegt niet veel, onze aannemer had ook 1tje van een vaag merk wat een degelijke machine bleek (Eurocomach).
Eurocomach is geen vaag merk hoor. Die bestaan al heel lang en zijn gewoon bekend in de sector.quote:Op maandag 2 december 2024 18:33 schreef bleiblei het volgende:
Zo te zien van dit merk:
https://www.devilmachines.pt/
Ken ik verder niet, zo te zien portugees. Dus niet 1 van de groten. Maar dat zegt niet veel, onze aannemer had ook 1tje van een vaag merk wat een degelijke machine bleek (Eurocomach).
Nee, speling zit er niet zo maar in. Ik merk bij mij zelf dat bij klussen in de schuur ik altijd gewone schroevendraaiers uit het houdertje trok (heb nu ff geen schuur). Daar had ik deze hangen:quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:26 schreef Hojdhopper het volgende:
Zit te twijfelen tussen nieuwe, losse schroevendraaiers of een set met bits:
[ afbeelding ]
Voors & tegens? Gaat er speling in zo'n adapter zitten? Is dat erg?
Die set heb ik ook (de normale schroevendraaiers), erg prettig. Ik zou zoiets kopen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 17:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, speling zit er niet zo maar in. Ik merk bij mij zelf dat bij klussen in de schuur ik altijd gewone schroevendraaiers uit het houdertje trok (heb nu ff geen schuur). Daar had ik deze hangen:
[ afbeelding ]
Nu heb ik dus al 5 jaar geen schuur en merk ik weer dat ik meestal zo een foedraaltje (ook van Wera) zoals jij post, pak.
Maar van die losse bits heb ik vaak weer dat ik goed moet opletten dat ik er niet 1 kwijt raak en dat wisselen irritant is. Van losse schroevendraaiers is het weer irritant als je net die ene die je nodig hebt niet bij je hebt en weer naar beneden kan lopen.
is op zich handig , maar dan wel als je niet te veel klust. je hebt namelijk maar een houder . Dus raak je aan elke x eruit en er in doen . heb je een soort van basis uitrusting dan is t superhandig jaquote:Op vrijdag 6 december 2024 15:26 schreef Hojdhopper het volgende:
Zit te twijfelen tussen nieuwe, losse schroevendraaiers of een set met bits:
[ afbeelding ]
Voors & tegens? Gaat er speling in zo'n adapter zitten? Is dat erg?
quote:Op vrijdag 6 december 2024 17:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, speling zit er niet zo maar in. Ik merk bij mij zelf dat bij klussen in de schuur ik altijd gewone schroevendraaiers uit het houdertje trok (heb nu ff geen schuur). Daar had ik deze hangen:
[ afbeelding ]
Nu heb ik dus al 5 jaar geen schuur en merk ik weer dat ik meestal zo een foedraaltje (ook van Wera) zoals jij post, pak.
Maar van die losse bits heb ik vaak weer dat ik goed moet opletten dat ik er niet 1 kwijt raak en dat wisselen irritant is. Van losse schroevendraaiers is het weer irritant als je net die ene die je nodig hebt niet bij je hebt en weer naar beneden kan lopen.
Ik heb (nog, misschien ooit) geen schuur, maar woon in een appartement (dus omvang denk ik wel over na want plaats is beperkt). Ik klus niet dagelijks, wel wekelijks.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:05 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
is op zich handig , maar dan wel als je niet te veel klust. je hebt namelijk maar een houder . Dus raak je aan elke x eruit en er in doen . heb je een soort van basis uitrusting dan is t superhandig ja
En voordeel, je kan die bits ook in je accuboor kan douwen. Met een schroevendraaier lukt dat niet .quote:Op zaterdag 7 december 2024 22:41 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
[..]
Ik heb (nog, misschien ooit) geen schuur, maar woon in een appartement (dus omvang denk ik wel over na want plaats is beperkt). Ik klus niet dagelijks, wel wekelijks.
Heb momenteel losse schroevendraaiers (Lux) die aan vervanging toe zijn. Vandaag dat ik rond zit te kijken.
Denk dat ik met zo'n set met houder en bits wel goed zit dan (tot ik ooit een schuur met werkbank en co heb haha).
Die stalen doorslag zit alleen op de Wera's met gele handvat .quote:Op maandag 9 december 2024 08:34 schreef Barry1986 het volgende:
Beiden zijn fijn, afhankelijk van de situatie.
Persoonlijk raak ik die bitjes snel kwijt door de vele locaties van klussen.
Mocht ik geen fanatieke klusser zijn dan zijn die bitjes zeker een goede keuze.
Wat ik overigens ook echt goud vind, is de stalen doorslag bij de grotere wera schroevendraaier. Dat heb ik echt al veel gebruikt. De grootste platkop schroevendraaier is inmiddels al tienjaar gepromoveerd tot bik en sloopschroevendraaier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |