Je mist het punt of je snapt het echt niet.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:01 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik ben veranderd.
echt waar hoor
Ik hoop dan dat ik morgen bij het krieken van de dag ben getransformeerd in een blije vlinder met schitterende kleuren en dito uitstraling.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:02 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Je mist het punt of je snapt het echt niet.
En verder: mensen veranderen, gelukkig wel.
Ik hoef niets te ontcijferen , mijn reactie was duidelijk genoeg.quote:Op zondag 9 juni 2024 20:44 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik ben dan wel erg benieuwd naar jouw ontcijferde vertaling.
Klote hoor, maar heb je inmiddels weer vertrouwen in de liefde? Mijn uitgangspunt is eigenlijk ook dat vertrouwen een wassen neus is en je beter open kaart kunt spelen en dan weer verder zien. Ik probeer het zelf stoïcijns te bekijken: het leven is markt en strijd, de mens is van nature niet goed en je kunt niet overal invloed op hebben. Dat is niet altijd even makkelijk, maar je kunt je hier in bekwamen.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:09 schreef JonKeL het volgende:
Ik heb in hetzelfde gezeten en ben wel doorgegaan met de relatie. Achteraf gezien had ik dat nooit moeten doen. Mijn vertrouwen is nooit helemaal terug gekomen en dat is niet ideaal.
Dit jaar na 15 jaar gescheiden. Ik was er in het begin helemaal kapot van, maar uiteindelijk kwam het besef dat het beter is. Ik ben veel relaxter geworden. En na wat zelfreflectie erachter gekomen dat gebrek aan vertrouwen meer kapot maakt dan je lief is.
Voor jezelf ja.quote:Op maandag 10 juni 2024 13:24 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik hoef niets te ontcijferen , mijn reactie was duidelijk genoeg.
Dus nu ineens snap je niets , beetje zoals verwacht.quote:
Ik snapte iig de oorspronkelijke post van @Joopklepzeiker .quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:22 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dus nu ineens snap je niets , beetje zoals verwacht.
Gelukkig snapt Sally je wel
Fijn voor je , maar volgens mij ging het nietom kinderen maar de evt kinderen van een (toekomstige) partner.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:50 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik snapte iig de oorspronkelijke post van @:Joopklepzeiker .
Van de andere kant snap ik jou ook, als je zegt 'je neemt niet zomaar (stief)kinderen. Al helemaal niet als er ware liefde bij komt kijken.'
Maar... ik hoef zelf geen kinderen. Heb ze ook niet. En ik zeg het al sinds mijn kindertijd.
Ook dat is voor mij eigenlijk niet aan de orde.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:06 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Fijn voor je , maar volgens mij ging het nietom kinderen maar de evt kinderen van een (toekomstige) partner.
Dat is een heel ander verhaal, maar goed dat je hem steunt
Amen to that.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:02 schreef VEM2012 het volgende:
Goede kans dat ze de waarheid spreekt en hem alleen maar gebruikt als praatpaal.
Temeer daar ze daar bij jou kennelijk niet bij terecht kan.
Het grote probleem is bij jullie gebrekkige communicatie en ontbreken van vertrouwen. Dat staat in geen verhouding tot neuken buiten de deur. Dat laatste is een minder groot probleem.
Zodra je je partner niet vertrouwt is de relatie gedaan. Ok, je kan dan nog werken om het vertrouwen terug te krijgen, maar dat is heel theoretisch, want eigenlijk zie je dat nooit goed gaan. En gebrekkige communicatie gaat hand in hand met gebrek aan vertrouwen. Want vaak is dat gebrek aan vertrouwen een gevolg van gebrekkige communicatie.
Niets is makkelijker dan een gebonden vrouw het bed in krijgen die zich niet gezien en gehoord voelt door haar partner.
Wat moet een schip therapeut hier nu in bijdragen? Ze wonen niet op zee ofzo he.quote:Op maandag 17 juni 2024 08:21 schreef Nico987 het volgende:
Daarbij zou ik wat hulp vragen, persoonlijk zou ik zoeken naar schip therapeut, deze is voor mensen die denken aan uit elkaar gaan of al uit elkaar zijn. Dus als het fout gaat kan die ook ondersteunen in dat rouw proces.
Zijn relatie dreigt wel op een schipbreuk uit te draaien.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:59 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Wat moet een schip therapeut hier nu in bijdragen? Ze wonen niet op zee ofzo he.
quote:Op maandag 17 juni 2024 14:59 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Wat moet een schip therapeut hier nu in bijdragen? Ze wonen niet op zee ofzo he.
quote:Omzeilen
Ik kan er weinig aan doen dat je de methode niet kent en je Google stuk is.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:59 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Dus alles waar jouw partner zich niet ok bij voelt moet je maar laten? Dat zou wat worden zeg...quote:Op maandag 17 juni 2024 08:21 schreef Nico987 het volgende:
Volgens mij moet je goed in gesprek. Wil ze haar huwelijk behouden of met die gozer appen, beide kan niet. Of het onschuldig is of niet, jij voelt je daar niet oke bij, dus is dat beetje respect toch minimaal.
En de paradox is dat ze het juist doet (o.a.) omdat je zo begripvol bent.quote:
Dat zou je idd kunnen concluderen. Maar als een vriendschap geheim moet is het niet oke, dat dan wel doen is respectloos.quote:Op maandag 17 juni 2024 18:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus alles waar jouw partner zich niet ok bij voelt moet je maar laten? Dat zou wat worden zeg...
Temeer als je zelf communicatief een muur bent en je vervolgens je partner ook nog wil beperken in communicatie met anderen. Dat is een beetje als zelf geen zin meer in seks hebben en je partner verbieden om het dan elders te zoeken. Ook dan is het normaal dat je zorgt dat iemands primaire behoeften vervuld kunnen blijven. De meesten kiezen er dan voor om zichzelf weer beschikbaar te maken.
Maar of dat TS gaat lukken in dezen...?
Het probleem zit simpelweg dieper dan die andere kerel en als dat niet grondig wordt aangepakt, dan is er simpelweg niets meer om voor te vechten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |