Dit geeft al aan waar volgens mij het probleem ligt: zij wil dat ze contact met jou onderhoudt, maar jij sluit jezelf vervolgens af.quote:Gezegt dat contact moet stoppen, en ze er juist wel met mij moet gaan over praten. Maar ze word altijd erg vel en verwijt mij. Waardoor ik op slot ga, en er niet meer over wil praten.
Het klinkt niet als een heel gezonde situatie. Zij doet geheimzinnig over contact met een oude scharrel, jij neemt stiekem gesprekken op, bent niet correct tegen je stiefdochter. Je vrouw kan niet met je over die dochter praten. Jij hebt geen vertrouwen meer in je vrouw.quote:Op donderdag 30 mei 2024 15:10 schreef Ronneyq het volgende:
De oudste stiefdochter heeft adhd, is anders als anderen. En daagt me uit, om reactie te krijgen van mij. Mijn vrouw weet hiervan. Maar haar liefde voor haar dochter is groot. Wat ik begrijp, ik sta er iets verder van weg..
Hierdoor ben ik bij haar na 1 waarschuwen, of geen waarschuwing al snel klaar. En mag ze weg uit bijv. Woonkamer, in iedergeval uit mijn buurt. Ik ben niet altijd correct hierin. Dat weet ik van mezelf.
Als we het erover hebben, is dit niet op normale toon van mijn vrouw, maar luide stem, heb je dit weer gedaan of gezegt. Of ze komt met de oudste verhaal halen bij mij. En dan klopt er niks van het verhaal. Ik neem nu sinds halfjaar soms als ik er aan denk, gesprekken op als ik haar op iets wil aanspreken, puur zodat ik niet straks ruzie heb met mijn vrouw omdat ze dingen verkeerd verteld. Mijn vrouw is het met me eens, heeft zelf ook moeilijk met haar. Maar het is haar dochter.
Met mij praten over de oudste is dus moeilijk. Daarom praat ze met hem. Teminste, dat is wat ze zegt. Maar alles in geheim, alle wachtwoorden veranderd van socials etc. En kan alleen haar woord geloven, ze verwijderd gesprekken gelijk. Of beeldbellen historie is ook weg.
Dezequote:Op donderdag 30 mei 2024 15:42 schreef MMaRsu het volgende:
Het is kut Ronnie maar ik zou snel uit elkaar gaan als ik jou was
En dezequote:Op donderdag 30 mei 2024 15:04 schreef bonanza8 het volgende:
tjah TS, het is jammer, maar de vriendschap is voorbij
Nu ben je enkel nog genoeg voor je financiële inbreng of een dak boven haar hoofd
Begint een beetje de trend te worden in R&Pquote:
Het komt op mij over dat jij en je vrouw niet op een lijn zitten wat betreft de oudste. Ik zou daar meer aandacht aan besteden. Advies en ondersteuning vragen voor hoe jullie het beste met haar om kunnen gaan.quote:Op donderdag 30 mei 2024 15:34 schreef Ronneyq het volgende:
De oudste is nu bijna 13. Ken haar vanaf haar 3e. Sinds 2022 co-ouderschap. Dus week bij ons, week echte vader. Als ze dus weg is, niks aan de hand. Komt ze thuis, lopen we allebij op ons tenen.
Echte vader wil niet dat ze gesprekken krijgt, ivm hdhd, want hij heeft dat zelf ook. En wil niet dat ze stempel krijgt. Ze vind ook moeilijk aansluiting op school, of word gepest, basisschool en nu middelbare..
Dit is al geprobeerd. Ze heeft gesprekken gehad waar wij 2x bij zijn geweest en 1x apart.quote:Op donderdag 30 mei 2024 15:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het komt op mij over dat jij en je vrouw niet op een lijn zitten wat betreft de oudste. Ik zou daar meer aandacht aan besteden. Advies en ondersteuning vragen voor hoe jullie het beste met haar om kunnen gaan.
Het lijkt me voor haar heel vervelend als het op school zo slecht gaat en ze dan thuiskomt bij een stiefvader met zo weinig geduld. Dan is thuis dus ook niet veilig.
Ik vind het enorm sneu voor de oudste.quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:07 schreef Ronneyq het volgende:
[..]
Dit is al geprobeerd. Ze heeft gesprekken gehad waar wij 2x bij zijn geweest en 1x apart.
Hun conclusie, ze moet leren met haar emoties om te gaan, en haarzelf leren kennen. Hiervoor moet ze in een traject, wat ook de handtekening van echte vader nodig hebben. Dit weigerde hij.
Ze vind zichzelf soms ook lastig, druk in haar hoofd. En uit dat op mij.
Veilig is het thuis wel, zou haar nooit wat aan doen.. maar mijn lontje is bij haar erg kort. Want ze valt in herhaling wat betreft huisregels, of omgang met haar zusjes en broertje. Want als zij erbij komt, is het 80% van de gevallen ruzie.. dus zeg al vaak, niet bij hun ze zijn samen aan het spelen. Slecht, van mij. Weet ik, maar het is wachten tot het fout gaat. En kan je weer politie spelen.
Maar afgezien van mijn relatie tot de oudste
Wat moet ik met dat stiekem gedoe, chats . :/
Wel mee eens,. Maar al het andere, over de andere Kids, school, werk, huis etc. Kunnen we goed communiceren.quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:02 schreef RM-rf het volgende:
Of je vrouw nu vreemd gaat of niet; Denk je niet dat de relatie gewoon an sich al niet goed is en er kennelijk vanuit beide kanten ook niks werkelijk gedaan wordt dat te verbeteren?
Juist die zin: "Gezegt dat contact moet stoppen, en ze er juist wel met mij moet gaan over praten. Maar ze word altijd erg vel en verwijt mij. Waardoor ik op slot ga, en er niet meer over wil praten."..
doet me vermoeden dat als je een poging zou willen doen dit wil redden, je minstens een tijd in relatie-therapie zal moeten gaan om te leren met elkaar te praten.
Waarbij dat ook verder geenszins een garantie bied dat dat je relatie red (maar relatie-therapie soms ook een manier kan zijn om de break-up iig goed en gezamelijk beter te regelen)
Heb je ook al gezinstherapie geprobeerd?quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:12 schreef Ronneyq het volgende:
[..]
Wel mee eens,. Maar al het andere, over de andere Kids, school, werk, huis etc. Kunnen we goed communiceren.
Onderwerp oudste is gewoon stuk gelopen na jaren van proberen hoe we om moeten gaan met de oudste.
Ah, weer iemand die de chatgeschiedenis van partner bekijkt.quote:Op donderdag 30 mei 2024 15:55 schreef Ronneyq het volgende:
Anyway.
Ik voel red flags.
Die jongen heeft in iedergeval andere intenties. Mannen kennende😅
En dan mijn vrouw die geheimzinnig doet, met een andere man.
Enige geschiedenis van chat wat ik gelezen heb is toen ze hem van block had gedaan:
Zij:
Hij: wat is er?
Zij: Ohhh niks hoor.
Zij: slaap lekker
Hij: ooohh okey
Zij: miste je me niet?
Hij: zag indd dat je het had aangepast
Zij:wat had aangepast
hij: je instellingen dat je geen fotos meer deelde
Zij: Ja klopt, Morgen zal ik het je uitleggen.
Zij: ik zie jou niet meer op mij telegram. Ik dacht dat jij verwijderd had.
Hij: je legt het nu toch uit.
Is nog vrij onschuldig. Op de miste je me niet na. En je legt het nu toch uit. Wat heeft mijn vrouw uitgelegd?
Misschien dat er chats missen, maar tussen berichten is 5 min. Zal niet veel zijn.
.kon ook niet, was in de pauze van de film toen ik ging roken. Ook nog op een kut moment, we waren net uit eten geweest, Kids op bed gedaan en film gaan kijken met hapje en drankje . Was gezellig, en dan toch unblocken en hem appen .
Moeilijk allemaal. Wat ik nu moet. Haar vertrouwen voor de 5e keer.? Maar geloven dat het vriendschap is?
Of wachten tot het fout gaat of weer met hem apt, en dan weg.
Nee, natuurlijk is het niet chique om te doen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:56 schreef maily het volgende:
[..]
Ah, weer iemand die de chatgeschiedenis van partner bekijkt.
voor jouw gevoel is je vrouw er al niet eerlijk overquote:Op donderdag 30 mei 2024 20:52 schreef Ronneyq het volgende:
Andere vraag:
Is het slim:
Die persoon te bellen, vragen wat er speelt. Wat voor app verkeer het was.
Hieruit haar verhaal halen. Komt verhaal overeen of juist niet. Als het spannende chats zijn en hij zegt dat bijv. Weer in gesprek met mijn vrouw en weg gaan?.
Hem bellen waar mijn vrouw bij is op luidspreker. Komt ook al door mijn hoofd.
Confronteren, want vertrouw er niks van. Relatie is gebouwd op aantal fundamentele dingen, een belangrijke is vertrouwen. Die is compleet weg .. maar 4 kinderen hun leven omgooien, en voor 2, een 2e keer. En ik zag/zie mezelf oud worden met mijn gezin Maakt me dat ik bij haar blijf.
Maar op deze manier.. niet te doen.
Wat zou je een vriend adviseren die met deze vragen bij jou komt?quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:36 schreef Ronneyq het volgende:
Ik denk dat dit niks opschiet op het forum .
Ik moet je een juist beeld geven van de situatie, welke ik niet kan delen. Want dan zitten we nog wel even. Of het überhaupt waar is, dat ze hem appt om de oudste is ook maar de vraag. Ze zegt dat.. ik neem dat maar aan. Maar is dat ook zo?.
Ik krijg lingerie fotos, kreeg ik begin van de relatie daarna niet. Sleur,. Toen ineens weer, dit waren voor mij, huh, warom, ik zocht er wat achter. En bleek waar te zijn. Zijn die fotos naar hem gegaan?. Ze zegt van niet.
Maar ik trek alles in twijfel nu.
Vandaar ik hier om enige raad kwam, misschien mede mensen zelfde schuitje geweest. Er verder vanaf staan, want liefde maakt blind.
Maar vreet mezelf wel op van binnen en word er chagrijnig ongelukkig van.
Dit ja.quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het enorm sneu voor de oudste.
Daarom: vertrouw niemand, ook je partner niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
Ze appt/chat nu heel veel met een guy waar ze ook mee gescharreld heeft al die jaren geleden??No offence maar veel meer red flag dan dat kan het toch niet worden?
![]()
Ze is dus al intiem met deze gast geweest voor jullie, en heeft nu ook weer met hem afgesproken in het geheim, en zoekt hem nu dus weer op via chat/whatsapp?? Een en een is twee hoor.
Feit dat ze het allemaal ontkent is leuk en aardig, maar vrouwen kunnen hier heel heel ver in gaan. Heb het zelf in ver verleden ook meegemaakt. Er werd gezworen op de dood van haar ouders en alles wat haar lief was dat ze het niet gedaan had. En wat bleek later, ze had het uiteraard wel gedaan. Bah bah..... dus ja, trek je conclusies zou ik zeggen.
Dit.quote:
Zeg nooit nooit, ieder doet het uiteindelijk want je hebt in het digitale tijdperk meer vrijheid en kansen om ergens anders te gaan neuken dan ooit.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:06 schreef capricia het volgende:
Ik chat al jaren, mijn halve leven, met allerlei vrienden. Ook mannen. En soms meer en soms minder, ook met scharrels van voor mijn huwelijk.
En dit heeft niets met vreemdgaan te maken. Want daar doe ik niet aan.
Ik heb wel behoefte aan goede vrienden en goede gesprekken. Maar niet aan seks buiten de deur.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 00:10 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit, ieder doet het uiteindelijk want je hebt in het digitale tijdperk meer vrijheid en kansen om ergens anders te gaan neuken dan ooit.
Echtelijke trouw is een relikwie en een illusie waar nog teveel mensen in geloven.
Dan moet je een vent hebben die verdomd goed is in bedquote:Op zaterdag 1 juni 2024 00:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb wel behoefte aan goede vrienden en goede gesprekken. Maar niet aan seks buiten de deur.
Het digitale tijdperk heeft daar weinig mee te maken.
Je projecteerd jouw beleving op de gehele mensheidquote:Op zaterdag 1 juni 2024 01:05 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dan moet je een vent hebben die verdomd goed is in bed![]()
Mijn punt is eigenlijk dat ik het bed heb gedeeld met gebonden vrouwen waarvan je nooit zou verwachten dat ze met een ander het bed in zouden duiken. Gewoon verstandige, lieve en intelligente vrouwen zonder slechte intenties of wat dan ook. Stabiele thuissituaties, weinig stress of zorgen. En dan toch die stap nemen.
Ik oordeel daar verder niet over, fascinerend vind ik het mechanisme van ontrouw wel. En ook de definitie daarvan om het bruggetje te maken naar het digitale tijdperk. Zat je voor dat tijdperk in een levenloze relatie dan had je minder opties om contact te leggen met interessante mensen. Dat gebeurde dan clandestien op werk of in de kroeg oid.
Nu kun je in theorie via een onbeperkt aantal platformen 24/7 in contact komen met potentieel interessante mensen. FOK! is hier ook een voorbeeld van: je post her en der wat, ziet leuke reactie, slide in de dm en voilà de start van misschien wel een interessante relatie (in wat voor vorm dan ook, hoeft niet per se seksueel). Mocht je ergens in je relatie in een extreme sleur komen, vaak ruzie hebben, op veel onbegrip stuiten van je partner, geen seks meer hebben met je partner etc. etc. dan is de kans nu groot dat je sneller ergens iemand vindt die wel aan jouw behoeften kan voldoen.
Ik vind dan ook dat ontrouw anno 2024 dan ook niet zo zwaar moet worden gewogen gewoon omdat dit nu eenmaal hoort bij de omloopsnelheid van het digitale tijdperk in combinatie met het verdwijnen van redenen om het (krampachtig) bij één persoon te houden (Kerk, kinderen: beiden niet meer relevant voor het standhouden van een levenslange relatie waarbij lichamelijke trouw wordt gezworen aan één persoon). Tel daar nog de vrouwenemancipatie cq. seksuele bevrijding van de vrouw bij op en dan heb je volgens mij een aardig recept voor, laten we zeggen, een pluriforme beleving van relaties/seksualiteit.
Ik beschrijf een trend die m.i. gaande is, niet meer dan dat. De mens is moreel bedorven, decadent en hypocriet, vergeet dat niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 09:57 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je projecteerd jouw beleving op de gehele mensheid
Ik moet er niet aan denken
Naast mijn partner nog een scharrel te hebben
Wel heb ook ik goede vrienden
Waar ik van alles mee deel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |