En dat mag dan geen reden zijn om er een teringzooi van de maken door de anderen naar de zee te helpen schoppen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 15:46 schreef Basp1 het volgende:
Zoals onze Dries van Agt al 10 jaar geleden het volgende schreef
10 jaar illegale muur in Palestina
Dus nu al 20 jaar. En die vredelievende zionisten zich maar afvragen waarom zoveel Palestijnen een tering hekel aan hun blijven houden en verder radicaliseren..
Goh zouden de mensen die niet weten wat genocide is, wel weten wat apartheid is?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 17:35 schreef egayalS het volgende:
Interessante resultaten van een Ipsos onderzoek. Een beetje vergelijkbaar als een vergelijkbare onderzoek een tijdje terug in Duitsland. Waar de elite bet als in Nederland Israël 100% steunen terwijl de bevolking veel genuanceerder kijkt naar het conflict https://www.ipsos-publiek(...)-leveren-aan-israel/
[..]
Op de stelling: "er is sprake van apartheid in Israël en de Palestijnse gebieden" geeft 52% aan (helemaal) eens
[ x ]
quote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb het wel vaker tegen je gezegd, jij verwart mening met feit, ik vind ook vast wel iemand die mijn mening onderbouwt, maar jouw mening zal ik daar niet mee veranderen.
Mensen zouden zogenaamd niet weten wat genocide (of apartheid) is, maar tegelijkertijd is alles vooral een meningenkwestie? Dus eigenlijk zeg je dat de mensen die de genocide die Israel uitvoert een genocide noemen, vooral de verkeerde mening hebben en er feitelijk niet eens naast zitten?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Goh zouden de mensen die niet weten wat genocide is, wel weten wat apartheid is?
Nu ga je weer een stap te ver, nee je zit er naast maar je hebt recht op die mening en wat ik ook al zei, die zal je niet snel veranderen aan je postgeschiedenis hier te zien, dus ik bespaar me de moeite.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
Mensen zouden zogenaamd niet weten wat genocide (of apartheid) is, maar tegelijkertijd is alles vooral een meningenkwestie? Dus eigenlijk zeg je dat de mensen die de genocide die Israel uitvoert een genocide noemen, vooral de verkeerde mening hebben en er feitelijk niet eens naast zitten?
Nee, ik heb geen idee met dit soort ridicule gezegden die kennelijk moet dienen als zg steekhoudende argumentatie.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 16:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Serieus? Weet je echt niet waar Basp het over heeft en toch over dit conflict zo'n sterke mening?
Ik zit ernaast ja? Is dat je mening of ook iets dat gestoeld is op feiten?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nu ga je weer een stap te ver, nee je zit er naast
Interessant, deze man.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Laten we het een apartheidsadvocaat vragen:
‘Het taboe is eraf: Israël pleegt genocide’
De Zuid-Afrikaanse jurist John Dugard koos voor het recht als wapen tegen apartheid. Later werd hij speciaal VN-rapporteur voor Palestina. ‘Het racisme in Israël heeft een niveau bereikt dat ik in Zuid-Afrika nooit zag.’
[i]Hij zag hoe het beleid van Israël in de bezette gebieden een weerspiegeling was van de Zuid-Afrikaanse apartheid.
Het is van een kwestie van hoe je iets interpreteert. Als we af zouden gaan op de definities van zowel 'genocide' als 'apartheid' kunnen we zien dat hier geen sprake van is. Toch blijven sommigen deze verzinsels maar herhalen, dat benadrukt natuurlijk de subjectiviteit en bereidheid om vanuit activistische en ideologische beweegreden zulke termen aan te grijpen, van definitie te verdraaien zodat men deze kan gebruiken om Israël in een kwaad daglicht te zetten.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
Mensen zouden zogenaamd niet weten wat genocide (of apartheid) is, maar tegelijkertijd is alles vooral een meningenkwestie? Dus eigenlijk zeg je dat de mensen die de genocide die Israel uitvoert een genocide noemen, vooral de verkeerde mening hebben en er feitelijk niet eens naast zitten?
Geen sprake van in Israël ook al beweren de activisten van Amnesty van wel.quote:Apartheid refers to the implementation and maintenance of a system of legalized racial segregation in which one racial group is deprived of political and civil rights. Apartheid is a crime against humanity punishable under the Rome Statute of the International Criminal Court.
Bron
Tevens geen sprake van, ook al beweren pro-Palestijnse activisten van wel.quote:Genocide is one of the greatest crimes under international law, often called the "crime of crimes" after the Nuremburg Trials. According to Article 2 of the 1948 United Nations Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide defines genocide as "any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such: killing members of the group; causing serious bodily or mental harm to members of the group; deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part; imposing measures intended to prevent births within the group; [and] forcibly transferring children of the group to another group."
Bron
Deze man claim vooral veel, maar onderbouwt niets:quote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:02 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Interessant, deze man.
Hij beweert dus dat er in Zuid-Afrika nu geen blanke mensen worden vermoord, met personeel, dieren en al erbij - slechts om hun huidskleur? Hij beweert dus dat het doden om afkomst nooit zo heftig is geweest in Zuid-Afrika dan hoe dat is voor Palestijnse mensen onder bewind van Israël? Hoe leg ik dit de miljoenen Palestijnse Israëli uit - bijvoorbeeld tijdens aankomende demonstratie: waar we samen, in gelijke recht, staan voor onze mening in een vrij land?![]()
Wat DOET deze man op die positie.. Werkelijk: ik heb plaatsvervangend schaamte, te weten hoe beiden situaties zijn en dat een rapporteur dit niet weet over eigen land en zijn (voormalig) werkgebied..
Maar verder volgt nergens een concrete uiteenzetting waarom het vermeende racisme erger zou zijn in Israël dan in Zuid-Afrika. Het is natuurlijk ook een bizarre aantijging, maar bij radicaal linkse media zoals de Groente Amsterdammer smult men hier natuurlijk van. De kans is uiteraard aannemelijk dat men daar ook uitgesproken pro-Palestijnen is.quote:Inmiddels heeft het racisme in Israël een niveau bereikt dat ik nooit in Zuid-Afrika heb gezien. De Palestijnen worden als de untermensch beschouwd.’
En dan zelf Hamas propaganda vreten alsof het roze koeken zijn. Lekker eenzijdig ook, want Hamas doet natuurlijk ALLES om gijzelaars (die ze zelf gevangen genomen hebben om deze oorlog uit te lokken) vrij te laten. He?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:33 schreef egayalS het volgende:
Israeli propaganda be like: Hamas moet de gijzelaars vrij laten en de oorlog is achter de rug
Deze misselijke publieke oproep is de eerste keer dat Hamas zoiets flikt toch?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:39 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Hier weer een voorbeeld van hoe Hamas de wereld bespeelt. Ze hebben een opname vrijgegeven van deze ontvoerde jonge vrouw waarin ze o.a. oproept aan de burgers in Israël om de protesten voort te zetten, daarmee de wig nog even in de gespleten samenleving zettend terwijl ze de nabestaanden kwellen in één moeite door.
De moeder van dit meisje is trouwens onlangs overleden aan een hersentumor en heeft haar dochter dus nooit meer teruggezien.
Het is allemaal wat voorspelbaar geworden om de ene valse claim na andere vorige ontkrachting, in te brengen met een roeptoeter als autoriteit en maar niet willen willen (onder)zoeken waar het voor iedereen beter is maken.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je komt hier zelf met een bron van de Groene Amsterdammer, een radicaal links activistisch magazine, waarbij men een Zuid-Afrikaan interviewt, het land dat Israël heeft aangeklaagd. Hoe is dit een serieuze bron te noemen? Je stelt aan andere eisen, waar je zelf niet eens aan voldoet.
[..]
Hmm, nee, zo claimt deze man dat Israël een apartheidsstaat is, terwijl hij vervolgens wijst naar de Westelijke Jordaanoever wat geen onderdeel is van Israël. En daar maakt men in sommige gevallen uit bescherming voor de daar wonende Joden, onderscheid op basis van nationaliteit, wat iets totaal anders is dan 'ras'.
En op je bijdrage kracht bij te geven op dit punt: dit is mede de reden dat in Israël gesproken wordt over (staats) burgerschap en niet nationaliteit.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 20:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Op het moment dat iemand de Israëlische nationaliteit heeft, heeft men daarmee alle rechten (en ook plichten) die dat burgerschap in wetten en vrijheden met zich mee torst.
Huh is die post van HowardRoark verwijderd? De tekst lijkt Howard maar de post met die tekst is er niet (meer)?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 20:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is allemaal wat voorspelbaar geworden om de ene
Knip
Dat kan ze bij de vergunning van de vraag vanuit de Verenigde Naties om orde te houden ook niet. Per definitie is er onderscheid gemaakt in Judea en Samaria, niet door Israël ansich (uitwerkende natuurlijk wel, maar op basis van discriminatie en niet van Israëlische wetgeving) want de volledige rechtsmacht is niet aanwezig in Judea en Samaria. Alleen het VN-mandaat voor ordehandhaving, die flink herziening mag worden.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 20:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Huh is die post van HowardRoark verwijderd? De tekst lijkt Howard maar de post met die tekst is er niet (meer)?
Ik ben erg benieuwd in welke gevallen Israël in Judea en Samaria geen onderscheid maakt in nationaliteit
En laten we het dan niet alleen over Israël hebben maar ook even kijken naar beleid van bijv. Hamas.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 20:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Huh is die post van HowardRoark verwijderd? De tekst lijkt Howard maar de post met die tekst is er niet (meer)?
Ik ben erg benieuwd in welke gevallen Israël in Judea en Samaria geen onderscheid maakt in nationaliteit
Onderscheid maken tussen nationaliteit is iets anders dan onderscheid maken in ras. Onderscheid maken tussen nationaliteit wordt overal gedaan, ook in Nederland. Nederlanders hebben bepaalde rechten, die buitenlanders hier niet hebben. Denk hier bijvoorbeeld aan het stemrecht of toegang of bepaalde vormen van sociale zekerheid. En is Nederland een apartheidsstaat?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 20:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb het een beetje met je te doen. Je wil heel graag denken dat ik voor Hamas ben omdat ik op Israël kanker. Het is net zoals de Bush jr filosofie. Behoorlijk infantielquote:Op vrijdag 31 mei 2024 20:48 schreef havanagila het volgende:
[..]
En laten we het dan niet alleen over Israël hebben maar ook even kijken naar beleid van bijv. Hamas.
Je zei over de West Bank:quote:Op vrijdag 31 mei 2024 21:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Onderscheid maken tussen nationaliteit is iets anders dan onderscheid maken in ras. Onderscheid maken tussen nationaliteit wordt overal gedaan, ook in Nederland. Nederlanders hebben bepaalde rechten, die buitenlanders hier niet hebben. Denk hier bijvoorbeeld aan het stemrecht of toegang of bepaalde vormen van sociale zekerheid. En is Nederland een apartheidsstaat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |