quote:"Schrap afbetaalde lening uit BKR"
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP)
vindt dat mensen die hun lening hebben
afbetaald,niet meer in het BKR-register
moeten staan,tenzij de achterstanden
bij het afbetalen ernstig waren.
Nu blijven afbetaalde leningen nog vijf
jaar geregistreerd staan.In een nieuw
wetsvoorstel wordt dat verkort tot drie
jaar,maar volgens de AP moet de termijn
helemaal verdwijnen.Het gebeurt nu dat
mensen die ooit een betalingsmoment van
een krediet hebben gemist,jaren later
geen hypotheek kunnen krijgen.
Alleen echte wanbetalers moeten volgens
de AP na aflossing in het BKR-register
blijven staan.Heldere criteria daarvoor
ontbreken nog,zegt de toezichthouder.
Dat zou betekenen dat iedereen verantwoordelijk wordt voor zijn of haar eigen shit, want immers, als je nergens staat geregistreerd, dan kun je effectief tegen een andere organisatie liegen, waardoor zij hun geld niet krijgen, en jij jezelf nog verder in de problemen brengt.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:32 schreef Rene het volgende:
Je hebt registratie en registratie. Het ligt aan de codes. Een afgerond telefoonabonnement (afbetaald) staat er nog wel. Maar gecodeerd met afgelost.
Ergens zou ik het jammer vinden dat het helemaal weggaat. Sommige mensen zijn goede verdieners maar geen betrouwbare klanten/zakenpartners. Daar moet je wel iets mee als land. Immers, bescherm ook de organisaties die in zee gaan.
Voor je het weet creeer je weer schimmig lijstwerk met wanbetalers die allemaal rondgaan bij banken. Ook zo lekker avg-erig.
Tja. Als ouders niet hun kroost opvoedt, of tegen zichzelf in bescherming nemen, dan moet de maatschappij dat maar doen. Of zo.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:58 schreef Shodan het volgende:
Je kunt de usecase al invullen: Klarna schulden bij jongvolwassenen die een paar jaar later ertoe leidt dat een hypotheekaanvraag geweigerd wordt. Kennelijk zijn er ook (kinderen van) hoger opgeleiden de pineut, anders was dit nooit ter sprake gekomen.
Daarnaast vraag ik me af wat het issue is van een afgeloste lening nog een aantal jaren zichtbaar laten in BKR. Het toont immers ook aan dat je netjes aan je betalingsverplichting hebt voldaan en dus een nette betaler bent lijkt me.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:32 schreef Rene het volgende:
Je hebt registratie en registratie. Het ligt aan de codes. Een afgerond telefoonabonnement (afbetaald) staat er nog wel. Maar gecodeerd met afgelost.
Ergens zou ik het jammer vinden dat het helemaal weggaat. Sommige mensen zijn goede verdieners maar geen betrouwbare klanten/zakenpartners. Daar moet je wel iets mee als land. Immers, bescherm ook de organisaties die in zee gaan.
Voor je het weet creeer je weer schimmig lijstwerk met wanbetalers die allemaal rondgaan bij banken. Ook zo lekker avg-erig.
Maar als je om die reden 5 jaar lang nergens een lening oid kunt afsluiten heb je er alleen nadeel van.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:33 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Daarnaast vraag ik me af wat het issue is van een afgeloste lening nog een aantal jaren zichtbaar laten in BKR. Het toont immers ook aan dat je netjes aan je betalingsverplichting hebt voldaan en dus een nette betaler bent lijkt me.
Zit er geen verschil in codering op een afgelost krediet? Code x bij leningen die netjes zonder gemiste termijnen zijn afbetaald en code y bij leningen waarbij er wel eens wat termijnen gemist zijn.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:51 schreef Lienekien het volgende:
Maar als je om die reden 5 jaar lang nergens een lening oid kunt afsluiten heb je er alleen nadeel van.
Het is dus niet zoals in bijv. de VS waar je credit rating baat heeft bij keurig afgeloste zaken.
Maar dus ook geen voordeel.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:00 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zit er geen verschil in codering op een afgelost krediet? Code x bij leningen die netjes zonder gemiste termijnen zijn afbetaald en code y bij leningen waarbij er wel eens wat termijnen gemist zijn.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je last hebt van een lening die vier jaar geleden is afgelost waarbij altijd netjes alles voldaan is.
Dat lijkt me zeldzaam. Meestal volgt er dan een herinnering en een aanmaning. Je komt echt niet direct na het eenmalig missen van een termijn in het BKR. Toch?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:21 schreef quo_ het volgende:
Het gebeurt nu dat mensen die ooit een betalingsmoment van een krediet hebben gemist, jaren later geen hypotheek kunnen krijgen.
meen na 3maanden maarr dan is er al heel veel mis gegaanquote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:17 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat lijkt me zeldzaam. Meestal volgt er dan een herinnering en een aanmaning. Je komt echt niet direct na het eenmalig missen van een termijn in het BKR. Toch?
Dan ga je zoals gebruikelijk wel weer uit van de negatieve optie cq wantrouwen. Een systeem gebaseerd op wantrouwen is een slecht systeem. Je gaat er blind vanuit dat men liegt.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:38 schreef CoolGuy het volgende:
Dat zou betekenen dat iedereen verantwoordelijk wordt voor zijn of haar eigen shit, want immers, als je nergens staat geregistreerd, dan kun je effectief tegen een andere organisatie liegen, waardoor zij hun geld niet krijgen, en jij jezelf nog verder in de problemen brengt.
Mja, er zijn wel meer dingen 'zoals gebruikelijk'.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan ga je zoals gebruikelijk wel weer uit van de negatieve optie cq wantrouwen. Een systeem gebaseerd op wantrouwen is een slecht systeem. Je gaat er blind vanuit dat men liegt.
Er zijn veel systemen tegenwoordig gebaseerd op dat principe. Nare wereld krijg je zo.
Wehkamp is daar recent mee gestopt. En al eerder zijn ze gestopt met verkoop van bijv. witgoed, wat volgens mij ook aantrekkelijk was om op afbetaling te kopen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
BKR beschermt natuurlijk de kredietverstrekkers voor probleem leners, maar daarmee nemen ze ook mensen voor zichzelf in bescherming, ten minste gedeeltelijk. Aan de andere kant heb je ook zulke ratten als Wehkamp die niet alleen gruwelijke prijzen nemen, maar ook horrorentes op hun kopen op afbetaling.
Ik zie het, idd, dit is heel recent.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wehkamp is daar recent mee gestopt. En al eerder zijn ze gestopt met verkoop van bijv. witgoed, wat volgens mij ook aantrekkelijk was om op afbetaling te kopen.
Ik heb een financial lease auto gehad (is een lening) Netjes versneld afgelost en geen problemen met de daarop volgende hypotheken.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar als je om die reden 5 jaar lang nergens een lening oid kunt afsluiten heb je er alleen nadeel van.
Het is dus niet zoals in bijv. de VS waar je credit rating baat heeft bij keurig afgeloste zaken.
Even een paar correcties:quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:21 schreef quo_ het volgende:
Ik heb zelf nooit last gehad van een BKR notering hoewel ik denk dat ik met een hypotheek en een creditcard daar ook wel in de database zit.
Maar ik vind het ronduit ergerlijk dat een private en waarschijnlijk commercieel gedreven organisatie zoveel en zo lang gegevens van individuele burgers mag vastleggen die ook nog eens heel veel negatieve invloed kunnen hebben op het leiden van een normaal leven.
Gelukkig komt er nu tegengas van de autoriteit persoonsgegvens als ik dit teletekst artikel lees.
[..]
Dus een private organisatie die in feite door iedereen opgericht kan worden en die naar mijn mening niets te maken heeft met de financiele data van burgersquote:Op dinsdag 28 mei 2024 23:11 schreef snabbi het volgende:
[..]
- BKR is een stichting - de stichting is niet winst gedreven.
Dit is precies het terrein waar de AP van alles over te zeggen heeft. Afgeloste schulden die je nog 5 jaar lang kunnen achtervolgen is te idiioot voor woorden.quote:In mijn ogen heeft de AP hier niks te zoeken. Dit is gewoon allemaal het terrein van de politiek (tweede kamer). Als je het anders wil, moet men daar besluiten wat we dan wel zouden willen.
Je aanname dat dit door iedereen opgericht zou kunnen worden is onjuist. Het verwerken van de gegevens is opgenomen in beleidsregels van bijvoorbeeld de AFM.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 23:19 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dus een private organisatie die in feite door iedereen opgericht kan worden en die naar mijn mening niets te maken heeft met de financiele data van burgers
Ik had mijn post nog een beetje aangepast, waardoor je de nuance beter krijgt.quote:Dit is precies het terrein waar de AP van alles over te zeggen heeft. Afgeloste schulden die je nog 5 jaar lang kunnen achtervolgen is te idiioot voor woorden.
Dat hebben we al meer dan 40 jaar met bedrijven zoals focum, experian, edr en graydon. Dit soort bedrijven sluiten overeenkomsten met bijvoorbeeld energieleveranciers, telecomproviders etc om je betaalgedrag te analyseren en op basis daarvan een credit score voorspelling te doen (bijvoorbeeld voor je een private lease contract kan afsluiten).quote:Op woensdag 29 mei 2024 03:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het begint een beetje het systeem van credit score opbouwen te worden.
Ja idd. Ik heb er nu een afbetaald telefoonabonnement in staan, maar dat is iets wat liep van 2016 tot 2018 oid. en het staat er toch in.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 23:32 schreef PotjeSambal het volgende:
Studieschuld niet in BKR, mooi, houden zo
Verder, na aflossen schuld, schuld uit BKR direct. Goede incentive ook om af te lossen.
Telefoonabonnementen staan er niet in, alleen kredieten boven 250 (toestel op afbetaling).quote:Op woensdag 29 mei 2024 06:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja idd. Ik heb er nu een afbetaald telefoonabonnement in staan, maar dat is iets wat liep van 2016 tot 2018 oid. en het staat er toch in.
De wetgever heeft gemeend dat de verkoper de consument in elk geval de helft achteraf moet kunnen laten betalen. Artikel 7:26 lid 2 BW:quote:Ik vind trouwens wel dat het met Klarna en dergelijke veel te makkelijk wordt gemaakt om dingen op afbetaling te kopen.
De Klarna's en de Afterpay's voldoen hieraan (het als creditcard).quote:De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht.
Wanneer de afgeloste schulden je nog 5 jaar achtervolgen, dan heb je die schulden niet afgelost volgens de afspraken die je initieel met de geldverstrekker hebt gemaakt.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 23:19 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit is precies het terrein waar de AP van alles over te zeggen heeft. Afgeloste schulden die je nog 5 jaar lang kunnen achtervolgen is te idiioot voor woorden.
Hebben positieve (of neutrale?) coderingen ook enig doel of wat is het doel dan nog? Iets met 'minimale gegevensverwerking'.quote:Op woensdag 29 mei 2024 06:53 schreef Ivo1985 het volgende:
Want in het geval van afgeloste leningen hebben alleen negatieve coderingen invloed op nieuwe financiële verplichtingen. Wanneer jij gewoon volgens de afspraken óf binnen de voorwaarden versneld een lening hebt afgelost, dan is die lening ook nog wel vijf jaar zichtbaar als "afgelost", maar heeft dat geen nadelige invloed op nieuwe financiële verplichtingen. De registratie achtervolgt je dan dus niet.
Het is complete onzin.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat iedereen verantwoordelijk wordt voor zijn of haar eigen shit, want immers, als je nergens staat geregistreerd, dan kun je effectief tegen een andere organisatie liegen, waardoor zij hun geld niet krijgen, en jij jezelf nog verder in de problemen brengt.
Ik vind dat BKR een prima tool want het neemt mensen tegen zichzelf in bescherming die anders zichzelf verder in de problemen zouden brengen. Daar zijn die mensen niet mee geholpen.
De vraag is, wanneer is een schuld “notering waardig”?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wat mij betreft is het BKR nog niet streng genoeg. Hun grens van 250¤ is te hoog; dat mag wat mij betreft verlaagd worden tot 50¤; er zijn genoeg mensen die daar namelijk al moeite mee hebben.
Ik ben een ouwe vent die richting de pensioenleeftijd gaat en ik heb derhalve een koop- en betaalmoraal uit de vorige eeuw.quote:Op woensdag 29 mei 2024 06:53 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wanneer de afgeloste schulden je nog 5 jaar achtervolgen, dan heb je die schulden niet afgelost volgens de afspraken die je initieel met de geldverstrekker hebt gemaakt.
................
Voordat er een negatieve codering komt, heb je al op zijn minst de afgesproken betaaldatum gemist + de herinnering + de aanmaning. En dan ben je dus al minstens 28 dagen te laat geweest met betalen.
Je maakt van een mug een olifant.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is complete onzin.
Ooit 1 telefoon gekocht, waarvan tmobile destijds zei, als je tot bedrag X in 1 betaald krijg je geen bkr registratie.
NOu ja goed whatever dacht ik, blijkt dat je wel een bkr kreeg, voor een lullig bedrag van 250eu ofzoiets.
Zodra ik dat doorhad, natuurlijk in 1x de rest betaald, wat ik gewoon meteen had moeten doen maar enfin.
Bleef 5 jaar staan.. 5 jaar.
NA afbetaling.
Word dit jaar verwijderd of net begin 2025.
Dat is achterlijk.
Net als met een creditcard, ik had blijkbaar al die tijd gespreid betalen aan staan, ik gebruik het bijna nooit dus nou ja.
ING riep laatst zet dat uit en je hebt geen bkr registratie meer, dus ik dacht oh? Okay nou stopzetten dan.
Gedaan, ik ga kijken, staat nog gewoon in bkr, weliswaar als “beëindigd”, maar dat is lekker.. nog 5 jaar voordat het verdwijnt? En waarom? Nooit problemen gehad, je kan het niet eens een schuld meer noemen, dat is het nooit geweest. (Ja ja ja doorlopend krediet, waar nooit gebruik van is gemaakt)
Het is een vorm van financiële wurging.
Nou heb ik gelukkig nooit meer geldproblemen, maar fucking hell, je zou maar eens wat armer zijn of gewoon rond moeten komen en je wil een hypotheek, staat dat soort klinkklare onzin 5 jaar lang op je naam volledig onterecht.
Elke lening is notering waardig, of je het nu netjes afbetaald of niet.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De vraag is, wanneer is een schuld “notering waardig”?
Is dat puur de hoogte van een lening, of moet je wat gaan registeren bij missen van betalingen? Maw wanneer is een schuld problematisch genoeg dat je er registratie van moet vernemen?
Zolang men netjes betaalt, is er dan een “schuld” of een kwestie van een openstaand bedrag?
Anders mag je banken ook wel gaan sluiten, die doen niks anders dan lenen zonder dat ze dit kunnen betalen, doe maar eens een bankrun voor de lol.
Juist.
Da's een beetje een geval van 'persoon heeft kredieten lopen thv dit en dit bedrag'quote:Op woensdag 29 mei 2024 07:01 schreef baskick het volgende:
[..]
Hebben positieve (of neutrale?) coderingen ook enig doel of wat is het doel dan nog? Iets met 'minimale gegevensverwerking'.
De voorbeelden die her-en-der worden genoemd gaan niet over een gemiste betalingstermijn, maar over structureel niet nakomen van betalingsverplichtingen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:44 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik ben een ouwe vent die richting de pensioenleeftijd gaat en ik heb derhalve een koop- en betaalmoraal uit de vorige eeuw.
Pas iets kopen als er geld voor (gespaard) is en facturen die ik binnen krijg betaal ik dezelfde dag of uiterlijk in het weekend dat er op volgt, los van welke betalingstermijn er op staat.
Maar ik weet inmiddels ook dat er in 5 jaar tijd veel kan veranderen. Dat geldt zeker als je jong bent en ik vind het bespottelijk dat je als 25-30 jarige nog last kunt krijgen van een gemiste betalingstermijn uit de periode na je twintigste.
Dit verhaal gaat ook op voor ons. Ook auto afbetaald omdat dit nodig was voor verduurzamingshypotheek. Toen kregen we alsnog te horen dat er een BKR notering stond. Huh? Bellen met de hypotheekverstrekker maakte duidelijk dat dit ging om het 'kunnen roodstaan op de lopende rekening voor 1360 euro (waarschijnlijk van de tijd dat we nog guldens hadden en was dit 3000 gulden, destijds)'. We stonden niet rood, maar alleen vanwege het feit dat dit wel kon, kon de lening niet doorgaan.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:58 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je maakt van een mug een olifant.
Als je de lening gewoon netjes betaald is er niets aan de hand.
Ik heb ook afgelopen jaren een santander lening gehad met erg lage rente, deze is dit jaar afbetaald omdat ik een bouwdepot had aangevraagd voor mijn hypotheek en deze gewoon verstrekt is.
Dat ik deze lening heb gehad maakte ze niets uit, want ze zagen dat ik het makkelijk kon dragen. Als je inkomen boven de 3500 netto is en vaste lasten 1000 euro kan je zelfs meedere leningen aangaan.
Allemaal risico afdekking om overkreditering (en daarmee boetes) te voorkomen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
We moesten dus het 'rood mogen staan' op 0 zetten en het was opgelost. Echt zeer belachelijk, want na het afsluiten van de lening, kun je gewoon het 'rood mogen staan' weer op 1500 zetten of zo.
Alleen ga je ook hier weer voorbij aan het feit dat het niet gaat om één gemiste betaling.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:44 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik ben een ouwe vent die richting de pensioenleeftijd gaat en ik heb derhalve een koop- en betaalmoraal uit de vorige eeuw.
Pas iets kopen als er geld voor (gespaard) is en facturen die ik binnen krijg betaal ik dezelfde dag of uiterlijk in het weekend dat er op volgt, los van welke betalingstermijn er op staat.
Maar ik weet inmiddels ook dat er in 5 jaar tijd veel kan veranderen. Dat geldt zeker als je jong bent en ik vind het bespottelijk dat je als 25-30 jarige nog last kunt krijgen van een gemiste betalingstermijn uit de periode na je twintigste.
Uit interesse: hoe groot is de groep op wie dit van toepassing is, denk je?quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:58 schreef epicbeardman het volgende:
Als je inkomen boven de 3500 netto is en vaste lasten 1000 euro kan je zelfs meedere leningen aangaan.
Het is gewoon een momentopname. Dat is hoe het werkt. Met een VOG toch net zo.quote:Op woensdag 29 mei 2024 13:20 schreef Gia het volgende:
We moesten dus het 'rood mogen staan' op 0 zetten en het was opgelost. Echt zeer belachelijk, want na het afsluiten van de lening, kun je gewoon het 'rood mogen staan' weer op 1500 zetten of zo.
Met een werkgeversverklaring voor een hypotheek net zo. Week na overdracht, kan je je ontslag indienen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 15:16 schreef baskick het volgende:
[..]
Het is gewoon een momentopname. Dat is hoe het werkt. Met een VOG toch net zo.
https://nos.nl/artikel/25(...)n-uit-aan-woonlastenquote:Op woensdag 29 mei 2024 15:13 schreef baskick het volgende:
[..]
Uit interesse: hoe groot is de groep op wie dit van toepassing is, denk je?
Op 3500 netto is dat 805 euro per maand aan vaste woonlasten. Klopt wel ongeveer toch? Er zijn miljoenen mensen die tussen 2000-2020 hebben gekocht en niet veel hypotheeklasten hebben. Mijn hypotheek is zelfs 400 p/m en ben nog geen 40. Gekocht in 2017.quote:Nederlanders geven een relatief groot deel van hun inkomen uit aan woonlasten. Het gaat gemiddeld om zo'n 23 procent van het inkomen.
Dit is een beetje wat ik bedoel met het kunnen interpreteren van een BKR notering. In het BKR staat 'rood kunnen staan' als een doorlopend krediet geregistreerd. De bedrijven die de BKR check uitvoeren kunnen slechts zien dat de kredietovereenkomst er is - en of deze volgens de overeenkomst wordt nagekomen. Zij kunnen niet zien of er daadwerkelijk geleend wordt, maar doordat de mogelijkheid bestaat te lenen - gebruiken zij dit in de toets om te kijken of je voldoende overhoud om je nieuwe lening af te lossen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit verhaal gaat ook op voor ons. Ook auto afbetaald omdat dit nodig was voor verduurzamingshypotheek. Toen kregen we alsnog te horen dat er een BKR notering stond. Huh? Bellen met de hypotheekverstrekker maakte duidelijk dat dit ging om het 'kunnen roodstaan op de lopende rekening voor 1360 euro (waarschijnlijk van de tijd dat we nog guldens hadden en was dit 3000 gulden, destijds)'. We stonden niet rood, maar alleen vanwege het feit dat dit wel kon, kon de lening niet doorgaan.
Dus jij hebt gewoon een positieve BKR toetsing.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is complete onzin.
Ooit 1 telefoon gekocht, waarvan tmobile destijds zei, als je tot bedrag X in 1 betaald krijg je geen bkr registratie.
NOu ja goed whatever dacht ik, blijkt dat je wel een bkr kreeg, voor een lullig bedrag van 250eu ofzoiets.
Zodra ik dat doorhad, natuurlijk in 1x de rest betaald, wat ik gewoon meteen had moeten doen maar enfin.
Bleef 5 jaar staan.. 5 jaar.
NA afbetaling.
Word dit jaar verwijderd of net begin 2025.
Dat is achterlijk.
Net als met een creditcard, ik had blijkbaar al die tijd gespreid betalen aan staan, ik gebruik het bijna nooit dus nou ja.
ING riep laatst zet dat uit en je hebt geen bkr registratie meer, dus ik dacht oh? Okay nou stopzetten dan.
Gedaan, ik ga kijken, staat nog gewoon in bkr, weliswaar als “beëindigd”, maar dat is lekker.. nog 5 jaar voordat het verdwijnt? En waarom? Nooit problemen gehad, je kan het niet eens een schuld meer noemen, dat is het nooit geweest. (Ja ja ja doorlopend krediet, waar nooit gebruik van is gemaakt)
Het is een vorm van financiële wurging.
Nou heb ik gelukkig nooit meer geldproblemen, maar fucking hell, je zou maar eens wat armer zijn of gewoon rond moeten komen en je wil een hypotheek, staat dat soort klinkklare onzin 5 jaar lang op je naam volledig onterecht.
Een positieve toetsing betekend niet dat men er niet naar kijkt. Zijn in het verleden ook wel journalistieke artikelen over geweest.quote:Op woensdag 29 mei 2024 19:11 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Dus jij hebt gewoon een positieve BKR toetsing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |