Je OP gaat niet eens over parttime werken. Tering hee.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Kortom, Nederlanders werken massaal parttime en hoeven niet meer verplicht 5 dagen per week uit het raam te staren, nu hooguit nog 3.
Als je op kantoor niks anders kunt doen dan uit het raam staren, moet je wellicht een andere baan zoeken. Buiten dat dit totaal niet over parttime/fulltime gaat.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Kortom, Nederlanders werken massaal parttime en hoeven niet meer verplicht 5 dagen per week uit het raam te staren, nu hooguit nog 3.
Ik ben thuis anders tig keer productiever dan op kantoor. 5 uurtjes werken thuis staat gelijk aan 8 uur op kantoor.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dat was dus de grap, in de zin dat ik niet geloof dat het de productiviteit heel erg ten goede komt en veel mensen (zeker in bullshitjobs) het vooral als verkapte vrije dagen gebruiken.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je OP gaat niet eens over parttime werken. Tering hee.
Mooi toch, sta jij als HARDWERKENDE NEDERLANDER minder lang in de file.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat was dus de grap, in de zin dat ik niet geloof dat het de productiviteit heel erg ten goede komt en veel mensen (zeker in bullshitjobs) het vooral als verkapte vrije dagen gebruiken.
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mooi toch, sta jij als HARDWERKENDE NEDERLANDER minder lang in de file.
Mja, in een ekte ekte bullshitjob ben je sowieso al niet productief dus of je dat nou thuis doet of op een kantoor maakt dan ook niet uit toch.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat was dus de grap, in de zin dat ik niet geloof dat het de productiviteit heel erg ten goede komt en veel mensen (zeker in bullshitjobs) het vooral als verkapte vrije dagen gebruiken.
Op Fok is het altijd extreem druk overdag en het kan toch niet zo zijn dat al die mensen werkloos zijn? (Alhoewel)quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:04 schreef koemleit het volgende:
Het vreemde is.
Ik heb zowel thuis als op kantoor welleens dagen erbij dat de productiviteit vrij laag ligt.
(dan ben ik bijvoorbeeld bezig met dit soort topics in plaats van met werken).
Maar als ik dit thuis doe voel ik me er meer schuldig over dan op kantoor.
Waarom? geen idee eigenlijk.
Klopt wel. Maar ook op kantoren worden bij die jobs de helft van ff de uren besteed aan kletsen, niet-productief vergaderen, internetten etc.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of die mensen op kantoor fokken of thuis?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Op Fok is het altijd extreem druk overdag en het kan toch niet zo zijn dat al die mensen werkloos zijn? (Alhoewel)
Ik hoef niet iedereen te zien fokken he, gatver.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of die mensen op kantoor fokken of thuis?
Tja als je het zo bekijkt... Waarom voeren we dan niet meteen de 15-urige werkweek van Keynes in?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt wel. Maar ook op kantoren worden bij die jobs de helft van ff de uren besteed aan kletsen, niet-productief vergaderen, internetten etc.
Kijk naar de voordelen: minder druk op de weg voor de mensen die wel moeten werken en fijn voor de kinderen dat mama altijd thuis is
Als je de hele dag niks uitvoert. En je baas merkt dat niet. Dan moet je eens nadenken over de meerwaarde van je baan. Die is er dan blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Kan gewoon. Of wat meer kantoren routeren naar werk in de zorg of productie. Iedereen meer vrij en de lasten beter verdeeld.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja als je het zo bekijkt... Waarom voeren we dan niet meteen de 15-urige werkweek van Keynes in?
Die zijn er gewoon.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:22 schreef heywoodu het volgende:
Wat is eigenlijk nou weer de definitie van bullshitjobs tegenwoordig? Zo'n coach die coaches coacht ofzo?
Volledig met je eens. Mensen werken op kantoor ten eerste massaal niet hun zogenaamde aantal uren (ken werkelijk niemand die 8 uur op een dag maakt) en ze vullen de uren die ze wel werken dan ook nog eens voor 50 procent met nutteloze online overleggen waarin niets wordt vastgelegd of afgesproken.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kan gewoon. Of wat meer kantoren routeren naar werk in de zorg of productie. Iedereen meer vrij en de lasten beter verdeeld.
Heel veel kantoorwerk is onnodig, is concurreren om zelf omhoog te komen, is nodeloze bureaucratie, etc.
Ik heb nu 30 jaar gewerkt en weet zeker dat het zo is. Tijdens corona bleef alles het ook gewoon doen
De files zijn gewoon terug op oud niveau. Dus ik vermoed dat de thuiswerkeconomie vooral bestaat in de media.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:03 schreef capricia het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het wegennet zich houdt als iedereen weer vijf dagen naar kantoor gaat.
Datzelfde heb ik nou iook! Dat is eigenlijk best raar!quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:04 schreef koemleit het volgende:
Het vreemde is.
Ik heb zowel thuis als op kantoor welleens dagen erbij dat de productiviteit vrij laag ligt.
Ik ben altijd benieuwd hoe het functioneringsgesprek van zo'n "bullshit job" gaat.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:22 schreef heywoodu het volgende:
Wat is eigenlijk nou weer de definitie van bullshitjobs tegenwoordig? Zo'n coach die coaches coacht ofzo?
Ja, zulke coaches of bullshitjobs? In het geval van dat tweede: dat is nog geen antwoord op mijn vraag.quote:
Maar ook dit: wat is zo'n bullshitjob dan? Of zijn er mensen die elke baan waarbij je op een kantoor zit als bullshitjob zien en alleen putjes scheppen als ECHT WERK zien?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben altijd benieuwd hoe het functioneringsgesprek van zo'n "bullshit job" gaat.
Leidinggevende: Dag werknemer, het is weer tijd voor het jaarlijkse gesprek, hoe gaat het?
Werknemer: Ja wel goed denk ik, ik geloof dat ik dit jaar niks heb bijgedragen aan de doelstellingen van het bedrijf
Leidinggevende: Ja je gaat goed vooruit zie ik. In het verleden had je nog wel eens de neiging iets nuttigs te gaan doen maar dat is er nu wel uit.
Werknemer: Ja voelt lekker nutteloos zo. Ik ga met plezier naar het werk.
Leidinggevende: Toch is er wel een verbeterpunt. Het zinloos aanwezig zijn lukt je wel. Maar het zou nog zoveel beter gaan als je ook je collega's eens wat vaker van hun werk zou houden met onzin. Ik bedoel we zijn een team he.
Werknemer: Goed dat je het zegt, ik zal er op letten. Lijkt mee een goede doelstelling voor volgend jaar.
Leidinggevende: Maar ik ben onder de indruk van je vorderingen. Je krijg een dikke loonsverhoging. En als het volgens jaar ook weer goed gaat krijg je promotie dan mag je een divisie gaan leiden waar je nog veel meer geld van onze aandeelhouders mag verbranden.
Werknemer: Klikt goed, ik ga mijn best doen!
Leidinggevende: Mooi, tot volgend jaar!
Lijkt me beter kloppendquote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt wel. Maar ook op kantoren worden bij die jobs de helft van ff de uren besteed aan kletsen, niet-productief vergaderen, internetten etc.
Kijk naar de voordelen: minder druk op de weg voor de mensen die wel moeten werken en fijn voor de kinderen dat mama altijd er veel vaker een ouder thuis is
Ik denk omdat je o op kantoor aanwezig zijn ook al als werken zietquote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:33 schreef Peder het volgende:
[..]
Datzelfde heb ik nou iook! Dat is eigenlijk best raar!
Eerstequote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, zulke coaches of bullshitjobs? In het geval van dat tweede: dat is nog geen antwoord op mijn vraag.
In mijn omgeving wisselen ouders elkaar af in thuis zijn voor de kinderen. Heeft weinig met politiek correct te maken. Wat een trieste dooddoener.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, niet beter kloppend maar wel politiek correcter
Snap ik wel. Als je op kantoor bent zie je heel veel andere mensen ook niks doenquote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:04 schreef koemleit het volgende:
Het vreemde is.
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je de hele dag niks uitvoert. En je baas merkt dat niet. Dan moet je eens nadenken over de meerwaarde van je baan. Die is er dan blijkbaar niet.
Putjesscheppen en hun eigen werk natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ook dit: wat is zo'n bullshitjob dan? Of zijn er mensen die elke baan waarbij je op een kantoor zit als bullshitjob zien en alleen putjes scheppen als ECHT WERK zien?
"geen oppas voor de kinderen" -- Als dit het argument zou zijn, kan mijn werknemer lekker een nieuwe baan zoekenquote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:29 schreef matthijst het volgende:
2 thuis, 2 kantoor hier.
Maar ook zat gasten die maar 1x per maand een dag op kantoor zijn.
Ik vind het onzin: verplicht mensen in ieder geval om gewoon 2 dagen naar kantoor te komen, zoals voor corona.
Maar nee, nu hebben ze opeens "geen oppas voor de kinderen", of "het reizen is zo ver".
Autistische thuiswerkmongolen
Bullshitjob is een verzinseltje van extreemlinkse ideologen die het bedacht hebben als argument waarom er meer gratis geld naar iedereen moet.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ook dit: wat is zo'n bullshitjob dan? Of zijn er mensen die elke baan waarbij je op een kantoor zit als bullshitjob zien en alleen putjes scheppen als ECHT WERK zien?
Herkenbaar. Collega's die over hun vochtige hond komen praten of het weekendje Ardennen met schoonmoeder. Allemaal afleiding.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben thuis anders tig keer productiever dan op kantoor. 5 uurtjes werken thuis staat gelijk aan 8 uur op kantoor.
Heel veel 40-urige banen kunnen ook in 36 of 32 uur gedaan worden. En geef mensen die uren cadeau en ze worden een gelukkiger mens. Maar zover zijn we nog niet in Nederland. Ik geloof dat Achmea daar een tijdje een proef mee had gedaan.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volledig met je eens. Mensen werken op kantoor ten eerste massaal niet hun zogenaamde aantal uren (ken werkelijk niemand die 8 uur op een dag maakt) en ze vullen de uren die ze wel werken dan ook nog eens voor 50 procent met nutteloze online overleggen waarin niets wordt vastgelegd of afgesproken.
Maar hoe zou je dat om kunnen gooien is dan de vraag? Het systeem functioneert nu in zoverre dat een groot deel van Nederland er zijn hypotheek mee kan betalen en het verder wel prima vindt.
Ben er van overtuigd dat als je veel 40 uurs banen terugschroeft naar 20 er niets verandert in productiviteit, maar moet je dan dubbel zoveel gaan betalen per uur ofzo?
Effectief zijn de meeste kantoorbanen natuurlijk gewoon bullshitjobs. De resultaten van je kantoorwerkzaamheden, waar vandaag nog een hoop stampij om gemaakt wordt, zijn morgen al niet meer belangrijk en overmorgen volstrekt verouderd of vergeten.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:22 schreef heywoodu het volgende:
Waarom wil iemand er dan voor betalen?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:50 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Effectief zijn de meeste kantoorbanen natuurlijk gewoon bullshitjobs. De resultaten van je kantoorwerkzaamheden, waar vandaag nog een hoop stampij om gemaakt wordt, zijn morgen al niet meer belangrijk en overmorgen volstrekt verouderd of vergeten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |