De situatie wordt als zeer slecht omschreven en haar biologische moeder houdt ook rekening met het ergste. Dat duidt wel op letsel waar je waarschijnlijk niet meer uit bijkomt. Hopelijk wel maar die signalen stemmen triest.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:14 schreef Pleun2011 het volgende:
Laatste bericht dat ik las is dat het meisje waarschijnlijk één of meerdere keren van de trap is gegooid en nog steeds niet bij kennis is. Dat duidt misschien op hersenletsel? Bah deze zaak raakt mij. Toevallig ben ik geboren en getogen in dit poepgat. Geen beste reclame, maar Vlaardingen is een tokkiestad..daar kunnen we niet omheen.
Weet je, die act van jou kan ik soms wel pruimen. Soms ook niet. Ik begrijp de lol er niet van, maar goed. Een minpunt aan jouw manier van schrijven, is dat het ten allen tijde puur om de schrijfstijl gaat, met die achterlijke smilies. Dan kom je nooit oprecht over en geen enkele post neem ik dan ook serieus. Er zijn er wel meer die een act opvoeren op dit forum, soms al jarenlang. Het heeft iets ziekelijks vind ik. Maar goed, ieder zijn meug.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:23 schreef Scjvb het volgende:
Bah!
Dit getuigt er in elk geval niet van dat het hier gaat om liefdevolle en kindvriendelijke pleegouders, zoals het hoort.Mss leek het aanvankelijk wel zo, maar niets bleek dan minder waar.
Waarvan aktequote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Weet je, die act van jou kan ik soms wel pruimen. Soms ook niet. Ik begrijp de lol er niet van, maar goed. Een minpunt aan jouw manier van schrijven, is dat het ten allen tijde puur om de schrijfstijl gaat, met die achterlijke smilies. Dan kom je nooit oprecht over en geen enkele post neem ik dan ook serieus. Er zijn er wel meer die een act opvoeren op dit forum, soms al jarenlang. Het heeft iets ziekelijks vind ik. Maar goed, ieder zijn meug.
Heel erg kwalijk, koppen moeten gaan rollen hierom. Erg wrede zaak die het vertrouwen in instanties en de overheid nog verder laat afbrokkelen. De AIVD heeft hier ook zwaar gefaald, die doen namelijk de screening van pleegouders.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 03:59 schreef ZanneG het volgende:
ik vind dit een ongelooflijk verhaal. hoe kan dit gebeuren?
iedereen in de straat, school, ouders op school, bio moeder zagen het mis gaan, deden zelfs meldingen en niemand die in greep..
ik woon in de wijk naast de Indische wijk en de Madurostraat ken ik wel.
ik kom dus in dezelfde winkelstraten als het kind dus blijkbaar elke dag liep om hulp te vragen maar ik heb nooit een kind opzichtelijk om hulp zien vragen of een kind dat aan de beschrijving voldoet gezien.
ik denk dat ze niet naar het centrum liep om daar de winkels af te gaan, want dat is voor een 10 jarige een stukje lopen met een drukke weg die ze dan over moet.
ze ging waarschijnlijk de winkels af tegenover de indische wijk.
ik vind dit heel triest en heel kwalijk dat dit kon gebeuren.
De AIVD?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 09:47 schreef Gitw het volgende:
[..]
Heel erg kwalijk, koppen moeten gaan rollen hierom. Erg wrede zaak die het vertrouwen in instanties en de overheid nog verder laat afbrokkelen. De AIVD heeft hier ook zwaar gefaald, die doen namelijk de screening van pleegouders.
Wat is daar raar aan. Volgens mij was het een veiligheidsonderzoek type B die uitgevoerd werd bij de screening van pleeg ouders. Routine werk zoals dit valt ook onder het takenpakket van de AIVD.quote:
Wat?!quote:Op zaterdag 1 juni 2024 10:04 schreef Gitw het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan. Volgens mij was het een veiligheidsonderzoek type B die uitgevoerd werd bij de screening van pleeg ouders. Routine werk zoals dit valt ook onder het takenpakket van de AIVD.
Dit ook. Waarom trekt de school niet aan de bel als een kind heel lang afwezig is? Dat mag ook wel onderzocht worden en een berisping naar die school.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan gaan er geen alarmbellen rinkelen? Bij een kind van 10 wat al heel lang niet naar school gaat. Wouw.
Bij bijna elk nieuwsbericht over een kindje dat in de auto wordt achtergelaten wordt en sterft slaan de kdv's ook geen alarm.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit ook. Waarom trekt de school niet aan de bel als een kind heel lang afwezig is? Dat mag ook wel onderzocht worden en een berisping naar die school.
Als ouders een dag te vroeg op vakantie gaan en hun kind ziek melden voor die dag, staat er meteen een leerplichtambtenaar op de stoep.
Zou eigenlijk standaard wel moeten, vind ik. Sowieso dien je je kind af te melden als het een dag niet komt. Als een kind er niet is en het is niet afgemeld, dan moet er met de ouders gebeld worden. Zomaar een kind thuis houden, zonder kdv of school iets te laten weten, moet direct een boete opleveren. Tenzij er achteraf sprake blijkt te zijn van een noodsituatie waardoor het niet doorgegeven kon worden.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:21 schreef maily het volgende:
[..]
Bij bijna elk nieuwsbericht over een kindje dat in de auto wordt achtergelaten wordt en sterft slaan de kdv's ook geen alarm.
Een boete als je je kind vergeet af te melden voor het kinderdagverblijf? Ach Gia kom op zeg.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Zou eigenlijk standaard wel moeten, vind ik. Sowieso dien je je kind af te melden als het een dag niet komt. Als een kind er niet is en het is niet afgemeld, dan moet er met de ouders gebeld worden. Zomaar een kind thuis houden, zonder kdv of school iets te laten weten, moet direct een boete opleveren. Tenzij er achteraf sprake blijkt te zijn van een noodsituatie waardoor het niet doorgegeven kon worden.
Ik vind het schandalig als je dat niet doet. Echt!quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een boete als je je kind vergeet af te melden voor het kinderdagverblijf? Ach Gia kom op zeg.
quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Zou eigenlijk standaard wel moeten, vind ik. Sowieso dien je je kind af te melden als het een dag niet komt. Als een kind er niet is en het is niet afgemeld, dan moet er met de ouders gebeld worden. Zomaar een kind thuis houden, zonder kdv of school iets te laten weten, moet direct een boete opleveren. Tenzij er achteraf sprake blijkt te zijn van een noodsituatie waardoor het niet doorgegeven kon worden.
quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een boete als je je kind vergeet af te melden voor het kinderdagverblijf? Ach Gia kom op zeg.
quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Het is nu niet zo dat massaal achtergebleven kinderen in auto’s sterven en ook het verhaal van dit meisje nu in het ziekenhuis is gelukkig uitzonderlijk.
Die dwaze ideeën meteen die voorbij komen.
Het ging er mij vooral om, dat het kdv de ouders zou moeten bellen als het kind een uur na de afgesproken tijd nog niet aanwezig is.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind het schandalig als je dat niet doet. Echt!
En als een drukke ouder vergeet dat het kind in het kinderzitje zit en het achterlaat in een parkeergarage op het werk, dan wordt gewezen naar het KDV. Zij hadden moeten bellen waarom het kindje er niet was! Dan is het ineens niet de schuld van de vergeetachtige ouder, maar van het KDV als die niet bellen.
Dat is sowieso de normale gang van zaken lijkt me. Was dat in dat geval niet gebeurd dan?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:34 schreef maily het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Het ging er mij vooral om, dat het kdv de ouders zou moeten bellen als het kind een uur na de afgesproken tijd nog niet aanwezig is.
Zou misschien leventjes schelen ....
Maar dan leg je alle verantwoordelijkheid bij het KDV. Vind ik ook niet terecht. Zeker niet als het heel vaak voorkomt dat ouders hun kind niet afmelden. Als je als KDV heel vaak dezelfde ouders moet bellen, omdat hun kind er niet is en niet is afgemeld, dan gaan ze op een bepaald moment die specifieke ouders niet meer bellen, want 'ze zullen wel weer vergeten zijn af te melden', hetgeen dan ook begrijpelijk is.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:34 schreef maily het volgende:
Het ging er mij vooral om, dat het kdv de ouders zou moeten bellen als het kind een uur na de afgesproken tijd nog niet aanwezig is.
Zou misschien leventjes schelen ....
Het klopt niet wat jij zegt voor pleegouderschap. Het klopt wél dat de AIVD of MIVD de screenings voor VGB's uitvoert voor vertrouwelijke functies of werken op risicovolle plaatsen. Iedereen die bijvoorbeeld werkt op Schiphol heeft daar mee te maken gehad.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 10:04 schreef Gitw het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan. Volgens mij was het een veiligheidsonderzoek type B die uitgevoerd werd bij de screening van pleeg ouders. Routine werk zoals dit valt ook onder het takenpakket van de AIVD.
Dat gebeurt nog steeds in veel te veel gevallen niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is sowieso de normale gang van zaken lijkt me. Was dat in dat geval niet gebeurd dan?
Kindermishandeling melden is op zichzelf staand natuurlijk geen garantie voor een succesvolle opvolging.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit ook. Waarom trekt de school niet aan de bel als een kind heel lang afwezig is? Dat mag ook wel onderzocht worden en een berisping naar die school.
Oh, als de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) zelf onderzoek doet, komt het allemaal wel goed.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:40 schreef Nober het volgende:
IGJ onderzoekt zorg calamiteit mishandeling meisje (10) Vlaardingen
[..]
https://www.igj.nl/actuee(...)g-meisje-vlaardingen
Het is, gezien wat er met dat meisje is gebeurd, onmogelijk dat er niet eerder signalen waren die opgepikt hadden moeten worden. Als er iets is op deze aardkloot wat je nooit wil, is dat je kinderen in aanraking komen met jeugdzorg.quote:
Wat een onzin.quote:Op zondag 2 juni 2024 00:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, als de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) zelf onderzoek doet, komt het allemaal wel goed.
[..]
Het is, gezien wat er met dat meisje is gebeurd, onmogelijk dat er niet eerder signalen waren die opgepikt hadden moeten worden. Als er iets is op deze aardkloot wat je nooit wil, is dat je kinderen in aanraking komen met jeugdzorg.
Fijn dat het goed heeft uitgepakt voor jullie. Mijn ervaring is anders. Als je de verkeerde hulpverlener treft, met een god-complex en een bord voor de kop, hoed je dan maar. Wij hebben een hulptraject voor onze dochter stopgezet omdat het duidelijk schadelijk was voor haar, onder andere omdat haar hulpverlener zelf allerlei persoonlijke problemen bleek te hebben die ze op ons gezin projecteerde. De escalatie (door de hulpverleningsinstantie) naar Jeugdbescherming was al ingezet omdat wij "hulp weigerden". Het is omdat ik zelf al een dossier had opgebouwd en de tuchtklacht bij wijze van spreken ook al klaar had liggen dat er ingebonden werd, maar ik twijfel er niet aan dat het anders was doorgezet. Latere ervaringen met hulpverleners waren ook niet allemaal positief. Het gebrek aan professionaliteit in de jeugdhulp/jeugd-ggz vind ik eerlijk gezegd stuitend, op basis van > 10 jaar ervaring.quote:Op zondag 2 juni 2024 09:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Wij hebben hulp van jeugdzorg gehad om zoon meer zelfvertrouwen te laten krijgen.
Ze kunnen ook meekijken wat er mogelijk aan de hand is en dan doorverwijzen naar hulp die nodig is.
Veel ouders moeten gewoon meewerken en niet de kont tegen de krib gooien, dan gaat het lastig worden. Het belang is dat je kind lekker in z’n vel zit. Mijn zoon vond het uiteindelijk leuk en had er veel aan gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |