abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213735606
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 17:52 schreef Abrikozentaart het volgende:
Waarom is de politie niet gebeld door de buren?? Die moeten dan toch in actie komen.
Zie Rotterdam en Faoud L., die buren zijn er niet meer.
pi_213735712
Beiden de oven in. @Momo
  Moderator donderdag 30 mei 2024 @ 20:02:06 #128
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213735740
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:00 schreef Zipportal het volgende:
Beiden de oven in. @:momo
Eens
  donderdag 30 mei 2024 @ 20:08:00 #129
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213735833
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 19:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit dus. Ben vroeger zelf uit huis geplaatst en kwam na een half jaar terecht bij een pleeggezin. Vier eigen kinderen en zeven pleegkinderen. Kregen ze aardig wat geld voor, wat vooral niet aan ons uitgegeven werd. En mishandeling gebeurde frequent. Kinderbescherming kwam heel af en toe langs, maar je werd nooit geïnterviewd zonder de pleegouders. Die zorgden er op hun manier voor dat niemand de mishandeling zou benoemen. Ik had mazzel en kon na een paar jaar weg. Melding gedaan toen ik eenmaal weg was, maar gebeurde niks mee. Zelfs nu hebben die mensen nog pleegkinderen. Treurig dat er in die 20 jaar maar amper wat veranderd is.
-O-

Man man man.. :{ Je zou die hele vergoeding weg moeten halen, dan hou je alleen de pleegouders over die het echt om te kinderen te doen is. Het geld gaat blijkbaar toch niet tot nauwelijks naar de kinderen, dus die merken het verschil niet. Alleen dat ze fijnere pleegouders hebben.
pi_213736362
Vlaardingen, een verschrikkelijke plaats om te wonen, lijkt zo op het eerste gezicht, na dit nieuws gelezen te hebben in de vroege avond, onder het genot afschuw van een lekker kopje koffie zwart.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 30 mei 2024 @ 20:50:43 #131
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213736468
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]
-O-

Man man man.. :{ Je zou die hele vergoeding weg moeten halen, dan hou je alleen de pleegouders over die het echt om te kinderen te doen is. Het geld gaat blijkbaar toch niet tot nauwelijks naar de kinderen, dus die merken het verschil niet. Alleen dat ze fijnere pleegouders hebben.
Een vergoeding is wel nodig in mijn ogen omdat kinderen natuurlijk geld kosten, maar misschien moet er wel meer controle komen op waar het geld naartoe gaat.
Echt triest dat er ‘pleegouders’ zijn die er zo mee omgaan. :r
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 30 mei 2024 @ 20:51:47 #132
438527 MissButterflyy
pi_213736484
quote:

[..]
Dit dus. Ben vroeger zelf uit huis geplaatst en kwam na een half jaar terecht bij een pleeggezin. Vier eigen kinderen en zeven pleegkinderen. Kregen ze aardig wat geld voor, wat vooral niet aan ons uitgegeven werd. En mishandeling gebeurde frequent. Kinderbescherming kwam heel af en toe langs, maar je werd nooit geïnterviewd zonder de pleegouders. Die zorgden er op hun manier voor dat niemand de mishandeling zou benoemen. Ik had mazzel en kon na een paar jaar weg. Melding gedaan toen ik eenmaal weg was, maar gebeurde niks mee. Zelfs nu hebben die mensen nog pleegkinderen. Treurig dat er in die 20 jaar maar amper wat veranderd is.
Wat vreselijk dat je dat hebt meegemaakt. Ook dat er niks met je melding is gedaan.
  donderdag 30 mei 2024 @ 20:52:21 #133
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_213736495
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]
-O-

Dat gaat niks worden dan blijven er wel heel erg weinig pleegouders over en er is nu al een vreselijk te kort. Ik denk dat er mss eens beter gekeken moet worden naar de verschillende pleegzorgorganisaties. Die doen blijkbaar lang niet altijd hun werk goed.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 30 mei 2024 @ 20:53:08 #134
438527 MissButterflyy
pi_213736506
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat gaat niks worden dan blijven er wel heel erg weinig pleegouders over en er is nu al een vreselijk te kort. Ik denk dat er mss eens beter gekeken moet worden naar de verschillende pleegzorgorganisaties. Die doen blijkbaar lang niet altijd hun werk goed.
Ook dat.
  donderdag 30 mei 2024 @ 20:55:28 #135
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213736531
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Een vergoeding is wel nodig in mijn ogen omdat kinderen natuurlijk geld kosten, maar misschien moet er wel meer controle komen op waar het geld naartoe gaat.
Echt triest dat er ‘pleegouders’ zijn die er zo mee omgaan. :r
De mensen die het nu voor het geld doen, die gaan dan gewoon met bonnetjes lopen knoeien. En omdat er niet genoeg personeel is om het goed te controleren helpt het waarschijnlijk niks uiteindelijk.

En kinderen kosten geld, maar van de andere kant.. als je graag pleegouder wil zijn, heb je dat er dan niet voor over?
  donderdag 30 mei 2024 @ 20:57:33 #136
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213736562
quote:

[..]
Ik denk dat er mss eens beter gekeken moet worden naar de verschillende pleegzorgorganisaties. Die doen blijkbaar lang niet altijd hun werk goed.
Nou ja, dat sowieso.
pi_213736686
quote:

[..]
Wat ontzettend verdrietig dat je jeugd zo is geweest. ;( -O-

Een goeie vriend van mij heeft nagenoeg dit verhaal. Geld staken ze in eigen zak, hij kreeg nooit iets, kreeg te weinig eten of niks te eten en werd mishandeld. En de biologische ouders dachten dat dit echt een goeie keuze was.
Vreselijk.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213736803
quote:

[..]
Ik wist het al een beetje van jou, maar heftig hoor en ook al ligt het in het verleden, alsnog een dikke knuffel! :S___D
Ik heb vaker van ellende binnen pleeggezinnen gehoord, zeer verdrietige en kwalijke zaak. Achterlijk ook dat die pleegouders altijd bij die gesprekken aanwezig waren (of zijn, maar hoop dat dát inmiddels toch is veranderd....?!).
Tails tell tales
pi_213736818
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 19:45 schreef -Spring het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij ook een dikke knuffel! ;( :*
Tails tell tales
pi_213736914
quote:

[..]
Nou ja, op enkele uitzonderingen na, denk ik dat het uiteindelijk in de meeste gevallen vooral ligt aan te weinig geld, te weinig personeel en te weinig (goede) pleegouders.
Tails tell tales
pi_213736948
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]
De mensen die het nu voor het geld doen, die gaan dan gewoon met bonnetjes lopen knoeien. En omdat er niet genoeg personeel is om het goed te controleren helpt het waarschijnlijk niks uiteindelijk.

En kinderen kosten geld, maar van de andere kant.. als je graag pleegouder wil zijn, heb je dat er dan niet voor over?
Nou ja, stel dat je heel graag pleegouder wilt worden en ook echt een goede/lieve zou zijn, dan moet je dat maar wel kúnnen betalen hè?! Er zijn nu al enorme tekorten in (geschikte) pleegouders.... Dan ga ik toch liever voor meer en betere controle!

[ Bericht 1% gewijzigd door Forbry op 30-05-2024 21:32:08 ]
Tails tell tales
pi_213736986
De google reviews bij die stichting zeggen ook genoeg. Bijna alles negatief (vrijwel alles voor de huidige gebeurtenissen gepost)

https://maps.app.goo.gl/7EShbEvtZuuiPdUY8?g_st=ic

Dan zou er toch ergens iemand moeten denken dat er wel wat gaande is bij die stichting als er alleen maar klachten zijn.
pi_213737007
Ik heb zelf ook wel eens over pleegouderschap nagedacht. Omdat ik op zich graag moeder wilde worden, maar ook geen nieuw leven op de wereld wil(de) zetten. Maar ik vind pleegouderschap toch wel heel heftig met alle problematiek die erbij komt kijken! Ook ben en blijf je altijd "pleegouder". Een moeder (of vader) word je er niet mee en ik denk dat ik mij veels te veel zou hechten.
Tails tell tales
  donderdag 30 mei 2024 @ 21:29:07 #144
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213737051
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 21:19 schreef Forbry het volgende:

[..]
Nou ja, stel dat je heel graag pleegouder wilt worden bent en ook echt een goede/lieve zou zijn, dan moet je dat maar wel kúnnen betalen hè?! Er zijn nu al enorme tekorten in (geschikte) pleegouders.... Dan ga ik toch liever voor meer en betere controle!
Ja ik zou ook voor betere controle zijn, maar dat gaat in Nederland niks worden vrees ik. Er is altijd personeelstekort bij zulke instanties.
pi_213737059
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 21:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ja ik zou ook voor betere controle zijn, maar dat gaat in Nederland niks worden vrees ik. Er is altijd personeelstekort bij zulke instanties.
Dat klopt ook inderdaad, helaas...
Tails tell tales
  donderdag 30 mei 2024 @ 21:32:09 #146
438527 MissButterflyy
pi_213737091
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 21:22 schreef 111210 het volgende:
De google reviews bij die stichting zeggen ook genoeg. Bijna alles negatief (vrijwel alles voor de huidige gebeurtenissen gepost)

Dan zou er toch ergens iemand moeten denken dat er wel wat gaande is bij die stichting als er alleen maar klachten zijn.
Je hebt Google maps gedeeld. :')

Heb even vergeleken met andere hulp en pleegzorg organisaties en die worden bijna allemaal slecht beoordeeld. Zie toch veel beoordelingen van ouders die vinden dat het niet aan hun ligt en hun kind zomaar wordt afgepakt.

Waarmee ik deze stichting absoluut niet wil verdedigen, het kan best zijn dat ze slecht werk leveren. Maar jeugdzorg hier in de buurt wordt via Google ook heel slecht beoordeeld, en mijn ervaringen zijn als ouder juist positief. Als je zelfreflectie hebt op je handelen als ouder zijnde en gewoon meewerkt gebeuren er niet zo snel gekke dingen en wordt je kind ook niet zomaar van je afgepakt.
pi_213737274
Dit soort lieden moet je een finale spuitje geven. Einde oefening voor dit soort klootzakken.
pi_213738744
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat vreselijk dat je dat hebt meegemaakt. Ook dat er niks met je melding is gedaan.
Ze kwamen enkel terug met een: Tja, zij ontkennen het en we hebben de middelen niet om verder onderzoek te doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 21:04 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Wat ontzettend verdrietig dat je jeugd zo is geweest. ;( -O-

Een goeie vriend van mij heeft nagenoeg dit verhaal. Geld staken ze in eigen zak, hij kreeg nooit iets, kreeg te weinig eten of niks te eten en werd mishandeld. En de biologische ouders dachten dat dit echt een goeie keuze was.
Vreselijk.
Treurig dat er zoveel verhalen zijn. Hij had het dan nog zwaarder (niet dat het een competitie is uiteraard), ik kreeg tenminste wel normaal eten. Maar dat was ook alles wel. Tweedehands kleding van hun eigen kinderen wat eigenlijk niet paste, dat soort zaken.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 21:10 schreef Forbry het volgende:

[..]
Ik wist het al een beetje van jou, maar heftig hoor en ook al ligt het in het verleden, alsnog een dikke knuffel! :S___D
Ik heb vaker van ellende binnen pleeggezinnen gehoord, zeer verdrietige en kwalijke zaak. Achterlijk ook dat die pleegouders altijd bij die gesprekken aanwezig waren (of zijn, maar hoop dat dát inmiddels toch is veranderd....?!).
Thanks O+ Geen idee hoe het nu gaat, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat het nu heel anders gaat. Nog steeds groot personeelsgebrek en het zal altijd moeilijk zijn voor zo’n kind om het te vertellen. Het gebeurde op zo’n manier dat je zelf gaat geloven dat je het verdiend en dat jij het probleem bent. En dat je het enkel groter maakt als je het benoemd. Pleegkinderen hebben vaak al een bepaalde achtergrond waardoor ze uit huis moeten, dus dan is het nog lastiger om iets te zeggen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 21:19 schreef Forbry het volgende:

[..]
Nou ja, stel dat je heel graag pleegouder wilt worden en ook echt een goede/lieve zou zijn, dan moet je dat maar wel kúnnen betalen hè?! Er zijn nu al enorme tekorten in (geschikte) pleegouders.... Dan ga ik toch liever voor meer en betere controle!
Zo sta ik er ook in. Betere controle (en dan niet enkel uitgaan van wat het kind zegt - dus ook regelmatig checks doen bij leerkrachten bv, of die wat hebben gemerkt) is belangrijk, al snap ik dat je dan wel het personeel moet hebben.

Denk dat het juist belangrijk is die vergoeding te laten staan. Er zijn inderdaad al te weinig pleegouders en ondanks dat deze verhalen vaak voorbij komen denk ik nog steeds dat de meerderheid van de pleegouders iets heel nobels doen. En dat ook goed doen.

Heb er net als jij ook wel eens aan gedacht om pleegvader te worden. Helemaal gezien mn man en ik toch geen eigen kinderen kunnen krijgen. Ik zou weten hoe je het absoluut niet moet doen en zou het heel mooi vinden zo’n kind te helpen in een hele moeilijke fase. Hoe ik zelf ook opgevangen had willen worden. Maar net als jij.. is het toch lastig omdat je niet weet hoe diep die problematiek zit bij het kind en dat lijkt me heel zwaar. Laatste wat ik wil is zo’n kind nog verder beschadigen, dus dan doen we het voorlopig maar niet.
pi_213738816
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 21:22 schreef 111210 het volgende:

Wel heel opvallend ja. Je zou bijna denken dat ze gewoon dik betaald krijgen voor elk kind dat ze bij een pleeggezin houden ipv bij de biologische ouders.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 08:14:31 #150
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213739708
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 16:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik heb ergens gelezen dat er al meerdere meldingen bij veilig thuis waren gedaan. Geen idee wat voor acties die al hadden ondernomen.
Er zal wel een onderzoek komen.
Weer zo'n nutteloze geldverslindende instantie...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')