abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 mei 2024 @ 22:59:09 #126
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_213707560
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 22:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, kijk naar China.

Maar zonder dollen, wat moet je anders, die gifbeker wordt uit zichzelf niet gezond, kinderen vanaf geboorte gendoctrineerd met haat aan alles wat vrijheid zou kunnen betekenen.

Natuurlijk is onze cultuur met vrijheid superieur, zoals ook slavernij inferieure onmenselijke haat is waar de wereld best politieagent over mag spelen.
99% van de mensen in die gebieden willen gewoon leven, studeren, drinkwater en eten. Zeg dan gewoon dat je voor de genocide bent en schaam je er niet voor. Isral is in deze op alle fronten de vijand van het goede. Misschien komt het door trauma maar op een gegeven moment is dat geen excuus meer.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_213707569
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2024 22:59 schreef jogy het volgende:

[..]
99% van de mensen in die gebieden willen gewoon leven, studeren, drinkwater en eten. Zeg dan gewoon dat je voor de genocide bent en schaam je er niet voor. Isral is in deze op alle fronten de vijand van het goede. Misschien komt het door trauma maar op een gegeven moment is dat geen excuus meer.
En Isral houd dat tegen met willekeurige bombardementen en "genocide".

Niet alsof Hamas een dictatoriale terroristengroep is die Palestijnse burgers als speelbal en schild gebruikt.
pi_213707589
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2024 22:43 schreef jogy het volgende:

[..]
Dat de leiderschap en stel laffe hypocriete herders zijn lijkt me duidelijk.

Dat Hamas per dag meer aanhangers krijgt door de 75 jaar aan terreur dat Isral pleegt lijkt me even duidelijk.

Als Duitsland mijn land al 75 jaar systematisch verkracht en toe-eigent en ik mijn kinderen onthoofd, zonder romp aan de rand van een muur zie hangen of mijn kind 2 weken als lokaas in een auto zit waar ze tussen haar dode familie leden verhongert terwijl het leger iedereen dood schiet die in de buurt komt, tja.

Zet mij dan maar in een bommengordel en ik loop zo een kinderopvang in.
Ik vind het zo mooi dat de pro Palestina mensen zo vree(m)dzaam zijn O+
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 27 mei 2024 @ 23:03:58 #129
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_213707590
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 22:56 schreef havanagila het volgende:

[..]
Waarom denk je dat Hamas een gewapende tak heeft die de dienst uitmaakt in Gaza. Denk je dat Palestijnen het fijn vinden als Hamas raketten vanaf hun huizen lanceert. En hun kinderen sterven vanwege acties van Hamas?
Ja en de tunnels onder de ziekenhuizen bleken ook bullshit te zijn. Isral is goed in propaganda spuwen en bommen gooien op onschuldige mensen, de leiderschap van Isral en hun gewapende tak het idf is alle menselijkheid verloren.

Anyway ik zit in mijn loopgraaf en kom daar net zo min uit als de rest, ik kan er gewoon geen respect meer voor opbrengen om het te bediscussiren terwijl er genocide gepleegt wordt.
Vrijheid
pi_213707594
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2024 23:03 schreef jogy het volgende:

[..]
Ja en de tunnels onder de ziekenhuizen bleken ook bullshit te zijn. Isral is goed in propaganda spuwen en bommen gooien op onschuldige mensen, de leiderschap van Isral en hun gewapende tak het idf is alle menselijkheid verloren.

Anyway ik zit in mijn loopgraaf en kom dat net zo min uit als de rest, ik kan er gewoon geen respect met voor opbrengen om het te bediscussiren terwijl er genocide gepleegt wordt.
Wat kom je hier dan doen?
  maandag 27 mei 2024 @ 23:05:31 #131
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_213707600
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 23:04 schreef havanagila het volgende:

[..]
Wat kom je hier dan doen?
Oh, ik ben ook weer weg hoor.
Vrijheid
pi_213707628
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2024 23:05 schreef jogy het volgende:

[..]
Niet naar een kinderopvang mag ik hopen.
pi_213707659
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 22:56 schreef havanagila het volgende:

[..]
Waarom denk je dat Hamas een gewapende tak heeft die de dienst uitmaakt in Gaza. Denk je dat Palestijnen het fijn vinden als Hamas raketten vanaf hun huizen lanceert. En hun kinderen sterven vanwege acties van Hamas?
70% steunt Hamas en juichte 7 oktober toe, blijkt uit de meest recente peiling.
pi_213707667
quote:

[..]
twitter

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2024 23:15:37 ]
pi_213707678
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2024 23:05 schreef jogy het volgende:

[..]
Uitstekend plan.
pi_213707688
quote:

[..]
Misschien moeten ze dan eens stoppen met Hamas steunen, en juichen als de dode Isralirs door de straat worden gereden. Gewoon een tippie van Flippie.
pi_213707696
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 23:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Misschien moeten ze dan eens stoppen met Hamas steunen, en juichen als de dode Isralirs door de straat worden gereden. Gewoon een tippie van Flippie.
Hetzelfde als niet huilen bij de begrafenis van kim jung-il. Heb je zo een geweer in je rug.
  maandag 27 mei 2024 @ 23:36:44 #138
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213707791
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 22:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Alsof ook maar iemand het flauwste benul heeft hoe dit conflict kan worden opgelost. En het is ook nogal een dooddoener om dat te eisen voordat je kritiek kunt leveren op datgene wat je nu ziet gebeuren.

Maar ik denk wel dat de grootste kans van slagen het tegenovergestelde is van wat Isral nu doet. Dus daarom noemde ik de instanties die in mijn ogen het voortouw nemen om handvaten te reiken om de situatie weer onder controle te krijgen. Een tussentijdse veroordeling van het ICJ moet toch een indicatie zijn dat je een andere kant op zal moeten laveren, lijkt me.
Isral - en ik voor wat het waard is idem - lijkt dat benul welzeker te hebben.

Kritiek op wat jij in jouw referentiekader ziet gebeuren, is jouw beleving. Dat daarmee niet perse de basis moet zijn voor anderen. Ik zie dingen ook anders en probeer mij vast te houden aan feitelijkheden die ter discussie kunnen worden gesteld.
Niet door te stellen wat het allemaal niet is, was, of allemaal zou kunnen gaan zijn maar met wat het oorzakelijk is.

En ja een bom van Isral in reactie op de raket van hamas, veroorzaakt mogelijk dan de dood van een kind.
Dan simplistisch stellen dat isral dus verantwoordelijk is en bv het kind tot doel had, is welgevallig de oorzaak weglaten waarom die uitgedaagde reactie er was.

Je denkt nog steeds dat het "omgekeerde" de grootste kans van slagen heeft ?
Nou leg maar uit hoe dat omgekeerde van jou er (mijn part ongeveer) met welk doel uitziet.

Nogmaals, rechtspraak kan alleen van toepassing zijn als die door betrokken partijen wordt eerbiedigd.
En nee, het ICJ hoe onafhankelijk ook verheven op een schild, laat zich hier als autoriteit voor een selectief hamaskarretje spannen door niet (kunnen of willen) mee te nemen dat haar oordeel de zaken meekantelt.

Precies zoas hamas haarfijn en uiterst doordacht heeft gepland om de situatie te kantelen.
Ik merk op dat dit een omgevenaarde strategie is. Gebruik de grondslagen tot rechtmatigheid omtrent (re)acties waaraan de ander aan gebonden is zonder zelf daar op te kunnen worden aangesproken.

Niet helemaal nieuw (Rusland doet in Oekrane feitelijk hetzelfde) waar Isral is onderworpen aan te toetsen regels die vervolgens niet van toepassing zijn gemaakt op het spel van hamas dat immers geen regels heeft.
Fijnzinnige variant is om gespeelde kaarten zodanig (ver)draaien en te (her)gebruiken als afleiding, dat het hogere speldoel daarvan niet langer in beeld is of komt als onderwerp.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 27 mei 2024 @ 23:44:20 #139
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213707808
quote:
12s.gif Op maandag 27 mei 2024 22:31 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je mist in de hink-stap-sprong, de stap dat het vluchtelingenkamp - lees: Gaza - geen onderdak moet willen bieden om te dienen als uitvalsbasis voor criminelen (lees: hamas).

En ja, allereerst is de crimineel n en alleen verantwoordelijk voor alle gevolgen die de politie ondanks haar zorgvuldig handelen, daarbij veroorzaakte.
Probleem is opnieuw de zaak (kr)omdraaien dat politie het geweld van -en door een crimineel heeft uitgelokt.
Dit zo bedenken is ook omdat de politie immers altijd ter verantwoording kan worden geroepen en helaas de crimineel zo de dans macabre daarin weet te ontspringen.
Je kan prima opsporen en oppakken in plaats van lukraak bommen gooien en roepen dat het Hamas is. Dat is ook waarom het ICC en ICJ zo kritisch zijn en roepen op de arrestatie van Netanyahu en andere leden van de regering en overheid. De conventie van Geneve wordt dagelijks geschonden en er is daar genoeg bewijs voor, tevens zorgt het voor precedent werking want de oorlog in Oekraine kent ook oorlogsmisdaden en wat let een Putin bijvoorbeeld om bijvoorbeeld geen kernwapens te gebruiken tegen Oekraine of andere verboden wapens als de internationale rechtsorde toch niet wordt gehandhaafd?
pi_213707816
quote:
Vandaar dat feestelijke onthaal toen Hamas het lijk van Shani Look door de straten kwam rijden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_213707819
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213707831
quote:

ik kan er gewoon geen respect meer voor opbrengen om het te bediscussiren terwijl er genocide gepleegt wordt.
Er valt niks te bediscussiren met genocide verheerlijkers. Ze hebben hun menselijkheid verloren samen met het regime waar zij zich mee identificeren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213707853
Gelukkig komt de stem der rede van de jodenhatende meute die zwijgt bij het geweld van Syri, Damascus en recent Darfur. Heerlijk, no Jews no news.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 00:02:02 #144
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213707855
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 23:44 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Je kan prima opsporen en oppakken in plaats van lukraak bommen gooien en roepen dat het Hamas is. Dat is ook waarom het ICC en ICJ zo kritisch zijn en roepen op de arrestatie van Netanyahu en andere leden van de regering en overheid. De conventie van Geneve wordt dagelijks geschonden en er is daar genoeg bewijs voor, tevens zorgt het voor precedent werking want de oorlog in Oekraine kent ook oorlogsmisdaden en wat let een Putin bijvoorbeeld om bijvoorbeeld geen kernwapens te gebruiken tegen Oekraine of andere verboden wapens als de internationale rechtsorde toch niet wordt gehandhaafd?
Ook hier: vertel dan maar hoe "prima opsporen"en laat staan "oppakken" er in de praktijk door wie hoe uitgevoerd, dan er uitziet ?

De rest aan autoriteitskreten en met wat je erbij haalt als wensdenken, negeer ik maar want het zijn drogredenaties.

Het probleem van dit soort "vul-in moet niet" stellingen is dat degene die ze gebruikt, lijkt te (be)denken dat er een hogere ultieme almacht is die het "klusje" wel ordentelijk weet te regelen.

Wanneer de n wel regels heeft en de ander daar geen boodschap aan heeft, rest er nog maar n oplossing die ander tot eenzelfde inzicht zien te brengen. Zodat vanuit dat gelijkheidskader, gesproken kan worden wat wel mogelijk is en vooral achterwege laten met wat dat onderhandelingsproces verstoord.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213707863
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 23:44 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Je kan prima opsporen en oppakken in plaats van lukraak bommen gooien en roepen dat het Hamas is.
hoe?
pi_213707954
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 00:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
hoe?
Isral wist een paar uur na de raketaanval op het tentenkamp al te melden dat er 2 kopstukken waren gedood. Met andere worden, dit hadden ze dus vr de aanval al nauwkeurig vastgesteld want zonder mannetjes in het kamp wordt het wat lastig om te onderzoeken, althans niet in dat tijdsbestek.

Dat bericht leek later niet te kloppen en maakt het gewoon een burgeraanval.

Er valt hier maar 1 conclusie te trekken maar ook dat zal door de usual suspect wel weer goed gepraat worden.
pi_213707967
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 00:46 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Isral wist een paar uur na de raketaanval op het tentenkamp al te melden dat er 2 kopstukken waren gedood. Met andere worden, dit hadden ze dus vr de aanval al nauwkeurig vastgesteld want zonder mannetjes in het kamp wordt het wat lastig om te onderzoeken, althans niet in dat tijdsbestek.

Dat bericht leek later niet te kloppen en maakt het gewoon een burgeraanval.

Er valt hier maar 1 conclusie te trekken maar ook dat zal door de usual suspect wel weer goed gepraat worden.
Whatever, maar daar vroeg ik niet naar. Hoe kan Isral prima opsporen en oppakken?
pi_213707974
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 00:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
Whatever, maar daar vroeg ik niet naar. Hoe kan Isral prima opsporen en oppakken?
Nou ja, niet whatever, het is DE reden dat Isral zo wordt bekritiseerd.

Als wij het antwoord hadden zaten we ook niet om 1 uur ‘s nachts op fok.
pi_213707980
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2024 23:51 schreef egayalS het volgende:

[..]
Er valt niks te bediscussiren met genocide verheerlijkers.
Correct.
Intolerant voor intolerantie
pi_213707982
quote:

[..]

Anyway ik zit in mijn loopgraaf en kom daar net zo min uit als de rest, ik kan er gewoon geen respect meer voor opbrengen om het te bediscussiren terwijl er genocide gepleegt wordt.
Maar er wordt geen genocide gepleegd. De VN, die we van jullie zo serieus moeten nemen, heeft de cijfers van omgekomen vrouwen en kinderen gehalveerd en het percentage teruggebracht van 70% naar 37%.

Dat argument kan nu echt wel eens de prullenbak in, hoor.

[ Bericht 10% gewijzigd door Cuendillar op 28-05-2024 01:13:25 ]
Intolerant voor intolerantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')