abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  roze maandag 27 mei 2024 @ 09:34:21 #101
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213699860
Volgens mij heeft tot nu toe de normale versie van Europapa ook nog niet gedaan toch tijdens een optreden na het songfestival?
Your beauty never ever scared me.
pi_213699912
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:32 schreef Ama het volgende:

[..]
Oh dat was mij allang duidelijk. :D
Ik had ook niet verwacht dat hij nog een keer zou deelnemen, maar ik had nog hoop voor een interval act of zo. Ook al is dat een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik gun hem dat finalemoment zo. Dat vind ik wel heel wrang hoor. Helemaal terecht dat hij boos is op Eurovisie, maar het is ook heel verdrietig hoe zijn jarenlange liefde voor het ESF helemaal kapotgemaakt is ;(
pi_213699916
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:13 schreef d_elise het volgende:

[..]
Kan niet zeggen dat het niet terecht is :D Maar we gaan hem dus waarschijnlijk nooit meer terugzien daar en dat is eeuwig zonde, want hij had een ESF-icoon kunnen zijn
Terwijl het zijn droom was
pi_213699920
Sowieso hebben we hier nu in n klap een nieuwe generatie die meteen een hekel heeft aan het Songfestival. Ook wel fijn. :')
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 mei 2024 @ 09:45:37 #105
163650 Greys
pi_213699953
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:40 schreef Em31 het volgende:
Sowieso hebben we hier nu in n klap een nieuwe generatie die meteen een hekel heeft aan het Songfestival. Ook wel fijn. :')
Ja daar heeft de EBU goed over nagedacht idd. Lekker gewerkt. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 27 mei 2024 @ 09:46:35 #106
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213699959
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:40 schreef Em31 het volgende:
Voor deze oudere generatie is het ook wel een beetje verpest... ;(
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 mei 2024 @ 09:51:51 #107
163650 Greys
pi_213699999
Ze hebben het dit jaar voor werkelijk iedereen *gebaart weids* verpest.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213700063
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:39 schreef d_elise het volgende:

[..]
Ik had ook niet verwacht dat hij nog een keer zou deelnemen, maar ik had nog hoop voor een interval act of zo. Ook al is dat een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik gun hem dat finalemoment zo. Dat vind ik wel heel wrang hoor. Helemaal terecht dat hij boos is op Eurovisie, maar het is ook heel verdrietig hoe zijn jarenlange liefde voor het ESF helemaal kapotgemaakt is ;(
Dat onderste is zeker zo. Al vind ik het ergens wel prettig dat we nu van het idee af zijn dat Joost volgend jaar zou terugkomen om wraak te nemen door te winnen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213700096
quote:
99s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:46 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
Voor deze oudere generatie is het ook wel een beetje verpest... ;(
Dat ook ja. Ik zou echt zo teleurgesteld zijn als we er volgend jaar gewoon weer bij zijn.
pi_213700142
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:39 schreef d_elise het volgende:

[..]
'
Dat is ook hetgeen wat mij het meeste doet in dit hele verhaal, dat hem dat shine-moment in de finale is ontnomen en zijn hele ESF-liefde in een klap om zeep is geholpen...
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213700150
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:06 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat ook ja. Ik zou echt zo teleurgesteld zijn als we er volgend jaar gewoon weer bij zijn.
Als er echt zaken veranderen moeten we gewoon weer mee doen... maar ik zou op zijn minst het hoofd van Osterdahl wel willen zien rollen...
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213700180
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:06 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik denk dat er ook genoeg Nederlandse artiesten zijn die afhaken om het nog te proberen. Hoewel ik aandachtorgels zoals Maan of de Bankzitters er nog wel voor aan zie.
pi_213700219
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Als er echt zaken veranderen moeten we gewoon weer mee doen... maar ik zou op zijn minst het hoofd van Osterdahl wel willen zien rollen...
Ja dan zou er echt wat moeten veranderen, maar ik geloof daar niet meer zo in na dat interview met die Zwitserse man die de boel volgend jaar regelt.
  maandag 27 mei 2024 @ 10:29:36 #114
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213700232
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:19 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik denk dat er ook genoeg Nederlandse artiesten zijn die afhaken om het nog te proberen. Hoewel ik aandachtorgels zoals Maan of de Bankzitters er nog wel voor aan zie.
:Y

Maan heeft nu een grote flop, en kan het eventueel als een kans zien om weer groots in beeld te komen.

Als Nederland volgend jaar mee doet verwacht ik ofwel dergelijke social media-figuren, ofwel een ultrabrave AvroTros-lieveling die gegarandeerd niets geks gaat doen. Misschien iemand uit de musicalwereld.
pi_213700233
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:45 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja daar heeft de EBU goed over nagedacht idd. Lekker gewerkt. :Y
Het is zo ongelooflijk dom, je hebt nu de grootste Eurovisie-artiest sinds Mneskin tot je aartsvijand gemaakt. Eentje die hele hordes jongeren voor je had kunnen winnen. Ik weet niet of de EBU zich dit wel helemaal heeft gerealiseerd. Zo verblind door de neiging om het Isral maar helemaal naar de zin te maken dat ze een potentile top-ambassadeur ervoor opofferen.
  maandag 27 mei 2024 @ 10:38:46 #116
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213700304
Dit is nu zijn eerste uiting over Eurovision sinds het incident...en het spreekt boekdelen. Dit is geen uiting van iemand die mogelijk cht iets significant fouts heeft gedaan.

Echt, ik hoop dat het Eurovision zich in een hoekje gaat staan schamen.
pi_213700311
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:29 schreef Eightyone het volgende:

[..]
:Y

Maan heeft nu een grote flop, en kan het eventueel als een kans zien om weer groots in beeld te komen.

Als Nederland volgend jaar mee doet verwacht ik ofwel dergelijke social media-figuren, ofwel een ultrabrave AvroTros-lieveling die gegarandeerd niets geks gaat doen. Misschien iemand uit de musicalwereld.
Wie het ook is, diegene staat sowieso al 2-0 achter. Het grootste deel van NL is wel even klaar met het songfestival en zal daarom de artiest ook minder supporten, want geen animo, en de relatie tussen AvroTros en de EBU is nu zo vertroebeld dat het ook geen fijne werkrelatie meer is lijkt me.
  maandag 27 mei 2024 @ 10:40:55 #118
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213700329
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:39 schreef d_elise het volgende:

[..]
Wie het ook is, diegene staat sowieso al 2-0 achter. Het grootste deel van NL is wel even klaar met het songfestival en zal daarom de artiest ook minder supporten, want geen animo, en de relatie tussen AvroTros en de EBU is nu zo vertroebeld dat het ook geen fijne werkrelatie meer is lijkt me.
Dit, plus welk liedje gaat nu Europapa kunnen opvolgen? Het was het perfecte ESF liedje..
pi_213700354
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:40 schreef GotC het volgende:

[..]
Dit, plus welk liedje gaat nu Europapa kunnen opvolgen? Het was het perfecte ESF liedje..
Klopt, maar dat was sowieso wel het geval, ook als Joost niet gediskwalificeerd was. Ik zei toen al dat ik medelijden heb met de persoon die Joost moet opvolgen, want het wordt nooit meer zo leuk ;(
pi_213700379
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:29 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het is zo ongelooflijk dom, je hebt nu de grootste Eurovisie-artiest sinds Mneskin tot je aartsvijand gemaakt. Eentje die hele hordes jongeren voor je had kunnen winnen. Ik weet niet of de EBU zich dit wel helemaal heeft gerealiseerd. Zo verblind door de neiging om het Isral maar helemaal naar de zin te maken dat ze een potentile top-ambassadeur ervoor opofferen.
Dit ook, ja. Hij had een soort nieuwe Mans kunnen worden, maar dan origineler. Iemand die elk jaar wel even ergens genoemd wordt of in beeld verschijnt of (social media) content maakt. En als de EBU echt op zou letten, zouden ze hem in het vervolg om marketingtips moeten vragen.
pi_213700434
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:29 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Daarom moeten ze ook zeker van hun zaak zijn geweest, maar we weten ondertussen nog steeds niet wat er nou zo dramatisch was.

Misschien dachten ze door te benadrukken dat het om een young female member ging dat de reactie anders zou zijn geweest en zijn populariteit meteen een klap had gekregen.
pi_213700448
twitter

;( |:(
  ESF Reporter maandag 27 mei 2024 @ 11:02:50 #123
87554 Cee
Welluk?
pi_213700502
Het is echt zo ontzettend zonde en je weet gewoon dat het de EBU geen ene reet kan schelen.
pi_213700524
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:52 schreef Em31 het volgende:

[..]
Daarom moeten ze ook zeker van hun zaak zijn geweest, maar we weten ondertussen nog steeds niet wat er nou zo dramatisch was.

Misschien dachten ze door te benadrukken dat het om een young female member ging dat de reactie anders zou zijn geweest en zijn populariteit meteen een klap had gekregen.
Maar dat laatste is toch gewoon lasterlijk? Het heeft er inderdaad alle schijn van dat dit het doel was, maar dan ben je toch gewoon bezig iemand kapot te maken? Wat kan hij in vredesnaam hebben gedaan dat z erg is dat hij dit heeft verdiend.
pi_213700569
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:54 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Ja toch weer heel boos nu. Gatverdamme wat een naaistreek en wat vind ik het sneu voor Joost :{
  maandag 27 mei 2024 @ 11:19:00 #126
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213700623
quote:
[ x ]
:'(
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_213700636
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:06 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maar dat laatste is toch gewoon lasterlijk? Het heeft er inderdaad alle schijn van dat dit het doel was, maar dan ben je toch gewoon bezig iemand kapot te maken? Wat kan hij in vredesnaam hebben gedaan dat z erg is dat hij dit heeft verdiend.
Ja ik snap het ook niet meer. :{ Had ondertussen verwacht dat we iets ergers hadden gehoord.
  maandag 27 mei 2024 @ 11:24:17 #128
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213700649
Nou laat die rechtszaak begin juni maar snel komen
pi_213700684
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:24 schreef Momo het volgende:
Misschien stomme vraag, maar krijgen we dan alleen te horen of hij vervolgd wordt of niet, of ook inhoudelijke details van de zaak? Ik bedoel eigenlijk: worden die details/redenen tot eventuele vervolging ook publiekelijk bekend gemaakt?
  ESF Reporter maandag 27 mei 2024 @ 11:31:00 #130
87554 Cee
Welluk?
pi_213700685
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:24 schreef Momo het volgende:
Hopelijk is alles ok met de camera ;(
  maandag 27 mei 2024 @ 11:40:56 #131
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_213700733
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 17:34 schreef Aadrianus het volgende:

Een video vanuit de zaal tijdens Joosts legendarische optreden bij de halve finale. Geeft een mooi beeld van hoe het licht in de hele zaal is ingezet en voortdurend in beweging is.

Het optreden zoals we dat zelf op tv hebben kunnen zien is inmiddels 18 miljoen keer bekeken.
:'( - tranen van woede
we zijn gewoon geslachtofferd voor de 6de overwinning voor NL
k*t EBU
... en huiver mee
pi_213700734
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:43 schreef d_elise het volgende:

[..]
Klopt, maar dat was sowieso wel het geval, ook als Joost niet gediskwalificeerd was. Ik zei toen al dat ik medelijden heb met de persoon die Joost moet opvolgen, want het wordt nooit meer zo leuk ;(
Bij het volgende ESF zijn we weer 49 weken verder, dus dan ligt het allemaal minder vers in het geheugen. Ik denk wel dat er in Nederland een grotere onverschilligheid zal zijn rond het ESF en ons resultaat, mochten we weer meedoen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 mei 2024 @ 11:41:30 #133
163650 Greys
pi_213700738
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:06 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hij had gewaagd om al eerder eerlijk te zeggen dat hij hun social media questionable vond. En je mot natuurlijk wel gewoon een braaf glimlachend marionetje en circusaapje blijven als deelnemer, niet een beetje menselijk je mening gaan geven over dat social team van Heilige Rob Holley, dat kunnen we niet hebben natuurlijk! Weg met die Joost bij het eerste de beste voorval!

Ik heb echt zo'n hekel aan die lui inmiddels. :r
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213700782
Ik blijf me toch afvragen of de hele situatie Isral zou wel es kunnen winnen, na dat lek bij RAI, niet meegespeeld heeft in de beslissing, maar dat zullen we wel nooit weten. Isral bleek een hoop televotes te krijgen, EBU in paniek.
Na het incident had de EBU een mooie uitweg. Zonder Joost zijn de televotes minder verspreid over de anderen, waarmee Isral geen kans meer had om te winnen.

Of heeft iemand al uitgerekend dat dit geen scenario kon zijn?
C’est Davie :o)
  maandag 27 mei 2024 @ 11:51:00 #135
436222 Japepk
Padvinder
pi_213700822
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:46 schreef Dave het volgende:
Ik blijf me toch afvragen of de hele situatie Isral zou wel es kunnen winnen, na dat lek bij RAI, niet meegespeeld heeft in de beslissing, maar dat zullen we wel nooit weten. Isral bleek een hoop televotes te krijgen, EBU in paniek.
Na het incident had de EBU een mooie uitweg. Zonder Joost zijn de televotes minder verspreid over de anderen, waarmee Isral geen kans meer had om te winnen.

Ik geloof best dat dit allemaal niet erg netjes en overtrokken gedaan is door EBU, maar ik geloof niet in een vooropgezet plan. Wel in een sfeer die op scherp stond en waarbij Joost helaas de bubbel heeft doen barsten. En eenmaal iets in gang gezet, kan een EBU niet makkelijk meer terug, ten koste van Joost helaas.
't Echte en 't ware!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 mei 2024 @ 11:57:49 #136
163650 Greys
pi_213700867
Hadden we deze Schotse darter al?

https://sportnieuws.nl/da(...)2024052608044181715/

twitter

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213700890
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:51 schreef Japepk het volgende:

[..]
Ik geloof best dat dit allemaal niet erg netjes en overtrokken gedaan is door EBU, maar ik geloof niet in een vooropgezet plan. Wel in een sfeer die op scherp stond en waarbij Joost helaas de bubbel heeft doen barsten. En eenmaal iets in gang gezet, kan een EBU niet makkelijk meer terug, ten koste van Joost helaas.
Ik bedoelde niet vooropgezet, maar meer een makkelijke uitweg voor de EBU.
C’est Davie :o)
pi_213700922
quote:
[ x ]
Extra pijnlijk dat dit de officile podcast van de EBU is. Waar hij precies uitlegt wat zijn motivatie is, en waarom hij daar in Malm steeds nogal emotioneel is. Misschien hadden de technocraten van de EBU hun eigen podcast even moeten luisteren. Hij legt ook nog eens uit waarom hij niet wil dat er beelden van z'n optreden worden gelekt voor je het geheel hebt gezien...

Listen to this episode from The Official Eurovision Song Contest Podcast on Spotify. Steve speaks to the brains behind Europapa! Joost Klein is representing the Netherlands with his happy hardcore bittersweet hit. He talks about the message behind the song and what happens inside his creative mind. Zaachariaha and Michael are Electric Fields, who are singing One Milkali (One Blood) for Australia. They discuss their love of Janet Jackson, the song's meaning and their long-standing friendship. 5MIINUST are one of Estonia’s most successful bands and joined up with duo Puuluup for their Eurovision entry which is called (nendest) markootikumidest ei tea me (küll) midagi. Joining Steve are Marko from Puuluup and Kohver from 5MIINUST to chat about their collaboration, bonding in the sauna and learning choreography for Eurovision. The Official Eurovision Song Contest podcast is produced and presented for the EBU by Steve Holden. The theme music is composed by Machine Sound. Visual design by Chris Fox and Ángela Espejo. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
pi_213700930
quote:

Het uiteindelijke gat tussen Zwitserland en Isral was 216 punten en Zwitserland kreeg 226 punten uit de televote. Dus tsja.

De vraag is wel: wanneer krijgt de organisatie de uitslag van de juryvote? Kunnen ze die op vrijdag al inzien of blijft dat bij een notaris liggen tot de puntentelling?
pi_213700949
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:41 schreef Greys het volgende:

[..]
Hij had gewaagd om al eerder eerlijk te zeggen dat hij hun social media questionable vond. En je mot natuurlijk wel gewoon een braaf glimlachend marionetje en circusaapje blijven als deelnemer, niet een beetje menselijk je mening gaan geven over dat social team van Heilige Rob Holley, dat kunnen we niet hebben natuurlijk! Weg met die Joost bij het eerste de beste voorval!

Ik heb echt zo'n hekel aan die lui inmiddels. :r
Echt h. Daarom vind ik het nummer Dance Monkey van Tones and I zo goed bij dit scenario passen. Gooi er een kwartje (of 50 cent munt) in en de aap gaat dansen.
Walgelijk beleid.

Overigens tof om hem in Canada te zien! :J
En hij is zo te horen inderdaad wel klaar met Eurovisie. Groot gelijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door silverevlis op 27-05-2024 12:14:48 ]
pi_213701014
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 12:03 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Het uiteindelijke gat tussen Zwitserland en Isral was 216 punten en Zwitserland kreeg 226 punten uit de televote. Dus tsja.

De vraag is wel: wanneer krijgt de organisatie de uitslag van de juryvote? Kunnen ze die op vrijdag al inzien of blijft dat bij een notaris liggen tot de puntentelling?
Martin sterdahl krijgt ongetwijfeld al die uitslagen wel meteen mee. Hij krijgt sowieso de uitslagen van de semi’s, dus ik neem aan dat hij ook wel even de gelegenheid krijgt te controleren dat de jury’s geen collectieve troll-actie hebben opgezet door allemaal hun 12 punten aan Finland ofzo te geven.
  maandag 27 mei 2024 @ 12:22:45 #142
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213701062
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 12:03 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]

Maar stel Isral zou 432 televote punten krijgen en de televote van Zwitserland zou tegenvallen. Denk dat ze zelfs met kennis van de jurypunten nog niet helemaal gerust waren over een potentile Isral winst.
  ESF Reporter maandag 27 mei 2024 @ 12:22:48 #143
87554 Cee
Welluk?
pi_213701063
De uitslag van de juryvote komt normaal gesproken ongeveer een uur na middernacht binnen.
pi_213701119
twitter

Cercle Brugge plaatste zich gisteren voor voorrondes Europa League.
pi_213701130
Ik vrees dat er nu weer minder animo komt voor het ESF en dat ze weer moeten putten uit de artiesten van het kaliber piratenfeest op het plein ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_213701165
quote:

Als dit ook een reden is, dan denk ik eerder dat ze dat dan als een voordeel voor Kroati hadden gezien. Met Joost had Isral de televote gewonnen (dat kunnen ze nu in ieder geval niet zeggen) en Kroati had ook een goede juryscore.

Maar goed ik wil ook niet denken dat dit een rol heeft gespeeld, maar het kwam in ieder geval niet slecht uit.
pi_213701174
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:30 schreef d_elise het volgende:

[..]
Misschien stomme vraag, maar krijgen we dan alleen te horen of hij vervolgd wordt of niet, of ook inhoudelijke details van de zaak? Ik bedoel eigenlijk: worden die details/redenen tot eventuele vervolging ook publiekelijk bekend gemaakt?
Als de zitting openbaar is ga ik er wel vanuit dat er meerdere journalisten in de zaal zitten. En ik zie geen reden om het achter gesloten deuren te doen.
  Trouwste user 2022 maandag 27 mei 2024 @ 12:41:09 #148
7889 tong80
Spleenheup
pi_213701194
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213701202
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:41 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Bij het volgende ESF zijn we weer 49 weken verder, dus dan ligt het allemaal minder vers in het geheugen. Ik denk wel dat er in Nederland een grotere onverschilligheid zal zijn rond het ESF en ons resultaat, mochten we weer meedoen.
Het moment dat AvroTros moet besluiten om volgend jaar weer mee te doen en artiesten op te roepen iets in te sturen ligt een heel stuk dichterbij. En ik hoop toch echt dat AvroTros de ballen heeft om niet zo maar automatisch weer mee te doen. EBU heeft een hoop uit te leggen. Nederland moet daar niet met hangende pootjes volgend jaar weer netjes opdraven. We moeten een time-out nemen. En zelf rond Eurovisietijd iets organiseren dat laat zien: we zijn er nog steeds en EBU kan nog steeds de pot op. Pas als EBU op de knien komt smeken of we alsjeblieft, please please weer mee willen doen, dan komen we terug. Dit is de grootste naaistreek die ooit is uitgehaald naar een land, een trouw land, een founders van het festival land. We zijn BOOS.

Ik wel tenminste. Fuck de EBU.
  Trouwste user 2022 maandag 27 mei 2024 @ 12:43:36 #150
7889 tong80
Spleenheup
pi_213701223
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')