abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213680583

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
quote:
Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024

On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:

‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’

The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.

The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.

Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:

‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’

Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.

Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).

Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:

Zijn legendarische optreden op het ESF:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
C’est Davie :o)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 mei 2024 @ 17:55:11 #2
163650 Greys
pi_213680601
Lt Bookman de politie was er iig op vrijdag mee bezig want al die mediaberichten zijn van 10 mei.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213680606
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 17:24 schreef d_elise het volgende:
De EBU heeft dat 'unanieme' gewoon gebruikt om hun eigen positie sterker te maken. Ik vraag me af of die 16 poppetjes wel een concreet verhaal hebben gekregen over wat er precies gebeurd is tussen Joost en die cameravrouw of dat ze tegen de reference group hetzelfde vage verhaal van "inappropriate behaviour" hebben verteld en het politieonderzoek hebben gebruikt als slag om de arm om hem uit voorzorg te diskwalificeren als het ware.
Dat zou best kunnen, aangezien het toch wel een wonder is dat na 2 weken nog steeds niet uitgelekt is wat er precies is gebeurd. 8)7

Als zo veel omroepen/mensen het hadden geweten, dan houd je dat toch nooit geheim.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 mei 2024 @ 18:03:51 #4
163650 Greys
pi_213680686
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 17:55 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat zou best kunnen, aangezien het toch wel een wonder is dat na 2 weken nog steeds niet uitgelekt is wat er precies is gebeurd. 8)7

Als zo veel omroepen/mensen het hadden geweten, dan houd je dat toch nooit geheim.
Lijkt mij ook.
Of ze (Reference Group) hebben het puur op basis van horen zeggen gesteund en wachten de Zweedse justitie af voor het echte verhaal. 🫣
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213680693
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 17:55 schreef Em31 het volgende:

[..]

Exact. De enige enigszins concrete verhalen komen van AvroTros en de advocaat van Joost. En die worden door de EBU of andere betrokken partijen vrijwel niet tegengesproken. En dat Joost ook meteen Zweden mocht verlaten en zich nu ook 'gewoon' weer laat zien op social media, doet toch wel echt vermoeden dat er niet zoveel gebeurd is en dat die DQ echt zwaar overtrokken was. Het lijkt me namelijk niet slim dat Joost zich zo "vrij" zou gedragen als hij weet dat het echte verhaal veel erger zou zijn dan nu geschetst wordt. Maar goed, de EBU heeft voor elke uitkomst van het juridische proces vast wel een slap statement klaarliggen.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 18:08:10 #6
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213680719
Al zo vaak eerder gezegd, maar dit is net de case van Mathieu van der Poel. Gearresteerd, nacht doorgebracht in de cel, verhalen over geslagen meiden, land niet uit mogen. Uiteindelijk helemaal niks aan de hand, geen eens een boete. Dat waar je maanden aan hebt gewerkt kan wel in de prullenbak.
pi_213680735
Ik denk dat Luna, als ze het heeft over dat Joost al heel snel werd gediskwalificeerd, misschien doelt op het feit dat al heel snel werd besloten dat hij niet mocht optreden. Dat was toen nog 'in afwachting van' het onderzoek.
pi_213680741
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 18:08 schreef Momo het volgende:
Al zo vaak eerder gezegd, maar dit is net de case van Mathieu van der Poel. Gearresteerd, nacht doorgebracht in de cel, verhalen over geslagen meiden, land niet uit mogen. Uiteindelijk helemaal niks aan de hand, geen eens een boete. Dat waar je maanden aan hebt gewerkt kan wel in de prullenbak.
Om vervolgens gewoon te winnen als zoete wraak *O*. Nou verwacht ik niet dat Joost terugkeert naar het ESF, maar hij wint gelukkig op andere manieren en stiekem hoop ik op een knaller van een disstrack :D
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 mei 2024 @ 18:12:09 #9
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_213680753
Het is ook erg makkelijk om tot een unanieme beslissing te komen als je het als een feit brengt dat Joost iemand heeft mishandeld of fysiek geweld heeft gebruikt. Tuurlijk stemt men dan unaniem voor een DQ.

Hopelijk komt er straks niks uit bij de politie, dan zullen er vast wel wat poppetjes zijn die gaan roepen dat ze eigenlijk niet genoeg informatie hadden en de EBU het door hun strot duwde.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 mei 2024 @ 18:19:40 #10
163650 Greys
pi_213680809
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 18:04 schreef d_elise het volgende:

[..]
Exact. De enige enigszins concrete verhalen komen van AvroTros en de advocaat van Joost. En die worden door de EBU of andere betrokken partijen vrijwel niet tegengesproken. En dat Joost ook meteen Zweden mocht verlaten en zich nu ook 'gewoon' weer laat zien op social media, doet toch wel echt vermoeden dat er niet zoveel gebeurd is en dat die DQ echt zwaar overtrokken was. Het lijkt me namelijk niet slim dat Joost zich zo "vrij" zou gedragen als hij weet dat het echte verhaal veel erger zou zijn dan nu geschetst wordt. Maar goed, de EBU heeft voor elke uitkomst van het juridische proces vast wel een slap statement klaarliggen.
Dat er IETS gebeurd is weten we wel zeker. Want ze (AvroTros) hebben zelfs aangeboden om niet alleen aan haar maar ook publieke excuses te maken. Dat is iets dat we zeker weten, hebben ze zelf gezegd. Ergens zou ik dat laatste (openbare excuses) ook zwaar overdreven hebben gevonden als het echt alleen het naar beneden duwen van de camera was, zoals zijn advocaat het nu geloof ik stelt.

En ook ergens wel verwarrend dat AvroTros zei dat hij een dreigend gebaar had gemaakt en de advocaat zegt dat er niet gedreigd is. Toch? Ik ga het even terugzoeken wat die advocaat nou zei, moment.

Gevonden:
De advocaat zegt daarover dat Klein de camera van een fotograaf had weggeduwd, maar dat de artiest ontkent deze persoon te hebben bedreigd.

Dat het al met al niet een diskwalificatie waard was of zelfs maar politie waard was geloof ik wel echt. Maar het helpt niet dat er meerdere versies van het verhaal zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213680857
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Sandrie op 25-05-2024 18:29:31 (.) ]
pi_213680878
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 18:19 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat er IETS gebeurd is weten we wel zeker. Want ze (AvroTros) hebben zelfs aangeboden om niet alleen aan haar maar ook publieke excuses te maken. Dat is iets dat we zeker weten, hebben ze zelf gezegd. Ergens zou ik dat laatste (openbare excuses) ook zwaar overdreven hebben gevonden als het echt alleen het naar beneden duwen van de camera was, zoals zijn advocaat het nu geloof ik stelt.

En ook ergens wel verwarrend dat AvroTros zei dat hij een dreigend gebaar had gemaakt en de advocaat zegt dat er niet gedreigd is. Toch? Ik ga het even terugzoeken wat die advocaat nou zei, moment.

Gevonden:
De advocaat zegt daarover dat Klein de camera van een fotograaf had weggeduwd, maar dat de artiest ontkent deze persoon te hebben bedreigd.

Dat het al met al niet een diskwalificatie waard was of zelfs maar politie waard was geloof ik wel echt. Maar het helpt niet dat er meerdere versies van het verhaal zijn.
Er is zeker iets gebeurd ja, maar waarschijnlijk iets waar je normaal gesproken gewoon even met elkaar (desnoods met een bemiddelaar erbij oid) over om de tafel gaat zitten, allebei excuses aanbiedt en weer verdergaat. Ik denk dat die optie van publieke excuses ook voor Joost/AT best wel een laatste oplossing zou kunnen zijn, omdat ze natuurlijk al merkten en later ook aangaven dat de EBU heel starrig was. Dus dat ze zelfs wilden overgaan tot publieke excuses om de boel te kunnen redden terwijl ze dat wellicht zelf ook wel overtrokken vonden.

En bedoelt die advocaat niet dat Joost de camera heeft weggeduwd en de AT noemde dat feit dan als dreigende beweging omdat die vrouw het waarschijnlijk als dreigend ervaarde (vandaar de klacht/aangifte), maar dat hij haar dus niet met woorden bedreigd heeft? Zo lees ik het nu in ieder geval.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 mei 2024 @ 18:46:50 #13
163650 Greys
pi_213681037
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 18:28 schreef d_elise het volgende:

[..]
Er is zeker iets gebeurd ja, maar waarschijnlijk iets waar je normaal gesproken gewoon even met elkaar (desnoods met een bemiddelaar erbij oid) over om de tafel gaat zitten, allebei excuses aanbiedt en weer verdergaat. Ik denk dat die optie van publieke excuses ook voor Joost/AT best wel een laatste oplossing zou kunnen zijn, omdat ze natuurlijk al merkten en later ook aangaven dat de EBU heel starrig was. Dus dat ze zelfs wilden overgaan tot publieke excuses om de boel te kunnen redden terwijl ze dat wellicht zelf ook wel overtrokken vonden.

En bedoelt die advocaat niet dat Joost de camera heeft weggeduwd en de AT noemde dat feit dan als dreigende beweging omdat die vrouw het waarschijnlijk als dreigend ervaarde (vandaar de klacht/aangifte), maar dat hij haar dus niet met woorden bedreigd heeft? Zo lees ik het nu in ieder geval.
Ja kan ook goed, dat AvroTros het wegduwen van de camera bedoelde met dreigend gebaar. (Al vind ik dat zelf niet echt een dreigend gebaar.)
En ik had het dus idd ook overdreven gevonden, die openbare excuses. Maar wel nog steeds bizar dat zelfs dát niet geaccepteerd werd.

Het wordt hoog tijd dat er echt duidelijkheid komt. En oh wat hoop ik dat ie niet eens een boete krijgt ofzo. Gewoon om te kijken in welke bochten de EBU zich dan weer gaat wringen. :9~
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 25 mei 2024 @ 19:55:32 #14
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213681750
Sowieso vind ik het vermakelijk om te zien hoe EBU / ESF zich gedraagt op social media :+ En hoe iedereen op elk bericht helemaal losgaat :D
pi_213681774
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:55 schreef GotC het volgende:
Sowieso vind ik het vermakelijk om te zien hoe EBU / ESF zich gedraagt op social media :+ En hoe iedereen op elk bericht helemaal losgaat :D
Ik ben niet met alles bij maar ze komen toch overal mee weg. 6 landen wilden niet meer maar gingen toch. Kut EBU. :')
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213681824
Wat een ongeloofelijke shitzooi heeft de EBU over zichzelf uitgeroepen door die Isreali's zo hun gang te laten gaan. En wat een paniek moet ook dat zijn geweest als er 6 landen, minder dan een half uur voor aanvang, nog weigeren op te treden. Heel, heel erg jammer dat er uiteindelijk door niemand echt is doorgezet.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_213681849
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 18:46 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja kan ook goed, dat AvroTros het wegduwen van de camera bedoelde met dreigend gebaar. (Al vind ik dat zelf niet echt een dreigend gebaar.)
En ik had het dus idd ook overdreven gevonden, die openbare excuses. Maar wel nog steeds bizar dat zelfs dát niet geaccepteerd werd.

Het wordt hoog tijd dat er echt duidelijkheid komt. En oh wat hoop ik dat ie niet eens een boete krijgt ofzo. Gewoon om te kijken in welke bochten de EBU zich dan weer gaat wringen. :9~
Sepot please. Wegens geen strafbaar feit of gebrek aan bewijs. Het allermooiste zou natuurlijk valse aangifte zijn.
pi_213681900
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wat een ongeloofelijke shitzooi heeft de EBU over zichzelf uitgeroepen door die Isreali's zo hun gang te laten gaan. En wat een paniek moet ook dat zijn geweest als er 6 landen, minder dan een half uur voor aanvang, nog weigeren op te treden. Heel, heel erg jammer dat er uiteindelijk door niemand echt is doorgezet.
Ja, ik vermoed dat het meer de artiesten dan de omroepen zijn geweest die niet meer wilden meedoen, vanwege de boete die de omroepen zouden krijgen bij terugtrekken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 20:09:57 #19
40566 Ericr
Livewrong
pi_213681954
Daar zal de nodige juridische druk zijn gezet. Op zich wel te verwachten. EBU verpest hooguit hun eigen feestje maar geeft anderen niet de kans.
pi_213681959
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:03 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Sepot please. Wegens geen strafbaar feit of gebrek aan bewijs. Het allermooiste zou natuurlijk valse aangifte zijn.
En dan is ondertussen de finale door z’n neus geboord. Onbegrijpelijk.
pi_213681970
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:09 schreef Ericr het volgende:
Daar zal de nodige juridische druk zijn gezet. Op zich wel te verwachten. EBU verpest hooguit hun eigen feestje maar geeft anderen niet de kans.
Volgend jaar doet iedereen weer mee en hebben ze zelf nul schade. Triest. ;(
  zaterdag 25 mei 2024 @ 20:15:54 #22
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213682038
https://www.instagram.com(...)MWk1bW5nd2pudTZubg==

Alle reacties hieronder :D
Verrassend dat ze die niet allemaal hebben weggehaald, gezien er geen mogelijkheid (meer) is om te reageren. Je zou denken dat ze inmiddels het straatje wel schoongeveegd zouden hebben?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 mei 2024 @ 20:31:15 #23
163650 Greys
pi_213682254
Zat nog wat filmpjes te kijken maar niet alleen Joost zat zich hier te verbijten maar zo te zien de AvroTros dame ook of wil ik dat alleen maar zien? :D

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213682802
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:31 schreef Greys het volgende:
Zat nog wat filmpjes te kijken maar niet alleen Joost zat zich hier te verbijten maar zo te zien de AvroTros dame ook of wil ik dat alleen maar zien? :D

[ x ]
Ik zag deze video van de week ook en ik dacht en denk precies hetzelfde als jij
  zaterdag 25 mei 2024 @ 21:16:47 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213683057
Als Nederland hebben we nu wel wat zero tolerance toegepast op Nicki Minaj
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')