Nice! Konijn en Knabbel en Babbel on a stick zijn mijn favorietjes. Beetje schültenbrau erbij (regel ik) en feest is compleet.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:14 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik ga vanavond wel even door het bos racen met mijn pickup truck.
Ik had ook eerst bedacht om afschot te maken m.b.v. de dwarsliggers, maar dat ga ik ook niet doen. Geeft teveel problemen met de boeiboorden. Ik ga 'm waterpas zetten en als het problemen geeft met de afwatering dan stel ik de overkapping met de stelplaten (heb verstelbare stelpaten omdat ik de palen in de hoek en tegen de muur moet zettenquote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:13 schreef Rob het volgende:
[..]
Ja wel vies met de tijd en gevoelig voor grove hagel..
is het dak geschikt voor lage begroeiing ?? Dat scheel met regen en hagel qua geluid en staat leuk van bovenaf (vanuit het raam)quote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:16 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik had ook eerst bedacht om afschot te maken m.b.v. de dwarsliggers, maar dat ga ik ook niet doen. Geeft teveel problemen met de boeiboorden. Ik ga 'm waterpas zetten en als het problemen geeft met de afwatering dan stel ik de overkapping met de stelplaten (heb verstelbare stelpaten omdat ik de palen in de hoek en tegen de muur moet zetten)
Wel een goed idee, gras op het dak laten groeien. En dat hele gevaarte is waarschijnlijk stevig genoeg om een paar schapen op het dak te laten lopenquote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:18 schreef Rob het volgende:
[..]
is het dak geschikt voor lage begroeiing ?? Dat scheel met regen en hagel qua geluid en staat leuk van bovenaf (vanuit het raam)
Mijn vrouw wil een sedum dak. Dat had ik hierboven al vermeld. Maar toen ik het gewicht van zo'n dak uitlegde krabbelde ze toch terug. Dan moet je ongeveer denken aan 1100kg aan extra gewichtquote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:18 schreef Rob het volgende:
[..]
is het dak geschikt voor lage begroeiing ?? Dat scheel met regen en hagel qua geluid en staat leuk van bovenaf (vanuit het raam)
13 - 15 kg pm2 per cm diktequote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Mijn vrouw wil een sedum dak. Dat had ik hierboven al vermeld. Maar toen ik het gewicht van zo'n dak uitlegde krabbelde ze toch terug. Dan moet je ongeveer denken aan 1100kg aan extra gewicht![]()
Gezien de constructie en de balken die ik ga aanbrenken mot dat kunnen
Sedum dak; 80kg/m2 --> 1152kgquote:
Ik heb bij mijn eerste huis ook een overkapping gebouwd, het hout stond fantastisch maar er van die doorzichtige golfplaten op gegooid met dus een rol doek voor als het te warm werd. Heb later dus de golfplaten weggehaald en het met gewoon planken dicht gemaakt, jawel eerst uiteraard het houd bewerkt zodat het nattigheid kon weerstaan. Daar plexiglas ramen in gemaakt 2 stuks. en dat scheelde heel veel. Rol doek wat ik had is nooit meer uitgerold geweest en heb ik beschimmeld en al opgerold van de muur gehaald. En met meuk en shit. Ladder en bezem en zeem en de ramen waren weer schoon. Had wel het idee dat plexi minder hitte doorgaf. In de zomer fijn maar in de lente en herfst zou dat dan weer fijner zijn met gewoon glas.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Mijn vrouw wil een sedum dak. Dat had ik hierboven al vermeld. Maar toen ik het gewicht van zo'n dak uitlegde krabbelde ze toch terug. Dan moet je ongeveer denken aan 1100kg aan extra gewicht![]()
Gezien de constructie en de balken die ik ga aanbrenken mot dat kunnen
Ja per cm jaquote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:23 schreef Rob het volgende:
[..]
13 - 15 kg pm2 per cm dikte
Als het nat is meer maar gezien de stevigheid van voorbeeld zou het moeten kunnen
Wat ik besteld heb is 20x20cm constructie en de dakbalken zijn 7x15cm. Dat kan inderdaad een huis dragen. Dus een sedum dak moet mogelijk zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:29 schreef Rob het volgende:
[..]
ja maar je hebt in je voorbeeldfoto een bunker van hout staan. dat kan best wel wat dragen..
joh een paar lange oprijplaten en je kan je auto erop parkerenquote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat ik besteld heb is 20x20cm constructie en de dakbalken zijn 7x15cm. Dat kan inderdaad een huis dragen. Dus een sedum dak moet mogelijk zijn inderdaad.
Met een dakraam (of 2) verzwak ik de constructie iets, maar nog steeds mogelijk.
quote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:33 schreef Rob het volgende:
[..]
joh een paar lange oprijplaten en je kan je auto erop parkeren
Breng me nou niet op ideeënquote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:33 schreef Rob het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een belachelijk idee. Maar een paar golfwagentjes zouden prima kunnenquote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:33 schreef Rob het volgende:
[..]
De scootmobiel van zijn schoonmoeder.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:40 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een belachelijk idee. Maar een paar golfwagentjes zouden prima kunnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |