abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213670856
Een groep moslims heeft aangifte gedaan tegen BBB-politica Mona Keijzer, omdat ze in een talkshow zei dat ‘Jodenhaat bijna onderdeel is van de islamitische cultuur’. Volgens de aangevers is dat beledigend en zet Keijzer daarmee aan tot haat, geweld en discriminatie van moslims.

Keijzer deed haar uitspraak vorige week vrijdag in het programma Sophie & Jeroen, waar ze een toelichting gaf op het hoofdlijnenakkoord. In dat plan staat dat er strengere eisen moeten worden gesteld aan integratie, onder meer door nieuwkomers tijdens de inburgeringscursus nadrukkelijk te informeren over wat er gebeurde tijdens de Holocaust. Volgens Keijzer komen veel asielmigranten uit landen met een islamitisch geloof. ,,We weten dat daar Jodenhaat bijna onderdeel is van de cultuur.”

Nadat andere tafelgasten, onder wie schrijver Arnon Grunberg, deze uitspraak veel te ver vonden gaan, maakte Keijzer haar excuus en zei ze in de uitzending dat ze daarmee niet alle moslims bedoelde. Maar daar mag het Kamerlid niet mee wegkomen, vindt de groep die nu aangifte tegen haar doet.

,,Dit maakt ons boos, doet pijn en we zijn ook bezorgd”, zegt initiatiefnemer Kasim Tekin. De historicus, geschiedenisdocent en publicist zag het fragment niet live op tv, maar werd ermee wakker op zijn mobiele telefoon. ,,Dan denk je de dag goed te beginnen, maar zie je weer hoe je als moslimgemeenschap kapot wordt gemaakt op nationale tv. Dat moet gewoon stoppen.”

Mona Keijzer zaait volgens hem verdeeldheid door moslims tegenover niet-moslims te zetten. ,,Ze schuift ons in de schoenen dat wij antisemitisch zijn, terwijl het in de historie, waaronder de Holocaust, nooit de moslims zijn geweest waar de Joden bang voor hoefden te zijn. Wat geeft je dan het recht om ons zo af te schilderen? Dat is heel pijnlijk en zorgelijk. Met deze stemmingmakerij maakt ze Nederland klaar voor nieuwe wetten waar vooral moslims onder zullen lijden.”

Geen excuus
Het excuus dat Keijzer maakte, is voor Tekin geen excuus. ,,Het was een ‘sorry dat het zo overkwam’, maar ze herhaalt daarna opnieuw dat Jodenhaat een islamitisch probleem zou zijn.”

De aangifte is medeondertekend door negen advocaten en juristen. Advocaat Reinout Sterk staat de groep juridisch bij en vindt ook dat Mona Keijzer voor haar uitspraken vervolgd moet worden. Volgens hem heeft Keijzer heel welbewust nagedacht over welke woorden ze wel en niet gebruikt. Het woord moslims gebruikt ze bijvoorbeeld bijna niet. En dat is volgens hem cruciaal. ,,Het beledigen van een godsdienst is strafbaar, maar de afkomst niet. Toch vinden wij dat hier moslims worden beledigd. Haar uitspraken zijn niet anders uit te leggen, dan dat die groep hier wordt bedoeld.”

https://www.ad.nl/politie(...)lims-op-tv~aea523c5/

Rond 1.47 m doet ze de bewuste uitspraak en nuanceert deze rond 4.45 m:

Weer eentje die misschien geschrapt kan worden voor de functie van MP ? Who's next ? :D

:T
pi_213670860
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:36 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Oproepen tot het uitroeien van joden moet kunnen wat jou betreft?
Ja, zolang dat niet leidt tot direct geweld.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:46:16 #3
22565 asco
Los in deze tent
pi_213670871
Duurde LANG. 8)7
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:46:55 #4
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_213670883

[ Bericht 100% gewijzigd door KoningWouter op 24-05-2024 20:47:22 ]
FIAT JUSTITIA RUAT CAELUM
XD
Dit was post-id 212.000.000. :Y)
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:48:25 #5
22565 asco
Los in deze tent
pi_213670906
Verder zou hier een post staan met een tekst die zou worden verwijderd dus verzin er maar wat bij. ^O^
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:50:50 #6
498210 KoningWouter
pi_213670929

[ Bericht 51% gewijzigd door KoningWouter op 24-05-2024 20:51:08 ]
XD
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:52:31 #7
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213670954
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Jodenhaat is bijna onderdeel van de christelijke cultuur en dus moeten christenen op cursus ofzo... is dat hoe het werkt?
https://www.bol.com/nl/nl(...)g.2_6.7.ProductTitle

Mijn moeder is "gered" van het jodendom door haar stichtelijke christelijke stiefmoeder. Ze heeft nooit geweten dat ze waarschijnlijk Joods was. Ze was ironisch gezien een van de weinige mensen van haar generatie die nog ouderwetse nare termen en theorieën kende over Joden, als in: ze gebruikte ze veelvuldig, zo goed was de hersenspoeling gelukt.
pi_213671171
Aangezien de Islam naar alle waarschijnlijkheid voortgekomen is uit het Christendom is dat naar alle waarschijnlijkheid waar het Islamitische Antisemitisme vandaan komt.
De Christenen hebben het waarschijnlijk weer van de Romeinen.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:15:30 #9
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213671202
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Er zijn heel veel moslima’s zonder hoofddoek. Nogmaals: een geloofsovertuiging is per definitie iets waar je zelf voor kiest.
Uit ervaring weet ik dat dit niet zo werkt.

En er zijn inderdaad moslima's zonder hoofddoek, maar dat zijn dan ook meer de vrijgevochten types of waar ze het vanuit huis uit minder streng mee krijgen (en die dan bijvoorbeeld ook minder waarschijnlijk met vasten meedoen).

Je doet net alsof dit een nieuw fenomeen is. Mijn geschiedenis hiermee gaat al ruim 30 jaar terug (van familieleden naar klasgenootjes tot collega's).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213671221
Er zijn in het verleden uitspraken gedaan die veel verder gingen dan dit. Denk aan Theo van Gogh. Als we dit nu gaan censureren dan is dat een flinke beknotting op de vvmu.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:19:58 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213671242
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:17 schreef Cilantro het volgende:
Er zijn in het verleden uitspraken gedaan die veel verder gingen dan dit. Denk aan Theo van Gogh. Als we dit nu gaan censureren dan is dat een flinke beknotting op de vvmu.
Het is dan ook een opzet tot een verbod op blasfemie, godslastering, weer een extra beschermingslaag voor de islam inbouwen in het westen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:23:45 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213671269
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Jodenhaat is bijna onderdeel van de christelijke cultuur en dus moeten christenen op cursus ofzo... is dat hoe het werkt?
Goede 'progressieve' reflex: "ja maar christenen", "ja maar het Westen", "ja maar wij".

Iedereen met wat kijk op de geschiedenis van de christelijke kerken in Nederland weet dat het overgrote deel, vanaf de tijd van de Verlichting en zeker na W.O. II, radicaal afstand heeft genomen van het antisemitisme dat daarvóór inderdaad onderdeel was van een groot deel van de christelijke cultuur.

We leven nu alleen in 2024, waarin praktiserende christenen niet alleen een absolute minderheid vormen (alleen de Scandinavische landen gaan ons voor) maar er van antisemitisme in de kerken die er nog zijn nauwelijks tot zelfs geen sprake is. Wat heet: verscheidene kerken wordt juist filosemitisme verweten.

Het heeft altijd een "... en kruisjes en keppeltjes"-strekking; het christendom is in Nederland op sterven na dood, praktiserende Joden zijn eveneens een absolute minderheid, maar zodra er kritiek komt op aspecten van de islam, pretendeert de 'progressieve' goegemeente dat er een soort gelijk speelveld is qua religie alhier, alsof het land nog uit de voegen barst van actief belijdende christenen en Joden.

Iemand nog wat extra kekke AD of NRC katernen gelezen over hoe leuk het is om een dagje mee te doen met de Goede Week, of een massa aan social media posts waarin wordt opgeroepen om eens Yom Kippoer mee te vieren? Billboards met "De Heer is waarlijk verrezen! Paasontbijtpakket, slechts 8.99 euro!" Nee, natuurlijk niet.

Daarom zijn ze ook heel goed in het ridiculiseren en bekritiseren van die paar christenen die er nog zijn (want achterlijke opvattingen over vrouwen, homo's, seksualiteit, abortus en euthanasie zijn echt super gevaarlijk), dat is namelijk wat veiliger en past ook prima in het Wheel of Power/Intersectionality plaatje, want voor het gros der 'progressieven' is dit niet eens een religieuze kwestie (anders was er wel wat meer aandacht voor voornoemde zaken wanneer het uit fundi islamitische hoek komt) maar een etnische; de meeste moslims zijn nu eenmaal niet-Westers en niet-wit. En dat is de énige reden waarom men het wel lukt om als krijger de barricaden op te springen wanneer men denkt dat vrouwen-, homo- en transrechten in het gedrang komen omdat een of andere grefo dominee iets heeft gezegd (Hoi Tim Hofman!), maar blijft men op de bank hangen c.q. sleept men de 'ja-maar-we-moeten-niet-generaliseren'-riedel van stal wanneer het die andere religie betreft.

In casu: als Amsterdams PvdA-raadslid wel met je regenboogwimpeltje afreizen naar een SGP-dorp (dat de euvele, extreem-rechtse, homofobe en in potentie gevaarlijke moed had om niet zo'n stuk textiel uit te hangen, de horror) maar de problemen met homohaat in je eigen stad met geen woord benoemen.

https://gayvrienden.clubs(...)ie-op-slogan-van-cvo

Nelson Luther Mandela King Gandhi 2.0 hoor... hulde.

Van 'progressieven' hoeven vrouwen, homo's en andersdenkenden niet veel te verwachten. Integendeel, laat ze nog wat dieper wegzakken in hun woke moeras en ze gaan straks vertellen dat de hanbali school van sharia eigenlijk heel vooruitstrevend is

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-05-2024 21:45:35 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:24:20 #13
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213671273
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Uit ervaring weet ik dat dit niet zo werkt.
Hier kan ik niet zo veel mee. Je hebt een mening, maar dat is in mijn ogen niet zo relevant.
Dit, dus.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:30:20 #14
330914 Sherlock_Holmes
pi_213671334
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:24 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Hier kan ik niet zo veel mee. Je hebt een mening, maar dat is in mijn ogen niet zo relevant.
Mijn naam is inderdaad een mening :+
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:33:51 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213671365
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat is ook grotendeels het probleem met de haat richting vreemdelingen. Die komt met name uit hoeken waar ze nog nooit van hun leven een immigrant hebben gezien.
Proest.

I.t.t. de Grachtengordelianen van Groen-Links en D'66.

Toch wel prettig zo'n 'witte school' in de buurt. En de enige diversiteit die er binnenkomt is de door de Shoarmabar afgeleverde Pizza Veggy.

"We hebben hem wel 4 euro fooi gegeven, want het is ook een mens, net als wij!"

Dat soort volk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Verkiezingsuitslagen hè. Je kunt per regio zien hoe er gestemd wordt.
Ja, zoals we kunnen zien dat voornoemde partijen vooral aanhang hebben bij hoogopgeleide en niet direct armoedige mensen. Maar natuurlijk wonen die wel allemaal in een achterbuurt zodat ze weten wat er speelt.

[ Bericht 12% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-05-2024 21:41:03 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:43:41 #16
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213671442
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Proest.

I.t.t. de Grachtengordelianen van Groen-Links en D'66.

Toch wel prettig zo'n 'witte school' in de buurt. En de enige diversiteit die er binnenkomt is de door de Shoarmabar afgeleverde Pizza Veggy.

"We hebben hem wel 4 euro fooi gegeven, want het is ook een mens, net als wij!"

Dat soort volk.
[..]
Ja, zoals we kunnen zien dat voornoemde partijen vooral aanhang hebben bij hoogopgeleide en niet direct armoedige mensen. Maar natuurlijk wonen die wel allemaal in een achterbuurt zodat ze weten wat er speelt.
Inderdaad. :)
Dit, dus.
pi_213671470
Ik denk echt niet dat er een rechter is die Mona hiervoor zou veroordelen, want dan mag je dus niks meer zeggen
Mja
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:47:47 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213671473
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:43 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Inderdaad. :)
Fietsbel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:52:01 #19
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213671515
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:47 schreef TAmaru het volgende:
Ik denk echt niet dat er een rechter is die Mona hiervoor zou veroordelen, want dan mag je dus niks meer zeggen
Dat moet maar blijken. Daarbij moet het, net zoals bij Wilders, natuurlijk wel onderbouwd worden.
Dit, dus.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:55:56 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213671569
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 19:57 schreef Triggershott het volgende:
Alles wat je over moslims roept kun je ook over joden roepen joh. Kijk dit vers in de Koran of deze hadith! Kunnen we ook het oude testament en talmoed erbij pakken! Ze noemen ons kuffar! Zij noemen ons goyim. Islamitische schurkenstaten! Ja er is maar 1 joodse staat en ook gelijk een schurkenstaat, 100% van de joodse staten zijn dus schurkenstaten, don't go there. Maar jodenhaat! Terwijl ze zelf decennialang de moslimlhater uithangen, moeilijk om zulke figuren serieus te nemen. Nu alles gezegd is, ongeacht hoeveel moslims joden haten of van hen houden, feit is en blijft dat de islam het jodendom en joden faciliteert en als mensen van het boek bestempeld met tig rechten die veel verder gaan dan zelfs bepaalde rechten die moslims hebben in Nederland, hier begint men namelijk gelijk te schuimbekken als je het ook maar over sharia gaat hebben, terwijl de joodse minderheid zelfs hun eigen religieuze rechtbanken mogen hebben onder de islam. Maar moslimlanden tegenwoordig worden bestuurd door despoten en antisemieten! Ja fijn voor je, maar dit is wat Israël wil, seculiere despoten aan de macht houden in zulke landen, waardoor zowel moslims als niet-moslims en joden geen rechten hebben in zulke dictatoriale landen, dus je schiet alleen maar jezelf in je eigen voet door de islam te demoniseren, dan krijg je halve Arabische nazi's ervoor in de plek, er zijn letterlijk politieke partijen in het Midden-Oosten te vinden die overblijfselen zijn van Nazi-Duitsland dat die partijen aan de macht hielp in die regio om de Britten dwars te zitten.

Mona Keijzer wil dat vluchtelingen uit moslimlanden de Holocaust gaan erkennen en een cursus volgen daarover. Die lui moeten ook niet krampachtig de boel gaan zitten ontkennen, slaat nergens op, de blanke man wil dat je de misdaden van zijn voorouders gaat erkennen, wat zit je het dan krampachtig te ontkennen, wat een debiel ben je ook om het te gaan ontkennen in plaats van te erkennen hoe misdadig hun voorouders waren. Zelfs Mona Keijzer moest in het filmpje gaan erkennen dat niet alleen sommige moslims antisemieten zijn, want anders had de Holocaust nooit plaatsgevonden als alleen bepaalde moslims antisemieten waren en verder niemand.
Dit lees ik ook steeds meer op LinkedIn en andere websites... Komen lieden als jij even vertellen hoe kut en verderfelijk Nederland en Nederlanders zijn.

Types als jij die er als de kippen bij zijn om het over mijn voorouders te hebben. Kennelijk geldt dat dan weer niet als 'generalisering'.

En wat types als jij vooral heel goed aantonen is hoe weinig zelfreflectie, laat staan om kunnen gaan met kritiek, er in bepaalde kring heerst.

Wordt echt eens tijd voor de Verlichting in die streken. Misschien dat je dan eens wat helderder kunt denken i.p.v. direct in een verdedigende reflex te schieten. Echt alles is weer een volle bingokaart. Alle ellende in islamitische landen ligt natuurlijk nooit aan die landen zelf, nee, het is Het Westen, Israël, de V.S. Niet het wahabisme in Saudi-Arabië, de Taliban in Aghanistan of de Ayatollah's in Iran maken die landen tot een hel voor legio mensen, nee, het is ZION.

Maar wees gerust, legio White Saviours zullen smullen van je 'dappere posts' in hun zelfhatende psychose tot deugen.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-05-2024 22:02:16 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 mei 2024 @ 22:03:18 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213671653
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 19:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik juich niet voor censuur maar voor het gelijkheidsbeginsel. Als een politicus met een migratieachtergrond gaat vertellen hoe antisemitisme een onderdeel is van de Nederlandse cultuur neem ik toch aan dat we beiden vinden dat diegene wordt teruggefloten?
LOL

Neem een kijkje op LinkedIn. Of Joop.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 mei 2024 @ 22:05:00 #22
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213671665
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
LOL

Neem een kijkje op LinkedIn. Of Joop.
LOL

Nee?
Dit, dus.
pi_213671703
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat moet maar blijken. Daarbij moet het, net zoals bij Wilders, natuurlijk wel onderbouwd worden.
Als de rechter zegt dat dit mag, wat ga je dan doen?
  vrijdag 24 mei 2024 @ 22:10:43 #24
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213671722
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als de rechter zegt dat dit mag, wat ga je dan doen?
Wat ik dan ga doen? Ik snap niet wat je bedoelt?
Dit, dus.
pi_213671770
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, zolang dat niet leidt tot direct geweld.
Volgens mij is oproepen tot geweld ook strafbaar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 24 mei 2024 @ 22:16:12 #26
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213671787
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:14 schreef Montagui het volgende:

[..]
De vrijheid van meningsuiting kent z’n grenzen. Het kent geen absolute vrijheid zonder spelregels. En geheel terecht, naar mijn mening.
Dit, dus.
pi_213672322
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wat ik dan ga doen? Ik snap niet wat je bedoelt?
Accepteer je dat dan?
pi_213672330
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:14 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ja, omdat geweld strafbaar is.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 23:18:30 #29
498210 KoningWouter
pi_213672434
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]
De vrijheid van meningsuiting kent z’n grenzen. Het kent geen absolute vrijheid zonder spelregels. En geheel terecht, naar mijn mening.
Kennelijk geldt vrijheid van meningsuiting wel voor antisemitische leuzen maar niet voor het bekritiseren van de islam.
XD
pi_213672793
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 23:18 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Kennelijk geldt vrijheid van meningsuiting wel voor antisemitische leuzen maar niet voor het bekritiseren van de islam.
Jij mag gewoon aangifte doen, net zoals iemand aangifte mag doen tegen Keijzer, als jij anti-semitische praat hoort.

Wat de politie of het OM ermee doet is hoogstwaarschijnlijk in beide gevallen helemaal niets. Maar aangifte doen staat een ieder vrij. Dat noemen we wel eens "de rechtstaat"
  zaterdag 25 mei 2024 @ 08:33:14 #31
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213674003
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 23:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Accepteer je dat dan?
Of ik de uitspraak van een rechter accepteer? Dat lijkt me wel een strak plan, ja :D
Dit, dus.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 08:34:15 #32
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213674010
quote:

[..]
Tuurlijk joh. Slachtofferrolletje.
Dit, dus.
pi_213674099
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 08:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Jij doet toch zelf ook slachtoffertje spelen?
  zaterdag 25 mei 2024 @ 09:09:01 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213674351
quote:

[..]
Niet de zaken omdraaien.. er is maar één groep die graag het slachtoffer uithangt.
pi_213674958
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 09:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Niet de zaken omdraaien.. er is maar één groep die graag het slachtoffer uithangt.
Als dat om aangiftes gaat dan is Geert Wilders koploper vziw. Recentelijk nog een tegen Timmermans wat toen hele andere reacties opleverde van dezelfde users die nu zo tekeer gaan.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 10:37:09 #37
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213675135
quote:

[..]
Tja, zoals we weten ligt kritiek op de Islam in bepaalde kringen enorm gevoelig. Dat wordt dus al snel onder een vergrootglas gelegd. Antisemitisme daarentegen is tegenwoordig minder controversieel en ligt er ook heel erg aan van wie het afkomstig is. Het wil daarnaast ook nog wel eens verdoezeld worden als 'kritiek op Israël'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213675235
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wilders had het wel echt specifiek over "minder Marokkanen". Vind ik nog van een andere orde. De stelling "jodenhaat is (bijna) onderdeel van de islamitische cultuur" zou je ook anders kunnen formuleren als "zoveel moslims hebben een hekel aan/haten joden, dat je bijna kunt zeggen dat het onderdeel van hun cultuur is".

Ten eerste zijn er genoeg cijfers te vinden die dat onderbouwen, die zijn in eerdere topics in POL ook al wel aangehaald.

Ten tweede is zo'n uitspraak volgens mij duidelijk niet zwaar genoeg om de groep als geheel te beledigen.

Als een rechter hierin mee zou gaan, zou je dus in feite geen enkele negatieve opmerking over de islamitische cultuur of over moslims of over andere groepen mogen maken. Dingen die je dan misschien ook niet meer mag zeggen:
-christenen zijn vaak zo conservatief
-vrouwen doen vaak zo theatraal
-mannen hebben echt een hekel aan schoonmaken
-mannen zijn varkens

Ten derde zou je je kunnen afvragen of het een belediging is. Is het voor een moslim beledigend om joden te haten? Of is dat juist iets positiefs in de islam?
Mja
pi_213675452
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 09:09 schreef AchJa het volgende:
Ook hier, het staat eenieder vrij om aangifte te doen, net als Wilders.
Nouja, het is wel een kwalijke trend dat er steeds vaker aangifte wordt gedaan om kwetsjank woordjes.
pi_213675535
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 11:01 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Nouja, het is wel een kwalijke trend dat er steeds vaker aangifte wordt gedaan om kwetsjank woordjes.
Minder minder minder.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:09:52 #41
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213676772
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 10:44 schreef TAmaru het volgende:

Ten tweede is zo'n uitspraak volgens mij duidelijk niet zwaar genoeg om de groep als geheel te beledigen.
Misschien wel, ja. We gaan het zien.

Ik denk/hoop alleen wel dat types als Mona snappen dat in de rechtsstaat ook voor politici wat regels gelden.
Dit, dus.
pi_213676810
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Misschien wel, ja. We gaan het zien.

Ik denk/hoop alleen wel dat types als Mona snappen dat in de rechtsstaat ook voor politici wat regels gelden.
Misschien moet men niet voor elke uitspraak een aangifte doen. Lijkt me nog beter voor de rechtspraak, die hebben het namelijk al druk genoeg. Nu kunnen ze weer tijd verspillen aan beroepsgekwetsten.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:15:22 #43
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213676864
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 10:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het wil daarnaast ook nog wel eens verdoezeld worden als 'kritiek op Israël'.
Op het moment dat een regime zich zo misdraagt als in Israël moet je daar toch wel iets van kunnen zeggen zonder te worden bestempeld als antisemiet. Denk eerder dat dat het probleem is.
Dit, dus.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:16:34 #44
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213676885
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:12 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Misschien moet men niet voor elke uitspraak een aangifte doen.
Dat gebeurt gelukkig ook niet. Laten we nou niet gaan doen alsof dit dagelijkse kost is.
Dit, dus.
pi_213677054
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat gebeurt gelukkig ook niet. Laten we nou niet gaan doen alsof dit dagelijkse kost is.
Het gebeurt in mijn ogen nu al te vaak.
pi_213677058
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 09:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Hou op hoor. Ik kan geen topic openen of er wentelt zich wel iemand in een slachtofferrol.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:30:58 #47
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213677144
quote:

[..]
Ziek ja.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:32:33 #48
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213677174
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Op het moment dat een regime zich zo misdraagt als in Israël moet je daar toch wel iets van kunnen zeggen zonder te worden bestempeld als antisemiet. Denk eerder dat dat het probleem is.
Israël misdraagt zich helemaal niet. Men voert juist een keurige strijd tegen een grote groep terroristen. Het is daarom op opmerkelijk om te zien dat mensen dit aangrijpen om allerlei rare bloedsprookjes-achtige verzinsels over het land te verspreiden. En we weten allemaal wel welke achterliggende oorzaken dat heeft, antizionisme en antisemitisme.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:44:24 #49
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213677333
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël misdraagt zich helemaal niet. Men voert juist een keurige strijd
En als ik 10.000 kinderen kapot blazen geen keurige strijd vindt en een absolute misdaad tegen de mensheid maakt mij dat geen antisemiet. Zo simpel is het.
Dit, dus.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:47:20 #50
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213677367
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:25 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Het gebeurt in mijn ogen nu al te vaak.
Dat kan. Moslims die voor zichzelf opkomen is aan de andere kant ook wel weer het toonbeeld van integratie.
Dit, dus.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:55:56 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213677455
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En als ik 10.000 kinderen kapot blazen geen keurige strijd vindt en een absolute misdaad tegen de mensheid maakt mij dat geen antisemiet. Zo simpel is het.
Dan is elke oorlog een 'absolute misdaad', want er komen nu eenmaal in elke oorlog kinderen om. Dat is gewoon de tragische realiteit. We zien alleen dat dit nog nooit zo onder een vergrootglas is gelegd als nu met de oorlog in Israël.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 25 mei 2024 @ 14:19:20 #52
485843 crew  Jippie
pi_213677688
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan is elke oorlog een 'absolute misdaad', want er komen nu eenmaal in elke oorlog kinderen om. Dat is gewoon de tragische realiteit. We zien alleen dat dit nog nooit zo onder een vergrootglas is gelegd als nu met de oorlog in Israël.
Vlak Oekraïne ook niet uit, dankzij social media wordt er amper iets gefilterd.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:26:07 #53
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213677755
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:19 schreef Jippie het volgende:

[..]
Vlak Oekraïne ook niet uit, dankzij social media wordt er amper iets gefilterd.
Daar heb je zeker een punt, maar desondanks is de oorlog in Oekraïne natuurlijk een totaal andere oorlog omdat het tussen twee de legers van twee landen gaat. Er is over het algemeen een duidelijke scheiding tussen burger en strijder.

In de oorlog in Israël vecht Israël tegen een terreurbeweging (dus geen legitiem leger) dat zich verschuilt tussen en onder de eigen bevolking en geen strikt verschil maakt tussen burger en strijder. Dat zorgt uiteraard voor extra veel slachtoffers, waar Israël vervolgens de schuld van krijgt.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:34:39 #54
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213677842
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat een onzin. Op basis waarvan blijkt dat?
Dit, dus.
pi_213677873
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar heb je zeker een punt, maar desondanks is de oorlog in Oekraïne natuurlijk een totaal andere oorlog omdat het tussen twee de legers van twee landen gaat. Er is over het algemeen een duidelijke scheiding tussen burger en strijder.

In de oorlog in Israël vecht Israël tegen een terreurbeweging (dus geen legitiem leger) dat zich verschuilt tussen en onder de eigen bevolking en geen strikt verschil maakt tussen burger en strijder. Dat zorgt uiteraard voor extra veel slachtoffers, waar Israël vervolgens de schuld van krijgt.
Israël is verantwoordelijk voor de vergelding die zij kiest.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 25 mei 2024 @ 14:38:23 #56
485843 crew  Jippie
pi_213677878
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Daar heb jij gelijk in, al zijn er in Oekraïne zoals bijvoorbeeld in Bucha ook veel burgerslachtoffers gevallen.

Persoonlijk ben ik van mening dat Israël meer zou kunnen doen om de burgerbevolking in Gaza te beschermen maar ik zie ook hoe verrot moeilijk dat is gezien Hamas zich tussen de bevolking begeeft. Het is gewoon een hele smerige oorlog, ben alleen bang dat als Hamas eindelijk is uitgeroeid er weer een ander stelletje randdebielen opstaat. Het is zo uitzichtloos allemaal.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:48:40 #57
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213677985
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wat een onzin. Op basis waarvan blijkt dat?
Dat er in elke oorlog kinderen om het leven komen? Dat spreekt voor zich. En sla een gemiddelde media open en je kunt alle tranentrekkers lezen over de 'vrouwen en kinderen' die zouden zijn omgekomen, cijfers afkomstig van Hamas die recent zijn bijgesteld maar waar wel maandenlang mee is geprobeerd de publieke opinie te beïnvloeden jegens Israël.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:37 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Israël is verantwoordelijk voor de vergelding die zij kiest.
Het is aan strijdende partijen om een verschil te maken tussen burger en strijder, dat is niet aan Israël. Zodra plekken worden gebruikt voor de strijd of zelfs om te verschuilen is het een legitiem militair doelwit.

Want anders zouden de Palestijnse terroristen iedere keer Israël kunnen aanvallen en Israël niets kunnen terugdoen omdat er dan burgerslachtoffers vallen. Dan beloon je dus de strijdwijze van de terroristen.
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:38 schreef Jippie het volgende:

[..]
Daar heb jij gelijk in, al zijn er in Oekraïne zoals bijvoorbeeld in Bucha ook veel burgerslachtoffers gevallen.

Persoonlijk ben ik van mening dat Israël meer zou kunnen doen om de burgerbevolking in Gaza te beschermen maar ik zie ook hoe verrot moeilijk dat is gezien Hamas zich tussen de bevolking begeeft. Het is gewoon een hele smerige oorlog, ben alleen bang dat als Hamas eindelijk is uitgeroeid er weer een ander stelletje randdebielen opstaat. Het is zo uitzichtloos allemaal.
Tja, er zal dus ook toezicht en flinke periode van deradicaliseren nodig zijn als Hamas is verslagen. Dat was er natuurlijk na de Tweede Wereldoorlog ook in Duitsland. Ideologisch gezien is dat een vergelijking die je goed kunt maken. Onderzoek en polls wijzen uit dat het bij de Palestijnse veel breder in de samenleving zit verspreid, maar het is natuurlijk een relatief kleine groep mensen op een klein gebied, dat zou men dus moeten kunnen controleren.
pi_213678019
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat kan. Moslims die voor zichzelf opkomen is aan de andere kant ook wel weer het toonbeeld van integratie.
Mwoah, aangifte doen over woordjes hoort wmb niet bij de Nederlandse cultuur.
pi_213678040
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 08:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Of ik de uitspraak van een rechter accepteer? Dat lijkt me wel een strak plan, ja :D
Maar dan zit je er dus wel naast. Ga je dat dan ook toegeven?
pi_213678046
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 10:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als dat om aangiftes gaat dan is Geert Wilders koploper vziw. Recentelijk nog een tegen Timmermans wat toen hele andere reacties opleverde van dezelfde users die nu zo tekeer gaan.
Namen en rugnummers, anders is dit soort gezeik zinloos.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 15:01:00 #61
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213678136
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:52 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Mwoah, aangifte doen over woordjes hoort wmb niet bij de Nederlandse cultuur.
Dat kan, maar dat is natuurlijk het punt niet.
Dit, dus.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 15:02:12 #62
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213678153
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar dan zit je er dus wel naast. Ga je dat dan ook toegeven?
Waar zit ik naast? De mensen die aangifte doen leggen het juist voor aan de rechter om te toetsen of datgene wat zij zegt in strijd is met de wet. Het is geen voetbalwedstrijd hè?
Dit, dus.
pi_213678209
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 15:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat kan, maar dat is natuurlijk het punt niet.
Hoezo is het dan het toonbeeld van integratie?
pi_213678547
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 15:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Waar zit ik naast?
Je zegt dat de tijd dat politici van alles maar mogen zeggen afgelopen zou zijn.
pi_213681372
Advocaat tegen wie zelf klacht loopt en docent met begrip voor Hamas-slachting: deze mensen deden aangifte tegen Mona Keijzer

Initiatiefnemer Kasim Tekin is kennelijk een salafistische haatbaard die door het NCTV werd genoemd.
pi_213681419
twitter
  zaterdag 25 mei 2024 @ 19:22:54 #67
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213681428
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 15:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je zegt dat de tijd dat politici van alles maar mogen zeggen afgelopen zou zijn.
Op basis van de grondwet? Ja, inderdaad.
Dit, dus.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 19:24:34 #68
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213681446
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 15:08 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Hoezo is het dan het toonbeeld van integratie?
Omdat deze groep het gevoel heeft dat hun grondrechten in onze rechtsstaat mogelijk worden geschonden. En geheel volgens onze grondwet leggen zij dit voor aan de rechtspraak.

Dan ben je vrij aardig geïntegreerd, lijkt me.
Dit, dus.
pi_213681495
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:24 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Omdat deze groep het gevoel heeft dat hun grondrechten in onze rechtsstaat mogelijk worden geschonden. En geheel volgens onze grondwet leggen zij dit voor aan de rechtspraak.

Dit is een uitspraak van de figuren waar jij mee sympathiseert:

quote:
Tekin omschrijft hoofdsteden als Amsterdam, Londen, Parijs en Berlijn als ’de machtscentra van ’grote vijanden’ van het moslimrijk’ en bejubelt dat daar nu grote hoeveelheden moslims naartoe trekken die nog religieuzer zijn dan moslims in de Arabische wereld.
Aardig geïntegreerd hoor.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 19:30:28 #70
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213681503
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:29 schreef Cilantro het volgende:

[..]
[..]
Och ja, nu sympathiseer ik er ineens mee :') nog een reactie of 5 en ik ben lid van de club.
Dit, dus.
pi_213681631
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Och ja, nu sympathiseer ik er ineens mee :') nog een reactie of 5 en ik ben lid van de club.
Nouja je vindt het kennelijk erg mooi dat deze radicale moslims een voor jou "foute" politicus de mond proberen te snoeren.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 19:46:01 #72
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213681655
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:43 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Nouja je vindt het kennelijk erg mooi dat deze radicale moslims een voor jou "foute" politicus de mond proberen te snoeren.
Nee, dat zeg ik precies niet. Ik geef aan dat het een goeie ontwikkeling is dat men gebruik maakt van het democratisch recht om een uitspraak van een politicus te laten toetsen op onze grondwet. Wat ik verder ook van die politicus, groep en aantijging ook mag vinden.
Dit, dus.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 19:46:31 #73
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213681660
Mona Keijzer zat lekker te ijlen in de uitzending. Vond het wel mooi dat ze zowat door iedereen aan tafel werd teruggeroepen. Dat had ze niet verwacht, want in de kringen waar ze normaal verkeert krijgt ze juist bijval. :')

Heerlijk.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213681714
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik precies niet. Ik geef aan dat het een goeie ontwikkeling is dat men gebruik maakt van het democratisch recht om een uitspraak van een politicus te laten toetsen op onze grondwet. Wat ik verder ook van die politicus, groep en aantijging ook mag vinden.
Het is helemaal geen goede ontwikkeling dat er alsmaar aangifte tegen politici wordt gedaan. Ideeën moeten in de Kamer worden bestreden en niet voor de rechter. Op deze manier wordt het steeds lastiger om over maatschappelijk gevoelige thema's discussiëren.
pi_213681723
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Mona Keijzer zat lekker te ijlen in de uitzending. Vond het wel mooi dat ze zowat door iedereen aan tafel werd teruggeroepen. Dat had ze niet verwacht, want in de kringen waar ze normaal verkeert krijgt ze juist bijval. :')

Heerlijk.

Denk dat ze dat wel had verwacht hoor in dat links-islamitische bolwerk.
pi_213681732
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het is polariseren wat die testosteronbommen doen, dat is dus zeer zeker geen goede ontwikkeling voor een Westers land.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 19:54:59 #77
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213681739
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:52 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Het is helemaal geen goede ontwikkeling dat er alsmaar aangifte tegen politici wordt gedaan. Ideeën moeten in de Kamer worden bestreden en niet voor de rechter. Op deze manier wordt het steeds lastiger om over maatschappelijk gevoelige thema's discussiëren.
Helemaal niet? Het geeft juist heel duidelijk weer dat ook politici zich hebben te houden aan de grenzen van onze grondwet, ongeacht het politiek spectrum waarin ze zitten. En nu mag de rechter kijken of Mona dat heeft gedaan, zo werkt het in een goed functionerende democratie.
Dit, dus.
pi_213681752
Je verwacht het niet.

twitter
  zaterdag 25 mei 2024 @ 19:56:08 #79
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213681757
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:54 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is polariseren wat die testosteronbommen doen, dat is dus zeer zeker geen goede ontwikkeling voor een Westers land.
Ik vind Mona geen testosteronbom, maar polariseren kan ze zeker.
Dit, dus.
pi_213681759
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Op basis van de grondwet? Ja, inderdaad.
Wat heeft dit met de grondwet te maken? Niets.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 19:56:23 #81
13462 BansheeBoy
pi_213681762
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:53 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Denk dat ze dat wel had verwacht hoor in dat links-islamitische bolwerk.
Dan heeft ze zich behoorlijk slecht voorbereid. Want als ze het had verwacht had heeft ze die voorsprong nauwelijks gebruikt. :')

Nee, hier staat echt een tevreden vent.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 19:57:40 #82
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213681775
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat heeft dit met de grondwet te maken? Niets.
De grenzen van de vvmu staan beschreven in onze grondwet. Dat wordt nu getoetst door de rechter, dus ja dit heeft alles te maken met de grondwet.
Dit, dus.
pi_213681801
Snel gegaan met dat constitutioneel hof.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_213681826
Mona Keijzer kan wel eens gelijk hebben in haar bewering. Ik heb in de jaren 90 op een bedrijf gewerkt waar veel moslims rondliepen. Deze jongens waren allemaal van mening dat Adolf H wel wat beter zijn best had mogen doen, want ze hadden echt allemaal de pest aan Joden. En dat staken ze niet onder stoelen of banken, ze schaamden zich er niet voor. :{ Dat is me wel altijd bijgebleven, bizar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Seeburg54 op 25-05-2024 20:07:15 ]
  zaterdag 25 mei 2024 @ 20:06:46 #85
16715 Mylene
*schatje*
pi_213681904

[ Bericht 51% gewijzigd door Mylene op 25-05-2024 20:33:05 (nvm) ]
  zaterdag 25 mei 2024 @ 20:08:25 #86
13462 BansheeBoy
pi_213681932
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:01 schreef Seeburg54 het volgende:
Mona Keijzer kan wel eens gelijk hebben in haar bewering. Ik heb in de jaren 90 op een bedrijf gewerkt waar veel moslims rondliepen. Deze jongens waren allemaal van mening dat Hitler wel wat beter zijn best had mogen doen, want ze hadden echt allemaal de pest aan Joden. En dat staken ze niet onder stoelen of banken, ze schaamden zich er niet voor. :{ Dat is me wel altijd bijgebleven, bizar.
Het nazisme is zeker ook islamitisch? :') Mona Jennifer Keizer slaat hier de plank gewoon keihard mis. Het feit dat haar doorgaans zo soepele mondje verzuurde was voor mij al een leuk voorproefje op de vernederende straf die haar (middels de rechtstaat) te wachten staat.

pi_213681961
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:29 schreef Cilantro het volgende:

[..]
[..]
Aardig geïntegreerd hoor.
Ze zijn ook goed geïntegreerd, ze zijn hoogopgeleid en kennen de taal, wetten van het land, etc.

Jij wilt dat ze assimileren. Maar dat gaat niet gebeuren, zie ondertitel van BansheeBoy assimilatie = laxatie = stront.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 20:11:23 #88
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213681976
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, laten we allemaal maar onze bek houden. Straks is er nog iemand gekwetst.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 20:13:20 #89
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213682001
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:55 schreef Nober het volgende:
Je verwacht het niet.

[ x ]
Hilarisch dit.

Het legt ook weer de dubbele standaard bloot in de Islamtische gemeenschap. Zelf neemt men geen blad voor mond, maar oh jee als iemand een aantoonbare culturele trend benoemd die in de Islamtische gemeenschap een probleem is. Dan kruipt men meteen weer onder in de rol van slachtoffer. Het is weer zo hypocriet allemaal.

Er zou hier ook veel harder tegenop moeten worden getreden. Dit is Nederland en er is een vrijheid van meningsuiting en die stopt niet ineens als de Islam ter sprake komt. Bevalt sommige moslims dat niet? Pak dan je koffers en ga terug naar het land van afkomst.
pi_213682008
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:52 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Ze hebben gewoon goed afgekeken hoe de Israël-lobby en CIDI te werk gaan, door vijanden van Israël te intimideren, door aangifte tegen hen te doen, etc. Zelfs het pro-zionistische artikel van de Telegraaf dat jij hier hebt gedeeld geeft aan dat meerdere joodse advocaten achter Reinout Sterk zijn aangegaan om hem te beschadigen, omdat ze Israël-firsters zijn i.p.v. NL-first.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 20:16:09 #91
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213682044
quote:
Je verwacht het niet.

[ x ]
Telegraafed

Wisten jullie dat De Telegraaf in de Tweede wereldoorlog met de nazi's collaboreerde
  Moderator zaterdag 25 mei 2024 @ 20:17:05 #92
236264 crew  capricia
pi_213682060
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:16 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Telegraafed

Wisten jullie dat De Telegraaf in de Tweede wereldoorlog met de nazi's collaboreerde
Dat is wel erg lang geleden.
Ik denk overigens vaak aan het Romeinse rijk, toen de Telegraaf gewoon nog Brutus steunde.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 25-05-2024 20:23:44 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 25 mei 2024 @ 20:17:43 #93
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213682066
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ja, laten we allemaal maar onze bek houden. Straks is er nog iemand gekwetst.
Rare redenatie. Alleen omdat je van alle Nederlanders verlangt dat ze zich aan de wet houden, inclusief politici, wil niet zeggen dat je je bek moet houden.
Dit, dus.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 20:21:42 #94
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213682121
quote:

[..]
Telegraafed

Telegraaf heeft geleerd het verleden, dat kunnen we over bijvoorbeeld de NRC niet zeggen.
pi_213682130
quote:
Je verwacht het niet.

[ x ]
Dit vraagt om een surprise pikachu face gif.
pi_213682211
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het nazisme is zeker ook islamitisch? :') Mona Jennifer Keizer slaat hier de plank gewoon keihard mis. Het feit dat haar doorgaans zo soepele mondje verzuurde was voor mij al een leuk voorproefje op de vernederende straf die haar (middels de rechtstaat) te wachten staat.

Ik zeg helemaal niks over nazisme en de islam toch? Dat is wat jij er nu van maakt, maar dat moet je zelf weten. ;) Keijzer vind ik sowieso een rare troela, en verder zoeken ze het maar uit. Gezeik komt er toch wel.
pi_213682249
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Geen takbirtje erbij? :{
pi_213682274
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:24 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Geïntrigeerd zijn betekend niet elke hersenscheet voorleggen aan de rechter.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 20:36:18 #99
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213682321
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:32 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Geïntrigeerd zijn betekend niet elke hersenscheet voorleggen aan de rechter.
Gelukkig is daar het OM voor. Snap je de hele procedure wel?
Dit, dus.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 20:36:25 #100
182233 thedeedster
pi_213682324
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:17 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Rare redenatie. Alleen omdat je van alle Nederlanders verlangt dat ze zich aan de wet houden, inclusief politici, wil niet zeggen dat je je bek moet houden.
Serieus? Denk je dat die rechtszaak ook maar enige kans van slagen heeft?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 20:37:56 #101
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213682336
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Serieus? Denk je dat die rechtszaak ook maar enige kans van slagen heeft?
Waarom gaan de vragen alle kanten op? :')

Of ik denk of het kans van slagen heeft boeit niet, daar gaat het niet om. Dat deze mensen worden aangesproken op het feit dat ze juist handelen volgens de spelregels van de rechtsstaat vind ik niet juist.
Dit, dus.
pi_213682376
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Gelukkig is daar het OM voor. Snap je de hele procedure wel?
Zeker wel, ze zijn er voor serieuze zaken, niet voor lange tenen en je beledigd 'voelen'.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 20:41:33 #103
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213682391
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:40 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Zeker wel, ze zijn er voor serieuze zaken, niet voor lange tenen en je beledigd 'voelen'.
En het OM bepaalt of dit een serieuze zaak is of niet. Zo moeilijk is het toch niet?
Dit, dus.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 20:41:54 #104
182233 thedeedster
pi_213682397
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Waarom gaan de vragen alle kanten op? :')

Of ik denk of het kans van slagen heeft boeit niet, daar gaat het niet om. Dat deze mensen worden aangesproken op het feit dat ze juist handelen volgens de spelregels van de rechtsstaat vind ik niet juist.
Dat heb ik dan gemist. Want daar heb je een punt. :)
pi_213682410
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:57 schreef Buitendam het volgende:

[..]
De grenzen van de vvmu staan beschreven in onze grondwet. Dat wordt nu getoetst door de rechter, dus ja dit heeft alles te maken met de grondwet.
Tsja dit is gewoon onzin.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 20:42:49 #106
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213682414
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Tsja dit is gewoon onzin.
Ah, nou dan is het bij deze opgelost en besloten. Bel het OM maar op.
Dit, dus.
pi_213682432
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:17 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ben je voor of tegen een aanpassing in de wet zodat dit voor dit soort onzin geen aangifte meer gedaan kan worden?
pi_213682444
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ah, nou dan is het bij deze opgelost en besloten. Bel het OM maar op.
Hoeft niet, die weten ook wel dat dit niet getoetst wordt aan de grondwet.
pi_213682453
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:41 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En het OM bepaalt of dit een serieuze zaak is of niet. Zo moeilijk is het toch niet?
Nee, maar dat betekent ook dat ik een mening mag hebben over elk domme aangifte.
  Moderator zaterdag 25 mei 2024 @ 20:46:16 #110
236264 crew  capricia
pi_213682488
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoeft niet, die weten ook wel dat dit niet getoetst wordt aan de grondwet.
Want we toetsen aan de grondwet?

Nope.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213682497
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Want we toetsen aan de grondwet?

Nope.
Ja, dat zeg ik.
  Moderator zaterdag 25 mei 2024 @ 20:47:27 #112
236264 crew  capricia
pi_213682516
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, dat zeg ik.
Maar ben je dan ook voor een constitutioneel hof?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213682547
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar ben je dan ook voor een constitutioneel hof?
Niet voor of tegen. Maar is sowieso niet relevant hier.
  Moderator zaterdag 25 mei 2024 @ 20:49:20 #114
236264 crew  capricia
pi_213682560
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niet voor of tegen. Maar is sowieso niet relevant hier.
Waarom zeg je het dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213682578
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom zeg je het dan?
Geen idee waar je het over hebt. Veel succes verder :)
pi_213682609
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom zeg je het dan?
Buitendam had het erover, daar reageert hij op.
pi_213682621
Groepsbelediging en aanzetten tot haat/geweld/discriminatie staat in het wetboek van strafrecht. Niet de grondwet voor zover ik weet.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Moderator zaterdag 25 mei 2024 @ 20:51:54 #118
236264 crew  capricia
pi_213682622
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:51 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Buitendam had het erover, daar reageert hij op.
Thanks.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213682696
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik bedoelde dus de individuen die aangifte hebben gedaan wegens vermeende beledigingen van Mona Keijzer.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 21:05:47 #120
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213682822
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:44 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Nee, maar dat betekent ook dat ik een mening mag hebben over elk domme aangifte.
Dat mag altijd.
Dit, dus.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 21:25:48 #121
13462 BansheeBoy
pi_213683217
Mona Keijzer met haar elitaire hoofdje stond ff perplex dat ze tegenwind kreeg van zowat iedereen. :')

Ik ben een fijne vent.

pi_213683241
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 21:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Mona Keijzer met haar elitaire hoofdje stond ff perplex dat ze tegenwind kreeg van zowat iedereen. :')

Ik ben een fijne vent.

Herhaal het nog een keer, misschien krijg je iemand mee. :O
  zaterdag 25 mei 2024 @ 21:27:24 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213683247
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:13 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ze hebben gewoon goed afgekeken hoe de Israël-lobby en CIDI te werk gaan, door vijanden van Israël te intimideren, door aangifte tegen hen te doen, etc. Zelfs het pro-zionistische artikel van de Telegraaf dat jij hier hebt gedeeld geeft aan dat meerdere joodse advocaten achter Reinout Sterk zijn aangegaan om hem te beschadigen, omdat ze Israël-firsters zijn i.p.v. NL-first.
Bingokaart weer vol.

Waar zou je toch zijn zonder ZION om overal de schuld neer te leggen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 25 mei 2024 @ 21:27:59 #124
13462 BansheeBoy
pi_213683259
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 21:27 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Herhaal het nog een keer, misschien krijg je iemand mee. :O
Ja, mee eens. Ze is het totaal niet gewend. Leek een beetje op een ongeslagen boxer die toch ff ineens een onverwachte tik op de kin kreeg. Het zag er niet uit. :')

pi_213683272
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 21:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, mee eens. Ze is het totaal niet gewend. Leek een beetje op een ongeslagen boxer die toch ff ineens een onverwachte tik op de kin kreeg. Het zag er niet uit. :')

Ik was het niet met je eens. :{²
  zaterdag 25 mei 2024 @ 21:31:18 #126
13462 BansheeBoy
pi_213683312
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 21:28 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Ik was het niet met je eens. :{²
Sorry, de mechanische ventilatie ging hier zomaar aan. :D

Weet je wat het is, niet alleen het onnozele gedrag van Keijzer is om iets van te schrikken. Maar vooral het idee dat dit in eigen kringen dus breed gedragen wordt. Er wordt zelfs kabinet beleid op gemaakt. :N

Man man man wat ben ik fijn.

pi_213683472
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 21:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Sorry, de mechanische ventilatie ging hier zomaar aan. :D

Weet je wat het is, niet alleen het onnozele gedrag van Keijzer is om iets van te schrikken. Maar vooral het idee dat dit in eigen kringen dus breed gedragen wordt. Er wordt zelfs kabinet beleid op gemaakt. :N

Man man man wat ben ik fijn.

Ik schrik vooral van de reacties, zo vreemd is het niet wat ze zei.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 21:43:34 #128
13462 BansheeBoy
pi_213683506
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 21:41 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Iedereen aan tafel wel. En zij naderhand ook wel. En ik vond het ontzettend fijn dat ze, weliswaar op een ongemakkelijke manier, dit alsnog ging downplayen. Ik voel me goed.

pi_213683537
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 21:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Iedereen aan tafel wel. En zi naderhand ook wel. En ik vond het ontzettend fijn dat ze, weliswaar op een ongemakkelijke manier, dit alsnog ging downplayen. Ik voel me goed.

Ohnee, op de NPO gaan ze tegen een iets rechtsere partij in, dat gebeurt echt nooit. :o
  zaterdag 25 mei 2024 @ 21:46:28 #130
13462 BansheeBoy
pi_213683558
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 21:45 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Ohnee, op de NPO gaan ze tegen een iets rechtere partij in, dat gebeurt echt nooit. :o
Dat was ook niet het verassende en wat voor een dopamine rush bij me zorgde. Dat was het downplayende gedrag van Mona zelf. :D

Ik zit lekker in mijn vel. :)

pi_213683607
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 21:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat was ook niet het verassende en wat voor een dopamine rush bij me zorgde. Dat was het downplayende gedrag van Mona zelf. :D

Ik zit lekker in mijn vel. :)

Sarcasme is je vreemd.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 21:52:13 #132
13462 BansheeBoy
pi_213683658
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 21:49 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Sarcasme is je vreemd.
Ik heb het meegewogen. Netto blijft desondanks staan dat ze daar als een verslagen boxer met zwakke benen de bokspartij nog probeerde te redden op punten. :')

pi_213683705
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 21:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik heb het meegewogen. Netto blijft desondanks staan dat ze daar als een verslagen boxer met zwakke benen de bokspartij nog probeerde te redden op punten. :')

Netto heeft ze gewonnen bij de kijkers.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 21:58:32 #134
13462 BansheeBoy
pi_213683771
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 21:54 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Netto heeft ze gewonnen bij de kijkers.
Die hadden liever gezien dat ze stond voor haar woorden. Nu bleek haar stalen ruggengraat niet meer dan schijn. Instant veranderde deze in een ruggengraat van papier maché. Mensen prikken daar doorheen joh. Zelfs (of juist!) simpele tokkies, om maar een voorbeeld te noemen.

pi_213683828
quote:

[..]
Het is zelfs erg vreemd. En generaliserend. En onzinnig. Dat er moslims zijn die tevens antisemiet zijn zal niemand ontkennen. De claim dat het het onderdeel is van de cultuur is gewoon onzin. Al in de eerste plaats omdat er geen eenduidige islamitische cultuur is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213683845
quote:

[..]
Ze sprak over al die testosteronbommen uit islamitische landen en daarover mag een Westerse vrouw niet spreken.
pi_213683850
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 21:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Die hadden liever gezien dat ze stond voor haar woorden. Nu bleek haar stalen ruggengraat niet meer dan schijn. Instant veranderde deze in een ruggengraat van papier maché. Mensen prikken daar doorheen joh. Zelfs (of juist!) simpele tokkies, om maar een voorbeeld te noemen.

Als jij wat claimed, is meestal het tegenovergestelde waar.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:05:46 #138
13462 BansheeBoy
pi_213683856
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het is zelfs erg vreemd. En generaliserend. En onzinnig. Dat er moslims zijn die tevens antisemiet zijn zal niemand ontkennen. De claim dat het het onderdeel is van de cultuur is gewoon onzin. Al in de eerste plaats omdat er geen eenduidige islamitische cultuur is.
En als het al bestaat is het geleerd en overgenomen van het westen. En zelfs dat is een generalisatie die ik eigenlijk niet moet maken. Daarom laat ik het achterwege.

zaterdag 25 mei 2024 @ 22:07:07 #139
13462 BansheeBoy
pi_213683873
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:05 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Als jij wat claimed, is meestal het tegenovergestelde waar.
Dat zijn universele wetten. Downplayen van je standpunten staat voor een zwakke ruggengraat. Wordt je (op de lange baan) niet in dank afgenomen. Sorry man.

pi_213683875
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
En als het al bestaat is het geleerd en overgenomen van het westen. En zelfs dat is een generalisatie die ik eigenlijk niet moet maken. Daarom laat ik het achterwege.

Ondertussen van belastingcentjes van moslims wel Joodse graven onderhouden en Synagoges renoveren. Wat een anti-semieten zijn het.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213683887
Dit topic word steeds vreemder :')
pi_213683898
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:07 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Dit topic word steeds vreemder :')
Vreemde beweringen krijgen vreemde topics.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:10:15 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213683917
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En wederom bingo.

Ik ga gewoon even bijhouden hoe vaak jij en je kompanen werkelijk alles afwentelen op het Westen, de VS en Zion.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213683938
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:07 schreef Mutant01 het volgende:
Ondertussen van belastingcentjes van moslims wel Joodse graven onderhouden en Synagoges renoveren.
Zou daar netto veel van naar de schatkist gaan? O-)

Druk x voor twijfel
pi_213683943
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:11 schreef Beaurealis het volgende:

[..]

Druk x voor twijfel
Xxxxxxxxxxxxx
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:12:44 #146
13462 BansheeBoy
pi_213683947
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ondertussen van belastingcentjes van moslims wel Joodse graven onderhouden en Synagoges renoveren. Wat een anti-semieten zijn het.
Toen joden hier bij bosjes werden verraden in ruil voor een knapperig lente-uitje of een knijpkat werden ze in Marokko juist beschermd door de koning. De projectie van het westen op islamitische landen is een ontzettend schandalige. Laten we elkaar geen mietje noemen: De Holocaust was een volledig westerse aangelegenheid. Om nu over de rug van moslims het heilige boontje uit te hangen is gewoon schandalig. Ik ben blij dat er daarom zoveel aangiftes zijn. Deze generatie pikt het niet. Weg met de plantagementaliteit. Wij hebben ook gewoon een 13de, 14de en 15de maand, auto van de zaak en een 2 onder 1 kap.

Notabene de jood aan tafel roept Mona Jennifer Keijzer terug. :') Ik voelde me al goed, en met elke opmerking van de fijne vent werd mijn dag nog beter. Ik overweeg de beste man wat meer te volgen. Slimme vent.

pi_213683974
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:17:19 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213684004
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Toen joden hier bij bosjes werden verraden in ruil voor een knapperig lente-uitje of een knijpkat werden ze in Marokko juist beschermd door de koning. De projectie van het westen op islamitische landen is een ontzettend schandalige. Laten we elkaar geen mietje noemen: De Holocaust was een volledig westerse aangelegenheid. Om nu over de rug van moslims het heilige boontje uit te hangen is gewoon schandalig. Ik ben blij dat er daarom zoveel aangiftes zijn. Deze generatie pikt het niet. Weg met plantagementaliteit. Wij hebben ook gewoon een 13de maand, auto van de zaak en een 2 onder 1 kap.

Notabene de jood aan tafel roept Mona Jennifer Keijzer terug. :') Ik voelde me al goed, en met elke opmerking van de fijne vent werd mijn dag nog beter. Ik overweeg de beste man wat meer te volgen. Slimme vent.

Nee, de Holocaust was een volledige Nazistische aangelegenheid.

Dat er miljoenen niet-Joodse Westerse mensen (soldaten, verzet, dissidenten) tegen dat regime gestreden hebben spreekt in het voordeel van het Westen.

Verder leven we in 2024, en ik sta te popelen om even de lijsten m.b.t. vrijheid, democratie, welvaart, eductatie en gelijkheid te vergelijken tussen die landen. Je kunt blijven verwijzen naar het verleden (haal kolonialisme en slavernij er ook nog even bij, kunnen we een boom opzetten over hoe de Westerse mogendheden als eerste de slavernij verboden hebben, terwijl het - oeps - in overige delen van de wereld nog altijd alledaagse praxis is), feit is dat we hier dankzij secularisme en gelijkwaardigheidsbeginselen de meest vrije, veilige en welvarende plek op aarde hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213684023
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:11 schreef Beaurealis het volgende:

[..]

Druk x voor twijfel
Jazeker, dat is hoe veel islamitische landen een deel van de begroting financieren natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:19:17 #150
13462 BansheeBoy
pi_213684044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah, en diegenen die joden hebben verraden in ruil voor brood en vleesnat, waren dat ook nazi's? Ik heb nl. andere dingen geleerd hier op school.

pi_213684052
quote:

[..]

Dat er miljoenen niet-Joodse Westerse mensen (soldaten, verzet, dissidenten) tegen dat regime gestreden hebben spreekt in het voordeel van het Westen.

Verder leven we in 2024, en ik sta te popelen om even de lijsten m.b.t. vrijheid, democratie, welvaart, eductatie en gelijkheid te vergelijken tussen die landen. Je kunt blijven verwijzen naar het verleden (haal kolonialisme en slavernij er ook nog even bij, kunnen we een boom opzetten over hoe de Westerse mogendheden als eerste de slavernij verboden hebben, terwijl het - oeps - in overige delen van de wereld nog altijd alledaagse praxis is), feit is dat we hier dankzij securalisme en gelijkwaardigheidsbeginselen de meest vrije, veilige en welvarende plek op aarde hebben.
Dat juist jij met jouw ervaring hier in gaat op dit overduidelijke aas _O- De beste man waar je op reageert is niet eens moslim, maar een (toegegeven, best goede) larp.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:20:49 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213684076
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ah, en diegenen die joden verraden in ruil voor brood en vleesnat, waren dat ook nazi's? Ik heb andere dingen geleerd hier op school.

Dat geloof ik direct.

Lieden die Joden verraden hebben waren collaborateurs, NSB'ers of Nazi-sympathisanten.

Misschien zou je ons de cijfers kunnen laten zien van die overweldigende populariteit van de NSB in Nederland... zelfs tíjdens de oorlog.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:22:17 #153
13462 BansheeBoy
pi_213684097
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

Lieden die Joden verraden hebben waren collaborateurs, NSB'ers of Nazi-sympathisanten.
Waren het voornamelijk westerlingen?

pi_213684107
quote:

[..]
Telegraafed

Ja ze vergaderde in treinen van de NS.

Maar ja, iedereen stond volgens zichzelf aan de goede kant van de geschiedenis zoals altijd.
pi_213684124
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ah, en diegenen die joden hebben verraden in ruil voor brood en vleesnat, waren dat ook nazi's? Ik heb nl. andere dingen geleerd hier op school.

Dat jij vreemde dingen hebt geleerd geloof ik direct.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:24:19 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213684128
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Waren het voornamelijk westerlingen?

In het Westen van Europa in 1940-1945? Wat denk je zelf.

Maar hierbij nog even de echte cijfers:

Aan de vooravond van WO II had de NSB 33.342 leden. Haar toppunt werd enkel met bajonetten bewerkstelligd: 101.314 leden in 1943.

Het hoogst aantal zetels in de Provincialen Staten betrof 44 in 1935, en dat liep terug tot 21 in 1939.

In de 2e Kamerverkiezing van 1937 trok het 4.22% van de stemmen; dat vertaalde zich in 4 zetels (van de 100).

In welk universum gelden deze cijfers als 'breedgedragen beweging'?

Nota bene: nog radicalere varianten, zoals de drie versies van de NSNAP (Cruyt, Smit en Rappard), stelden in het geheel niet veel voor. Net als andere broddelclubs zoals Verdinaso.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:27:00 #157
13462 BansheeBoy
pi_213684165
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
In het Westen van Europa in 1940-1945? Wat denk je zelf.
Ik weet genoeg. Dank je wel.

pi_213684170
Dat de Holocaust een westerse aangelegenheid was, daar hoeven we niet lang over te discussiëren. Anti-semitisme destijds had bovendien een andere grondslag. Nu hangt het, onterecht, vaak samen met de acties van Israël die dan een nare backlash hebben op de complete Joodse bevolking. Hetzelfde effect als 9/11 en moslimterroristen op moslimhaat.

Volstrekt idioot, waanzinnig en dat moet bestreden worden.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:29:56 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213684201
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:27 schreef Mutant01 het volgende:
Dat de Holocaust een westerse aangelegenheid was, daar hoeven we niet lang over te discussiëren. Anti-semitisme destijds had bovendien een andere grondslag. Nu hangt het, onterecht, vaak samen met de acties van Israël die dan een nare backlash hebben op de complete Joodse bevolking. Hetzelfde effect als 9/11 en moslimterroristen op moslimhaat.
De islamitische cultuur bestaat niet; de Westerse wel natuurlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213684219
quote:

[..]

Verder leven we in 2024, en ik sta te popelen om even de lijsten m.b.t. vrijheid, democratie, welvaart, eductatie en gelijkheid te vergelijken tussen die landen. Je kunt blijven verwijzen naar het verleden (haal kolonialisme en slavernij er ook nog even bij, kunnen we een boom opzetten over hoe de Westerse mogendheden als eerste de slavernij verboden hebben, terwijl het - oeps - in overige delen van de wereld nog altijd alledaagse praxis is), feit is dat we hier dankzij secularisme en gelijkwaardigheidsbeginselen de meest vrije, veilige en welvarende plek op aarde hebben.
Het is gewoon erg pijnlijk dat de nazi's, commies en fascisten na de zgn. Verlichting hebben toegeslagen.

En het feit dat veel van die 'grote' denkers (en founding fathers) slavendrijvers, racisten en antisemieten waren.

Wat het nog erger maakt is dat dit waarschijnlijk niet de laatste keer is geweest en dat de zgn. superieure beschaafden het in de toekomst nog eens dunnetjes over gaan doen.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:33:56 #161
13462 BansheeBoy
pi_213684248
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

Op zaterdag 25 mei 2024 22:27 schreef Mutant01 het volgende:
Deze is op persoonlijke titel: een beetje terughoudendheid met (het benoemen van) antisemitisme vind ik wel gepast. Nog geen 100 jaar geleden zijn hier in het westen miljoenen joden vermoord. Om dan met een moreel wijsvingertje anderen de les te lezen in deze is brutaliteit ten top. Als ze dat voorbehoud nog had gemaakt had ze mijn respect.

Was eerst je eigen buikloop bipsje uitvoerig voor je spreekt over de achterwerken van anderen.

zaterdag 25 mei 2024 @ 22:34:16 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213684252
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:31 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Het is gewoon erg pijnlijk dat de nazi's, commies en fascisten na de zgn. Verlichting hebben toegeslagen.

En het feit dat veel van die 'grote' denkers (en founding fathers) slavendrijvers, racisten en antisemieten waren.

Wat het nog erger maakt is dat dit waarschijnlijk niet de laatste keer is geweest en dat de zgn. superieure beschaafden het in de toekomst nog eens dunnetjes over gaan doen.
Ja, ik haal je weer even naar 2024.

Vertel eens waar op dit moment op aarde nog slavernij bestaat? Of wettelijke door de staat gesanctioneerde onderdrukking van andersdenkenden, vrouwen en homoseksuelen?

Ik zie dat je echt enorm veel problemen hebt met racisme, intolerantie, kolonialisme en slavernij. Misschien kunnen we dat eens als actualiteit bespreken?

Hier heb je alvast een lijstje.
https://worldpopulationre(...)t-still-have-slavery

[ Bericht 9% gewijzigd door EttovanBelgie op 25-05-2024 22:41:06 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213684254
quote:

[..]
Ik zeg nergens dat het inherent is aan de Westerse cultuur. Het was een Westerse aangelegenheid. Staat er zeer genuanceerd.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:35:08 #164
13462 BansheeBoy
pi_213684263
quote:

[..]
Westerse aangelegenheid. Je bent te slim voor deze truukjes. Wij ook helaas. :)

zaterdag 25 mei 2024 @ 22:36:18 #165
330914 Sherlock_Holmes
pi_213684276
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ze had het inderdaad beter specifiek op een regio kunnen gooien. Er zijn ook namelijk heel wat islamieten op andere werelddelen.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:36:22 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213684278
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat het inherent is aan de Westerse cultuur. Het was een Westerse aangelegenheid. Staat er zeer genuanceerd.
En dat klopt ook niet.

Sinds wanneer behoren Roemenië, Kroatië, de Baltische Staten en Oekraïne tot het Westen?

Want pogroms waarvoor de Nazi's niets hoefden te forceren geschiedden vooral daar.

Sterker nog: antisemitisme in diens meest primitieve vorm bevond zich voornamelijk nog in Oost-Europa.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:36:56 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213684286
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Westerse aangelegenheid. Je bent te slim voor deze truukjes. Wij ook helaas. :)

Ja, en zoals ik al net zei: ook dat klopt niet.

Als je niets van de geschiedenis weet, spreek er dan ook niet over.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:37:37 #168
13462 BansheeBoy
pi_213684295
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dat klopt ook niet.
Duitsland - Europa - Westen

zaterdag 25 mei 2024 @ 22:38:36 #169
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213684305
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Duitsland - Europa - Westen

Duitsland is niet Nazisme. Europa is dat ook niet. Het Westen dientengevolge ook niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213684359
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:27 schreef Mutant01 het volgende:

Volstrekt idioot, waanzinnig en dat moet bestreden worden.
:') _O-
pi_213684371
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dat klopt ook niet.

Sinds wanneer behoren Roemenië, Kroatië, de Baltische Staten en Oekraïne tot het Westen?

Want pogroms waarvoor de Nazi's niets hoefden te forceren geschiedden vooral daar.

Sterker nog: antisemitisme in diens meest primitieve vorm bevond zich voornamelijk nog in Oost-Europa.
Dat er ook anti-semitisme in andere delen waren wordt nergens tegengesproken. Overigens loopt de grens van het Westen ergens langs de lijn met Oekraine.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:43:27 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213684384
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat er ook anti-semitisme in andere delen waren wordt nergens tegengesproken. Overigens loopt de grens van het Westen ergens langs de lijn met Oekraine.
Dat wordt volstrekt niet met 'het Westen' bedoeld in deze discussie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213684400
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat wordt volstrekt niet met 'het Westen' bedoeld in deze discussie.
Nou, dat bedoel ik dus wel. En ook al zou je het niet zo bedoelen, dan blijft het punt staan. Dat er eveneens pogroms plaatsvonden in Roemenië doet er echt niets aan af.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:46:25 #174
330914 Sherlock_Holmes
pi_213684423
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:31 schreef Triggershott het volgende:

[..]

In dat geval is het wel mooi dat ze elkaar bij de UvA hebben getroffen :7
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:47:01 #175
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213684433
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nou, dat bedoel ik dus wel. En ook al zou je het niet zo bedoelen, dan blijft het punt staan. Dat er eveneens pogroms plaatsvonden in Roemenië doet er echt niets aan af.
Je bedoelt: de Holocaust speelde zich af op het Europese continent.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:49:16 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213684485
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wij ontkennen geen feiten. Etto doet daarentegen aardig zijn best om van Duitsland een Arabisch schiereiland te maken. :')

Hoe krijg je het toch steeds verzonnen...

Maar inderdaad: als je je zo'n zorgen maakt over slavernij, racisme, discriminatie, onderdrukking en algehele malaise is het wellicht goed om je blik op dat deel van de wereld te richten. :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213684557
Oke, veel plezier weer. Ik ben er klaar mee en ga andere dingen doen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 25 mei 2024 @ 23:07:51 #178
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213684721
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:22 schreef Nober het volgende:

[..]
Ja ze vergaderde in treinen van de NS.

Maar ja, iedereen stond volgens zichzelf aan de goede kant van de geschiedenis zoals altijd.
Daarom lees ik het Israel-Palestina topic altijd met satire. Beide kanten zijn fout en hebben een punt.
pi_213684752
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 23:07 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Daarom lees ik het Israel-Palestina topic altijd met satire. Beide kanten zijn fout en hebben een punt.
De gegijzelende die nog in leven zijn denken daar vast ook zo over.
pi_213684919
Eigenlijk hoop ik op een rechtszaak, dan kunnen alle feiten m.b.t. de Islam en anti-semitisme via die behandeling van deze zaak en een rechterlijke uitspraak pontificaal op tafel komen. ^O^

Alleen al daarom verwacht ik dat er geen zaak komt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 25 mei 2024 @ 23:25:01 #181
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_213684940
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 23:00 schreef stalybridge het volgende:
Wat is nu precies het punt van onze islamitische users? Omdat de holocaust op het Europese continent plaatsvond mag er niets gezegd worden over antisemitisme aan islamitische kant?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
RED ONS HENNIEGOD
pi_213684949
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 23:22 schreef Montagui het volgende:
dan kunnen alle feiten m.b.t. de Islam en anti-semitisme via die behandeling van deze zaak en een rechterlijke uitspraak pontificaal op tafel komen
Dat zou helemaal niet zo verkeerd zijn. Dan wordt duidelijk wat er speelt. Wat dat betreft schieten de aangevers zichzelf ook wel in de voet :s)
  zondag 26 mei 2024 @ 00:49:41 #183
13462 BansheeBoy
pi_213685718
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 23:25 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Dat zou helemaal niet zo verkeerd zijn. Dan wordt duidelijk wat er speelt. Wat dat betreft schieten de aangevers zichzelf ook wel in de voet :s)
Wat dat betreft is de grote schade al geschied en is deze onherstelbaar: Mona Jennifer Keijzer begon de uitzending uitgesproken en zgn. met een granieten ruggengraat. Ze werd keihard terug geroepen, als eerste en in duidelijke bewoordingen door notabene de jood aan tafel, vervolgens de rest aan tafel. :') En wat daarna gebeurde is inmiddels geschiedenis.

Van graniet naar papier maché in enkele ogenblikken. :')

pi_213685754
quote:
15s.gif Op zondag 26 mei 2024 00:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Mona Jennifer Keijzer
U bedoelt Maria Cornelia Gezina (Mona) Keijzer?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213685769
quote:
15s.gif Op zondag 26 mei 2024 00:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat dat betreft is de grote schade al geschied en is deze onherstelbaar: Mona Jennifer Keijzer begon de uitzending uitgesproken en zgn. met een granieten ruggengraat. Ze werd keihard terug geroepen, als eerste en in duidelijke bewoordingen door notabene de jood aan tafel, vervolgens de rest aan tafel. :') En wat daarna gebeurde is inmiddels geschiedenis.

Van graniet naar papier maché in enkele ogenblikken. :')

Ze hield zich goed staande vond ik en nam haar woorden niet terug. Wat Grunberg deed was vals want hij verdraaide haar woorden. En dat deed hij bewust want die man is erg goed met taal.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 26 mei 2024 @ 01:07:40 #186
13462 BansheeBoy
pi_213685809
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 01:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ze hield zich goed staande vond ik en nam haar woorden niet terug. Wat Grunberg deed was vals want hij verdraaide haar woorden. En dat deed hij bewust want die man is erg goed met taal.
Ze ging het downplayen en ging zichzelf zelfs tegenspreken. Ik heb het met behoorlijk wat plezier aanschouwd. :)

pi_213685872
quote:
15s.gif Op zondag 26 mei 2024 01:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ze ging het downplayen en ging zichzelf zelfs tegenspreken. Ik heb het met behoorlijk wat plezier aanschouwd. :)

Ze downplayde helemaal niets. Toen Grunberg haar woorden verdraaide zei ze heel galant dat ze zoals hij het zei ze het niet bedoelde en legde de oorzaak dat hij het niet begreep bij zichzelf maar ze hield gewoon staande dat antisemitisme een probleem is binnen de islam.

Er is ook geen enkele reden om dat te downplayen want dat antisemitisme binnen de islam wijd verspreid is is echt voor iedereen die niet in een deugbubbel zit VOLKOMEN duidelijk.

Waar linkse mensen, en vooral de linkse media nog moeten leren is dat er iets gekanteld is na de laatste verkiezingen. Roepen dat het allemaal heel erg, fascisme, extreemrechts, onfatsoenlijk etc, vul het allemaal maar in, werkt niet meer. Onderwerpen controversieel verklaren die niet benoemd mogen worden, het werkt niet meer.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 26 mei 2024 @ 01:19:07 #188
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213685878
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 23:10 schreef Nober het volgende:

[..]
De gegijzelende die nog in leven zijn denken daar vast ook zo over.
Of de mensen die in administratieve detentie zitten van het IDF zonder tussenkomst van een rechter ooit
pi_213685882
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 01:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Waar linkse mensen, en vooral de linkse media nog moeten leren is dat er iets gekanteld is na de laatste verkiezingen. Roepen dat het allemaal heel erg, fascisme, extreemrechts, onfatsoenlijk etc, vul het allemaal maar in, werkt niet meer. Onderwerpen controversieel verklaren die niet benoemd mogen worden, het werkt niet meer.
Je dacht dat het een trucje was ofzo? Dat men dat niet echt meent, maar uit vanwege een of andere taktiek?!

Overigens zal dit recente NOS artikel je wel aanstaan dan: Is de PVV radicaal-rechts of extreemrechts? En waarom is dat verschil belangrijk?
pi_213686416
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 01:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je dacht dat het een trucje was ofzo? Dat men dat niet echt meent, maar uit vanwege een of andere taktiek?!

Overigens zal dit recente NOS artikel je wel aanstaan dan: Is de PVV radicaal-rechts of extreemrechts? En waarom is dat verschil belangrijk?
Het maakt niet of het gemeend is, niemand neemt het nog serieus inderdaad. Dat zul je nogmaals gaan merken 6 juni.
pi_213686420
twitter
pi_213686431
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 03:13 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Israel en Jood zijn verschillende zaken wel, toch?
pi_213686437
quote:

[..]
Het maakt niet of het gemeend is, niemand neemt het nog serieus inderdaad. Dat zul je nogmaals gaan merken 6 juni.
Ik merkte het al afgelopen verkiezingen.

Vrij enge ontwikkeling wel dat men massaal stemt op een partij die:
- het parlement betitelt als nep
- doet alsof er geen onafhankelijke rechtsspraak is
- doet alsof de media niet onafhankelijk zijn
- vindt dat Nederlanders met Marokkaanse ouders of grootouders niet welkom zijn hier

Waarom vind je dat allemaal maar normaal en niet alleen normaal, maar kennelijk zelfs wenselijk in een politieke partij?

[ Bericht 14% gewijzigd door SnertMetChoco op 26-05-2024 03:37:05 ]
pi_213686448
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 03:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Niet in de ogen van de mohammedanen.
pi_213686454
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 03:26 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Niet in de ogen van de mohammedanen.
18% of bijna 1 op de 5 van de Israelische bevolking is moslim... meer dan 3 keer meer dan hier.
pi_213686909
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 01:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het is inderdaad een tactiek. Die jaren heeft gewerkt maar nu helemaal uitgewerkt is.

Jarenlang mochten problemen binnen de islam niet benoemd of besproken worden. Je ziet de reflex waarin ze bij deze linkse talkshow schieten als iemand een link legt tussen antisemitisme en de islam. Er wordt direct geschokt gereageerd want je mag het eigenlijk niet zeggen. Grote ogen en verbazing dat dat zomaar aan een npo tafel wordt gezegd. Nogmaals de link tussen antisemitisme en de islam is voor iedereen volstrekt duidelijk. Je houdt niemand voor de gek door dat te ontkennen, je zet jezelf enkel nog voor schut en diskwalificeert jezelf als serieus medium.

Dat is ook de reden dat Van der Plas, Wilders , Omtzigt en Yesilgos zo ontspannen in het debat stonden. Links had geen serieus verhaal. Geen serieuze kritiek. Ze vervielen weer in het oude patroon: roepen dat samenwerken met de PVV verschrikkelijk is en dat de democratie er aan gaat.

Gaaaaaap, die zagen ze vast niet aankomen.

Ze stellen er geen serieus alternatief tegenover, er is geen links verhaal meer.
pi_213686919
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 03:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik merkte het al afgelopen verkiezingen.

Vrij enge ontwikkeling wel dat men massaal stemt op een partij die:
- het parlement betitelt als nep
- doet alsof er geen onafhankelijke rechtsspraak is
- doet alsof de media niet onafhankelijk zijn
- vindt dat Nederlanders met Marokkaanse ouders of grootouders niet welkom zijn hier

Waarom vind je dat allemaal maar normaal en niet alleen normaal, maar kennelijk zelfs wenselijk in een politieke partij?
Omdat een politieke partij alleen bestaat bij de gratie van zijn kiezers.

Jij kan iets wel verschrikkelijk vinden. Maar als een meerderheid van het Nederlandse volk minder marokkanen in Nederland wil is het aan de politiek dat te regelen. Ongeacht wat jij of ik er van vindt. En onder Marokkaans versta ik in dezen iemand met alleen een Marokkaans paspoort. Het Nederlandse volk of de Nederlandse overheid is hen niets verplicht of schuldig. Daar is een Marokkaanse overheid voor.
pi_213687913
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 07:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Omdat een politieke partij alleen bestaat bij de gratie van zijn kiezers.

Jij kan iets wel verschrikkelijk vinden. Maar als een meerderheid van het Nederlandse volk minder marokkanen in Nederland wil is het aan de politiek dat te regelen. Ongeacht wat jij of ik er van vindt. En onder Marokkaans versta ik in dezen iemand met alleen een Marokkaans paspoort. Het Nederlandse volk of de Nederlandse overheid is hen niets verplicht of schuldig. Daar is een Marokkaanse overheid voor.
Liberale democratie gaat natuurlijk wel wat verder dan de wil van de meerderheid.
pi_213688039
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 09:55 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Liberale democratie gaat natuurlijk wel wat verder dan de wil van de meerderheid.
Zeker. Maar ik zie niet wat er in de weg staat om de instroom van mensen met een bepaalde nationaliteit te beperken. Er zijn tal van nationaliteiten die niet zomaar vrij naar Nederland kunnen reizen of waar bepaalde voorwaarden voor gelden. Waarom zou je die regels niet op Marokkaanse onderdanen toe kunnen passen. Vanuit Afghanistan of Iran is het ook lastig om een visum voor Nederland te krijgen en moet je aan strenge voorwaarden voldoen. Op die manier kan je ook reizigers uit Marokko beperken, mocht je dat willen.

Verder kun je ook mensen met enkel een Marokkaans paspoort de verblijfsvergunning intrekken, bijvoorbeeld bij criminaliteit. Dat gebeurt nu ook al mondjesmaat.

Dus wanneer je dat als overheid wil, zijn er verschillende manieren om dat binnen de liberale democratie te regelen. En ja, in een liberale democratie werkt het ook zo dat als een meerderheid dat wil, dat gewoon uitgevoerd moet worden en als middenpartijen dat steeds niet uitvoeren zullen mensen vanzelf op partijen gaan stemmen die dat wel zeggen te gaan doen, zo simpel is het.
  zondag 26 mei 2024 @ 10:06:09 #200
13462 BansheeBoy
pi_213688042
quote:
[ x ]
Jason Walters :')

De beste man kan beter zijn mond houden en andere onderwerpen zoeken om zich geliefd te maken. Ik heb de beste man nooit betrapt op het zeggen van iets zinnigs.

Het is een reflex om ondanks zijn verleden toch nog een maatschappelijke carrière op te kunnen bouwen.

zondag 26 mei 2024 @ 10:16:58 #201
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_213688132
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 03:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ongeveer op dezelfde manier als dat kritiek op de Islam geen persoonlijke kritiek is op moslims.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_213688363
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zeker. Maar ik zie niet wat er in de weg staat om de instroom van mensen met een bepaalde nationaliteit te beperken. Er zijn tal van nationaliteiten die niet zomaar vrij naar Nederland kunnen reizen of waar bepaalde voorwaarden voor gelden. Waarom zou je die regels niet op Marokkaanse onderdanen toe kunnen passen. Vanuit Afghanistan of Iran is het ook lastig om een visum voor Nederland te krijgen en moet je aan strenge voorwaarden voldoen. Op die manier kan je ook reizigers uit Marokko beperken, mocht je dat willen.

Verder kun je ook mensen met enkel een Marokkaans paspoort de verblijfsvergunning intrekken, bijvoorbeeld bij criminaliteit. Dat gebeurt nu ook al mondjesmaat.

Dus wanneer je dat als overheid wil, zijn er verschillende manieren om dat binnen de liberale democratie te regelen. En ja, in een liberale democratie werkt het ook zo dat als een meerderheid dat wil, dat gewoon uitgevoerd moet worden en als middenpartijen dat steeds niet uitvoeren zullen mensen vanzelf op partijen gaan stemmen die dat wel zeggen te gaan doen, zo simpel is het.
Ik geef alleen aan dat er grenzen zijn aan het uitvoeren van de wil van de meerderheid.

Groepsverkrachting is ook de wil van de meerderheid.
  zondag 26 mei 2024 @ 10:51:14 #203
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213688397
twitter
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213688420
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 01:19 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Of de mensen die in administratieve detentie zitten van het IDF zonder tussenkomst van een rechter ooit
Je hebt wat te ruilen nog als je onderhandeld met terroristen.
  zondag 26 mei 2024 @ 10:55:43 #205
498210 KoningWouter
pi_213688428
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ x ]
Wat is er met de NOS gebeurd? Waarom stoppen ze dit niet in de doofpot zoals normaal?
XD
  zondag 26 mei 2024 @ 10:58:25 #206
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213688450
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 03:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
18% of bijna 1 op de 5 van de Israelische bevolking is moslim... meer dan 3 keer meer dan hier.
Tja, dat weten veel moslims niet. Men is ervan overtuigt dat Israël een 'apartheidsstaat' is en zionisme een synoniem is voor 'racisme'. Claims die ook maar al te graag worden verspreid voor "onafhankelijke" organisaties zoals Amnesty en HRW.
  zondag 26 mei 2024 @ 12:12:50 #207
1234 HiZ
Istanbullu
pi_213689016
Het spijtige is dat je bij het OM ook niet veel gezond verstand hoeft te verwachten over dit soort aangifte.
pi_213689066
quote:
[ x ]
Jammer dat Mona dit niet even liet zien in dat programma...
  zondag 26 mei 2024 @ 13:13:17 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213689576
quote:
3s.gif Op zondag 26 mei 2024 12:15 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Mona Keijzer: "vlug, snel wegkijken, we willen niet de misstanden binnen de joodse gemeenschap bespreken"

[ afbeelding ]

vaderjood :') kun je je voorstellen hoe ze tegen moslims en andere niet-joden aankijken
Ik pak de bingokaart weer even.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213689597
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 13:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik pak de bingokaart weer even.
Mona Keijzer zal het nooit over de denkbeelden van Israëliërs gaan hebben, in dit filmpje ontmaskerd door een van hen.

zondag 26 mei 2024 @ 13:17:22 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213689608
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 13:15 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Mona Keijzer zal het nooit over de denkbeelden van Israëliërs gaan hebben, in dit filmpje ontmaskerd door een van hen.

Je agenda is zo overduidelijk, daar hoef je echt niet steeds cop-outs voor te verzinnen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 26 mei 2024 @ 14:17:41 #212
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213690049
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:55 schreef Nober het volgende:

[..]
Je hebt wat te ruilen nog als je onderhandeld met terroristen.
Ach ja de goede kant Israel. Vermoordt net zo hard mensen en gijzeld ze. Maar geen terroristen hoor
pi_213690192
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 13:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet direct, het gaat om de uit Saudi Arabië en Qatar gefinancierde wahabi-drek die hersenen vergiftigt.
Misschien niet direct, maar als zelfs de NOS het al over 50 scholen heeft waar die meuk voet aan de grond heeft gekregen... dan weet je dat het een groot probleem is en geen gerommel in de marge meer is.
pi_213690347
quote:
3s.gif Op zondag 26 mei 2024 12:15 schreef Triggershott het volgende:
kun je je voorstellen hoe ze tegen moslims en andere niet-joden aankijken
Ojee :o moeten we ons zorgen maken om aanslagen uit de Joodse gemeenschap?
  zondag 26 mei 2024 @ 16:39:45 #215
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_213692546
quote:
[ x ]
Zal wel stil blijven bij sommige users nu
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 26 mei 2024 @ 17:02:06 #216
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213692893
quote:
15s.gif Op zondag 26 mei 2024 16:39 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Zal wel stil blijven bij sommige users nu
vanzelfsprekend, en ook, zoals verwacht.
  zondag 26 mei 2024 @ 17:03:09 #217
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213692912
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 14:45 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Ojee :o moeten we ons zorgen maken om aanslagen uit de Joodse gemeenschap?
Joden die zich opblazen tijdens een Arianne Grande concert voor kinderen, stel je voor :o
  zondag 26 mei 2024 @ 17:10:58 #218
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213693037
Stel je toch eens voor dat gereformeerde staphorsters zich zo zouden misdragen en nog steeds zouden eisen om in klederdracht rond te mogen lopen

:D

hahahahaha

ow wacht, dit is realiteit...
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 26 mei 2024 @ 17:23:47 #219
485843 crew  Jippie
pi_213693205
Van een aangifte tegen Mona naar klederdracht in Staphorst?
  zondag 26 mei 2024 @ 18:13:24 #220
13462 BansheeBoy
pi_213693924
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 13:15 schreef Triggershott het volgende:

[..]

"Selfhating jew" roepen ze dan in koor :')

zondag 26 mei 2024 @ 18:14:13 #221
13462 BansheeBoy
pi_213693930
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je agenda is zo overduidelijk, daar hoef je echt niet steeds cop-outs voor te verzinnen.
Kun je je concreet omschrijven wat zijn agenda is?

Kan du konkret beskriva vad hans agenda är?

zondag 26 mei 2024 @ 18:18:07 #222
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213693976
quote:
2s.gif Op zondag 26 mei 2024 17:23 schreef Jippie het volgende:
Van een aangifte tegen Mona naar klederdracht in Staphorst?
Religieuze gekken blijven religieuze gekken, alleen de een mag je marginaliseren, de ander MOET je koesteren, anders ben je racist. zo werkt dat. Voor mij maakt het geen zak uit welke hekserij je aanhangt, al dans in je blote reet bij volle maan in het bos.

Maar als je je zelf gaat opblazen in naam van je krankzin veracht ik je, staphortser religek of moslimgek, same old same old

ridiculiseren die religekken

:)
pi_213694119
quote:
15s.gif Op zondag 26 mei 2024 18:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het moet me echt van het hart. Je bent niet zo bijzonder als je je zelf hebt wijsgemaakt. Je hebt echt hele mediocre standpunten. Nergens blink je écht in uit. Uitgesproken ben je ook alleen maar tegen de sociaal zwakkeren.

Religieuzen zijn geen sociaal of lichamelijk zwakkeren.
  zondag 26 mei 2024 @ 18:36:28 #224
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213694143
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 18:34 schreef torentje het volgende:

[..]
Religieuzen zijn geen sociaal of lichamelijk zwakkeren.
intellectueel wel degelijk heur
  zondag 26 mei 2024 @ 18:50:24 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213694298
quote:
15s.gif Op zondag 26 mei 2024 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Kun je je concreet omschrijven wat zijn agenda is?

Kan du konkret beskriva vad hans agenda är?

Dezelfde als de jouwe: alle ellende op aarde komt door Zion, het Westen en de V.S.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213694322
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:10 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ze zijn ook goed geïntegreerd, ze zijn hoogopgeleid en kennen de taal, wetten van het land, etc.

Jij wilt dat ze assimileren. Maar dat gaat niet gebeuren, zie ondertitel van BansheeBoy assimilatie = laxatie = stront.
Ik heb me wel eens afgevraagd wat dat nou precies betekent, even afgezien van de anale fixatie die eruit spreekt.
Wanneer je bijvoorbeeld last hebt van obstipatie, dan maakt laxatie dat je weer kan poepen. Dan zou assimilatie = laxatie een goede zaak zijn.
Heb je daarentegen last van diarree, dan zou assimileren = laxeren een slecht idee zijn: aan uitdrogen kun je overlijden.

Misschien kun jij uitleggen wat er wordt bedoeld met assimilatie = laxeren? Of is het gewoon een anaal-semantisch spelletje met de woordjes assimilatie vs integratie?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_213695582
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 18:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
intellectueel wel degelijk heur
Dat is volk dat mooier speelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: