abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213670856
Een groep moslims heeft aangifte gedaan tegen BBB-politica Mona Keijzer, omdat ze in een talkshow zei dat ‘Jodenhaat bijna onderdeel is van de islamitische cultuur’. Volgens de aangevers is dat beledigend en zet Keijzer daarmee aan tot haat, geweld en discriminatie van moslims.

Keijzer deed haar uitspraak vorige week vrijdag in het programma Sophie & Jeroen, waar ze een toelichting gaf op het hoofdlijnenakkoord. In dat plan staat dat er strengere eisen moeten worden gesteld aan integratie, onder meer door nieuwkomers tijdens de inburgeringscursus nadrukkelijk te informeren over wat er gebeurde tijdens de Holocaust. Volgens Keijzer komen veel asielmigranten uit landen met een islamitisch geloof. ,,We weten dat daar Jodenhaat bijna onderdeel is van de cultuur.”

Nadat andere tafelgasten, onder wie schrijver Arnon Grunberg, deze uitspraak veel te ver vonden gaan, maakte Keijzer haar excuus en zei ze in de uitzending dat ze daarmee niet alle moslims bedoelde. Maar daar mag het Kamerlid niet mee wegkomen, vindt de groep die nu aangifte tegen haar doet.

,,Dit maakt ons boos, doet pijn en we zijn ook bezorgd”, zegt initiatiefnemer Kasim Tekin. De historicus, geschiedenisdocent en publicist zag het fragment niet live op tv, maar werd ermee wakker op zijn mobiele telefoon. ,,Dan denk je de dag goed te beginnen, maar zie je weer hoe je als moslimgemeenschap kapot wordt gemaakt op nationale tv. Dat moet gewoon stoppen.”

Mona Keijzer zaait volgens hem verdeeldheid door moslims tegenover niet-moslims te zetten. ,,Ze schuift ons in de schoenen dat wij antisemitisch zijn, terwijl het in de historie, waaronder de Holocaust, nooit de moslims zijn geweest waar de Joden bang voor hoefden te zijn. Wat geeft je dan het recht om ons zo af te schilderen? Dat is heel pijnlijk en zorgelijk. Met deze stemmingmakerij maakt ze Nederland klaar voor nieuwe wetten waar vooral moslims onder zullen lijden.”

Geen excuus
Het excuus dat Keijzer maakte, is voor Tekin geen excuus. ,,Het was een ‘sorry dat het zo overkwam’, maar ze herhaalt daarna opnieuw dat Jodenhaat een islamitisch probleem zou zijn.”

De aangifte is medeondertekend door negen advocaten en juristen. Advocaat Reinout Sterk staat de groep juridisch bij en vindt ook dat Mona Keijzer voor haar uitspraken vervolgd moet worden. Volgens hem heeft Keijzer heel welbewust nagedacht over welke woorden ze wel en niet gebruikt. Het woord moslims gebruikt ze bijvoorbeeld bijna niet. En dat is volgens hem cruciaal. ,,Het beledigen van een godsdienst is strafbaar, maar de afkomst niet. Toch vinden wij dat hier moslims worden beledigd. Haar uitspraken zijn niet anders uit te leggen, dan dat die groep hier wordt bedoeld.”

https://www.ad.nl/politie(...)lims-op-tv~aea523c5/

Rond 1.47 m doet ze de bewuste uitspraak en nuanceert deze rond 4.45 m:

Weer eentje die misschien geschrapt kan worden voor de functie van MP ? Who's next ? :D

:T
pi_213670860
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:36 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Oproepen tot het uitroeien van joden moet kunnen wat jou betreft?
Ja, zolang dat niet leidt tot direct geweld.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:46:16 #3
22565 asco
Los in deze tent
pi_213670871
Duurde LANG. 8)7
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:46:55 #4
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_213670883

[ Bericht 100% gewijzigd door KoningWouter op 24-05-2024 20:47:22 ]
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:48:25 #5
22565 asco
Los in deze tent
pi_213670906
Verder zou hier een post staan met een tekst die zou worden verwijderd dus verzin er maar wat bij. ^O^
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:50:50 #6
498210 KoningWouter
pi_213670929

[ Bericht 51% gewijzigd door KoningWouter op 24-05-2024 20:51:08 ]
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:52:31 #7
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213670954
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Jodenhaat is bijna onderdeel van de christelijke cultuur en dus moeten christenen op cursus ofzo... is dat hoe het werkt?
https://www.bol.com/nl/nl(...)g.2_6.7.ProductTitle

Mijn moeder is "gered" van het jodendom door haar stichtelijke christelijke stiefmoeder. Ze heeft nooit geweten dat ze waarschijnlijk Joods was. Ze was ironisch gezien een van de weinige mensen van haar generatie die nog ouderwetse nare termen en theorieën kende over Joden, als in: ze gebruikte ze veelvuldig, zo goed was de hersenspoeling gelukt.
pi_213671171
Aangezien de Islam naar alle waarschijnlijkheid voortgekomen is uit het Christendom is dat naar alle waarschijnlijkheid waar het Islamitische Antisemitisme vandaan komt.
De Christenen hebben het waarschijnlijk weer van de Romeinen.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:15:30 #9
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213671202
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Er zijn heel veel moslima’s zonder hoofddoek. Nogmaals: een geloofsovertuiging is per definitie iets waar je zelf voor kiest.
Uit ervaring weet ik dat dit niet zo werkt.

En er zijn inderdaad moslima's zonder hoofddoek, maar dat zijn dan ook meer de vrijgevochten types of waar ze het vanuit huis uit minder streng mee krijgen (en die dan bijvoorbeeld ook minder waarschijnlijk met vasten meedoen).

Je doet net alsof dit een nieuw fenomeen is. Mijn geschiedenis hiermee gaat al ruim 30 jaar terug (van familieleden naar klasgenootjes tot collega's).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213671221
Er zijn in het verleden uitspraken gedaan die veel verder gingen dan dit. Denk aan Theo van Gogh. Als we dit nu gaan censureren dan is dat een flinke beknotting op de vvmu.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:19:58 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213671242
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:17 schreef Cilantro het volgende:
Er zijn in het verleden uitspraken gedaan die veel verder gingen dan dit. Denk aan Theo van Gogh. Als we dit nu gaan censureren dan is dat een flinke beknotting op de vvmu.
Het is dan ook een opzet tot een verbod op blasfemie, godslastering, weer een extra beschermingslaag voor de islam inbouwen in het westen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:23:45 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213671269
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Jodenhaat is bijna onderdeel van de christelijke cultuur en dus moeten christenen op cursus ofzo... is dat hoe het werkt?
Goede 'progressieve' reflex: "ja maar christenen", "ja maar het Westen", "ja maar wij".

Iedereen met wat kijk op de geschiedenis van de christelijke kerken in Nederland weet dat het overgrote deel, vanaf de tijd van de Verlichting en zeker na W.O. II, radicaal afstand heeft genomen van het antisemitisme dat daarvóór inderdaad onderdeel was van een groot deel van de christelijke cultuur.

We leven nu alleen in 2024, waarin praktiserende christenen niet alleen een absolute minderheid vormen (alleen de Scandinavische landen gaan ons voor) maar er van antisemitisme in de kerken die er nog zijn nauwelijks tot zelfs geen sprake is. Wat heet: verscheidene kerken wordt juist filosemitisme verweten.

Het heeft altijd een "... en kruisjes en keppeltjes"-strekking; het christendom is in Nederland op sterven na dood, praktiserende Joden zijn eveneens een absolute minderheid, maar zodra er kritiek komt op aspecten van de islam, pretendeert de 'progressieve' goegemeente dat er een soort gelijk speelveld is qua religie alhier, alsof het land nog uit de voegen barst van actief belijdende christenen en Joden.

Iemand nog wat extra kekke AD of NRC katernen gelezen over hoe leuk het is om een dagje mee te doen met de Goede Week, of een massa aan social media posts waarin wordt opgeroepen om eens Yom Kippoer mee te vieren? Billboards met "De Heer is waarlijk verrezen! Paasontbijtpakket, slechts 8.99 euro!" Nee, natuurlijk niet.

Daarom zijn ze ook heel goed in het ridiculiseren en bekritiseren van die paar christenen die er nog zijn (want achterlijke opvattingen over vrouwen, homo's, seksualiteit, abortus en euthanasie zijn echt super gevaarlijk), dat is namelijk wat veiliger en past ook prima in het Wheel of Power/Intersectionality plaatje, want voor het gros der 'progressieven' is dit niet eens een religieuze kwestie (anders was er wel wat meer aandacht voor voornoemde zaken wanneer het uit fundi islamitische hoek komt) maar een etnische; de meeste moslims zijn nu eenmaal niet-Westers en niet-wit. En dat is de énige reden waarom men het wel lukt om als krijger de barricaden op te springen wanneer men denkt dat vrouwen-, homo- en transrechten in het gedrang komen omdat een of andere grefo dominee iets heeft gezegd (Hoi Tim Hofman!), maar blijft men op de bank hangen c.q. sleept men de 'ja-maar-we-moeten-niet-generaliseren'-riedel van stal wanneer het die andere religie betreft.

In casu: als Amsterdams PvdA-raadslid wel met je regenboogwimpeltje afreizen naar een SGP-dorp (dat de euvele, extreem-rechtse, homofobe en in potentie gevaarlijke moed had om niet zo'n stuk textiel uit te hangen, de horror) maar de problemen met homohaat in je eigen stad met geen woord benoemen.

https://gayvrienden.clubs(...)ie-op-slogan-van-cvo

Nelson Luther Mandela King Gandhi 2.0 hoor... hulde.

Van 'progressieven' hoeven vrouwen, homo's en andersdenkenden niet veel te verwachten. Integendeel, laat ze nog wat dieper wegzakken in hun woke moeras en ze gaan straks vertellen dat de hanbali school van sharia eigenlijk heel vooruitstrevend is

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-05-2024 21:45:35 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:24:20 #13
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213671273
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Uit ervaring weet ik dat dit niet zo werkt.
Hier kan ik niet zo veel mee. Je hebt een mening, maar dat is in mijn ogen niet zo relevant.
Dit, dus.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:30:20 #14
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213671334
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:24 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Hier kan ik niet zo veel mee. Je hebt een mening, maar dat is in mijn ogen niet zo relevant.
Mijn naam is inderdaad een mening :+
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:33:51 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213671365
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat is ook grotendeels het probleem met de haat richting vreemdelingen. Die komt met name uit hoeken waar ze nog nooit van hun leven een immigrant hebben gezien.
Proest.

I.t.t. de Grachtengordelianen van Groen-Links en D'66.

Toch wel prettig zo'n 'witte school' in de buurt. En de enige diversiteit die er binnenkomt is de door de Shoarmabar afgeleverde Pizza Veggy.

"We hebben hem wel 4 euro fooi gegeven, want het is ook een mens, net als wij!"

Dat soort volk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Verkiezingsuitslagen hè. Je kunt per regio zien hoe er gestemd wordt.
Ja, zoals we kunnen zien dat voornoemde partijen vooral aanhang hebben bij hoogopgeleide en niet direct armoedige mensen. Maar natuurlijk wonen die wel allemaal in een achterbuurt zodat ze weten wat er speelt.

[ Bericht 12% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-05-2024 21:41:03 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:43:41 #16
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213671442
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Proest.

I.t.t. de Grachtengordelianen van Groen-Links en D'66.

Toch wel prettig zo'n 'witte school' in de buurt. En de enige diversiteit die er binnenkomt is de door de Shoarmabar afgeleverde Pizza Veggy.

"We hebben hem wel 4 euro fooi gegeven, want het is ook een mens, net als wij!"

Dat soort volk.
[..]
Ja, zoals we kunnen zien dat voornoemde partijen vooral aanhang hebben bij hoogopgeleide en niet direct armoedige mensen. Maar natuurlijk wonen die wel allemaal in een achterbuurt zodat ze weten wat er speelt.
Inderdaad. :)
Dit, dus.
pi_213671470
Ik denk echt niet dat er een rechter is die Mona hiervoor zou veroordelen, want dan mag je dus niks meer zeggen
Mja
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:47:47 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213671473
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:43 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Inderdaad. :)
Fietsbel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:52:01 #19
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213671515
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:47 schreef TAmaru het volgende:
Ik denk echt niet dat er een rechter is die Mona hiervoor zou veroordelen, want dan mag je dus niks meer zeggen
Dat moet maar blijken. Daarbij moet het, net zoals bij Wilders, natuurlijk wel onderbouwd worden.
Dit, dus.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:55:56 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213671569
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 19:57 schreef Triggershott het volgende:
Alles wat je over moslims roept kun je ook over joden roepen joh. Kijk dit vers in de Koran of deze hadith! Kunnen we ook het oude testament en talmoed erbij pakken! Ze noemen ons kuffar! Zij noemen ons goyim. Islamitische schurkenstaten! Ja er is maar 1 joodse staat en ook gelijk een schurkenstaat, 100% van de joodse staten zijn dus schurkenstaten, don't go there. Maar jodenhaat! Terwijl ze zelf decennialang de moslimlhater uithangen, moeilijk om zulke figuren serieus te nemen. Nu alles gezegd is, ongeacht hoeveel moslims joden haten of van hen houden, feit is en blijft dat de islam het jodendom en joden faciliteert en als mensen van het boek bestempeld met tig rechten die veel verder gaan dan zelfs bepaalde rechten die moslims hebben in Nederland, hier begint men namelijk gelijk te schuimbekken als je het ook maar over sharia gaat hebben, terwijl de joodse minderheid zelfs hun eigen religieuze rechtbanken mogen hebben onder de islam. Maar moslimlanden tegenwoordig worden bestuurd door despoten en antisemieten! Ja fijn voor je, maar dit is wat Israël wil, seculiere despoten aan de macht houden in zulke landen, waardoor zowel moslims als niet-moslims en joden geen rechten hebben in zulke dictatoriale landen, dus je schiet alleen maar jezelf in je eigen voet door de islam te demoniseren, dan krijg je halve Arabische nazi's ervoor in de plek, er zijn letterlijk politieke partijen in het Midden-Oosten te vinden die overblijfselen zijn van Nazi-Duitsland dat die partijen aan de macht hielp in die regio om de Britten dwars te zitten.

Mona Keijzer wil dat vluchtelingen uit moslimlanden de Holocaust gaan erkennen en een cursus volgen daarover. Die lui moeten ook niet krampachtig de boel gaan zitten ontkennen, slaat nergens op, de blanke man wil dat je de misdaden van zijn voorouders gaat erkennen, wat zit je het dan krampachtig te ontkennen, wat een debiel ben je ook om het te gaan ontkennen in plaats van te erkennen hoe misdadig hun voorouders waren. Zelfs Mona Keijzer moest in het filmpje gaan erkennen dat niet alleen sommige moslims antisemieten zijn, want anders had de Holocaust nooit plaatsgevonden als alleen bepaalde moslims antisemieten waren en verder niemand.
Dit lees ik ook steeds meer op LinkedIn en andere websites... Komen lieden als jij even vertellen hoe kut en verderfelijk Nederland en Nederlanders zijn.

Types als jij die er als de kippen bij zijn om het over mijn voorouders te hebben. Kennelijk geldt dat dan weer niet als 'generalisering'.

En wat types als jij vooral heel goed aantonen is hoe weinig zelfreflectie, laat staan om kunnen gaan met kritiek, er in bepaalde kring heerst.

Wordt echt eens tijd voor de Verlichting in die streken. Misschien dat je dan eens wat helderder kunt denken i.p.v. direct in een verdedigende reflex te schieten. Echt alles is weer een volle bingokaart. Alle ellende in islamitische landen ligt natuurlijk nooit aan die landen zelf, nee, het is Het Westen, Israël, de V.S. Niet het wahabisme in Saudi-Arabië, de Taliban in Aghanistan of de Ayatollah's in Iran maken die landen tot een hel voor legio mensen, nee, het is ZION.

Maar wees gerust, legio White Saviours zullen smullen van je 'dappere posts' in hun zelfhatende psychose tot deugen.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-05-2024 22:02:16 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 mei 2024 @ 22:03:18 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213671653
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 19:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik juich niet voor censuur maar voor het gelijkheidsbeginsel. Als een politicus met een migratieachtergrond gaat vertellen hoe antisemitisme een onderdeel is van de Nederlandse cultuur neem ik toch aan dat we beiden vinden dat diegene wordt teruggefloten?
LOL

Neem een kijkje op LinkedIn. Of Joop.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 mei 2024 @ 22:05:00 #22
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213671665
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
LOL

Neem een kijkje op LinkedIn. Of Joop.
LOL

Nee?
Dit, dus.
pi_213671703
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat moet maar blijken. Daarbij moet het, net zoals bij Wilders, natuurlijk wel onderbouwd worden.
Als de rechter zegt dat dit mag, wat ga je dan doen?
  vrijdag 24 mei 2024 @ 22:10:43 #24
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213671722
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als de rechter zegt dat dit mag, wat ga je dan doen?
Wat ik dan ga doen? Ik snap niet wat je bedoelt?
Dit, dus.
pi_213671770
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, zolang dat niet leidt tot direct geweld.
Volgens mij is oproepen tot geweld ook strafbaar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 24 mei 2024 @ 22:16:12 #26
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213671787
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:14 schreef Montagui het volgende:

[..]
De vrijheid van meningsuiting kent z’n grenzen. Het kent geen absolute vrijheid zonder spelregels. En geheel terecht, naar mijn mening.
Dit, dus.
pi_213672322
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wat ik dan ga doen? Ik snap niet wat je bedoelt?
Accepteer je dat dan?
pi_213672330
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:14 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ja, omdat geweld strafbaar is.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 23:18:30 #29
498210 KoningWouter
pi_213672434
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]
De vrijheid van meningsuiting kent z’n grenzen. Het kent geen absolute vrijheid zonder spelregels. En geheel terecht, naar mijn mening.
Kennelijk geldt vrijheid van meningsuiting wel voor antisemitische leuzen maar niet voor het bekritiseren van de islam.
pi_213672793
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 23:18 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Kennelijk geldt vrijheid van meningsuiting wel voor antisemitische leuzen maar niet voor het bekritiseren van de islam.
Jij mag gewoon aangifte doen, net zoals iemand aangifte mag doen tegen Keijzer, als jij anti-semitische praat hoort.

Wat de politie of het OM ermee doet is hoogstwaarschijnlijk in beide gevallen helemaal niets. Maar aangifte doen staat een ieder vrij. Dat noemen we wel eens "de rechtstaat"
  zaterdag 25 mei 2024 @ 08:33:14 #31
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213674003
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 23:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Accepteer je dat dan?
Of ik de uitspraak van een rechter accepteer? Dat lijkt me wel een strak plan, ja :D
Dit, dus.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 08:34:15 #32
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213674010
quote:

[..]
Tuurlijk joh. Slachtofferrolletje.
Dit, dus.
pi_213674099
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 08:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Jij doet toch zelf ook slachtoffertje spelen?
  zaterdag 25 mei 2024 @ 09:09:01 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213674351
quote:

[..]
Niet de zaken omdraaien.. er is maar één groep die graag het slachtoffer uithangt.
pi_213674958
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 09:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Niet de zaken omdraaien.. er is maar één groep die graag het slachtoffer uithangt.
Als dat om aangiftes gaat dan is Geert Wilders koploper vziw. Recentelijk nog een tegen Timmermans wat toen hele andere reacties opleverde van dezelfde users die nu zo tekeer gaan.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 10:37:09 #37
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213675135
quote:

[..]
Tja, zoals we weten ligt kritiek op de Islam in bepaalde kringen enorm gevoelig. Dat wordt dus al snel onder een vergrootglas gelegd. Antisemitisme daarentegen is tegenwoordig minder controversieel en ligt er ook heel erg aan van wie het afkomstig is. Het wil daarnaast ook nog wel eens verdoezeld worden als 'kritiek op Israël'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213675235
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wilders had het wel echt specifiek over "minder Marokkanen". Vind ik nog van een andere orde. De stelling "jodenhaat is (bijna) onderdeel van de islamitische cultuur" zou je ook anders kunnen formuleren als "zoveel moslims hebben een hekel aan/haten joden, dat je bijna kunt zeggen dat het onderdeel van hun cultuur is".

Ten eerste zijn er genoeg cijfers te vinden die dat onderbouwen, die zijn in eerdere topics in POL ook al wel aangehaald.

Ten tweede is zo'n uitspraak volgens mij duidelijk niet zwaar genoeg om de groep als geheel te beledigen.

Als een rechter hierin mee zou gaan, zou je dus in feite geen enkele negatieve opmerking over de islamitische cultuur of over moslims of over andere groepen mogen maken. Dingen die je dan misschien ook niet meer mag zeggen:
-christenen zijn vaak zo conservatief
-vrouwen doen vaak zo theatraal
-mannen hebben echt een hekel aan schoonmaken
-mannen zijn varkens

Ten derde zou je je kunnen afvragen of het een belediging is. Is het voor een moslim beledigend om joden te haten? Of is dat juist iets positiefs in de islam?
Mja
pi_213675452
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 09:09 schreef AchJa het volgende:
Ook hier, het staat eenieder vrij om aangifte te doen, net als Wilders.
Nouja, het is wel een kwalijke trend dat er steeds vaker aangifte wordt gedaan om kwetsjank woordjes.
pi_213675535
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 11:01 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Nouja, het is wel een kwalijke trend dat er steeds vaker aangifte wordt gedaan om kwetsjank woordjes.
Minder minder minder.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:09:52 #41
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213676772
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 10:44 schreef TAmaru het volgende:

Ten tweede is zo'n uitspraak volgens mij duidelijk niet zwaar genoeg om de groep als geheel te beledigen.
Misschien wel, ja. We gaan het zien.

Ik denk/hoop alleen wel dat types als Mona snappen dat in de rechtsstaat ook voor politici wat regels gelden.
Dit, dus.
pi_213676810
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Misschien wel, ja. We gaan het zien.

Ik denk/hoop alleen wel dat types als Mona snappen dat in de rechtsstaat ook voor politici wat regels gelden.
Misschien moet men niet voor elke uitspraak een aangifte doen. Lijkt me nog beter voor de rechtspraak, die hebben het namelijk al druk genoeg. Nu kunnen ze weer tijd verspillen aan beroepsgekwetsten.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:15:22 #43
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213676864
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 10:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het wil daarnaast ook nog wel eens verdoezeld worden als 'kritiek op Israël'.
Op het moment dat een regime zich zo misdraagt als in Israël moet je daar toch wel iets van kunnen zeggen zonder te worden bestempeld als antisemiet. Denk eerder dat dat het probleem is.
Dit, dus.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:16:34 #44
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213676885
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:12 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Misschien moet men niet voor elke uitspraak een aangifte doen.
Dat gebeurt gelukkig ook niet. Laten we nou niet gaan doen alsof dit dagelijkse kost is.
Dit, dus.
pi_213677054
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat gebeurt gelukkig ook niet. Laten we nou niet gaan doen alsof dit dagelijkse kost is.
Het gebeurt in mijn ogen nu al te vaak.
pi_213677058
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 09:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Hou op hoor. Ik kan geen topic openen of er wentelt zich wel iemand in een slachtofferrol.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:30:58 #47
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213677144
quote:

[..]
Ziek ja.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:32:33 #48
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213677174
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Op het moment dat een regime zich zo misdraagt als in Israël moet je daar toch wel iets van kunnen zeggen zonder te worden bestempeld als antisemiet. Denk eerder dat dat het probleem is.
Israël misdraagt zich helemaal niet. Men voert juist een keurige strijd tegen een grote groep terroristen. Het is daarom op opmerkelijk om te zien dat mensen dit aangrijpen om allerlei rare bloedsprookjes-achtige verzinsels over het land te verspreiden. En we weten allemaal wel welke achterliggende oorzaken dat heeft, antizionisme en antisemitisme.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:44:24 #49
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213677333
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël misdraagt zich helemaal niet. Men voert juist een keurige strijd
En als ik 10.000 kinderen kapot blazen geen keurige strijd vindt en een absolute misdaad tegen de mensheid maakt mij dat geen antisemiet. Zo simpel is het.
Dit, dus.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:47:20 #50
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213677367
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:25 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Het gebeurt in mijn ogen nu al te vaak.
Dat kan. Moslims die voor zichzelf opkomen is aan de andere kant ook wel weer het toonbeeld van integratie.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')