Ja, zolang dat niet leidt tot direct geweld.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:36 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Oproepen tot het uitroeien van joden moet kunnen wat jou betreft?
https://www.bol.com/nl/nl(...)g.2_6.7.ProductTitlequote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Jodenhaat is bijna onderdeel van de christelijke cultuur en dus moeten christenen op cursus ofzo... is dat hoe het werkt?
Uit ervaring weet ik dat dit niet zo werkt.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er zijn heel veel moslima’s zonder hoofddoek. Nogmaals: een geloofsovertuiging is per definitie iets waar je zelf voor kiest.
Het is dan ook een opzet tot een verbod op blasfemie, godslastering, weer een extra beschermingslaag voor de islam inbouwen in het westen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:17 schreef Cilantro het volgende:
Er zijn in het verleden uitspraken gedaan die veel verder gingen dan dit. Denk aan Theo van Gogh. Als we dit nu gaan censureren dan is dat een flinke beknotting op de vvmu.
Goede 'progressieve' reflex: "ja maar christenen", "ja maar het Westen", "ja maar wij".quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Jodenhaat is bijna onderdeel van de christelijke cultuur en dus moeten christenen op cursus ofzo... is dat hoe het werkt?
Hier kan ik niet zo veel mee. Je hebt een mening, maar dat is in mijn ogen niet zo relevant.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Uit ervaring weet ik dat dit niet zo werkt.
Mijn naam is inderdaad een meningquote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hier kan ik niet zo veel mee. Je hebt een mening, maar dat is in mijn ogen niet zo relevant.
Proest.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is ook grotendeels het probleem met de haat richting vreemdelingen. Die komt met name uit hoeken waar ze nog nooit van hun leven een immigrant hebben gezien.
Ja, zoals we kunnen zien dat voornoemde partijen vooral aanhang hebben bij hoogopgeleide en niet direct armoedige mensen. Maar natuurlijk wonen die wel allemaal in een achterbuurt zodat ze weten wat er speelt.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Verkiezingsuitslagen hè. Je kunt per regio zien hoe er gestemd wordt.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Proest.
I.t.t. de Grachtengordelianen van Groen-Links en D'66.
Toch wel prettig zo'n 'witte school' in de buurt. En de enige diversiteit die er binnenkomt is de door de Shoarmabar afgeleverde Pizza Veggy.
"We hebben hem wel 4 euro fooi gegeven, want het is ook een mens, net als wij!"
Dat soort volk.
[..]
Ja, zoals we kunnen zien dat voornoemde partijen vooral aanhang hebben bij hoogopgeleide en niet direct armoedige mensen. Maar natuurlijk wonen die wel allemaal in een achterbuurt zodat ze weten wat er speelt.
Dat moet maar blijken. Daarbij moet het, net zoals bij Wilders, natuurlijk wel onderbouwd worden.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:47 schreef TAmaru het volgende:
Ik denk echt niet dat er een rechter is die Mona hiervoor zou veroordelen, want dan mag je dus niks meer zeggen
Dit lees ik ook steeds meer op LinkedIn en andere websites... Komen lieden als jij even vertellen hoe kut en verderfelijk Nederland en Nederlanders zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:57 schreef Triggershott het volgende:
Alles wat je over moslims roept kun je ook over joden roepen joh. Kijk dit vers in de Koran of deze hadith! Kunnen we ook het oude testament en talmoed erbij pakken! Ze noemen ons kuffar! Zij noemen ons goyim. Islamitische schurkenstaten! Ja er is maar 1 joodse staat en ook gelijk een schurkenstaat, 100% van de joodse staten zijn dus schurkenstaten, don't go there. Maar jodenhaat! Terwijl ze zelf decennialang de moslimlhater uithangen, moeilijk om zulke figuren serieus te nemen. Nu alles gezegd is, ongeacht hoeveel moslims joden haten of van hen houden, feit is en blijft dat de islam het jodendom en joden faciliteert en als mensen van het boek bestempeld met tig rechten die veel verder gaan dan zelfs bepaalde rechten die moslims hebben in Nederland, hier begint men namelijk gelijk te schuimbekken als je het ook maar over sharia gaat hebben, terwijl de joodse minderheid zelfs hun eigen religieuze rechtbanken mogen hebben onder de islam. Maar moslimlanden tegenwoordig worden bestuurd door despoten en antisemieten! Ja fijn voor je, maar dit is wat Israël wil, seculiere despoten aan de macht houden in zulke landen, waardoor zowel moslims als niet-moslims en joden geen rechten hebben in zulke dictatoriale landen, dus je schiet alleen maar jezelf in je eigen voet door de islam te demoniseren, dan krijg je halve Arabische nazi's ervoor in de plek, er zijn letterlijk politieke partijen in het Midden-Oosten te vinden die overblijfselen zijn van Nazi-Duitsland dat die partijen aan de macht hielp in die regio om de Britten dwars te zitten.
Mona Keijzer wil dat vluchtelingen uit moslimlanden de Holocaust gaan erkennen en een cursus volgen daarover. Die lui moeten ook niet krampachtig de boel gaan zitten ontkennen, slaat nergens op, de blanke man wil dat je de misdaden van zijn voorouders gaat erkennen, wat zit je het dan krampachtig te ontkennen, wat een debiel ben je ook om het te gaan ontkennen in plaats van te erkennen hoe misdadig hun voorouders waren. Zelfs Mona Keijzer moest in het filmpje gaan erkennen dat niet alleen sommige moslims antisemieten zijn, want anders had de Holocaust nooit plaatsgevonden als alleen bepaalde moslims antisemieten waren en verder niemand.
LOLquote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik juich niet voor censuur maar voor het gelijkheidsbeginsel. Als een politicus met een migratieachtergrond gaat vertellen hoe antisemitisme een onderdeel is van de Nederlandse cultuur neem ik toch aan dat we beiden vinden dat diegene wordt teruggefloten?
LOLquote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
LOL
Neem een kijkje op LinkedIn. Of Joop.
Als de rechter zegt dat dit mag, wat ga je dan doen?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat moet maar blijken. Daarbij moet het, net zoals bij Wilders, natuurlijk wel onderbouwd worden.
Wat ik dan ga doen? Ik snap niet wat je bedoelt?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als de rechter zegt dat dit mag, wat ga je dan doen?
Volgens mij is oproepen tot geweld ook strafbaar.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, zolang dat niet leidt tot direct geweld.
De vrijheid van meningsuiting kent z’n grenzen. Het kent geen absolute vrijheid zonder spelregels. En geheel terecht, naar mijn mening.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens mij is oproepen tot geweld ook strafbaar.
Accepteer je dat dan?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat ik dan ga doen? Ik snap niet wat je bedoelt?
Ja, omdat geweld strafbaar is.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens mij is oproepen tot geweld ook strafbaar.
Kennelijk geldt vrijheid van meningsuiting wel voor antisemitische leuzen maar niet voor het bekritiseren van de islam.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting kent z’n grenzen. Het kent geen absolute vrijheid zonder spelregels. En geheel terecht, naar mijn mening.
Jij mag gewoon aangifte doen, net zoals iemand aangifte mag doen tegen Keijzer, als jij anti-semitische praat hoort.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Kennelijk geldt vrijheid van meningsuiting wel voor antisemitische leuzen maar niet voor het bekritiseren van de islam.
Tuurlijk joh. Slachtofferrolletje.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Kennelijk geldt vrijheid van meningsuiting wel voor antisemitische leuzen maar niet voor het bekritiseren van de islam.
Als dat om aangiftes gaat dan is Geert Wilders koploper vziw. Recentelijk nog een tegen Timmermans wat toen hele andere reacties opleverde van dezelfde users die nu zo tekeer gaan.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 09:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Niet de zaken omdraaien.. er is maar één groep die graag het slachtoffer uithangt.
Tja, zoals we weten ligt kritiek op de Islam in bepaalde kringen enorm gevoelig. Dat wordt dus al snel onder een vergrootglas gelegd. Antisemitisme daarentegen is tegenwoordig minder controversieel en ligt er ook heel erg aan van wie het afkomstig is. Het wil daarnaast ook nog wel eens verdoezeld worden als 'kritiek op Israël'.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wilders had het wel echt specifiek over "minder Marokkanen". Vind ik nog van een andere orde. De stelling "jodenhaat is (bijna) onderdeel van de islamitische cultuur" zou je ook anders kunnen formuleren als "zoveel moslims hebben een hekel aan/haten joden, dat je bijna kunt zeggen dat het onderdeel van hun cultuur is".quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat moet maar blijken. Daarbij moet het, net zoals bij Wilders, natuurlijk wel onderbouwd worden.
Nouja, het is wel een kwalijke trend dat er steeds vaker aangifte wordt gedaan om kwetsjank woordjes.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 09:09 schreef AchJa het volgende:
Ook hier, het staat eenieder vrij om aangifte te doen, net als Wilders.
Minder minder minder.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 11:01 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Nouja, het is wel een kwalijke trend dat er steeds vaker aangifte wordt gedaan om kwetsjank woordjes.
Misschien wel, ja. We gaan het zien.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 10:44 schreef TAmaru het volgende:
Ten tweede is zo'n uitspraak volgens mij duidelijk niet zwaar genoeg om de groep als geheel te beledigen.
Misschien moet men niet voor elke uitspraak een aangifte doen. Lijkt me nog beter voor de rechtspraak, die hebben het namelijk al druk genoeg. Nu kunnen ze weer tijd verspillen aan beroepsgekwetsten.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Misschien wel, ja. We gaan het zien.
Ik denk/hoop alleen wel dat types als Mona snappen dat in de rechtsstaat ook voor politici wat regels gelden.
Op het moment dat een regime zich zo misdraagt als in Israël moet je daar toch wel iets van kunnen zeggen zonder te worden bestempeld als antisemiet. Denk eerder dat dat het probleem is.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 10:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het wil daarnaast ook nog wel eens verdoezeld worden als 'kritiek op Israël'.
Dat gebeurt gelukkig ook niet. Laten we nou niet gaan doen alsof dit dagelijkse kost is.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:12 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Misschien moet men niet voor elke uitspraak een aangifte doen.
Het gebeurt in mijn ogen nu al te vaak.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat gebeurt gelukkig ook niet. Laten we nou niet gaan doen alsof dit dagelijkse kost is.
Hou op hoor. Ik kan geen topic openen of er wentelt zich wel iemand in een slachtofferrol.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 09:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Niet de zaken omdraaien.. er is maar één groep die graag het slachtoffer uithangt.
Israël misdraagt zich helemaal niet. Men voert juist een keurige strijd tegen een grote groep terroristen. Het is daarom op opmerkelijk om te zien dat mensen dit aangrijpen om allerlei rare bloedsprookjes-achtige verzinsels over het land te verspreiden. En we weten allemaal wel welke achterliggende oorzaken dat heeft, antizionisme en antisemitisme.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Op het moment dat een regime zich zo misdraagt als in Israël moet je daar toch wel iets van kunnen zeggen zonder te worden bestempeld als antisemiet. Denk eerder dat dat het probleem is.
En als ik 10.000 kinderen kapot blazen geen keurige strijd vindt en een absolute misdaad tegen de mensheid maakt mij dat geen antisemiet. Zo simpel is het.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël misdraagt zich helemaal niet. Men voert juist een keurige strijd
Dat kan. Moslims die voor zichzelf opkomen is aan de andere kant ook wel weer het toonbeeld van integratie.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:25 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Het gebeurt in mijn ogen nu al te vaak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |