https://www.telegraaf.nl/(...)snij-ik-je-keel-doorquote:Maand celstraf voor pro-Palestijnse UvA-relschopper: ’Als ik je op straat zie, snij ik je keel door’
Vandaag, 16:37in BINNENLAND
AMSTERDAM - Een 24-jarige Spanjaard is veroordeeld tot een maand gevangenisstraf voor het trappen en bedreigen van agenten tijdens een pro-Palestinaprotest op 8 mei bij de Universiteit van Amsterdam aan de Oudezijds Achterburgwal. Het Openbaar Ministerie had vier maanden cel geëist.
Samuel M.C zou de politie hebben bedreigd en getrapt tijdens een demonstratie bij de universiteitsgebouwen van de UvA.
Samuel M.C zou de politie hebben bedreigd en getrapt tijdens een demonstratie bij de universiteitsgebouwen van de UvA.
„Als ik je op straat zie, vermoord ik je. Ik snij je keel door”, zou de verdachte Samuel M.C. in het Engels tegen de agenten hebben gezegd. Hij zou daarnaast tweemaal hebben getrapt tegen de arm van een ME’er en met vloeistoffen hebben gespoten. De politie slaagde erin de verdachte aan te houden met pepperspray.
Volgens de rechter is niet bewezen dat de man met stenen heeft gegooid en met vloeistoffen heeft gespoten. Wel dat hij zich onnodig met geweld tegen zijn arrestatie heeft verzet. "U heeft fors overschrijdend gedrag vertoond", zei de politierechter.
Volgens de advocaat van de man heeft juist de politie buitensporig geweld gebruikt tegen vreedzame demonstranten. Ze noemde de getuigenis van een agent 'onvoldoende objectief' bewijs dat haar cliënt gewelddadig was. De rechter ging daar niet in mee.
Tegen Samuel M.C. (rechts) is een celstraf van vier maanden geëist
M. is de derde verdachte die donderdag tijdens een snelrechtzitting in de rechtbank in Amsterdam terechtstaat voor de ongeregeldheden tijdens pro-Palestijnse studentenprotesten.
Docent waarschuwt voor radicale studenten: ’Dit is nog maar het begin, ze zijn tegen het Westen als geheel’
De verdachte bood op de zitting zijn excuses aan voor zijn bedreigingen. Hij ontkende met stenen te hebben gegooid en zei getrapt te hebben uit zelfverdediging.
Verdachte UvA-vernielingen maakte ’bijtende bewegingen’ naar arm agenten bij aanhouding
De strafeis is de hoogste tot nu toe in de snelrechtzaken. Vorige week eiste het OM celstraffen van drie maanden voor geweld tegen de politie op de Roeterseilandcampus. Een verdachte werd toen veroordeeld tot twee maanden cel waarvan een voorwaardelijk, een ander werd vrijgesproken.
De rechter besloot door tijdgebrek de zaken van drie verdachten niet te behandelen. Een van die drie zaken wordt eveneens uitgesteld naar woensdag.
De 25-jarige Manu-Narayan A. uit Amsterdam is donderdagavond vrijgesproken van het gooien van stenen naar de politie tijdens de studentenprotesten. Het OM had een gevangenisstraf van drie maanden tegen hem geëist voor openlijk geweld. Volgens de politierechter zijn er twijfels over het signalement van de stenengooier. Ze sprak A. daarom vrij. Op de tribune klonk na de uitspraak applaus en gejoel.
Volgens Thierry Baudet in zijn meest recente interview zit de Mossad/Soros erachter om het pro-Palestina-kamp in diskrediet te brengen.quote:Ik hoop dat er ook zeer grondig door veiligheidsdiensten zal worden uitgezocht wie deze (internationaal) gewelddadige protesten organiseren en financieren.
What a tweeeest!quote:Op donderdag 23 mei 2024 22:58 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Volgens Thierry Baudet in zijn meest recente interview zit de Mossad/Soros erachter om het pro-Palestina-kamp in diskrediet te brengen.
Wat een larie. Deze lui zijn opgepakt en voor de rechter gebracht. Wat wil je nog meer?quote:Op donderdag 23 mei 2024 23:02 schreef Confetti het volgende:
Ze hebben geen respect of ontzag voor de politie, dat is het probleem.
We moeten toe naar een paramilitaire politie of de bevoegdheid om de ME in te zetten weghalen bij de burgemeester. Die bedrijft doorgaans politiek bij de handhaving van de openbare orde. Grijpt de politie een keer in moet de burgemeester zich de volgende dag alweer verantwoorden.
Onze vijanden lachen om dit circus.
De grote vraag.quote:Op donderdag 23 mei 2024 23:28 schreef Alarmonoff het volgende:
wat voor cel heeft hem naar Amsterdam gemobiliseerd?
Waarom vind je dit? De straf lijkt me in lijn met het vergrijp. Worden vergelijkbare vergrijpen doorgaans zwaarder bestraft?quote:Op donderdag 23 mei 2024 22:48 schreef rutger05 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)snij-ik-je-keel-door
Dat er veel regelrecht uitschot met een totaal verrot moreel kompas zit onder de pro-Palestina supporters was mij helaas al duidelijk geworden. Ik vind de opgelegde straf voor deze ernstige bedreiging tegen een politieman veel te licht.
Ik hoop dat er ook zeer grondig door veiligheidsdiensten zal worden uitgezocht wie deze (internationaal) gewelddadige protesten organiseren en financieren. Het is goed mis met allerlei tuig dat het demonstratierecht aangrijpt voor geweld en intimidatie en het is belangrijk dat Westerse landen samenwerken om dit in beeld te brengen en te ondervangen.
Hoe stel je dat voor? Dus Samuel heeft zijn straf uitgezeten en welk recht geldt er dan?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 02:10 schreef Hathor het volgende:
Samuel moet gewoon weg uit Nederland, Samuel heeft hier niks te zoeken.
Heb je de OP gelezen? Als ik een een US cop was en Samuel was mij mij aan het kutten gegaan, had Samuel nu een tuin op zijn buik gehad.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 00:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waarom vind je dit? De straf lijkt me in lijn met het vergrijp. Worden vergelijkbare vergrijpen doorgaans zwaarder bestraft?
Ja joh laten we vooral op zoek gaan naar verzachtende omstandigheden zodat we deze tumoren vooral niet kunnen bestraffen. De straf voor Samuel is uitzetting uiteraard, na het uitzitten van zijn straf.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 02:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe stel je dat voor? Dus Samuel heeft zijn straf uitgezeten en welk recht geldt er dan?
quote:Op vrijdag 24 mei 2024 00:12 schreef Chadi het volgende:
Nou dit hoor ik dagelijks in de gedwongen zorg setting zonder dat dit gevolgen heeft voor diegene. En nu kan ineens iemand een maand krijgen hiervoor?
Enkeltje Gazastrook wat mij betreft, kan 'ie lekker met zijn Hamas maatjes opgeruimd worden door de IDF.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 02:10 schreef Hathor het volgende:
Waarom acht jij zijn schuld wettig bewezen?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Beetje apart dat deze rechter pas iets wettig bewezen acht als er videobeelden van zijn.
De getuigenis van de agent is voldoende. Als jij en ik een verkeersovertreding begaan dan is er ook maar 1 agent die daar getuige van is.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 10:05 schreef recursief het volgende:
[..]
Waarom acht jij zijn schuld wettig bewezen?
Dat gaat ongetwijfeld hier over:quote:Op vrijdag 24 mei 2024 10:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De getuigenis van de agent is voldoende. Als jij en ik een verkeersovertreding begaan dan is er ook maar 1 agent die daar getuige van is.
In principe is een ambtsedige verklaring sluitend bewijs. Dat klopt. Maar de rechter kan dat gemotiveerd toch onvoldoende vinden als er gerede twijfel is. In dit geval is dat gebeurd. De twijfel is er volgens de rechter omdat de verdachte weliswaar vermodedlijk gezien is terwijl hij dingen gooide, maar ook weer uit het oog verloren is.quote:De 25-jarige Manu-Narayan A. uit Amsterdam is donderdagavond vrijgesproken van het gooien van stenen naar de politie tijdens de studentenprotesten. Het OM had een gevangenisstraf van drie maanden tegen hem geëist voor openlijk geweld. Volgens de politierechter zijn er twijfels over het signalement van de stenengooier. Ze sprak A. daarom vrij.
Met zo iemand wil je toch ook niet samen demonstreren.quote:
Inderdaad, het zijn een soort reltoeristen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 10:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit zijn geen ideologische demonstranten, dit zijn (losjes)georganiseerde relschoppers die elke kans aangrijpen om hun gedachtegoed met geweld op te dringen en de boel te vernielen.
Tijd om deze mensen dus ook als zodanig te behandelen ipv "demonstranten"
Ze doen de zaken waar zij zogenaamd voor "demonstreren" ook echt geen goed. Integendeel zelfs.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 11:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, het zijn een soort reltoeristen.
quote:Dat er veel regelrecht uitschot met een totaal verrot moreel kompas zit onder de pro-Palestina supporters was mij helaas al duidelijk geworden
Bij een ongeoorloofde of overhaaste generalisatie beoordeel je een individu op kenmerken van anderen uit een groep, waarvan hij volgens jou deel uitmaakt.quote:Ik hoop dat er ook zeer grondig door veiligheidsdiensten zal worden uitgezocht wie deze (internationaal) gewelddadige protesten organiseren en financieren. Het is goed mis met allerlei tuig dat het demonstratierecht aangrijpt voor geweld en intimidatie
Ze zijn gewoon boos op de wereld. En waarom? Omdat het gigantische losers zijn die helemaal niks klaarspelen in hun zielige leventje.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 11:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, het zijn een soort reltoeristen.
Volgens mij kan ook een EU-burger gewoon tot persona non grata verklaard worden, naar Spanje uitgezet worden en een inreisverbod krijgen van Nederland voor een bepaald aantal maanden/jaren.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 02:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe stel je dat voor? Dus Samuel heeft zijn straf uitgezeten en welk recht geldt er dan?
Ze krijgen nauwelijks straf, ik zou liever zien dat ze finaal in elkaar geramd zouden wordenquote:Op donderdag 23 mei 2024 23:04 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat een larie. Deze lui zijn opgepakt en voor de rechter gebracht. Wat wil je nog meer?
Niet heel Nederland vind dit normaal, alleen ondemocratisch links.quote:
Politieagenten verdienen dit wel een beetje hoor!quote:Op vrijdag 24 mei 2024 15:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Niet heel Nederland vind dit normaal, alleen ondemocratisch links.
Soort eigen rechter spelen?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 15:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ze krijgen nauwelijks straf, ik zou liever zien dat ze finaal in elkaar geramd zouden worden
Ohquote:Op vrijdag 24 mei 2024 15:17 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Politieagenten verdienen dit wel een beetje hoor!
Die studenten zijn zelf ook overal op tegen; OneWorld/Bij1 marxisten met een hekel aan het westen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:56 schreef Hexagon het volgende:
Die studenten kunnen beter stoppen. Het wordt gekaapt door allerlei relschoppers die overal tegen zijn en hier een nieuwe plek voor hun hobby hebben gevonden.
Jij kent ze allemaal persoonlijk?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 16:02 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Die studenten zijn zelf ook overal op tegen; OneWorld/Bij1 marxisten met een hekel aan het westen.
quote:Is anonieme UvA-verdachte de voorzitter van de Centrale Studentenraad?
Nederland is intussen al jaren een openlucht AZC en -gevangenis.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 02:10 schreef Hathor het volgende:
Degene naar wie je het verschuift moet net zo goed politiek bedrijven omdat die zich dan moet verantwoorden.quote:Op donderdag 23 mei 2024 23:02 schreef Confetti het volgende:
Ze hebben geen respect of ontzag voor de politie, dat is het probleem.
We moeten toe naar een paramilitaire politie of de bevoegdheid om de ME in te zetten weghalen bij de burgemeester. Die bedrijft doorgaans politiek bij de handhaving van de openbare orde. Grijpt de politie een keer in moet de burgemeester zich de volgende dag alweer verantwoorden.
Onze vijanden lachen om dit circus.
Spanje is niet bepaald een zandbak, desertificatie daargelaten. Maar ik vraag me inderdaad af waar je fatsoen zit als je als Spanjaard rotzooi gaat trappen in een land waar je te gast bent over de situatie in een derde land. Ga daar dan heen. Dat, of gedraag je. Protesteren kan prima zonder agressie.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 10:57 schreef matspontius het volgende:
Dit stuk schorem een enkeltje zwemmen geven richting de zandbak waar die thuishoort. OPZOUTEN 🤮
Het was ook maar bij wijze van spreken ............... Het interesseert me geen hol waar dit stuk stront naar toe gaat, voor mijn part schieten ze hem af richting Mars. Dit soort types en dit gedrag hoort hier niet thuis, hoort eigenlijk nergens thuis dus Mars is nog te goed voor deze imbeciel. Dan toch maar ouderwets vierendelen? Want wat moet je met dit soort eencelligen?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Spanje is niet bepaald een zandbak, desertificatie daargelaten. Maar ik vraag me inderdaad af waar je fatsoen zit als je als Spanjaard rotzooi gaat trappen in een land waar je te gast bent over de situatie in een derde land. Ga daar dan heen. Dat, of gedraag je. Protesteren kan prima zonder agressie.
De politie moet zich ook aan de wet houden. Jammer genoeg of maar goed ook. Je wil je niet verlagen tot het niveau van zo'n stakker.quote:
Je mag je afvragen waarom dit kippennekje niet gewoon met een ME knuppel gebroken is.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5176439/noah
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sja. Lijkt wel erg op elkaar he?
Dat eerste verwacht je inderdaad niet, dat 'ie vervolgens uit Portland blijkt te komen is dan weer niet zo verrassend.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
Een Amerikaan dus, uit Portland ook echt, je verwacht het niet.
Dan moet je dat bij je begeleiders/behandelend arts aangeven, die zullen dan ingrijpen zodat jij in alle veiligheid de zorg krijgt die je nodig hebt. Bizar hoor, niet echt bevorderlijk voor je behandeling lijkt me.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 00:12 schreef Chadi het volgende:
Nou dit hoor ik dagelijks in de gedwongen zorg setting zonder dat dit gevolgen heeft voor diegene. En nu kan ineens iemand een maand krijgen hiervoor?
quote:Op zaterdag 25 mei 2024 10:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dan moet je dat bij je begeleiders/behandelend arts aangeven, die zullen dan ingrijpen zodat jij in alle veiligheid de zorg krijgt die je nodig hebt. Bizar hoor, niet echt bevorderlijk voor je behandeling lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |