abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213654658

Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

Nederlands
De Aandeelhouder
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Morning Star
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online
The Motley Fool

Alle oude topics, mét titel, vind je hier

Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_213654675
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 09:12 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Wat is in dit geval nou het voordeel van een stock split voor Nvidia? Betere verhandelbaarheid van de aandelen (vanwege prijs / 10) of zijn er andere zaken?
Volgens Nvidia zelf:
quote:
NVIDIA also announced a ten-for-one forward stock split of NVIDIA’s issued common stock to make stock ownership more accessible to employees and investors.
  donderdag 23 mei 2024 @ 09:47:10 #3
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_213654902
Ook voor optieschrijvers.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_213655045
Mooie TT ^O^

En sorry, zag niet dat ik de lapo had in het vorige deel :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 23 mei 2024 @ 11:04:24 #5
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_213655367
Waarom niet meteen 1/50 doen trouwens?
pi_213658331
Nvidia is dan ook echt een enorme bubbel geworden.
Ja het heeft natuurlijk onderliggende waarde, het is geen dotcom bubble achtig, maar wel compleet overgewaardeerd.
  donderdag 23 mei 2024 @ 17:08:39 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213658392
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nvidia is dan ook echt een enorme bubbel geworden.
Ja het heeft natuurlijk onderliggende waarde, het is geen dotcom bubble achtig, maar wel compleet overgewaardeerd.
Ik geloof zeker in ai. Maar $1000 voor een dividend van 10 cent..
The End Times are wild
pi_213660670
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:08 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik geloof zeker in ai. Maar $1000 voor een dividend van 10 cent..
Dat dividend is natuurlijk verwaarloosbaar. Ik volg Nvidia niet op de voet, maar grote kans dat het dividend slechts tot doel heeft om fondsen en ETF's die zich beperken tot het investeren in dividendaandelen de mogelijkheid te geven om in Nvidia te beleggen.
pi_213664756
Roodgekleurd ochtendje zo te zien.

“Tech fondsen/aandelen krijgen een tik en Philips doet het wat minder.” Dus alles naar beneden.

Dat verband blijf ik frappant vinden.
Hoezo trekt het elk aandeel naar beneden?

Als in, het ene bedrijf heeft niks met het ander te maken maar toch is er dan een verkoop van aandelen van echt alles zeg maar.
pi_213672724
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 06:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Gezien je doodgegooid word met polestar reclames op social media, maar ik heb er nog nooit een op de weg zien rijden, weet je ook wel genoeg.

Chinese? Meuk, ja technisch Volvo allemaal, maar gezien waar het gros geproduceerd word, kan je het wel raden.
Toch ook maar eentje besteld, wordt vrijdag geleverd. Kijken wat voor meuk het is.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_213672725
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Roodgekleurd ochtendje zo te zien.

“Tech fondsen/aandelen krijgen een tik en Philips doet het wat minder.” Dus alles naar beneden.

Dat verband blijf ik frappant vinden.
Hoezo trekt het elk aandeel naar beneden?

Als in, het ene bedrijf heeft niks met het ander te maken maar toch is er dan een verkoop van aandelen van echt alles zeg maar.
Veel bijzonders was het toch allemaal niet vandaag?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_213675112
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 00:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Toch ook maar eentje besteld, wordt vrijdag geleverd. Kijken wat voor meuk het is.
Tuurlijk.

Veel rijplezier alvast.
pi_213675236
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 10:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tuurlijk.

Veel rijplezier alvast.
?
Best pilot in history
pi_213713941
Zijn er nog Nvidia kopers? :D
BlaBlaBla
pi_213714365
Kennelijk wel. Het blijft daar ook wel een beetje een goed nieuwsshow. Ik ben benieuwd wat de aangekondigde split daaraan bijdraagt en wat er na de split gebeurt.
pi_213715156
Jezus dat Nvidia, straks Apple voorbij _O-
pi_213716411
^O^

Misschien maar eens wat afroamen, wordt wel een erg groot deel van mijn portfolio. Maarja dat voelt toch tegenstrijdig..
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_213716579
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 19:31 schreef tjoptjop het volgende:
Jezus dat Nvidia, straks Apple voorbij _O-
Het is compleet bizar. De waarde die Nvidia het afgelopen jaar erbij heeft gekregen is hoger dan de volledige waarde van Amazon _O-
pi_213717240
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 20:53 schreef Black-Death het volgende:
^O^

Misschien maar eens wat afroamen, wordt wel een erg groot deel van mijn portfolio. Maarja dat voelt toch tegenstrijdig..
Nvidia is echt zo'n aandeel dat ik niet ga afroamen, ik heb het geld toch niet nodig.
BlaBlaBla
pi_213717550
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 21:06 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het is compleet bizar. De waarde die Nvidia het afgelopen jaar erbij heeft gekregen is hoger dan de volledige waarde van Amazon _O-
En vandaag even meer dan een Intel erbij _O-
pi_213717602
Nvidia en ASML had ik nou nooit moeten verpatsen, mijn hemel wat een bedrijven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_213717830
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 22:14 schreef ludovico het volgende:
Nvidia en ASML had ik nou nooit moeten verpatsen, mijn hemel wat een bedrijven.
Ik heb ASML zo rond de 500 verkocht paar jaar geleden, dacht dat de rek er wel een beetje uit was :D
pi_213718339
Ik heb in november vorig jaar 1/6 van mijn ASML verkocht @¤620 omdat ik het een te groot deel van mijn portefeuille vond. Nu zijn het restant ASML + Nvidia alweer goed voor bijna 20% van mijn beleggingen.

Nvidia hou ik vast tot na de split, en dan wellicht een stukje verkopen en omzetten in wat saais (ETFs). Over ASML twijfel ik. Dit jaar is voorgeschoteld als een tussenjaar en voor 2025 zou de orderportefeuille weer vol moeten lopen. Als die prognose uitkomt wil ik er eigenlijk nog geen afscheid van nemen, maar aan de andere kant neig ik er naar om ook daar 20% te verkopen ergens later dit jaar.
  woensdag 29 mei 2024 @ 08:51:27 #24
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_213720005
Nvidia zou ik zelf niet meer kopen op deze hoogtes. Lijkt mij sterk dat ze elke jaar hun omzet kunnen verdrievoudigen/verdubbelen. Uiteindelijk als iedereen voorzien is van AI apparatuur en de ROIs tegenvallen (wie hier gaat nu een nieuwe Surface laptop kopen vanwege copilot?) dan kan er zo de helft van de koers af.
pi_213720215
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:51 schreef JimmyJames het volgende:
Nvidia zou ik zelf niet meer kopen op deze hoogtes. Lijkt mij sterk dat ze elke jaar hun omzet kunnen verdrievoudigen/verdubbelen. Uiteindelijk als iedereen voorzien is van AI apparatuur en de ROIs tegenvallen (wie hier gaat nu een nieuwe Surface laptop kopen vanwege copilot?) dan kan er zo de helft van de koers af.
Mwa, die hype train blijft nog wel even gaan volgens mij. Daarnaast, tegen de tijd dat iedereen is voorzien AI-apparatuur moeten de chips toch weer vervangen worden :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 21:51 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Nvidia is echt zo'n aandeel dat ik niet ga afroamen, ik heb het geld toch niet nodig.
Nee precies.. heb het geld ook niet nodig, dus laat het voorlopig wat het is. Ga echter ook niet bijkopen. Koop nu vooral S&P500 en Semiconductor ETF's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')