René en Jessica hebben terecht gewonnen, al had ik het Hans ook van harte gegund. Famke niet, alleen Hans.
"Je hebt er hard voor gewerkt dus is het fijn als je ervoor beloond wordt."
HARD VOOR GEWERKT?! PARDON ME??? Als ik nu een compilatie kon instarten van momentjes dat Anouk en Jaïr vooral aan het kibbelen waren, op bed lagen, liepen te mekkeren op het door anderen geleverde werk of liepen te janken omdat ze niet mochten meedoen met iets zou ik het doen. Maar we kunnen ons er allemaal wel iets bij voorstellen na de afgelopen zeven weken. Dat ze nog een project in het buitenland willen doen na deze beleving is beyond me. En vertel mij niet dat het goed zit in die relatie, met de manier waarop ze communiceren - of beter gezegd:
niet communiceren.
Wat communicatie betreft vond ik het wel leuk hoe dat tussen Tim en Anne deze week nog even op de voorgrond kwam. Een paar voorbeeldjes:
“Hoe was het op het dak?”
- "Lullo!"
“Screw you met je tapijtje! Ik wil een oven!”
“Ja, we vinden elkaar helemaal enig nog.” *Lacht*
- “Ben je nou sarcastisch?”
“Nee, niet eens.”
- “Ik proef toch een vleugje sarcasme.”
“Nou, ik ben toch blij als je weer aan het werk gaat.”
- “Dat bedoel ik.”
Heerlijk toch als je als koppel zo lekker en liefdevol met elkaar kan kibbelen? Dat vind ik nou lief
Toch nog effe zeiken op dat juryduo Botox en Filler. Die mutsen worden he-le-maal blij van een Quooker. Nooit van een waterkoker gehoord in Amsterdam?
En komt die Daan Alferink die langskwam voor stylingadvies uit dezelfde fabriek als de Meilandjes? Vreselijk typetje. Maar ja, 'bekend van TikTok' dus dan weet je al genoeg

Ik moest ook wel gniffelen om al die 5 centjes op de achterwand van de keuken van Hans en Famke… Als Jaïr en Anouk dat ding hadden kunnen jatten met hun geldnood hadden ze het gedaan denk ik. Want de tyfus: in je laatste week nog in een bouwval zitten is ook een kunst hoor. Daar hebben de klusjesmannen van Jeroen nog een hoop werk aan gehad, want niet álles is met wat plakplastic te wrappen

Ook een soort van af: het appartement van Daniël en Sanne. Maar aan die tuin hebben ze niks meer gedaan, behalve die lampjes op de schutting hangen. Waar Schoothondje óók nog de hulp nodig had van Zeurstemmetje, terwijl zelfs Stevie Wonder nog kon zien dat die lampjes niet op die hoogste schuttingplank moesten komen. En hij wil de bouw in? Dan toch alleen bij projecten waar zij aannemer is dunkt me, want anders loopt dat op niks uit.
René en Jessica waren ook lekker aan het kibbelen, maar dat is zo'n twee-eenheid dat dat wel goed zit. Al is uren discussiëren over wel of geen dorpels in het huis wel vreselijk hoor

Ook heerlijk hoe zij dat overtollige kastje aan buurtbewoners wisten te slijten en daar op het balkon naar de andere Blok-bewoners aan het roepen waren

Eerlijk: zij zijn echt gegroeid tot mijn favoriete duo van dit seizoen.
En zelfs zo’n typisch sponsormomentje met het ophalen van een puinzak bij de Praxis weten René en Hans nog leuk te maken. Geef die twee alsjeblieft hun eigen klusprogramma, dat kan niet anders dan leuk worden

---
Afijn, wat een heerlijke weken waren dit om Het Blok te kijken. Vooraf was ik huiverig, ook door de vele afleveringen, maar het bleek heerlijk bingemateriaal te zijn voor in het weekend. En ja, ik kon in mijn commentaar hard zijn over sommige koppels, maar goed: ze hebben er zelf voor gekozen om mee te doen zonder enige kennis of voorbereiding óf terwijl ze jonge kinderen thuis hebben zitten, dan maak je het er ook wel naar. Maar ik las al dat ze bij het volgende seizoen niet zeven maar tien weken de tijd krijgen, dus de productie zal ook wel hebben ingezien dat het wat te krap was. Als ze nu nog inzien dat Dennis geen match is voor dit programma (of presenteren in het algemeen...
wat kan ie judoën hè) en Erik terughalen of Harm promoveren tot algehele host heb ik er alle vertrouwen in