Depends of je kan salderen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 23:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet om negatief te doen, maar wat blijft er over na aftrek van de energiebelasting + BTW?
Kun je een batterij salderen dan?quote:Op woensdag 3 juli 2024 23:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Depends of je kan salderen.
Lever je additioneel terug krijg je de energiebelasting ook niet betaald toch.
Dus dat werkt als een buffer op te betalen energiebelasting.
Negatieve prijzen hebben verder een negatieve btw.
Je zit op dynamisch tarief, terugleverkosten zijn naar mijn mening onwettig. Maar niet van toepassing op dynamische contracten.quote:Op donderdag 4 juli 2024 00:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kun je een batterij salderen dan?
Even los van de terugleverkosten die eventueel betaald moeten worden.
Met een dynamisch contract saldeer je toch niet?quote:Op donderdag 4 juli 2024 00:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je zit op dynamisch tarief, terugleverkosten zijn naar mijn mening onwettig. Maar niet van toepassing op dynamische contracten.
Al je stroom wordt gesaldeerd, belastingtechnisch over het netto verbruik als dat positief is anders 0 voor zover ik weet.
En bij een vast contract ook met de stroomprijs.
Belastingtechnisch wel.quote:Op donderdag 4 juli 2024 00:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met een dynamisch contract saldeer je toch niet?
Hij werkt hier goed (IPhone).quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:19 schreef Faraday01 het volgende:
Zijn er meer Solaredge gebruiken waarbij de app vanochtend hapert? Ik moet elke keer opnieuw inloggen en wordt er vervolgens direct weer uit gegooid.
Via de website inloggen gaat wel.
Hij werkt hier gewoon goed op een iPhone.quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:19 schreef Faraday01 het volgende:
Zijn er meer Solaredge gebruiken waarbij de app vanochtend hapert? Ik moet elke keer opnieuw inloggen en wordt er vervolgens direct weer uit gegooid.
Via de website inloggen gaat wel.
quote:
Dank voor de reactie. Ik heb een android telefoon en nog steeds problemenquote:Op donderdag 4 juli 2024 10:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hij werkt hier gewoon goed op een iPhone.
Is het voltage op het stroomnet ergens uit te lezen?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:25 schreef Kreator het volgende:
Nadat een paar weken geleden 1 van mijn microconverters stuk was (2e al), nu wat meer problemen. Lijkt op overbelasting van het netwerk volgens de zonnepanelenboer, maar dat zou wel gek zijn, de zon schijnt hier maar een beetje.
[ afbeelding ]
Of zou het dat wel zijn? Ik zie sommige panelen in 'fout' en het wisselt ook per keer dat ik kijk welke het zijn. (als ik zeg maar een uur later nog eens kijk)
Iemand een idee?
geen idee.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Is het voltage op het stroomnet ergens uit te lezen?
Als je een slimme meter hebt heb je kans dat je met een Homewizard p1 meter het voltage uit kunt lezen. Ik kan dat, maar een vriend van me die een andere slimme meter heeft én ook in een ander netbeheerdersgebied woont kan het niet.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
geen idee.
Zal idd eens moeten kijken of ik daar iets mee kan. Lijkt nu overigens weer ok, maar het schommelt de hele tijd.
Heb maar eens zo'n ding besteld. Misschien geeft het ook wat inzicht in het verbruik. thx.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 14:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je een slimme meter hebt heb je kans dat je met een Homewizard p1 meter het voltage uit kunt lezen. Ik kan dat, maar een vriend van me die een andere slimme meter heeft én ook in een ander netbeheerdersgebied woont kan het niet.
Als je geluk hebt kun je het dan zien zonder al teveel moeilijk gedoe.
Geinstalleerd. Op dit moment 240V. Nog even zoeken in de app naar settings e.d.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 14:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je een slimme meter hebt heb je kans dat je met een Homewizard p1 meter het voltage uit kunt lezen. Ik kan dat, maar een vriend van me die een andere slimme meter heeft én ook in een ander netbeheerdersgebied woont kan het niet.
Als je geluk hebt kun je het dan zien zonder al teveel moeilijk gedoe.
Waren ook superduur.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het gaat niet zo goed met SunPower...
En daarom moet je niet teveel waarde hechten aan de "25 jaar garantie" beloften van fabrikanten.
https://finance.yahoo.com/news/sunpower-plunges-halting-solar-installs-180816388.html
https://www.cnbc.com/2024/07/19/sunpower-stock-collapses-to-nearly-1-as-company-halts-leases-installations-and-shipments.html
Klopt.quote:
Ik had alleen laatst een omvormer die defect was. Nog steeds is trouwens, Gutami solar (onze technische support) heeft wel een nieuwe besteld, maar hult zich in stilzwijgen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:25 schreef Kreator het volgende:
Nadat een paar weken geleden 1 van mijn microconverters stuk was (2e al), nu wat meer problemen. Lijkt op overbelasting van het netwerk volgens de zonnepanelenboer, maar dat zou wel gek zijn, de zon schijnt hier maar een beetje.
[ afbeelding ]
Of zou het dat wel zijn? Ik zie sommige panelen in 'fout' en het wisselt ook per keer dat ik kijk welke het zijn. (als ik zeg maar een uur later nog eens kijk)
Iemand een idee?
Maar 5 tot 10 kWh is natuurlijk wat anders dan 100+ kWh.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:55 schreef freak1 het volgende:
ach, ik ben benieuwd wat 2025 gaat brengen..
ik heb een wat grotere installatie liggen en ben bezig geweest met accu's. maar man, wat wordt dat onmogelijk gemaakt door de verzekeringsmaatschappijen.
alles boven de 100kWh moet aan zulke strenge regels voldoen.. benieuwd hoe dat in 2025 gaar zijn als die markt verder gaat ontploffen.. dan wil iedereen minimaal 5 tot 10kWh aan accus voor de nacht door te komen...
Als je een auto hebt die kan terugleveren dan is je eerste 65 t/m 100kWh al geparkeerdquote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:55 schreef freak1 het volgende:
ach, ik ben benieuwd wat 2025 gaat brengen..
ik heb een wat grotere installatie liggen en ben bezig geweest met accu's. maar man, wat wordt dat onmogelijk gemaakt door de verzekeringsmaatschappijen.
alles boven de 100kWh moet aan zulke strenge regels voldoen.. benieuwd hoe dat in 2025 gaar zijn als die markt verder gaat ontploffen.. dan wil iedereen minimaal 5 tot 10kWh aan accus voor de nacht door te komen...
hmmm ja en neequote:Op dinsdag 23 juli 2024 14:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar 5 tot 10 kWh is natuurlijk wat anders dan 100+ kWh.
Maar ik denk dat de meeste mensen dat niet hebben. De meeste mensen willen straks gewoon een product kopen en laten installeren en klaar. Maar dié mensen zijn wel een gevaar met hun geknutsel ja, daar ben ik het dan wel mee eens.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:46 schreef freak1 het volgende:
[..]
hmmm ja en nee
uiteraard zit er in dat verschil qua capaciteit een groter en kleiner risico.. maar als verzekering had ik persoonlijk liever een goede 200kWh installatie gehad dan gastjes die zitten te rommelen met zelfgebouwde 10 tot 30 kWh accu pakketten volledig gemaakt van lithium cellen... zie o.a. tweakers.. wat die voor brandgevaar bouwen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |