Dit is wel een groot probleem: mensen weten best dat dit niet waar is. Dat hoeft helemaal niet, en het is overduidelijk dat linkse partijen dit zeggen omdat ze die dingen toch al wilden al was er geen klimaatverandering.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:00 schreef Breekfast het volgende:
2) Soms moet de politiek ook een boodschap brengen die voor burgers minder fijn is om te horen: voor een betere wereld moeten we sommige dingen veranderen; minder CO2 uitstoten, minder vliegen, minder vee, minder vlees eten, enzovoort. Het is met name links die de verantwoordelijkheid neemt om die boodschap over te brengen, wat hun niet in dank wordt afgenomen door een deel van de kiezers.
Waarom zouden ze dat willen al was er geen klimaatverandering?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is wel een groot probleem: mensen weten best dat dit niet waar is. Dat hoeft helemaal niet, en het is overduidelijk dat linkse partijen dit zeggen omdat ze die dingen toch al wilden al was er geen klimaatverandering.
Dat verpakken als 'ja het moet nou eenmaal' komt gewoon heel slecht over.
Links is niet 'aantrekkelijk' voor rijke, hoogopgeleide mensen. Sterker nog, die zouden juist VVD moeten stemmen om erop vooruit te gaan.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:05 schreef MoreDakka het volgende:
Te progressief. De SP is dan weer té links (en faalt altijd).
Ook het hautaine toontje en het feit dat links wél aantrekkelijk is voor een bepaald slag mens (rijk, hoogopgeleid etc). Het is nog helemaal niet zo lang geleden dat de PvdA een grote partij was. Het zijn niet de mensen die zijn veranderd, het is de partij. Die is nu verdwenen, en GL heeft de problemen die ik net al heb opgenoemd.
Ik zou nog eens opzoeken wie er nou precies PvdA/GL stemt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:11 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Links is niet 'aantrekkelijk' voor rijke, hoogopgeleide mensen. Sterker nog, die zouden juist VVD moeten stemmen om erop vooruit te gaan.
Dit is echt onzin.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:05 schreef MoreDakka het volgende:
Het zijn niet de mensen die zijn veranderd, het is de partij.
Jij maakt hier de sprong dat omdat die partij veel rijke, hoogopgeleide stemmers heeft, hun programma voor hen persoonlijk aantrekkelijk is. Maar dat volgt nergens uit. Misschien zijn er wel andere redenen waarom die mensen links stemmen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zou nog eens opzoeken wie er nou precies PvdA/GL stemt.
Nee, dat zeg ik niet. Het programma sluit aan bij wat die groep belangrijk vindt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:17 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Jij maakt hier de sprong dat omdat die partij veel rijke, hoogopgeleide stemmers heeft, hun programma voor hen persoonlijk aantrekkelijk is.
En daarom stemt rechts zo graag op schreeuwende ijdeltuiten die nog nooit een fatsoenlijke dag in hun leven gewerkt hebben zoals een Wilders of een Trump of zelfs een Sjerrie.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Lui links weet niet wat werken is daarom hebben ze geen idee wat werkende mensen willen, en dat is toch nog wel een grote groep mensen.
Ook zonder dat heeft GL altijd al een hekel aan vliegen, boeren, industrie etc.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat willen al was er geen klimaatverandering?
Wilders maakt denk ik zat uurtjes, op Trump kunnen we niet stemmen en Thiery heeft toch 3 zetels of zo?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En daarom stemt rechts zo graag op schreeuwende ijdeltuiten die nog nooit een fatsoenlijke dag in hun leven gewerkt hebben zoals een Wilders of een Trump of zelfs een Sjerrie.
Precies.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Lui links weet niet wat werken is daarom hebben ze geen idee wat werkende mensen willen, en dat is toch nog wel een grote groep mensen.
Zat uren aan de twitterdiarree op X noem jij dus "werken". Dan is er misschien toch nog hoop voor de gemiddelde Wajong Fok!er.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wilders maakt denk ik zat uurtjes, op Trump kunnen we niet stemmen en Thiery heeft toch 3 zetels of zo?
Mwah zou daar geen gebruik van maken ik vind buiten plassen erg ordinair.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Precies.
Werkende mensen willen bijvoorbeeld graag zieke daklozen zodat ze ergens tegenaan kunnen pissen en zich superieur kunnen voelen.
Heb je daar cijfers van? Hoeveel tijd zit Wilders op twitter?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zat uren aan de twitterdiarree op X noem jij dus "werken". Dan is er misschien toch nog hoop voor de gemiddelde Wajong Fok!er.
Blowen in een kibboets of of op twitter ruzie zoeken met Pakistaanse moslims zou ik nou niet willen scharen onder "hard werken".quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wilders maakt denk ik zat uurtjes, op Trump kunnen we niet stemmen en Thiery heeft toch 3 zetels of zo?
Oke maar het ging er eigenlijk niet zo om wat Wilders doet, maar waarom links geen stemmen krijgt. Dus naast een gebrek aan onderbouwing is het ook niet heel relevant naar mijn idee.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Blowen in een kibboets of of op twitter ruzie zoeken met Pakistaanse moslims zou ik nou niet willen scharen onder "hard werken".
Wat is het verwijt dan precies? Rijke, hoogopgeleide mensen vinden de gewone Nederlander te belangrijk?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Het programma sluit aan bij wat die groep belangrijk vindt.
Precies wat ik zeg. De partij staat voor dingen die de genoemde groep belangrijk vindt. De 'gewone' man zet zich daar over het algemeen tegen af.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:47 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Wat is het verwijt dan precies?
Goede en betaalbare zorg? Verhoging van het minimumloon? Armoedebestrijding?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. De partij staat voor dingen die de genoemde groep belangrijk vindt. De 'gewone' man zet zich daar over het algemeen tegen af.
Maar de dingen die de genoemde groep belangrijk vindt zijn gunstig voor iedereen, en juist niet alleen voor een klein clubje rijke mensen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. De partij staat voor dingen die de genoemde groep belangrijk vindt. De 'gewone' man zet zich daar over het algemeen tegen af.
Dat vindt dus niet iedereen. Goh, politiek.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:53 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Maar de dingen die de genoemde groep belangrijk vindt zijn gunstig voor iedereen, en juist niet alleen voor een klein clubje rijke mensen.
Identitair links heeft verder ook niet zoveel macht. Helemaal nu niet. Identitair rechts is de grootste partij, BIJ1 is uit de kamer verdwenen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:26 schreef tizitl2 het volgende:
Zeker identitair rechts heeft het juist nauwelijks over wat anders, het idee dat een groep zou worden voorgetrokken of dat er iets wordt afgenomen en het allemaal aan een ander ligt is juist een belangrijke bestaansgrond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |