80¤ man, komop.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:47 schreef DKUp het volgende:
[..]
Als het echt goed is kan het mijn reet roesten. Ik betaal dan liever meer voor een geweldige game. Dan haal je maar een Xbox met GamePass en ga je maar jaren janken dat die games eigenlijk allemaal best wel tegenvallen en Phil telkens hetzelfde zegt dat dit jaar het jaar van Xbox is.
Amen. Kwaliteit kost geld.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:47 schreef DKUp het volgende:
[..]
Als het echt goed is kan het mijn reet roesten. Ik betaal dan liever meer voor een geweldige game. Dan haal je maar een Xbox met GamePass en ga je maar jaren janken dat die games eigenlijk allemaal best wel tegenvallen en Phil telkens hetzelfde zegt dat dit jaar het jaar van Xbox is.
mwa. Tot je gaat bedenken hoeveel mensen aan zo een spel werken. En voor hoelang. En wat dat kost.quote:Op maandag 3 juni 2024 10:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
80¤ man, komop.
Dan kan het nog zo'n goed spel zijn, deze prijzen gaan nergens meer over.
Krijgt er waarschijnlijk geeneens een boekje bij.
Nja die grote werelden kosten vet veel tijd en geld om te maken natuurlijk. Als ze nu eens de gameplay fixen dan mischienquote:Op maandag 3 juni 2024 11:10 schreef MMaRsu het volgende:
Kwaliteit = geld
Wat een rare conclusies hier.
Alsof een spel van 80¤ beter is dan een spel van 20¤ ook puur omdat die duurder is.
Hoeveel fantastische indie / AA games zijn er wel niet voor een paar tientjes.
Kwaliteit kost geldga toch weg
Dan zijn Ubisoft de meest kwalitatieve games ooit
Goede gameplay blijft altijd beter dan een open wereld.quote:Op maandag 3 juni 2024 11:28 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Nja die grote werelden kosten vet veel tijd en geld om te maken natuurlijk. Als ze nu eens de gameplay fixen dan mischien
Dus het is de schuld van de consument dat alles groter en mooier moet ipv focussen op gameplay?quote:Op maandag 3 juni 2024 11:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
mwa. Tot je gaat bedenken hoeveel mensen aan zo een spel werken. En voor hoelang. En wat dat kost.
En dan te bedenken dat spellen echt jaaaaaaren de zelfde prijs gebleven zijn. Zo gek is 80 euro niet.
Maar omdat we aan 60 gewend zijn. Voelt 80 als veel.
Ja joh, salarissen zijn zes keer over de kop gegaan maar oh wee als games duurder worden.quote:Op maandag 3 juni 2024 11:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
mwa. Tot je gaat bedenken hoeveel mensen aan zo een spel werken. En voor hoelang. En wat dat kost.
En dan te bedenken dat spellen echt jaaaaaaren de zelfde prijs gebleven zijn. Zo gek is 80 euro niet.
Maar omdat we aan 60 gewend zijn. Voelt 80 als veel.
Aparte conclusies trek jequote:Op maandag 3 juni 2024 11:34 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dus het is de schuld van de consument dat alles groter en mooier moet ipv focussen op gameplay?
Het is de schuld van consumenten dat budgetten belachelijk zijn, om nog maar niet te kijken naar de marketing kosten.
Nee dat is niet aan de consument.
De spellen worden ook niet intrensiek beter, sterker nog ze zitten vaak vol met extra manieren om geld te verdienen.
In plaats van dat je een compleet spel krijgt krijg je vaak een 75% compleet spel en de rest mag je nog erbij kopen.
Nee het goedpraten van belachelijke budgetten, crunch, torenhoge kosten, lage dev lonen en hoge beloningen voor CEO's gaat er bij mij echt niet in.
Als je voor 15¤ een spel als Stardew Valley kan kopen waar je ook jaren plezier van kan hebben, gepolijst is als een paal in een gayclub dan zie ik niet waarom ik voor 80¤ een Ubisoft spel zou kopen die half compleet is en waar je 50¤ mag spenderen om het volledige product te spelen.
Tot zover mijn rant.
Maar kwaliteit staat niet gelijk aan duur.
Laatste game die ik full price heb aangeschaft was Lies of P.quote:Op maandag 3 juni 2024 11:30 schreef StateOfMind het volgende:
Als ik echt naar een game uit kijk, en perse dag 1 wil spelen, betaal ik daar graag de volle prijs voor.
En al helemaal als je daar vele uren speel plezier uit haalt.
Koop ik fysiek, dan kan ik die daarna voor een mooi bedrag weer verkopen.
Of als er wat games relatief kort na elkaar uitkomen, na het uitspelen 1 op 1 ruilen via Marktplaats tegen een ander game.
Regelmatig gehad dat ik 1 game full price koop, en via ruilen daarmee 3 nieuwe games kan spelen.
Weer andere games wacht ik mee tot een sale, of tot ze naar Game Pass komen, zoals met Diablo 4.
Alles is de laatste jaren flink duurder geworden door inflatie en zo, daar ontkom je toch niet aan.
Een ander gaat weer wekelijks de kroeg in of uit eten, dan ben je het geld ook kwijt.
Of koopt regelmatig dure sneakers of kleding of wat dan ook.
Die heb ik dan weer op de Xdoos gespeeld, kwam day one naar Game Passquote:Op maandag 3 juni 2024 12:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Laatste game die ik full price heb aangeschaft was Lies of P.
Dat grote studios niet kunnen budgetteren hoeft niet te reflecteren op de consument, is wat ik bedoel.. Dus dat zij belachelijk hoge kosten maken omdat ze denken dat alles maar grafischer mooier moet etc, ipv gameplay, dat is niet de schuld van de consument.quote:Op maandag 3 juni 2024 11:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Aparte conclusies trek jeJe begint over consumenten en focussen op gameplay.
Ik heb het gewoon puur over wat het kost om een AAA spel te maken. Wat het kost om een studio met 50+ mensen te runnen. En dat spellen sinds de gulden tijd al zo ongeveer 60 euro (omgerekend) kosten.
ik praat van de rest nergens die dingen goed waar jij nu over begint.
En de prijs naar uren gameplay vertalen vind ik ook een rare manier van naar prijs kijken.
Een verhalend spel speel je vaak maar 1x. Terwijl een bouwspel je honderden uren in kan steken.
En dan zou volgens jouw logica een last of us. 20 euro moeten zijn want het is maar 15 uur (of weet ik het hoelang dat spel duurt) En s Stardew Valley wat nog geen 10% van de kosten heeft voor het maken. 100. Want je kan er zo lekker lang in spelen?
je zit nu een indie spel te vergelijken met games van studios met 50+ mensen. En het dan gek vinden dat het spel van de studio meer kost
Daar zal het aan liggenquote:Op maandag 3 juni 2024 11:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mensen die dat niet kunnen betalen zijn echter direct triggered. Tja. Dan zoek je maar een fatsoenlijke baan.
De gemiddelde consument wilt dat wel. Zo niet dan hadden die bedrijven dit niet gedaan. Dus ja is wel degelijk de schuld van de consument. Als de consument al die grote games waar je hebt over hebt niet zouden kopen. Zouden ze die ook niet maken.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:28 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat grote studios niet kunnen budgetteren hoeft niet te reflecteren op de consument, is wat ik bedoel.. Dus dat zij belachelijk hoge kosten maken omdat ze denken dat alles maar grafischer mooier moet etc, ipv gameplay, dat is niet de schuld van de consument.
Natuurlijk is een spel van een studio van 50 man duurder dan een game van een eenmans studio. Maar neemt niet weg dat die eenmans studio soms betere prijs/kwaliteit levert dan de grote studios
Ik denk het niet. Ik denk dat dit vanuit publishers altijd zo is gegaan, en die push niet echt vanuit consumenten is gekomenquote:Op maandag 3 juni 2024 12:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De gemiddelde consument wilt dat wel. Zo niet dan hadden die bedrijven dit niet gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |