quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk voorzichtig zijn omdat er nog een onderzoek loopt? Zal ook wel niets mogen zeggen van de AVROTROS.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:48 schreef Remco het volgende:
Het is toch eigenlijk bizar dat die jongen nog helemaal niets van zich heeft laten horen sinds vorige week donderdag? Dat helpt ook niet echt mee met de beeldvorming voor mij.
Waarom omroep Gelderland?quote:Op zondag 19 mei 2024 20:02 schreef PinkLow het volgende:
Jeetje zelfs het NOS journaal teast...
'En gaat Joost Klein vanavond tijdens zijn eerste optreden na vorige week nog wat zeggen'
Ongeveer in die woorden.
Ik had ook de hoop dat omroep Gelderland ofzo wellicht iets ging uitzenden n.a.v. alle commotie rondom Joost
En dan heeft interviews geven inderdaad nul zin want dat is toch het enige waar ze naar gaan vragen. Heel verstandig dat ze even niks zeggen.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Denk voorzichtig zijn omdat er nog een onderzoek loopt? Zal ook wel niets mogen zeggen van de AVROTROS.
Ja joh, onze premier, de, vermoedelijke dood van de president van Iran (huge in het kader van de oorlog met Israël) en of Joost Klein wat gaat zeggen...quote:Op zondag 19 mei 2024 20:02 schreef PinkLow het volgende:
'En gaat Joost Klein vanavond tijdens zijn eerste optreden na vorige week nog wat zeggen'
Ongeveer in die woorden.
Ik had ook de hoop dat omroep Gelderland ofzo wellicht iets ging uitzenden n.a.v. alle commotie rondom Joost
Misschien dat mensen na een week weer kunnen luisteren omdat de figuurlijke wond inmiddels (deels) aan het helen isquote:Op zondag 19 mei 2024 20:05 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Wow, nu alweer 75 miljoen, lijkt harder te gaan nu?
Omdat dit zo in mij opkwam.quote:
Volgens mij niet.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:05 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Wow, nu alweer 75 miljoen, lijkt harder te gaan nu?
Omroep Gelderland bericht regelmatig over dingen die in Enschede gebeuren dus had zomaar gekund hoor.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:11 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Omdat dit zo in mij opkwam.
Oost dan? Of zelfs Friesland haha.
Desalniettemin (prachtig woord trouwens) ben ik benieuwd en hoopte ik op een livestream
De Tubantia heeft een liveblog. Telt datquote:Op zondag 19 mei 2024 20:02 schreef PinkLow het volgende:
Ongeveer in die woorden.
Goed genoeg..quote:Op zondag 19 mei 2024 20:14 schreef Benny het volgende:
[..]
De Tubantia heeft een liveblog. Telt dat?
De Grolsch stage is in elk geval overdekt, ook voor groot deel van publiek.quote:
Nouja eigenlijk niet echt want Enschede ligt in Overijssel waar RTV Oost de lokale omroep is.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Omroep Gelderland bericht regelmatig over dingen die in Enschede gebeuren dus had zomaar gekund hoor.
Staat werkelijk niets zinnigs op de live blogquote:Op zondag 19 mei 2024 20:17 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Goed genoeg..
Echter moet ik eerst een account aanmaken om dit te kunnen lezen.
Ben hier echt zo op tegen
True maar toch bericht Omroep Gelderland echt gewoon regelmatig over dingen in Enschede. Dus het hád gekund. Zo bedoel ik.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja eigenlijk niet echt want Enschede ligt in Overijssel waar RTV Oost de lokale omroep is.
Zoals verwacht dus.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:15 schreef PinkLow het volgende:
Hij mijdt de pers en geeft geen interviews. Zegt NOS.
Ik geef hem Groot gelijk
Het valt allemaal wel mee, telkens een paar losse buitjes en wat donderklappen. Daar laten wij Tukkers ons niet door tegenhouden!quote:
Maar Joost komt gewoon dus het is niet van toepassing?quote:Op zondag 19 mei 2024 20:25 schreef Aadrianus het volgende:
Er zijn allerlei maatregelen genomen om het publiek te kunnen reguleren. Dat is toch duidelijk bedoeld voor het publiek dat op Joost afkomt. Zo'n festival gaat daar echt niet zeggen; sorry mensen.... we wisten het al langer, maar wilden het nog niet vertellen: Joost komt niet.
Het zit diep bij ons Greys, als iemand ook maar de suggestie wékt dat hij Twente met de Achterhoek verwacht gaan bij ons de haren overeind staan!quote:Op zondag 19 mei 2024 20:22 schreef Greys het volgende:
[..]
True maar toch bericht Omroep Gelderland echt gewoon regelmatig over dingen in Enschede. Dus het hád gekund. Zo bedoel ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |