De grote omslag vindt wel degelijk nu plaats. Getuige ook de grotere scheuren in de coalitie. Er is meer weerstand en je ziet tig keer meer vragen ontstaan over het waarheidsgehalte van de claims van de Israelische regering.quote:Op zondag 19 mei 2024 08:39 schreef Qarrad het volgende:
Die Israli's staan al vanaf de eerste week in groten getale op straat. Sterker nog, voor deze oorlog stond het halve land ook al maandenlang op straat tegen de regering.
Het is dus niet alsof er nu een omslag plaatsvindt.
Die Benny Gantz ziet gewoon zijn kans schoon om Netanyahu te wippen, maar je denkt toch zeker niet dat hij dan gaat stoppen met Hamas uit Rafah te verdrijven? Het grootste probleem dat Gantz heeft is dat er geen plan voor erna is, maar realistisch gezien gaat dat natuurlijk Isralisch bewind worden voor de aankomende decennia.quote:Op zondag 19 mei 2024 08:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De grote omslag vindt wel degelijk nu plaats. Getuige ook de grotere scheuren in de coalitie. Er is meer weerstand en je ziet tig keer meer vragen ontstaan over het waarheidsgehalte van de claims van de Israelische regering.
Hoezo is dat een discussie? Je wil toch niet zeggen dat je daar aan twijfelt?quote:Op zondag 19 mei 2024 08:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
...als de discussie of er joden zijn vergast tijdens de tweede wereldoorlog.
De main stream media vallen onder Hamas propaganda, aha weer wat nieuws geleerd.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:21 schreef Cuendillar het volgende:
Kijk ze allemaal hoop putten uit ophitserij en Hamas-propaganda.
Prachtig hoor, schitterend. Iedereen eensgezind achter de terroristen - maar die zijn inmiddels allemaal dood.
Shit, wr verloren!
En daarna maar weer zuchtend de slachtofferrol aannemen...
Scheuren in de coalitie en alle bijbehorende hysterie horen bij de Isralische politiek.quote:Op zondag 19 mei 2024 08:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De grote omslag vindt wel degelijk nu plaats. Getuige ook de grotere scheuren in de coalitie. Er is meer weerstand en je ziet tig keer meer vragen ontstaan over het waarheidsgehalte van de claims van de Israelische regering.
Het is dan ook de context die het extra pijnlijk maakt, niet de scheuren an sich of de hysterie die erbij komt kijken. Want dat is niet anders dan in andere landen in de wereld.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Scheuren in de coalitie en alle bijbehorende hysterie horen bij de Isralische politiek.
Punt is dat er altijd een frame van vermeende betrouwbaarheid hangt rond de Israelische regering, maar dat nu juist dat frame begint af te brokkelen.quote:De vragen over welke informatie nog te vertrouwen is, is een globaal probleem dat bij dit conflict en dat in Oekrane extra aan de oppervlakte komt nadat dit ook al gebeurde tijdens de coronacrisis.
quote:Op zondag 19 mei 2024 09:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De main stream media vallen onder Hamas propaganda
Vertel mij nou eens waarom je maar argumenten aan de verkeerde dingen blijft koppelen?quote:Op zondag 19 mei 2024 09:21 schreef Cuendillar het volgende:
Kijk ze allemaal hoop putten uit ophitserij en Hamas-propaganda.
quote:aha weer wat nieuws geleerd.
Israelische media vallen er ook onder zelfs. Toe maar. Hamas heeft wel heel veel invloed zo.
Sinds wanneer?quote:Op zondag 19 mei 2024 10:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is dan ook de context die het extra pijnlijk maakt, niet de scheuren an sich of de hysterie die erbij komt kijken. Want dat is niet anders dan in andere landen in de wereld.
[..]
Punt is dat er altijd een frame van vermeende betrouwbaarheid hangt rond de Israelische regering, maar dat nu juist dat frame begint af te brokkelen.
En hoe gaat israel denken dat men dat bewind op Gazastrook kan voeren zonder er zelf aanwezig te zijn. Want als men daar aanwezig is zullen de radicale elementen daarop aanslagen gaan plegen.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die Benny Gantz ziet gewoon zijn kans schoon om Netanyahu te wippen, maar je denkt toch zeker niet dat hij dan gaat stoppen met Hamas uit Rafah te verdrijven? Het grootste probleem dat Gantz heeft is dat er geen plan voor erna is, maar realistisch gezien gaat dat natuurlijk Isralisch bewind worden voor de aankomende decennia.
Aangezien jij in het algemeen reageert is dat niet zo gek. Dan moet je maar heel specifiek zijn.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:15 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
[..]
Vertel mij nou eens waarom je maar argumenten aan de verkeerde dingen blijft koppelen?
[..]
Ik twijfel aan mensen die twijfelen aan internationaal onafhankelijk vastgestelde feiten zoals een bezetting van Gaza of dat er joden op grote schaal vergast zijn. Op het moment dat mensen dat soort dingen ter discussie gaan stellen, haak ik af omdat ze ondanks zoveel bewijs niet voor rede vatbaar zijn.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:45 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Hoezo is dat een discussie? Je wil toch niet zeggen dat je daar aan twijfelt?
Westerse media doen al maanden hun uiterste best de Isralische regering als onbetrouwbaar neer te zetten. Dit waar men klakkeloos Hamas aan het nakakelen is. Het is een zorgwekkende ontwikkeling.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is dan ook de context die het extra pijnlijk maakt, niet de scheuren an sich of de hysterie die erbij komt kijken. Want dat is niet anders dan in andere landen in de wereld.
[..]
Punt is dat er altijd een frame van vermeende betrouwbaarheid hangt rond de Israelische regering, maar dat nu juist dat frame begint af te brokkelen.
Klopt, dus Isral zal er zelf ook wel controle moeten gaan houden.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoe gaat israel denken dat men dat bewind op Gazastrook kan voeren zonder er zelf aanwezig te zijn. Want als men daar aanwezig is zullen de radicale elementen daarop aanslagen gaan plegen.
En zie jij dat controleren met westerse waarden gebeuren zonder dat er regelmatig aanslagen op deze waarschijnlijk niet gewenste controleurs gepleegd gaan worden?quote:Op zondag 19 mei 2024 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Klopt, dus Isral zal er zelf ook wel controle moeten gaan houden.
Gaza was niet bezet, maar geblokkeerd. Lijkt op elkaar en is toch ook heel anders. Nu is het wel bezet jaquote:Op zondag 19 mei 2024 10:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik twijfel aan mensen die twijfelen aan internationaal onafhankelijk vastgestelde feiten zoals een bezetting van Gaza of dat er joden op grote schaal vergast zijn. Op het moment dat mensen dat soort dingen ter discussie gaan stellen, haak ik af omdat ze ondanks zoveel bewijs niet voor rede vatbaar zijn.
Het is bezet geweest door een fascistisch regime die hun bevolking bespiedt (met iveral informanten en verklikkers), manipuleert, dissidenten standaard door de knien schiet en de gehele bevolking gebruikt als menselijk schild en fokprogramma (bevolkingsdichtheid is nu 6 keer zo dicht als de randstad). Als er al een bezetter was voor 7 oktober was dat Hamas.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gaza was niet bezet, maar geblokkeerd. Lijkt op elkaar en is toch ook heel anders. Nu is het wel bezet ja
Hier heb je volkomen gelijk en dat is ook wat je terug hoort op deze protesten - daar schallen mensen ook niet door de toeters zozeer vanwege deze oorlog in dit conflict maar dat ze walgen van dit kabinet - om lle keuzes de afgelopen jaren: voornamelijk ook de corona-tijd. Er zijn een hoop mensen die ook rondlopen met quotes waarin wordt gewezen op 'het mens zijn' en geen 'QR code' of 'pion in de "strijd"'.quote:Op zondag 19 mei 2024 08:39 schreef Qarrad het volgende:
Die Israli's staan al vanaf de eerste week in groten getale op straat. Sterker nog, voor deze oorlog stond het halve land ook al maandenlang op straat tegen de regering.
Het is dus niet alsof er nu een omslag plaatsvindt.
Aparte analyse maak je daar.quote:Op zondag 19 mei 2024 08:29 schreef Mutant01 het volgende:
Mooie ontwikkelingen. De beerput gaat open en steeds meer Israliers beginnen in te zien dat hun land de verkeerde afslag heeft genomen.
Men is het gewoon oneens over de tactiek van Netanyahu. Of eerder: volstrekt gebrek aan....quote:Op zondag 19 mei 2024 08:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit is al een aantal protesten aan de gang, dat er ook families van de gijzelaars, maar ook andere (tegen)protesten plaatsvinden tijdens de demonstraties.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:21 schreef Mr.Silencer het volgende:
Er zijn beweringen dat familieleden van gegijzelden vanavond tijdens demonstraties worden aangevallen.
[..]
[ x ]
[..]
[ x ]
Ook in reactie op je vorige twitterfeeds over Gvir: die man is gek. Overduidelijk.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:30 schreef Mr.Silencer het volgende:
Voor een rustdag zijn ze vanavond druk over en weer bezig, nu dit oorlogskabinet behoorlijke scheuren begint te vertonen.
Netanyahu: Gantz’s demands abandon hostages, leaves Hamas in power, leads to Palestinian state
Gantz claps back at PM for dawdling: Rafah op would’ve happened months ago if you listened to me
Als demonstrator is dit een goed moment om extra druk op te voeren:
[ x ]
[ x ]
Jammer dat ze eerder deze week geen waterkanon op die kolonisten hebben gebruikt toen ze vrachtwagens met goederen voor Gaza hebben vernietigd.
[ x ]
[ x ]
Ja, precies.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aangezien jij in het algemeen reageert is dat niet zo gek. Dan moet je maar heel specifiek zijn.
Is ook niet een heel erg rare gedachtequote:Op zondag 19 mei 2024 18:51 schreef Cuendillar het volgende:
Oh ja, de Iraanse president en de minister van BuZa zijn neergestort.
Isral zal wel de schuld krijgen.
Ik lees net in het andere topic dat de Iraanse regering heeft bevestigd dat de crash was veroorzaakt door het slechte weer.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:51 schreef Cuendillar het volgende:
Oh ja, de Iraanse president en de minister van BuZa zijn neergestort.
Isral zal wel de schuld krijgen.
Ooit weleens gehoord van geopolitiek?quote:Op zondag 19 mei 2024 19:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik lees net in het andere topic dat de Iraanse regering heeft bevestigd dat de crash was veroorzaakt door het slechte weer.
Ik wil het absoluut niet opnemen voor de regering van Iran, maar dit soort speculatieve uitspraken heeft niemand wat aan. Dan vindt je een beetje onrust stoken zelf ook wel leuk ofzo.
Molo, schijnbaar moet je lachen om mijn reactie. Je mag me wel even uitleggen waarom ik helemaal verkeerd ben dan, en de user die ik quote helemaal gelijk heeft.quote:
De belangen van omliggende landen en het land Iran zelf zijn dermate groot en niet belemmerd door enige moraal dat alles wordt aangegrepen om Westerse landen en vijanden als Isral in een kwaad daglicht te zetten. Daarbij is Isral best een rele vijand en bedreiging in dit geval, dus die user heeft gelijk, zou best eens kunnen. Of ze het nou werkelijk gedaan hebben of dat het Iran goed uit komt te framen alsof ze het gedaan hebben.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Molo, schijnbaar moet je lachen om mijn reactie. Je mag me wel even uitleggen waarom ik helemaal verkeerd ben dan, en de user die ik quote helemaal gelijk heeft.
Oh, heeft Iran al de schuld gegeven aan Isral?quote:Op zondag 19 mei 2024 19:52 schreef Molo het volgende:
[..]
De belangen van omliggende landen en het land Iran zelf zijn dermate groot en niet belemmerd door enige moraal dat alles wordt aangegrepen om Westerse landen en vijanden als Isral in een kwaad daglicht te zetten. Daarbij is Isral best een rele vijand en bedreiging in dit geval, dus die user heeft gelijk, zou best eens kunnen. Of ze het nou werkelijk gedaan hebben of dat het Iran goed uit komt te framen alsof ze het gedaan hebben.
Ja laten we alleen feiten opnoemen op een forum. Bepaal jij even hoe Fok wordt.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh, heeft Iran al de schuld gegeven aan Isral?
Zo niet, is dit allemaal speculatief geneuzel. Als.. dan…. Bla, bla bla.
Ach, we moeten iets hebben om het in dit topic over te hebben.
Je maakt er wel een mooi verhaal van.
Tot nu toe nogmaals wordt de schuld gegeven aan het slechte weer. Mocht Isral later alsnog erbij betrokken worden kun je het er dan wel over hebben Molo.
Isralische bron dus niet objectief. Leuk geprobeerd! The New York Times is pro-Isral en censureert zijn editors. Dat is een feitquote:Op zondag 19 mei 2024 20:23 schreef HowardRoark het volgende:
Een uitstekende analyse van de Jerusalem Post over de vooringenomenheid in berichtgeving van de New York Times.
[ twitter ][ twitter ]
Pro-Palestina figuren beweren dat evengoed.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:55 schreef Nexum het volgende:
Het beweren dat het overgrote gedeelte van de media biased is omdat ze kritiek leven op Isral is echt populistisch geneuzel 101.
Ik dacht dat alle pro-Isral mensen in dit topic hadden gezegd dat het Westen superieur is vanwege de democratie, vrijheid van meningsuiting, etc? Maar wanneer er kritiek op Isral geuit wordt dan is de Westerse media vooringenomen en kwaadaardig. Grappig hoe dat werkt!
Genocide kent geen empathy.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:23 schreef HowardRoark het volgende:
Een uitstekende analyse van de Jerusalem Post over de vooringenomenheid in berichtgeving van de New York Times.
[ twitter ][ twitter ]
Joden beheersen het weerquote:Op zondag 19 mei 2024 19:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik lees net in het andere topic dat de Iraanse regering heeft bevestigd dat de crash was veroorzaakt door het slechte weer.
Ik wil het absoluut niet opnemen voor de regering van Iran, maar dit soort speculatieve uitspraken heeft niemand wat aan. Dan vindt je een beetje onrust stoken zelf ook wel leuk ofzo.
Heb je de inhoud ook gelezen? En wat vond je daarvan?quote:Op zondag 19 mei 2024 20:40 schreef Nexum het volgende:
[..]
Isralische bron dus niet objectief. Leuk geprobeerd! The New York Times is pro-Isral en censureert zijn editors. Dat is een feit
quote:Op zondag 19 mei 2024 20:40 schreef Nexum het volgende:
[..]
Isralische bron dus niet objectief. Leuk geprobeerd!
quote:Op zondag 19 mei 2024 20:55 schreef Nexum het volgende:
Het beweren dat het overgrote gedeelte van de media biased is omdat ze kritiek leven op Isral is echt populistisch geneuzel 101.
quote:Grappig hoe dat werkt!
Lijkt me heel logisch. 7 oktober was n dag met ongeveer 1000 doden. Sindsdien hebben er qua dodenaantallen aan de andere kant meer dan dertig 7 oktobers plaatsgevonden verspreid over vele maanden. Daarbij was 7 oktober een relatief gelokaliseerde aanslag waar het overgrote deel van Isral buiten bleef, de reactie erna van Isral heeft heel Gaza en haar hele bevolking overhoop gegooid.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:23 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
Hoe kan je dingen als empathie in waardes uitmeten? Empathie is niet gebaseerd op statistiek, en kan naar mijn mening ook helemaal niet geanalyseerd worden in nieuwsartikelen, want wat ik een empathische berichtgeving vind kan voor een ander weer totaal niet empathisch zijn of neutraal overkomen. Ik snap dus de meerwaarde van het artikel totaal niet.quote:Op zondag 19 mei 2024 21:47 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Heb je de inhoud ook gelezen? En wat vond je daarvan?
quote:Op zondag 19 mei 2024 22:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Lijkt me heel logisch. 7 oktober was n dag met ongeveer 1000 doden. Sindsdien hebben er qua dodenaantallen aan de andere kant meer dan dertig 7 oktobers plaatsgevonden verspreid over vele maanden. Daarbij was 7 oktober een relatief gelokaliseerde aanslag waar het overgrote deel van Isral buiten bleef, de reactie erna van Isral heeft heel Gaza en haar hele bevolking overhoop gegooid.
Goh, wat gek zeg dat er meer artikelen zijn met empathie richting de Palestijnen en meer met kritiek richting Isral. Hoe kan dat nou toch
![]()
![]()
Wat pro-Isral mensen die dit artikel lezen zichzelf zouden moeten afvragen als ze enige zelfreflectie zouden hebben:Wat een simplisme. Hoe moeten pro-Irael mensen, die tegen deze manier van oorlogsvoering dan afvragen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 19 mei 2024 22:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Lijkt me heel logisch. 7 oktober was n dag met ongeveer 1000 doden. Sindsdien hebben er qua dodenaantallen aan de andere kant meer dan dertig 7 oktobers plaatsgevonden verspreid over vele maanden. Daarbij was 7 oktober een relatief gelokaliseerde aanslag waar het overgrote deel van Isral buiten bleef, de reactie erna van Isral heeft heel Gaza en haar hele bevolking overhoop gegooid.
Goh, wat gek zeg dat er meer artikelen zijn met empathie richting de Palestijnen en meer met kritiek richting Isral. Hoe kan dat nou toch
![]()
![]()
Wat pro-Isral mensen die dit artikel lezen zichzelf zouden moeten afvragen als ze enige zelfreflectie zouden hebben:Ja, dat helpt door mensen die niet pro-Palestina zijn als nazi's te bestempelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
Het gaat mij om de blindheid en zelfreflectie/realisatie in die sketch. Dat ze toevallig nazi's naspeelden in die sketch was niet per se mijn punt en niet relevant in deze.quote:Op zondag 19 mei 2024 22:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, dat helpt door mensen die niet pro-Palestina zijn als nazi's te bestempelen
Dit kan je toch niet serieus nemenquote:In their view, there is only one correct narrative, in which Israel is wicked and the Palestinians are holy, and anyone who deviates slightly from the narrative is immediately attacked for being "pro-Israel." It is reasonable to assume that was the reason behind progressive extremists attacking the Times - in their view, Israel must be completely denunciated, and disproportionate coverage is just not enough.
Je laatste alinea weerlegt je eerste alinea.quote:Op zondag 19 mei 2024 22:19 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dit kan je toch niet serieus nemenen dit hebben ze gebaseerd op artikelen waarvan we niet weten welk taalgebruik en welke stukjes ze definiren als empathisch richting Palestijnen of richting Isral. En dit moet wat bewijzen? Dat de NYT pro-Palestijns is en een heksenjacht op Isral aan het uitvoeren is?
NYT is exposed voor hun censuur en nu probeert een Isralische bron, zoals we wel vaker gewend zijn van de Israliers, het met onzinnige propaganda gebaseerd op waanillusies te verdraaien en het te laten lijken alsof ze helemaal niet zo pro-Isral zijn. Wat een geniaal idee, hulde aan degene die dat heeft lopen bedenken
quote:IDF released video found in Gaza of eight-year-old Ella Elyakim being forced to make a hostage video. Elyakim said she had been forced to record the message repeatedly, in different outfits.
IDF spokesman Hagari: "Ella’s family asked us to share it with the world to expose Hamas's terror, to expose Hamas's cruelty, to expose Hamas's barbarism."
quote:Op zondag 19 mei 2024 22:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het gaat mij om de blindheid en zelfreflectie/realisatie in die sketch. Dat ze toevallig nazi's naspeelden in die sketch was niet per se mijn punt en niet relevant in deze.
Mooie deflectie wel van je om het niet over de inhoud te hebben.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |