abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 mei 2024 @ 07:29:49 #1
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213601186
quote:
Aanval op buitenlandse toeristen in Afghanistan: drie Spanjaarden gedood, zeven gewonden
Bij een aanval door gewapende mannen in de centrale provincie Bamyan in Afghanistan zijn drie Spaanse toeristen gedood, meldt het Spaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Ook raakte een Spaanse toerist gewond.

Eerder vrijdag had een woordvoerder van het Afghaanse ministerie van Binnenlandse Zaken gezegd dat bij de schietpartij drie buitenlandse toeristen waren omgekomen. Bij de aanval kwam ook een Afghaanse burger om het leven. Er zijn vier mensen gearresteerd, aldus de woordvoerder.

Naast de Spaanse toerist, raakten bij de schietpartij nog drie buitenlanders en drie Afghanen gewond. Volgens de Afghaanse gezondheidsdiensten zouden de drie buitenlandse gewonden de Noorse, Australische en Litouwse nationaliteit hebben.
Toeristische trekpleister
Het bergachtige Bamyan staat op de Unesco-werelderfgoedlijst en is een toeristische trekpleister vanwege de overblijfselen van twee gigantische Boeddhabeelden die in 2001 door de Taliban werden opgeblazen. Sinds de Taliban in 2021 Afghanistan overnamen, hebben ze beloofd de veiligheid te herstellen om zo weer meer toeristen naar naar het land te lokken.

Het is onduidelijk wat het motief was achter de aanval, een van de ernstigste aanvallen op buitenlandse burgers in Afghanistan sinds buitenlandse troepen in 2021 vertrokken en de Taliban de macht overnamen. In 2022 claimde Islamitische Staat verantwoordelijkheid voor een aanval waarbij Chinese burgers gewond raakten in een hotel dat populair was bij Chinese zakenlieden in Kabul.

De Spaanse premier Pedro Sánchez meldt op de sociaalnetwerksite X dat hij “geschokt is door het nieuws van de moord op de Spaanse toeristen in Afghanistan”.
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-gewonden~a6f069da/

Sorry, maar als toerist naar Afganistan? Hoe focking dom kan je zijn?
Geschokt door het nieuws van de moord op de Spaanse toeristen in Afghanistan??
Nee, stomverbaasd dat mensen lekker sightseeing gaan doen waar Taliban wereld erfgoed hebben opgeblazen.

Echt.

Nominatie Darwin Award
  zaterdag 18 mei 2024 @ 07:32:40 #2
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_213601191
Zouden het ook kunnen dat het om Afghanen gaat , die naar Spanje zijn 'gevlucht' en als toerist terug zijn gegaan naar Afghanistan ?
Zo niet , man man man , dan kan je nog beter 2 weken op een camping in Almere gaan zitten , ook geen pretje , maat beter dan Afghanistan denk ik
Ik ben inmiddels overleden
pi_213601208
Misschien wilden ze in de voetsporen van Mr. Bald treden :X

Tamelijk levensmoe ben je dan lijkt me.

zaterdag 18 mei 2024 @ 08:19:40 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213601353
Raar ja. Ik neem aan dat Spanje net zoals Nederland gewoon ook heel duidelijk aangeeft dat je er niet heen moet reizen, en de ambassade je niet kan helpen.

Je hebt ook een visum nodig lijkt me.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_213601464
Tja het zou een van de laatste landen zijn waar ik vakantie zou gaan houden
pi_213601493
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 07:45 schreef Tjoent het volgende:

Ik denk zelf dat op dit moment Haïti de gevaarlijkste plek is om als toerist naar toe te gaan :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 18 mei 2024 @ 09:20:01 #7
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213601956
Waar zullen we dit jaar heen gaan, schat? Myanmar, Gaza of Afghanistan?
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zaterdag 18 mei 2024 @ 09:22:32 #8
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_213601999
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 09:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Zag op YouTube laatst wel filmpjes van influencers die dan afreizen naar Irak of Afghanistan en filmpjes plaatsen van hoe ze daar over een markt lopen en aangestaard worden door de plaatselijke bevolking.
Nogal omslachtig om daarvoor naar Afghanistan te reizen, klinkt als ieder dorp in Nederland.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 18-05-2024 09:45:10 ]
pi_213602215
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 08:34 schreef Cupfighter het volgende:
Tja het zou een van de laatste landen zijn waar ik vakantie zou gaan houden
Voor de drie Spanjaarden was dat het ook.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 09:46:31 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213602263
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
:')
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator zaterdag 18 mei 2024 @ 09:46:43 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213602267
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
_O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 09:48:31 #12
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_213602290
Je hebt dom en je hebt totaal achterlijk. Deze mensen zijn het laatste. Echt, hoe haal je het in je hoofd om daar heen te gaan als toerist? :') Bovendien steun je daarmee 1 van de walgelijkste regimes van de wereld. Geen medelijden mee, jullie gaan gelijk naar de shortlist voor de Darwin awards 2024, gefeliciteerd!!!
pi_213602447
quote:
Het bergachtige Bamyan staat op de Unesco-werelderfgoedlijst en is een toeristische trekpleister vanwege de overblijfselen van twee gigantische Boeddhabeelden die in 2001 door de Taliban werden opgeblazen. Sinds de Taliban in 2021 Afghanistan overnamen, hebben ze beloofd de veiligheid te herstellen om zo weer meer toeristen naar naar het land te lokken.
Mullah Omar heeft die beelden opgeblazen omdat Japan meer om stenen gaf dan aan mensenlevens, als ik me het verhaal nog goed herinner.

Toen IS opkwam eisten zij van alle islamitische groeperingen dat ze zichzelf gingen opheffen en trouw zweren aan de kalief (leider). De Taliban weigerde en toen kwam IS met hun Khorasan-provincie in Afghanistan waar ze sindsdien aanslagen plegen op de Taliban en volgens Wikipedia ook op deze Spaanse toeristen.

Op het moment dat IS opkwam en loyaliteit eiste aan hun leider, zei de Taliban nog dat ze loyaal bleven aan hun eigen leider Mullah Omar maar die bleek achteraf al vele jaren geleden dood te zijn terwijl de Taliban nog allerlei statements naar buiten bracht in zijn naam, dus je kunt je voorstellen dat ze daar nog altijd belachelijk mee worden gemaakt door IS-aanhangers.

Taliban 2.0 zei ook dat ze het bezoeken van wat overgebleven is van deze Boeddhabeelden weer zullen toestaan en de boel proberen op te knappen (nog een reden voor IS om hen weg te zetten als apostaten die niet trouw zijn aan Mullah Omar's legacy).

Op youtube zie je idd sommige westerlingen een bezoek brengen aan Afghanistan en de Boeddhabeelden, vooral voor views en clicks voor hun Youtube-kanaal. Ze beseffen niet wat voor gevaar ze lopen om als IS-doelwit te eindigen. Aan de andere kant is het een groot land en is de kans klein dat IS net op dat moment aanwezig is waar jij rondhuppelt, maar toch komen ze naïef over.

Ergens in 2014 tourde een prominente Duitse journalist nog door het kalifaat in Irak en Syrië zonder dat 'ie onthoofd werd omdat hij toestemming had gevraagd en ontvangen van hun hoogste leider voor zijn bezoek. Zijn Amerikaanse/Britse collega's eindigden in de bekende onthoofdingvideo's omdat ze zonder toestemming met hulp van smokkelaars naar binnen gingen.

Dit zijn gevallen waar verschillende werelden bij elkaar komen, naïef, op zoek naar manieren om je sociale media of carriere als journalist een boost te geven door naar gevaarlijke plekken te reizen, terwijl ze aan de andere kant bezig zijn een 7de eeuwse rijk te stichten met bijbehorende normen en waarden en je geen beroep kunt doen op internationaal recht, wanneer deze werelden samenkomen eindigt het in een bloedige orgie.
pi_213602497
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 09:48 schreef RealistAtheist het volgende:
Je hebt dom en je hebt totaal achterlijk. Deze mensen zijn het laatste. Echt, hoe haal je het in je hoofd om daar heen te gaan als toerist? :') Bovendien steun je daarmee 1 van de walgelijkste regimes van de wereld. Geen medelijden mee, jullie gaan gelijk naar de shortlist voor de Darwin awards 2024, gefeliciteerd!!!
Omdat het wel een van de meest bijzondere landen ter wereld is uit Cultureel-historisch perspectief: Griekse ruïnesteden (Khandahar komt van Alexander), Perzische en Islamitische overblijfselen, de Mughal beginperiode, de minaret van Jam, veel culturen en landschappen bij elkaar is het qua trekpleisters echt wel een bezoek waard.

Ik zou er graag heen gaan als de veiligheidssituatie ooit stabiel wordt. Helaas is dat momenteel nog niet het geval, maar er zijn mensen die zich gedaan minder van aantrekken en avontuur en gevaar opzoeken.

Wat betreft het regime: mensen gaan ook rustig naar bijvoorbeeld Israël, China (miljoenen mensen in kampen), Egypte of Dubai. Daar vinden we dan niets van terwijl de regimes evenzeer verwerpelijk zijn.
  Redactie Sport zaterdag 18 mei 2024 @ 10:09:08 #15
274204 crew  Mexicanobakker
pi_213602511
Ik zou daar niet voor een vakantie op Afghaan.

Maar ja, gewoon een kutland
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_213602541
Dit is geen nieuws, dit is natuurlijke selectie.
pi_213602720
Lekker naar pretpark de Kalifteling en rondjes draaien in Monsieur Taliban tatatataaaaa *O*

Daarna de Taliban Festival in tatata tatata tatatataaaaa *O*

Daarna wat afpilsen in het restaurant bij de Fakir *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 10:27:03 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213602746
Het meest schokkende aan dit bericht is dat er blijkbaar toeristen naar een godvergeten oord als Afghanistan gaan.
pi_213602770
Mijn broer is wel eens vanuit Turkije spontaan een weekje naar Irak gegaan, de Amerikaanse tanks reden door de straten maar het was erg leuk.
pi_213602784
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:07 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Omdat het wel een van de meest bijzondere landen ter wereld is uit Cultureel-historisch perspectief: Griekse ruïnesteden (Khandahar komt van Alexander), Perzische en Islamitische overblijfselen, de Mughal beginperiode, de minaret van Jam, veel culturen en landschappen bij elkaar is het qua trekpleisters echt wel een bezoek waard.

Ik zou er graag heen gaan als de veiligheidssituatie ooit stabiel wordt. Helaas is dat momenteel nog niet het geval, maar er zijn mensen die zich gedaan minder van aantrekken en avontuur en gevaar opzoeken.

Wat betreft het regime: mensen gaan ook rustig naar bijvoorbeeld Israël, China (miljoenen mensen in kampen), Egypte of Dubai. Daar vinden we dan niets van terwijl de regimes evenzeer verwerpelijk zijn.
Westerse boomers gingen er vooral naar toe vanwege opium, zgn. Hippie trail

pi_213602788
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:27 schreef Hexagon het volgende:
Het meest schokkende aan dit bericht is dat er blijkbaar toeristen naar een godvergeten oord als Afghanistan gaan.
Net zoals dat Nederlandse stel dat toen wekenlang ontvoerd is geweest in Yemen.
Die hadden daar werkelijk alle waarschuwingen en veiligheidsvoorschriften genegeerd en liepen nog net niet rond met borden met 'ontvoerd ons' erop |:(

Die hebben geluk gehad dat ze uiteindelijk vrij zijn gelaten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213602802
quote:
Wat is het schokkende daaraan als we weten dat massa's andere toeristen naar gated all inclusive resorts in andere shithole landen? ;)
  zaterdag 18 mei 2024 @ 10:33:01 #23
438527 MissButterflyy
pi_213602815
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wat is het schokkende daaraan als we weten dat massa's andere toeristen naar gated all inclusive resorts in andere shithole landen? ;)
Ehm, het negatieve reisadvies?
Reizen is dan echt geheel op eigen risico.
pi_213602832
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:30 schreef Triggershott het volgende:

[..]

Hippie boomers waren toch meer van de hash en wiet. De wietsoorten met kush in de naam komen uit die regionen.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 10:40:53 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213602941
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heb zitten kijken voor in de nazomer maar het is vrij onmogelijk om een visum te krijgen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 10:46:35 #26
438527 MissButterflyy
pi_213603016
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:40 schreef -XOR- het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heb zitten kijken voor in de nazomer maar het is vrij onmogelijk om een visum te krijgen.
En als je het visum wel had gekregen, was je dan op eigen houtje gegaan?
pi_213603018
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:30 schreef Triggershott het volgende:

[..]

Andere tijden heeft daar een keer een aflevering over gedaan vanuit Nederlands perspectief:

https://anderetijden.nl/a(...)tie-naar-Afghanistan

Lag toen gewoon op de standaard route naar India. Hopelijk wordt het een keer rustig daar en kan zoiets weer.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 10:47:15 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213603021
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat die in die gated all inclusive resorts nooit wat gebeurt.

Maar gaan rondbanjeren in gebieden die zeer instabiel zijn en vooral allerlei clans de dienst uitmaken dan moet je wel een gaatje in je hoofd hebben.
pi_213603029
lekker man op vakantie naar Afghanistan, echt zou mijn droom vakantie zijn.

Enige die dat doen zijn youtubers ofzo voor de views. :')
of mensen die het avontuur opzoeken.

Denk is nog relatief veilig wel want klinkt allemaal erger als het is. Maar ik zou er niet heen gaan.
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 18 mei 2024 @ 10:48:56 #30
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213603038
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En als je het visum wel had gekregen, was je dan op eigen houtje gegaan?
Ja, maar niet heel lang. Vanuit Pakistan doorkruisen richting Tadjikistan of zelfs alleen Jalalabad en dan terug. Puur uit nieuwsgierigheid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 18 mei 2024 @ 10:50:30 #31
438527 MissButterflyy
pi_213603073
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, maar niet heel lang. Vanuit Pakistan doorkruisen richting Tadjikistan of zelfs alleen Jalalabad en dan terug. Puur uit nieuwsgierigheid.
Wel al eens in Pakistan geweest?
Zie soms foto’s voorbij komen en het ziet er prachtig uit, vooral bij de bergen.
En wat ik zo zie hebben ze best wat toerisme. Maar toch niet veilig volgens het reisadvies.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 10:53:29 #32
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213603131
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wel al eens in Pakistan geweest?
Zie soms foto’s voorbij komen en het ziet er prachtig uit, vooral bij de bergen.
En wat ik zo zie hebben ze best wat toerisme. Maar toch niet veilig volgens het reisadvies.
Nog niet geweest, ik kom doorgaans ook maar 1 keer in de gebieden die ik bereis. De reisadviezen van BuZa neem ik overigens niet altijd even serieus, die zijn vaak wel heel voorzichtig maar inderdaad loop je ook daar een risico. Deze Spanjaarden/Noor/Litouwer zijn ook niet dom of naief, die zullen zich echt wel bewust zijn geweest van de risico's.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213603195
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wel al eens in Pakistan geweest
?
Ja. Vanwege de bergen. Want als je van echt heel hoge bergen met ijs en sneeuw houd zijn er weinig spectaculairder plekken te vinden op de wereld.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213603291
Zou dit niet meer nieuws zijn geweest als ze het ongedeerd hadden overleefd?

Ik vraag me acht af wat mensen bezielt die naar zulke echt gevaarlijke plekken te gaan.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 11:11:45 #35
319979 Fok-it
All is well
pi_213603340
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja. Vanwege de bergen. Want als je van echt heel hoge bergen met ijs en sneeuw houd zijn er weinig spectaculairder plekken te vinden op de wereld.
Alleen Nepal wellicht?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213603366
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Alleen Nepal wellicht?
Vond ik niet :P
  zaterdag 18 mei 2024 @ 11:41:20 #37
438527 MissButterflyy
pi_213603708
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vond ik niet :P
Wat is het verschil? Ben zelf in Nepal geweest en dacht dat de bergen daar het hoogste zijn. Op de grens met Tibet.
Wel zeker veel meer toerisme in Nepal.
pi_213603862
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat is het verschil?
Pak Google earth er maar eens bij ;) Dan zie je dat de Himalaya in Nepal een vrij smalle en lange bergketen is die de zuidgrens van het Tibetaanse volgt. Als je daarna in de Karakoram in het noorden van Pakistan bekijkt zie dike brede witte band. Kortom, in de Nepal/Himalaya staan de echt hoge bergen vaak een eindje uit elkaar, terwijl in de Karakoram de echt hoge bergen vlak bij elkaar staan, met daartussen ook nog eens enorme gletsjers(het is ook het grootste vergletsjerde gebied buiten de poolstrekem).
quote:
Ben zelf in Nepal geweest en dacht dat de bergen daar het hoogste zijn.
de K2 ligt in Pakistan :) Maar er liggen weer meer bergen van 8000+ m in Nepal dan in Pakistan.
quote:
Op de grens met Tibet.
Klopt. Nepal is een erg toeristvriendelijk land en Pakistan is dat stukken minder.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 11:54:35 #39
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213603892
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat is het verschil? Ben zelf in Nepal geweest en dacht dat de bergen daar het hoogste zijn. Op de grens met Tibet.
Het is volgens mij in ieder geval wat veiliger in Nepal.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 12:26:49 #40
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213604253
quote:

BaldBankrupt doet dit alleen voor de views zodat hij Oost Europese schoonheden kan neuken in ruil voor wat wisselgeld.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 12:27:23 #41
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_213604256
quote:

Beter lord miles
  zaterdag 18 mei 2024 @ 14:00:39 #42
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_213605294
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 07:32 schreef Enchanter het volgende:
Zouden het ook kunnen dat het om Afghanen gaat , die naar Spanje zijn 'gevlucht' en als toerist terug zijn gegaan naar Afghanistan ?
Zo niet , man man man , dan kan je nog beter 2 weken op een camping in Almere gaan zitten , ook geen pretje , maat beter dan Afghanistan denk ik
youtube staat vol met vloggers die recent naar Afghanistan zijn geweest of nog zijn
  zaterdag 18 mei 2024 @ 14:15:36 #43
438527 MissButterflyy
pi_213605387
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 14:00 schreef Ciclon het volgende:

[..]
youtube staat vol met vloggers die recent naar Afghanistan zijn geweest of nog zijn
Ja, dus? Betekend niet dat het veilig is ofzo.
Alles voor de likes. :')
  zaterdag 18 mei 2024 @ 14:21:51 #44
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_213605414
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 14:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, dus? Betekend niet dat het veilig is ofzo.
Alles voor de likes. :')
Nee zeker niet. En inderdaad alles voor likes, status. Maar het is niet zo dat het ontoegankelijk is.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 14:36:39 #45
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213605508
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 09:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Waar zullen we dit jaar heen gaan, schat? Myanmar, Gaza of Afghanistan?
Haïti, Darfur, Molenbeek, keuzestress!
  zaterdag 18 mei 2024 @ 14:39:05 #46
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_213605526
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 14:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Pyongyang
pi_213605647
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nog niet geweest, ik kom doorgaans ook maar 1 keer in de gebieden die ik bereis. De reisadviezen van BuZa neem ik overigens niet altijd even serieus, die zijn vaak wel heel voorzichtig maar inderdaad loop je ook daar een risico. Deze Spanjaarden/Noor/Litouwer zijn ook niet dom of naief, die zullen zich echt wel bewust zijn geweest van de risico's.
Haha achterlijkste bericht van de dag, toppie!
  zaterdag 18 mei 2024 @ 15:05:05 #48
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213605680
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 14:58 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Haha achterlijkste bericht van de dag, toppie!
Vertel, o grote denker, wat vind je er precies zo achterlijk aan? Het sluit niet zo goed aan op jouw belevingswereldje?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 18 mei 2024 @ 15:11:08 #49
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213605717
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 14:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Teheran it is!
  zaterdag 18 mei 2024 @ 15:17:53 #50
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213605761
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 15:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vertel, o grote denker, wat vind je er precies zo achterlijk aan? Het sluit niet zo goed aan op jouw belevingswereldje?
Beetje achterlijke reactie inderdaad, maar ergens denk ik wel het zeer onverstandig is om je in dat soort gebieden te begeven, en ja, dat zeg ik vanuit mijn zeer beperkte wereldje, ingebed in verschillende veiligheden, die ik welbewust koester, en vanuit dat perspectief kan ik me slecht inleven in die behoefte.

Verder respect dat jij die risico's wel neemt, en het maakt je alles behalve achterlijk. Hooguit onverstandig, als je mijn zoon was zou ik zeggen, zoujedanouweldoenjong? :D
pi_213608035
Je zoekt een vakantiebestemming, wat kies je?
A. Zonneschijn!
B. Zuipen en neuken
C. Cultuur
D. Weet je wat, ik ga naar een islamitisch land met mensen die mij dood willen hebben :s)
  zaterdag 18 mei 2024 @ 18:07:06 #52
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213608144
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 07:32 schreef Enchanter het volgende:
Ja als ik hoor dat vluchtelingen op vakantie gaan naar het land waarvandaan ze gevlucht zijn, denk ik, weg die vluchtelingen status.
pi_213608328
allemaal uitingen van liefde en vrede.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_213609153
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 07:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-gewonden~a6f069da/

Sorry, maar als toerist naar Afganistan? Hoe focking dom kan je zijn?
Geschokt door het nieuws van de moord op de Spaanse toeristen in Afghanistan??
Nee, stomverbaasd dat mensen lekker sightseeing gaan doen waar Taliban wereld erfgoed hebben opgeblazen.

Echt.

Nominatie Darwin Award
Precies. Je kan risico ook bewust opzoeken.
pi_213613129
Wie gaat er nou op vakantie naar dat grafland. :')
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zondag 19 mei 2024 @ 08:22:04 #56
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213613563
quote:
7s.gif Op zondag 19 mei 2024 05:35 schreef HSG het volgende:
Wie gaat er nou op vakantie naar dat grafland. :')
De idioten in de OP
pi_213613607
Poehhh ik vind een weekendje naar de Ardennen in Wallonië al alsof ik in onderontwikkeld gebied moet surviven, laat staan Afghanistan
  zondag 19 mei 2024 @ 08:41:17 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213613698
Kun je toch beter naar Noord-Korea. Daar krijgt het regime het wel voor elkaar te doen of het er fijn is.
  zondag 19 mei 2024 @ 08:54:36 #59
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_213613787
Volgende keer toch maar weer naar de Huttenheugte.
pi_213613813
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:41 schreef Hexagon het volgende:
Kun je toch beter naar Noord-Korea. Daar krijgt het regime het wel voor elkaar te doen of het er fijn is.
Behalve als je denkt een staatspropagnda poster mee kan nemen. ;(
pi_213613822
Lekker avontuurlijk! Waarom zou je voor de Playa kiezen als je naar Afghanistan kan.
U MAD?
  zondag 19 mei 2024 @ 09:01:24 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213613855
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:59 schreef de_boswachter het volgende:
Lekker avontuurlijk! Waarom zou je voor de Playa kiezen als je naar Afghanistan kan.
Kun je beter naar Somalie gaan. En prachtige stranden en een hoop terreur en wetteloosheid.
  zondag 19 mei 2024 @ 09:07:20 #63
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213613908
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:01 schreef Hexagon het volgende:

[..] Somalie
Ja, Eerst Socialisme en dat dan inruilen voor de Islam, altijd een succes.
  zondag 19 mei 2024 @ 09:09:52 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213613942
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, Eerst Socialisme en dat dan inruilen voor de Islam, altijd een succes.

Het is juist het libertarische paradijsje waar niks van overheid functioneert.
  zondag 19 mei 2024 @ 09:10:21 #65
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213613950
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is juist het libertarische paradijsje waar niks van overheid functioneert.
Sure
  zondag 19 mei 2024 @ 09:14:40 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213613994
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Sure
Zeker, het libertarisme dwingt immers niet af dat de inwoners van je overheidloze gebiedje van die vrije geesten zijn.
  zondag 19 mei 2024 @ 09:21:50 #67
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213614063
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zeker, het libertarisme dwingt immers niet af dat de inwoners van je overheidloze gebiedje van die vrije geesten zijn.
Simpele verklaring zodat je hem zelf snapt?
Je bent gewoon weer eens bezig met framing, zoals zo vaak.
pi_213622128
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 15:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Grote boze overheid die te voorzichtig is
aannames dat die achterlijke toeristen "vast wel verstandig waren" (zegt ook genoeg hoe jij denkt en bent dus)
Als BuZa zegt "De kleurcode van het reisadvies voor Afghanistan is rood. Wat uw situatie ook is: reis er niet heen. Het is er te gevaarlijk." ,, sla jij dat advies in de weind. Dan ben je gewoon een domme lul en zou ik er geen seconde om rouwen als zo iemand sterft in zo'n land.

Thanks voor compliment btw!!
  zondag 19 mei 2024 @ 22:17:45 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213622904
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 21:15 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Grote boze overheid die te voorzichtig is
aannames dat die achterlijke toeristen "vast wel verstandig waren" (zegt ook genoeg hoe jij denkt en bent dus)
Als BuZa zegt "De kleurcode van het reisadvies voor Afghanistan is rood. Wat uw situatie ook is: reis er niet heen. Het is er te gevaarlijk." ,, sla jij dat advies in de weind. Dan ben je gewoon een domme lul en zou ik er geen seconde om rouwen als zo iemand sterft in zo'n land.

Thanks voor compliment btw!!
:')

Waar heb ik het over 'grote boze overheid' ? :')
Waar gebruik ik het woord 'verstandig' ? :')

[ Bericht 3% gewijzigd door -XOR- op 19-05-2024 22:24:51 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213623295
IS eist aanslag op "christelijke toeristen (burgers van de anti-IS-coalitielanden) en hun sjiitische gidsen terwijl de Taliban-militie hun (en de Boeddhabeelden) beschermt en reizen er naar toe organiseert"

twitter

#Afghanistan the #EI claims responsibility for the attack which targeted Western tourists and their Hazara guides with #Bamyan 7 Christians killed and injured and ~ 5 Shiites »

IS eist aanslag in Afghanistan op

IS heeft via zijn kanaal op de berichtendienst Telegram de aanslag opgeëist in Afghanistan waarbij vrijdag zes mensen om het leven kwamen. Onder de doden waren drie toeristen uit Spanje.

De slachtoffers werden neergeschoten op een markt in de stad Bamyan. Daarbij raakten ook acht mensen gewond; vier Afghanen en mensen uit Noorwegen, Australië, Litouwen en Spanje.

Er zijn zeven verdachten opgepakt, één van hen is volgens de minister gewond geraakt.

Bamyan is een toeristische trekpleister vanwege de metershoge gaten in de rotsen waar de Taliban in 2001 reusachtige boeddhabeelden opbliezen.

In 2022 claimde Islamitische Staat ook de verantwoordelijkheid voor een aanval waarbij Chinese burgers gewond raakten in een hotel dat populair was bij Chinese zakenlieden in Kabul.

https://nos.nl/artikel/2521122-is-eist-aanslag-in-afghanistan-op

twitter
  maandag 20 mei 2024 @ 08:14:28 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213624651
De Taliban heeft inkomsten nodig en IS zit dat dwars zo lees ik
pi_213625329
quote:
Lijkt me inderdaad niet zo’n verstandige keuze. Misschien als vluchtoptie voor als je uitgeleverd dreigt te worden (zoals Joost Klein), maar dan nog. Afghanistan zal wel geen uitleveringsverdrag met NL hebben.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_213625428
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 08:14 schreef Hexagon het volgende:
De Taliban heeft inkomsten nodig en IS zit dat dwars zo lees ik
Met de enkele trillseekers die zo'n avontuur naar Afghanistan aandurven zullen die inkomsten toch maar miniem zijn. 8-)
  maandag 20 mei 2024 @ 09:53:32 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213625477
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 09:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Met de enkele trillseekers die zo'n avontuur naar Afghanistan aandurven zullen die inkomsten toch maar miniem zijn. 8-)
Mja is las ooit ergens dat de Taliban wel als plan had toerisme te bevorderen. Een beetje zoals Franco dat deed. Stel dat Thrillseekers daar heen gaan en er gebeurt niks, dan krijg je wellicht meer mensen die dat doen.

Maar gezien ze het land duidelijk niet voldoende onder controle hebben is dat sprookje wel weg.
pi_213625504
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 09:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mja is las ooit ergens dat de Taliban wel als plan had toerisme te bevorderen. Een beetje zoals Franco dat deed. Stel dat Thrillseekers daar heen gaan en er gebeurt niks, dan krijg je wellicht meer mensen die dat doen.

Maar gezien ze het land duidelijk niet voldoende onder controle hebben is dat sprookje wel weg.
Ik heb ook ooit gelezen dat de taliban de vrouwenrechten zou respecteren toen de vs het land verliet.

Zwaar geïndoctrineerde extreem gelovige wappies zijn nooit betrouwbaar.
  maandag 20 mei 2024 @ 10:01:22 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213625535
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 09:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik heb ook ooit gelezen dat de taliban de vrouwenrechten zou respecteren toen de vs het land verliet.

Zwaar geïndoctrineerde extreem gelovige wappies zijn nooit betrouwbaar.
Nou als hun hun financieel belang dient dan geloof ik het wel dat dat hun plan was. Niets opportunistisch is die Taliban vreemd.
pi_213642667
twitter
pi_213643504
Hopelijk worden de daders wel traditioneel gestraft voordat ze opgehangen worden.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')