Na komende zaterdag zal Ten Hag ook wel beschikbaar zijnquote:Op zondag 19 mei 2024 19:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Na vanavond is OGC Nice ook klaar met hun seizoen. Wellicht dat komende week al wat meer bekend wordt... (Farioli)
Ik vind het een goed planquote:Op zondag 19 mei 2024 20:08 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Tactisch onbenul gaat spelers beoordelen
GENOT
voorronde EL moet je je ook op voorbereiden nog. Al met al wel logischquote:Op zondag 19 mei 2024 19:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja volgens mij is drie weken rust de max voor topsport. En ook voetbal begint tegenwoordig steeds meer op topsport te lijken.
Mooi seizoen. In de beker er uit gekegeld worden door een amateur team en het seizoen afsluiten met puntverlies tegen een team dat zijn laatste wedstrijd als profteam speelt.quote:
Sneuneus.quote:Op zondag 19 mei 2024 22:07 schreef RipCity het volgende:
De sterspeler met een bijzonder interview op zijn niveau
[ x ]
Lijkt er wel op dat die Farioli komt dus weer een tussenjaar.quote:Op zondag 19 mei 2024 23:48 schreef Alaphilippe_ het volgende:
L'Equipe meldt ook dat Farioli - Ajax een kwestie van tijd zou moeten zijn. Blijkbaar verdient Farioli bij Nice slechts 70.000 euro bruto per maand, of wel 840.000 euro per jaar slechts. Die Ratcliffe verspilt duidelijk geen cent teveel, @:rellende_rotscholier .
Jij bent modquote:Op maandag 20 mei 2024 07:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
Heb ook geen vertrouwen in Farioli en zie ook niet in waarom er een outsider moet komen. Geheid wil hij zijn eigen visie implementeren en moeten er dus spelers komen die in zijn visie passen.
Dit terwijl wij weer terug moeten naar de eigen visie. Dus hand op de knip, alle rotzooi en pseudo-vedettes verkopen. Uitspreken dat komend seizoen een cht tussenjaar gaat worden met een piepjonge selectie van voornamelijk eigen jeugd met de focus op groei op de lange termijn.
Als je nu weer gaat kopen ga je weer zogenaamd-mislukt-in-het-buitenland-maar-intrinsiek-erg-goede-spelers (ik kijk naar jou Bergwijn) aantrekken. Niet doen dus.
Ja, nee, dit kan niet.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:08 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Tactisch onbenul gaat spelers beoordelen
GENOT
Vraag me af hoeveel hij uiteindelijk gaat beslissen. Voor de buitenwereld lijkt het veel, intern zal er geen beslissing van hem alleen komen denk ik.quote:Op maandag 20 mei 2024 07:53 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ja, nee, dit kan niet.
"Naam voor de functie moet nog bedacht worden"
- Chef Vleeskeuring
@:PowerLoungen heeft hier een mooi plaatje van.
wie wel?quote:Op maandag 20 mei 2024 07:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
Heb ook geen vertrouwen in Farioli en zie ook niet in waarom er een outsider moet komen. Geheid wil hij zijn eigen visie implementeren en moeten er dus spelers komen die in zijn visie passen.
Dit terwijl wij weer terug moeten naar de eigen visie. Dus hand op de knip, alle rotzooi en pseudo-vedettes verkopen. Uitspreken dat komend seizoen een cht tussenjaar gaat worden met een piepjonge selectie van voornamelijk eigen jeugd met de focus op groei op de lange termijn.
Als je nu weer gaat kopen ga je weer zogenaamd-mislukt-in-het-buitenland-maar-intrinsiek-erg-goede-spelers (ik kijk naar jou Bergwijn) aantrekken. Niet doen dus.
Dit is gewoon een halve stap naar de uitgang, ik meen dat ze hem door moeten betalen voor nog een jaar omdat de afspraak zo lag, dan krijgen we in de loop van volgend seizoen dat het niet was wat hij zich voorstelde van die functie en bedankt voor bewezen diensten.quote:Op maandag 20 mei 2024 08:21 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Vraag me af hoeveel hij uiteindelijk gaat beslissen. Voor de buitenwereld lijkt het veel, intern zal er geen beslissing van hem alleen komen denk ik.
Dat is afhankelijk van de wens van de beleidsmakers zoals zij dat voor zich zien. Als je beleid gaat maken zoals ik eerder schreef, dus met eigen jeugd en vanuit de eigen voetbalfilosofie, dan zal ik opteren voor Dave Vos. Implementatie van jeugdspelers en beoordeling van talent zal dan makkelijker gaan en dit sluit aan op ontwikkeling op de lange termijn zonder de druk dat er resultaten moeten worden geboekt.quote:
Eigen visie? Meer dan met aanvallend voetbal wedstrijden winnen is dat toch niet, mensen maken het allemaal moeilijker dan het is.quote:Op maandag 20 mei 2024 07:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
dave vos geen slecht idee, mits met de juiste begeleiding en tevens de garantie dat hij de tijd krijgt. Dat laatste gaat niet gebeuren dus op dit moment lijkt Vos kansloos voor de functie. Die moet het eerst maar eens proberen bij een club als heerenveen (een stap die van persie daar nu gaat zetten is dan logischer)quote:Op maandag 20 mei 2024 08:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van de wens van de beleidsmakers zoals zij dat voor zich zien. Als je beleid gaat maken zoals ik eerder schreef, dus met eigen jeugd en vanuit de eigen voetbalfilosofie, dan zal ik opteren voor Dave Vos. Implementatie van jeugdspelers en beoordeling van talent zal dan makkelijker gaan en dit sluit aan op ontwikkeling op de lange termijn zonder de druk dat er resultaten moeten worden geboekt.
Dan hebben de technische mensen n volledig seizoen om kritisch te kijken naar de selectie en om passende spelers te scouten en aan te trekken. Een selectie duurt enkele jaren om op te bouwen, dat blijkt overal keer op keer.
Je moet een frame hebben van routine waarin talenten kunnen gedijen en daar heb je helemaal geen jaren voor nodig, tenminste om in de eredivisie weer bovenin mee te doen. Als je een CL waardige selectie wil gaan neerzetten heb je daar wel meer tijd voor nodig, maar meestal ontstaan zulke elftallen ook door een gelukkige samenloop van omstandigheden.quote:Op maandag 20 mei 2024 08:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van de wens van de beleidsmakers zoals zij dat voor zich zien. Als je beleid gaat maken zoals ik eerder schreef, dus met eigen jeugd en vanuit de eigen voetbalfilosofie, dan zal ik opteren voor Dave Vos. Implementatie van jeugdspelers en beoordeling van talent zal dan makkelijker gaan en dit sluit aan op ontwikkeling op de lange termijn zonder de druk dat er resultaten moeten worden geboekt.
Dan hebben de technische mensen n volledig seizoen om kritisch te kijken naar de selectie en om passende spelers te scouten en aan te trekken. Een selectie duurt enkele jaren om op te bouwen, dat blijkt overal keer op keer.
Wat hebben Stein en schip dan gedaan met 10 man achter de bal?quote:Op maandag 20 mei 2024 08:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eigen visie? Meer dan met aanvallend voetbal wedstrijden winnen is dat toch niet, mensen maken het allemaal moeilijker dan het is.
Geen idee of deze trainer de juiste is maar we hebben sinds Ten Hag toch wel weer wat trainers gehad met het zogenaamde Ajax DNA die er ook niet zo heel veel van bakten.
Wat me wel aanspreekt aan deze man is dat hij begint bij de verdedigende organisatie, dat is ook weleens leuk voor een keer.
welke kunnen we treffen?quote:Op maandag 20 mei 2024 09:52 schreef Tjacka het volgende:
Die teams voor de voorronde EL zijn wel mooie zeg.
Tot nog toe Silkeborg, Rijeka, Pafos, Elfsborg, Wisla Krakow, Paks, Corvinul Hunedoara, Botev Plovdiv, Ruzomberok of Tobol.quote:
Leunen op de jeugd heeft enkel zin als de jeugd een beetje niveau heeft, maar dat is nu juist het probleem. Jong Ajax is in nog slechtere staat relatief dan Ajax-1, daar lopen geen talenten rond.quote:Op maandag 20 mei 2024 07:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
Hoeveel jongens uit eigen opleiding stonden er in de basis onder Overmars? Best wel watquote:Op maandag 20 mei 2024 11:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Leunen op de jeugd heeft enkel zin als de jeugd een beetje niveau heeft, maar dat is nu juist het probleem. Jong Ajax is in nog slechtere staat relatief dan Ajax-1, daar lopen geen talenten rond.
Dat is juist het grotere probleem, de jeugdopleiding is verwaarloosd onder Overmars en dat merken we nu, dus terug naar de basis/eigen visie gaat niet voor Ajax want die basis is weg en daar verandert 1 tussenjaar helemaal niets aan (buiten dat dat veel te veel kost en de club/bedrijf gigantisch schaad sponsortechnisch gezien, wat vrij belangrijk is aangezien het contract met Ziggo tot 2025 loopt).
Functie elders?quote:Op maandag 20 mei 2024 07:53 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ja, nee, dit kan niet.
"Naam voor de functie moet nog bedacht worden"
- Chef Vleeskeuring
@:PowerLoungen heeft hier een mooi plaatje van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |