quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Weten we dat heel heel zeker? Ik hoop het echt dat hij het grootste deel van de opbrengsten krijgt! Maar kan er nergens in het contract staan dat dat voor Eurovision is?quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:28 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
De inkomsten gaan alsnog naar de belanghebbenden dus daar hoeft Joost zich weinig zorgen over te maken. Hoewel we natuurlijk niet uit kunnen sluiten dat EBU ergens wel een percentage zal ontvangen.
Toen viel me echt op hoe verbindend en geliefd Joost is. Elke andere BN-er, zeker een Eurovisie inzending, zou echt helemaal kapot gemaakt worden op social media of in de comments onder het artikel. Bij een diskwalificatie zouden ze echt NOOIT het vooordeel van de twijfel krijgen van de meeste lol. Maar Joost wel. Love it.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:12 schreef bleiblei het volgende:
Ik denk dat dit ook voor Joost fantastisch is. Die hartverwarmende (op een enkeling na) reacties vanuit NL maar ook daarbuiten. Denk dat ie daar meer motivatie en kracht uithaalt dan wanneer ie gewoon ergens tussen plaats 2 en 5 terecht gekomen was en we nu allemaal weer met de reguliere waan van de dag verder waren gegaan.
Zeg maar het verschil van korte euforie, ennnn weer verder.
Vs.
Korte pijn en dan langere tijd massale steun ervaren.
Hij mag die beelden dan gewoon van zijn halve finale optreden dan wel zelf gebruiken hoop ik?quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:56 schreef d_elise het volgende:
Z'n videoclip en optreden staan nog online, maar verder wordt hij overal doodgezwegen. Zo staat hij niet meer in de kandidatenlijst in de officiële app en werd er van iedereen een foto op de turquoise loper getoond op de officiële Instagram, behalve van Joost. Het zou me niets verbazen als hij later ook nog van YouTube verwijderd wordt.
Van RTL.nl:quote:
quote:Het reglement laat zien dat iemand definitief gediskwalificeerd is zodra dit besluit is genomen. Het is niet mogelijk om het besluit terug te draaien, maar je kunt er als land wel over in gesprek gaan. In het reglement wordt duidelijk vermeld dat het niet mogelijk is om in beroep te gaan na diskwalificatie, maar de AVROTROS heeft hiertegen protest ingediend.
Daarnaast blijkt dat songfestivalbaas Martin Österdahl bevoegd is om in zijn eentje een beslissing te nemen over de diskwalificatie van een land. Of hij dit daadwerkelijk heeft gedaan bij Joost Klein is onduidelijk, maar het is dus wel mogelijk.
De Zweedse krant Aftonbladet bracht gisteren nog naar buiten dat niet alleen Österdahl besliste over Joosts diskwalificatie, maar ook vijftien vertegenwoordigers van meerdere andere omroepen daarbij betrokken waren
Nou ja, behalve de uiteindelijke stemmen van het publiek.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:12 schreef GotC het volgende:
Ik blijf me verbazen hoe ironisch het allemaal is.
Joost schreef hét lied wat Europa samen moest brengen (en ook uiteindelijk bracht), voor het Eurovisie songfestival… en wordt dan gediskwalificeerd.
Maar wat zou bereikt worden met terugdraaien?quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:12 schreef d_elise het volgende:
Noord Korea is er niks bij.
Uit X:
Uit het reglement van de EBU blijkt nu dat een uitspraak tot diskwalificatie bindend is en niet kan worden teruggedraaid. RTL Boulevard is in het bezit van een aantal stukken van het reglement. AVROTROS geeft aan dat zij protest hebben ingediend tegen deze regel.
[ x ]
Dat denk ik wel, maar het zou natuurlijk enorm zonde zijn dat al z'n views, likes en reacties dan verdwijnen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:17 schreef Za het volgende:
[..]
Hij mag die beelden dan gewoon van zijn halve finale optreden dan wel zelf gebruiken hoop ik?
Hebben mensen hier het gedownload voor de zekerheid?
Vraag me af of Joost ook weleens Cher liedjes luistert.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:19 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wat zou bereikt worden met terugdraaien?
quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:27 schreef Em31 het volgende:
Ook nog de New York Times gehaald
With Church Bells and Hashtags, the Netherlands Backs Its Eurovision Act
https://www.nytimes.com/2(...)lein-eurovision.html
Dit.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:12 schreef bleiblei het volgende:
Ik denk dat dit ook voor Joost fantastisch is. Die hartverwarmende (op een enkeling na) reacties vanuit NL maar ook daarbuiten. Denk dat ie daar meer motivatie en kracht uithaalt dan wanneer ie gewoon ergens tussen plaats 2 en 5 terecht gekomen was en we nu allemaal weer met de reguliere waan van de dag verder waren gegaan.
Zeg maar het verschil van korte euforie, ennnn weer verder.
Vs.
Korte pijn en dan langere tijd massale steun ervaren.
Lijkt me uitermate interessant te horen wat een rechter vind van zo'n worgbepaling. Dit is typisch iets wat je verwacht in een eenzijdig contract waar de onderliggende partij alle normale rechten moet opgevenquote:
Dat wel, maar hij wil op gegeven moment misschien ook van die associatie af.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:21 schreef d_elise het volgende:
Dat denk ik wel, maar het zou natuurlijk enorm zonde zijn dat al z'n views, likes en reacties dan verdwijnen.
en dat maakt hij tegen die tijd dan vast wel bekend. en dan weten we ook of het uberhaupt mogelijk is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:30 schreef Za het volgende:
[..]
Dat wel, maar hij wil op gegeven moment misschien ook van die associatie af.
"No Martin no, that was so not right"-vibes.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:30 schreef Em31 het volgende:
Het is wel een béétje dubieus dat Österdahl zelf zou kunnen bepalen om iemand te diskwalificeren terwijl dat dan ook niet terug te draaien valt, even los van dit alles ook.
Een paar topics geleden werd dit al gedeeld uit het regelement:quote:
Ik moet nog maar zien of een rechter hierin meegaat. En dit niet onredelijk bezwarend vind.quote:"All decisions taken by the EBU, the Host Broadcaster and/or the Participating Broadcasters shall be final and binding and You agree that no remedy shall be possible."
Zou dat de reden zijn dat dat vluchtig persberichtje een paar dagen geleden nagestuurd werd waarin werd benadrukt dat 'het echt wel door iedereen unaniem is besloten hoor'...? Wekt bij de indruk dat Martin O. en zijn kliekje het besloten hadden. Maar nadat hij alle schijt over zich heen kreeg, hebben ze iedereen zover gekregen om dit te bevestigen en probeert hij zich nu in te dekken omdat ie bang is dat zijn kop gaat rollen? (Is een aanname btw, geen feit, gewoon een gedachtespinsel)quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:30 schreef Em31 het volgende:
Het is wel een béétje dubieus dat Österdahl zelf zou kunnen bepalen om iemand te diskwalificeren terwijl dat dan ook niet terug te draaien valt, even los van dit alles ook.
Dat in bezwaar gaan nog vóór de finale dus ook geen enkele zin had. Dat op zich is al best apart.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:19 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wat zou bereikt worden met terugdraaien?
Ik heb echt werkelijk géén idee meer wat te denken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:47 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Zou dat de reden zijn dat dat vluchtig persberichtje een paar dagen geleden nagestuurd werd waarin werd benadrukt dat 'het echt wel door iedereen unaniem is besloten hoor'...? Wekt bij de indruk dat Martin O. en zijn kliekje het besloten hadden. Maar nadat hij alle schijt over zich heen kreeg, hebben ze iedereen zover gekregen om dit te bevestigen en probeert hij zich nu in te dekken omdat ie bang is dat zijn kop gaat rollen? (Is een aanname btw, geen feit, gewoon een gedachtespinsel)
Ze zijn namelijk sowieso al rete-manipulatief in hun berichtgeving. Dat het om een vrouwelijk slachtoffer ging was niet relevant maar was enkel genoemd om Joost in een kwaad daglicht te stellen.
De manier waarop verwoord wordt dat het slachtoffer een ander verhaal heeft en de politie en getuigen het ook hebben gehoord is heel vaag maar wekt de indruk dat NL liegt en dat het om iets heel ergs gaat. Dus zou me niks verbazen als Don Martin zijn straatje probeert schoon te vegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |