Oke misschien had ik dat niet moeten doen maar ik wou even een punt maken dat zelfdoding vaak een ingewikkelde achtergrond heeftquote:Op woensdag 15 mei 2024 19:34 schreef Za het volgende:
[..]
Daar ben ik blij om.
Ik vind wat je hebt meegemaakt vreselijk, vergelijk dat niet met mijn uitlatingen over dit soort tv programma's svp.
Nee, ik vind ook dat bepaalde programma's veel te ver gaan.quote:Op woensdag 15 mei 2024 18:34 schreef Za het volgende:
Is er een recht om entertainment programma's te maken over vermeende oplichters en ze geestelijk kapot te maken?
Jawel hoor.quote:
Dat gebeurt doorgaans ook, tot aan een rechterlijke uitspraak aan toe. Daar hebben dit soort oplichters echter maling aan. Dikke vinger naar alles en iedereen. Prima dat er dan een keer iemand op de stoep staat om je publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Goede waarschuwing ook voor anderen om geen "zaken" te doen met de betreffende persoon. Dat laatste is in dit geval permanent opgelost.quote:Op woensdag 15 mei 2024 19:20 schreef Za het volgende:
Heb ik dat geinsinueerd? Nee toch, ik vroeg juist of er een veroordeling lag, en waarom het juridisch pad niet gewoon bewandelt wordt.
Dat is normaliter de te volgen weg.
Slappe reactie van Kees.quote:Hij heeft volgens bronnen enkele dagen na de uitzending een einde aan zijn leven gemaakt.
"Ik voel me ontzettend verdrietig", zegt Van der Spek tegen de krant. "Dit overstijgt het belang van mijn programma. Journalistiek en juridisch hebben we geen fouten gemaakt of onjuistheden verspreid in de uitzending. Maar niemand wil dit soort uitkomsten. Daarover ben ik erg ontdaan
Moet het Tv worden allemaal?quote:Op woensdag 15 mei 2024 17:51 schreef Za het volgende:
Overleden oplichter uit Oplichters Aangepakt stapte zelf uit het leven
Dinsdag werd bekend dat een betrokkene uit de meest recente aflevering van Oplichters Aangepakt van Kees van der Spek overleden was. Nu is duidelijk dat het om de man ging die werd beschuldigd van het oplichten van een ouder echtpaar.
Deze Thomas zou Hans en Karin 40.000 euro hebben afgetroggeld en daarna niks meer van zich hebben laten horen.
In de uitzending vertelde Thomas dat hij het geld wel terug wilde betalen maar dat hij krap bij kas zat. Uiteindelijk kwamen Kees van der Spek en hij overeen dat Thomas 5.000 euro per maand zou terugbetalen.
Teneergeslagen
In het AD vertelt Willem Miermans, een ondernemer die ook in de uitzending te zien was, dat de overleden man dat bedrag helemaal niet kon missen en dat hij online werd lastiggevallen en bedreigd door kijkers van het programma. Miermans zegt dat Thomas de dag na de uitzending 'erg teneergeslagen' was en suggereert dus dat Thomas zelfmoord pleegde vanwege het tv-programma.
Geen fouten gemaakt
Kees van der Spek zegt in een reactie dat hij zeer verdrietig is over het overlijden van Thomas maar dat er journalistiek of juridisch geen fouten zijn gemaakt in het RTL5-programma. De bewuste aflevering van Oplichters Aangepakt is op verzoek van de familie van Thomas offline gehaald.
https://www.tvgids.nl/nie(...)e-zelf-uit-het-leven
Ja, daar kan Kees van der Spek dan de rest van zijn leven mee rondlopen, na zijn keuze voor het sensatie genre.
Een dag na de uitzending ook nog.
Beste Cupfighter, zo ik bedoelde het niet. Ik bedoelde alleen neem het svp niet persoonlijk op, die programma's buiten mensen uit (mijn mening), er wordt gewoon met cameras gejaagd op leed overal.quote:Op woensdag 15 mei 2024 19:49 schreef Cupfighter het volgende:
Oke misschien had ik dat niet moeten doen maar ik wou even een punt maken dat zelfdoding vaak een ingewikkelde achtergrond heeft
Ja duh ..... en het programma was het gevolg van zijn oplichterspraktijken. Je kunt het er niet los van zien.quote:Op woensdag 15 mei 2024 19:06 schreef Za het volgende:
[..]
Die bedreigingen waren het gevolg van het programma. Je kunt het er niet los van zien.
@TS: wat is hier journalistiek fout aan?quote:Van der Spek twijfelt aan Thomas’ goede bedoelingen. Op een website pocht hij dat het ontzettend goed gaat met zijn bedrijf. Zijn loods in Benidorm staat vol met campers en caravans waar toeristen tegen betaling hun voertuig kunnen stallen. Niets wijst erop dat Thomas krap bij kas zit. Van der Spek confronteert hem daarmee en dringt hem nogmaals aan op terugbetaling.
Wat in die loods staat betreft niet zijn eigendommen. Geen idee wat hij krijgt voor de stalling, maar zou dat echt binnenlopen zijn?quote:Op donderdag 16 mei 2024 01:24 schreef r_one het volgende:
@:TS: wat is hier journalistiek fout aan?
Want juist dát schijn hem tot wanhoop te hebben gedreven, aldus Miermans.
Voor de goede orde: IK bezit géén loods in Benidorm die vol staat met campers en caravans waar toeristen tegen betaling hun voertuig kunnen stallen. Maar ook geen schulden.
Je mist de pointe.quote:Op donderdag 16 mei 2024 02:06 schreef Za het volgende:
Wat in die loods staat betreft niet zijn eigendommen. Geen idee wat hij krijgt voor de stalling, maar zou dat echt binnenlopen zijn?
Daar ben ik het mee eens, maar dat geld zal hij niet meer gehad hebben waarschijnlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 02:20 schreef r_one het volgende:
Je mist de pointe.
Als je je met zoiets afficheert, moet je ook niet weglopen van je verantwoordelijkheid de mensen hun geld terug te geven die je hebt opgelicht, als je daarmee geconfronteerd wordt.
We hebben kunnen zien dat dat niet conform de realiteit was, gezien hij zich het leven benomen heeft.quote:Maar ondertussen dus wel de grote jongen uithangen.
Ja prachtig hoorquote:Op donderdag 16 mei 2024 02:29 schreef Za het volgende:
Mooie reactie een van vriend "Thomas":
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Typisch kenmerk van een recidiverende oplichter.quote:Op donderdag 16 mei 2024 02:40 schreef Za het volgende:
Daar ben ik het mee eens, maar dat geld zal hij niet meer gehad hebben waarschijnlijk.
En dit dus ook.quote:We hebben kunnen zien dat dat niet conform de realiteit was,
Ik mis het -nu door jou veronderstelde- causale verband met zijn blufproject in Benidorm.quote:gezien hij zich het leven benomen heeft.
Ik vind het sterk.quote:
Zijn er bronnen dat hij meerdere mensen heeft opgelicht, ik ken deze casus niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 02:45 schreef r_one het volgende:
Typisch kenmerk van een recidiverende oplichter.
En dit dus ook.
Ik leg daar geen verband mee.quote:Ik mis het -nu door jou veronderstelde- causale verband met zijn blufproject in Benidorm.
Ik vind die opmerking echt zóóóó voorspelbaar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 02:50 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind het sterk.
Met name de vraag of hij met draaiende cameras bij de programmamaker thuis moet aanbellen om te vragen wat hij vindt van de gevolgen van zijn programma.
Ik verdedig die show niet, ik zet grote vraagtekens bij jouw argumentatie en retoriek. Da's wat anders.quote:Waarom je die show verdedigd is me een raadsel verder.
Heb je die serieus nodig? Was inhoud en strekking van zijn antwoorden in de uitzending niet genoeg?quote:Op donderdag 16 mei 2024 02:53 schreef Za het volgende:
[..]
Zijn er bronnen dat hij meerdere mensen heeft opgelicht, ik ken deze casus niet.
O jawel, dat deed je wel:quote:[..]
Ik leg daar geen verband mee.
"(aan)gezien"quote:Op donderdag 16 mei 2024 02:40 schreef Za het volgende:
We hebben kunnen zien dat dat niet conform de realiteit was, gezien hij zich het leven benomen heeft.
Je denkt serieus dat ik naar dit soort bagger programma's kijk?quote:Op donderdag 16 mei 2024 03:03 schreef r_one het volgende:
Heb je die serieus nodig? Was inhoud en strekking van zijn antwoorden in de uitzending niet genoeg?
Waar leg ik daar een verband met het Benidorm project?quote:O jawel, dat deed je wel:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |