abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213573580
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:34 schreef Za het volgende:

[..]
Daar ben ik blij om.
Ik vind wat je hebt meegemaakt vreselijk, vergelijk dat niet met mijn uitlatingen over dit soort tv programma's svp.
Oke misschien had ik dat niet moeten doen maar ik wou even een punt maken dat zelfdoding vaak een ingewikkelde achtergrond heeft
  woensdag 15 mei 2024 @ 19:51:12 #77
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213573609
Heftig man. Ik ben een groot fan van van der Spek. Hij doet goed werk en is er echt om de mensen te helpen. Niet bang en hij heeft ook de gunfactor.

Jason.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 15 mei 2024 @ 19:57:31 #78
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213573740
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 18:34 schreef Za het volgende:
Is er een recht om entertainment programma's te maken over vermeende oplichters en ze geestelijk kapot te maken?

Nee, ik vind ook dat bepaalde programma's veel te ver gaan.
Pure sensatie tv en ik geloof ook dat het diepe sporen kan nalaten als je landelijk zo aan de schandpaal wordt genageld. Iedereen binnen je familie, kennissenkring of mensen waar je in het verleden mee om bent gegaan zien dus hoe je zo op tv neergezet wordt.

Aan de andere kant, sommige oplichters doen dit omdat ze geestelijk niet in orde zijn en hulp nodig hebben, sommigen doen dit omdat het gewoon pure of halve psycho's zijn, en bij die laatste heb ik wat minder medelijden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 15 mei 2024 @ 19:57:54 #79
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213573750
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 18:38 schreef CR7 het volgende:
Woorden doen geen pijn.
Jawel hoor.
Die kunnen zelfs meer pijn doen dan vuisten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213574278
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:20 schreef Za het volgende:
Heb ik dat geinsinueerd? Nee toch, ik vroeg juist of er een veroordeling lag, en waarom het juridisch pad niet gewoon bewandelt wordt.
Dat is normaliter de te volgen weg.
Dat gebeurt doorgaans ook, tot aan een rechterlijke uitspraak aan toe. Daar hebben dit soort oplichters echter maling aan. Dikke vinger naar alles en iedereen. Prima dat er dan een keer iemand op de stoep staat om je publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Goede waarschuwing ook voor anderen om geen "zaken" te doen met de betreffende persoon. Dat laatste is in dit geval permanent opgelost.
pi_213574362
quote:
Hij heeft volgens bronnen enkele dagen na de uitzending een einde aan zijn leven gemaakt.

"Ik voel me ontzettend verdrietig", zegt Van der Spek tegen de krant. "Dit overstijgt het belang van mijn programma. Journalistiek en juridisch hebben we geen fouten gemaakt of onjuistheden verspreid in de uitzending. Maar niemand wil dit soort uitkomsten. Daarover ben ik erg ontdaan

Slappe reactie van Kees.
Gewoon blij zijn dat er 1 oplichter minder ademt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_213574658
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 17:51 schreef Za het volgende:
Overleden oplichter uit Oplichters Aangepakt stapte zelf uit het leven

Dinsdag werd bekend dat een betrokkene uit de meest recente aflevering van Oplichters Aangepakt van Kees van der Spek overleden was. Nu is duidelijk dat het om de man ging die werd beschuldigd van het oplichten van een ouder echtpaar.

Deze Thomas zou Hans en Karin 40.000 euro hebben afgetroggeld en daarna niks meer van zich hebben laten horen.
In de uitzending vertelde Thomas dat hij het geld wel terug wilde betalen maar dat hij krap bij kas zat. Uiteindelijk kwamen Kees van der Spek en hij overeen dat Thomas 5.000 euro per maand zou terugbetalen.

Teneergeslagen
In het AD vertelt Willem Miermans, een ondernemer die ook in de uitzending te zien was, dat de overleden man dat bedrag helemaal niet kon missen en dat hij online werd lastiggevallen en bedreigd door kijkers van het programma. Miermans zegt dat Thomas de dag na de uitzending 'erg teneergeslagen' was en suggereert dus dat Thomas zelfmoord pleegde vanwege het tv-programma.

Geen fouten gemaakt
Kees van der Spek zegt in een reactie dat hij zeer verdrietig is over het overlijden van Thomas maar dat er journalistiek of juridisch geen fouten zijn gemaakt in het RTL5-programma. De bewuste aflevering van Oplichters Aangepakt is op verzoek van de familie van Thomas offline gehaald.

https://www.tvgids.nl/nie(...)e-zelf-uit-het-leven

Ja, daar kan Kees van der Spek dan de rest van zijn leven mee rondlopen, na zijn keuze voor het sensatie genre.

Een dag na de uitzending ook nog.
Moet het Tv worden allemaal?
pi_213576065
Triest aan alle kanten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213576101
Een crimineel minder en TS is verdrietig :D echt weer een Za topic.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_213576229
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:49 schreef Cupfighter het volgende:

Oke misschien had ik dat niet moeten doen maar ik wou even een punt maken dat zelfdoding vaak een ingewikkelde achtergrond heeft
Beste Cupfighter, zo ik bedoelde het niet. Ik bedoelde alleen neem het svp niet persoonlijk op, die programma's buiten mensen uit (mijn mening), er wordt gewoon met cameras gejaagd op leed overal.
Niet willen samenwonen is je goed recht, en van zo'n totaal andere orde.

Ik ben het ook met je eens dat het vaak een ingewikkelde achtergrond heeft, of soms kunnen mensen het leven gewoon niet dragen zonder echt specifieke redenen nodig te hebben.

Ik heb gewoon mijn boosheid geuit, ik kende Kees vroeger, en vind het zo erg dat hij zijn natuurlijke charme die hij altijd inzette vroeger heeft weggeworpen voor het agressieve genre. En nu dit.

En ook die kerel, die oplichter, iedereen kent wel mensen die gewoon niet empatisch zijn, nooit berouw hebben, en dat zijn soms best charmante mensen met ook andere kanten. Men kan ze haten, maar ze worden zo geboren, en als ik dan de enige ben die het "opneemt" voor de oplichter dan is het maar zo.
pi_213576336

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 16-05-2024 05:33:38 ]
pi_213576816
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:06 schreef Za het volgende:

[..]
Die bedreigingen waren het gevolg van het programma. Je kunt het er niet los van zien.
Ja duh ..... en het programma was het gevolg van zijn oplichterspraktijken. Je kunt het er niet los van zien.

Je bent nogal selectief bij het aanstippen van causale verbanden :{w
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_213576840
quote:
Van der Spek twijfelt aan Thomas’ goede bedoelingen. Op een website pocht hij dat het ontzettend goed gaat met zijn bedrijf. Zijn loods in Benidorm staat vol met campers en caravans waar toeristen tegen betaling hun voertuig kunnen stallen. Niets wijst erop dat Thomas krap bij kas zit. Van der Spek confronteert hem daarmee en dringt hem nogmaals aan op terugbetaling.
@TS: wat is hier journalistiek fout aan?

Want juist dát schijn hem tot wanhoop te hebben gedreven, aldus Miermans.

Voor de goede orde: IK bezit géén loods in Benidorm die vol staat met campers en caravans waar toeristen tegen betaling hun voertuig kunnen stallen. Maar ook geen schulden.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 16 mei 2024 @ 01:53:03 #89
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_213576882
Zou er geen seconde van wakker liggen.
pi_213576904
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 01:24 schreef r_one het volgende:

@:TS: wat is hier journalistiek fout aan?

Want juist dát schijn hem tot wanhoop te hebben gedreven, aldus Miermans.

Voor de goede orde: IK bezit géén loods in Benidorm die vol staat met campers en caravans waar toeristen tegen betaling hun voertuig kunnen stallen. Maar ook geen schulden.
Wat in die loods staat betreft niet zijn eigendommen. Geen idee wat hij krijgt voor de stalling, maar zou dat echt binnenlopen zijn?

Waarom hij mensen heeft opgelicht geen idee, misschien had hij een waanidee mbt een project, of geld nodig voor iets anders, ik ken de situatie niet.

Wat er fout aan is, is imo dat beide partijen, dus degenen die hun geld kwijt zijn, als degene die hen om wat voor reden ook bedrogen heeft, worden gebruikt als entertainment.
Soms gaat het om zulke lullige bedragen dat het maken van de show meer kost.

Ik vind het niet ethisch mensen hun leed uit te buiten ter vermaak, en evenmin om de dader te gaan confronteren met een camera crew.

Wanneer je het echt goed bedoelt doe je zoiets zonder de slachtoffers te filmen, zonder de vermeende oplichter ten dele in beeld te brengen, zonder het uit te zenden op tv en zonder dat je daar zelf een aardig bedrag voor krijgt.
Dit is gewoon een showtje maken, zgn nobel en ter vermaak, maar het uitzenden ervan leidt niet tot de oplossing.

Wat zit er allemaal achter, in hoeverre schaadt je een of beide partijen, ik vind dit soort tv echt gruwelijk.

Ook de vakantieleed programma's betreft vaak een gezin met een ouder die ziek is of een ziek kind heeft, of een mooiste meisje van de klas wat alleen maar leed heeft gekend.
Het is allemaal zgn zo oprecht en betrokken, maar mensen worden gebruikt.

En ook de zgn slechterik kan uiteindelijk het slachtoffer worden van dit soort shows, is in de VS ook een keer gebeurd.
pi_213576923
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 02:06 schreef Za het volgende:
Wat in die loods staat betreft niet zijn eigendommen. Geen idee wat hij krijgt voor de stalling, maar zou dat echt binnenlopen zijn?
Je mist de pointe.

Als je je met zoiets afficheert, moet je ook niet weglopen van je verantwoordelijkheid de mensen hun geld terug te geven die je hebt opgelicht, als je daarmee geconfronteerd wordt.

Het format van SBS RTL kun je idd wat van vinden, dat laat echter onverlet dat hij goedschiks beslist niet de intentie had om zijn slachtoffers schadeloos te stellen en met loze beloftes bleef komen.

Maar ondertussen dus wel de grote jongen uithangen.

Als het Fons van Tros Radar was geweest, was de uitkomst niet veel anders geweest. Maar misschien vind je dat programma ook al te ver gaan.
.
pi_213576928
Mooie reactie van een van vriend "Thomas":

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 16-05-2024 02:41:35 ]
pi_213576942
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 02:20 schreef r_one het volgende:

Je mist de pointe.

Als je je met zoiets afficheert, moet je ook niet weglopen van je verantwoordelijkheid de mensen hun geld terug te geven die je hebt opgelicht, als je daarmee geconfronteerd wordt.
Daar ben ik het mee eens, maar dat geld zal hij niet meer gehad hebben waarschijnlijk.
Misschien verbrast, een foute investering, wat dan ook. Indien hij niet wil betalen is er de mogelijkheid tot beslaglegging op zijn huis, vermogen whatever. Wat heeft Kees hier te zoeken?

quote:
Maar ondertussen dus wel de grote jongen uithangen.
We hebben kunnen zien dat dat niet conform de realiteit was, gezien hij zich het leven benomen heeft.
pi_213576943
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 02:29 schreef Za het volgende:
Mooie reactie een van vriend "Thomas":

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja prachtig hoor :')
.
pi_213576950
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 02:40 schreef Za het volgende:
Daar ben ik het mee eens, maar dat geld zal hij niet meer gehad hebben waarschijnlijk.
Typisch kenmerk van een recidiverende oplichter.
quote:
We hebben kunnen zien dat dat niet conform de realiteit was,
En dit dus ook.

quote:
gezien hij zich het leven benomen heeft.
Ik mis het -nu door jou veronderstelde- causale verband met zijn blufproject in Benidorm.
.
pi_213576956
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 02:41 schreef r_one het volgende:

Ja prachtig hoor :')
Ik vind het sterk.

Met name de vraag of hij met draaiende cameras bij de programmamaker thuis moet aanbellen om te vragen wat hij vindt van de gevolgen van zijn programma.
Zeer terecht opgemerkt door deze Willem alsmede het louter uit zijn op sensatie en kijkcijfers door de maker in zijn betoog. De man heeft het allemaal netjes verwoord en is uiterst beleefd, daarnaast is hij zelf ook gedupeerd, maar dat mag de pret niet drukken uiteraard.

Waarom je die show verdedigd is me een raadsel verder.
pi_213576961
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 02:45 schreef r_one het volgende:

Typisch kenmerk van een recidiverende oplichter.

En dit dus ook.
Zijn er bronnen dat hij meerdere mensen heeft opgelicht, ik ken deze casus niet.

quote:
Ik mis het -nu door jou veronderstelde- causale verband met zijn blufproject in Benidorm.
Ik leg daar geen verband mee.
pi_213576965
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 02:50 schreef Za het volgende:

[..]
Ik vind het sterk.

Met name de vraag of hij met draaiende cameras bij de programmamaker thuis moet aanbellen om te vragen wat hij vindt van de gevolgen van zijn programma.
Ik vind die opmerking echt zóóóó voorspelbaar.
quote:
Waarom je die show verdedigd is me een raadsel verder.
Ik verdedig die show niet, ik zet grote vraagtekens bij jouw argumentatie en retoriek. Da's wat anders.
.
pi_213576968
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 02:53 schreef Za het volgende:

[..]
Zijn er bronnen dat hij meerdere mensen heeft opgelicht, ik ken deze casus niet.
Heb je die serieus nodig? Was inhoud en strekking van zijn antwoorden in de uitzending niet genoeg?
quote:
[..]
Ik leg daar geen verband mee.
O jawel, dat deed je wel:
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 02:40 schreef Za het volgende:
We hebben kunnen zien dat dat niet conform de realiteit was, gezien hij zich het leven benomen heeft.
"(aan)gezien" :{w
.
pi_213576972
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 03:03 schreef r_one het volgende:

Heb je die serieus nodig? Was inhoud en strekking van zijn antwoorden in de uitzending niet genoeg?
Je denkt serieus dat ik naar dit soort bagger programma's kijk?

quote:
O jawel, dat deed je wel:

Waar leg ik daar een verband met het Benidorm project?

Ik trok het zgn "de grote jongen uithangen" in twijfel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')