abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213591572
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je mag er van mij anders over denken.

https://nl.m.wikipedia.or(...)20van%20supermachten.
Dat heeft dus meer voeten in de aarde dan louter een kernarsenaal..
pi_213591600
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]

Er is daar intern genoeg gelazer geweest, ver voor de tsaren er een zooitje van maakten zelfs. Eeuwen lang is dat volk besodemieterd uitgeknepen en gebruikt. Die mensen zijn niet van nature zo, ze zijn zo gevormd. Voor de uitkomst maakt het niet uit, maar voor de benadering wel.
Dat geldt voor het overgrote merendeel van de volkeren in oost en midden Europa, desondanks leven die door eigen inzet niet meer in een dictatuur. Om nog maar te zwijgen over het feit dat er van die landen geen militaire agressie uit gaat.

Het Russisch volk vormt in meerdere opzichten echt een uitzondering.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:21:37 #278
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_213591603
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja, ik heb er ook wel een beetje moeite mee dat er 144 miljoen mensen op 1 hoop worden gegooid, zeker als je dan ook nog eens creatief in de geschiedenis gaat zoeken.
Als je nou naar noord-koreanen kijkt, ja, dat volk zit zo ontzettend deep in the rabbithole, daarvan heb ik bijkans begrip dat ze er niet uitkomen.

Maar dat staat mijlenver af van de situatie van russen, die gewoon (met enige moeite) informatiebronnen van elders tot hun beschikking hebben, in principe goed onderwijs beschikbaar hebben, geografisch zich best dichtbij andere landen waar het wel anders kan bevinden een redelijke diaspora hebben waar ze gewoon contact mee hebben.

En nog zijn ze alle 140 MLN te dom om te poepen.

Sorry, maar dat ben je gewoon een probleem, dan ben je niet zielig, dan heb je geen pech, dan heb je het echt aan jezelf te danken.
Scorched earth
pi_213591610
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, dus noord-korea en pakistan zijn ook wereldmachten?

Maar goed; als je geschiedenis hebt gehad, en niet een gewenste kant op moet redeneren omdat je anders thuis pikstraf krijgt, weet je dat er criteria zijn:

- Je hebt mindshare nodig voor het zijn van: iedereen spuugt op dat k*t-land, het brengt, ook op cultureel vlak niks voort
- Je hebt economische macht nodig: de rus economie is ongeveer on-par met die van de benelux, dus nee
- Militair: discutabel; als je wenst het feit dat dat achterlijke volk zich per 100.000en naar de slachtbank laat voeren als militaire macht wenst te beschouwen, dan wel. Maar tegen elk land wat z'n legers niet kapot heeft bezuinigd, we noemen een polen, finland, is rus gewoon een bad joke.

Geen wereldmacht, dus.
Als je wat beter leest zie je dat ik uitdrukkelijk ‘dat kernarsenaal’ zeg.

Verder mag jij jouw mening hebben. Wel valt mij op dat jij nu ineens wel op de man speelt. Waarbij je jezelf ook wederom als racist laat kennen, temeer daar mijn vrouw op haar 18e is vertrokken om naar Columbia University te gaan (zonder pro-Hamas te zijn geworden, maar ze is wel heel erg pro-Amerikaans als land en inwoners, minder gecharmeerd van de politiek).
pi_213591620
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zelfde verhaal.

Wat anderen landen wel of niet doen, heeft nou eenmaal geen reet te maken met dat k*t-orcs gelaten hun kop in het zand steken mbt wat die haatdwerg in het kremlin flikt.

Alleen eerst was het, de gebroken plaat wat ik als individu zou doen, en nu waardeer je het simpel op naar ook nog eens een nogal kromme vergelijking; NL wat gewoon bezet door een agressor.

rus is niet bezet door een vreemde mogendheid, hun haatdwerg is gewoon native.
De reden waarom je geen vergelijking wil is overduidelijk.
pi_213591626
Edit my bad
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:24:32 #282
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_213591630
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je wat beter leest zie je dat ik uitdrukkelijk ‘dat kernarsenaal’ zeg.

Verder mag jij jouw mening hebben. Wel valt mij op dat jij nu ineens wel op de man speelt. Waarbij je jezelf ook wederom als racist laat kennen, temeer daar mijn vrouw op haar 18e is vertrokken om naar Columbia University te gaan (zonder pro-Hamas te zijn geworden, maar ze is wel heel erg pro-Amerikaans als land en inwoners, minder gecharmeerd van de politiek).
Nee, alleen in videogames zijn orcs een ras.

Maar dank voor mijn vorige post onderstrepen.

Maakt niet uit hoeveel orcs proeven van dat het anders en beter kan, het is en blijft 1 grote armoedige imperialistische bende.
Scorched earth
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:27:21 #283
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_213591647
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De reden waarom je geen vergelijking wil is overduidelijk.
Ja, en de reden waarom jij hoe het NL volk zich opstelde terwijl ze bezet werden graag op 1 hoop pleurt met het orc volk wat beslist niet bezet wordt maar gewoon uitzichzelf een oorlogszuchtige, misdadige, primitieve inborst heeft, ook.

Maar zoals opgemerkt; er moet een kant op geredeneert worden, orcs valt niks te verwijten! - en waarom dan niet wat whataboutisms er tegenaan gooien, toch.
Scorched earth
pi_213591651
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat heeft dus meer voeten in de aarde dan louter een kernarsenaal..
Ik neem aan dat je wel hebt gelezen dat Rusland hierin gewoon als wereldmacht en zelfs supermacht wordt genoemd?
pi_213591658
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als je nou naar noord-koreanen kijkt, ja, dat volk zit zo ontzettend deep in the rabbithole, daarvan heb ik bijkans begrip dat ze er niet uitkomen.

Maar dat staat mijlenver af van de situatie van russen, die gewoon (met enige moeite) informatiebronnen van elders tot hun beschikking hebben, in principe goed onderwijs beschikbaar hebben, geografisch zich best dichtbij andere landen waar het wel anders kan bevinden een redelijke diaspora hebben waar ze gewoon contact mee hebben.

En nog zijn ze alle 140 MLN te dom om te poepen.

Sorry, maar dat ben je gewoon een probleem, dan ben je niet zielig, dan heb je geen pech, dan heb je het echt aan jezelf te danken.
De racistische drek en de dehumanisatie laat zien dat jij mentaal behoort tot de groep die heel gemakkelijk in te pakken is door een regime (dictatoriaal of niet). Lees de literatuur er maar op na.

Het is te lachwekkend voor woorden!
pi_213591669
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je wel hebt gelezen dat Rusland hierin gewoon als wereldmacht en zelfs supermacht wordt genoemd?
Ja, voor de derde keer : dat heeft dus meer voeten in de aarde dan enkel een kernwapen arsenaal voorhanden hebben.
  FOK!Fotograaf vrijdag 17 mei 2024 @ 11:30:35 #287
364681 over_hedge
pi_213591671
Alle russen dom noemen. Over dom gesproken...
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:32:12 #288
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_213591682
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:28 schreef VEM2012 het volgende:

Het is te lachwekkend voor woorden!
Dat is dat land ook, ware het niet dat ze graag veroveraartje spelen, en dat arme oekrainers daarom het leven laten.
Scorched earth
pi_213591690
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, en de reden waarom jij hoe het NL volk zich opstelde terwijl ze bezet werden graag op 1 hoop pleurt met het orc volk wat beslist niet bezet wordt maar gewoon uitzichzelf een oorlogszuchtige, misdadige, primitieve inborst heeft, ook.

Maar zoals opgemerkt; er moet een kant op geredeneert worden, orcs valt niks te verwijten! - en waarom dan niet wat whataboutisms er tegenaan gooien, toch.
Er zijn zat Russen die net als Nederlanders in de tweede wereldoorlog op welke manier dan ook hun steentje bijdragen aan een betere wereld.

Maar dat past inderdaad niet in het "russen sind untermenschen" narratief.
pi_213591694
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:30 schreef over_hedge het volgende:
Alle russen dom noemen. Over dom gesproken...
Ik ben dat ongenuanceerde gebrul wel een beetje beu aan het worden iig.
  FOK!Fotograaf vrijdag 17 mei 2024 @ 11:36:40 #291
364681 over_hedge
pi_213591718
Kom op zeg. Het land heeft kernwapens. Heeft een ruimte programma. En zo kan je nog wel ff door gaan. Als echt alle russen dom waren dan hadden ze dat allemaal niet.

Ja het is een kut land. Maar alle inwoners dom noemen gaat echt gewoon nergens over
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:37:57 #292
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213591728
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:43 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Hmmm. Dit werkt natuurlijk op papier zo, maar laat allerlei sociale en politieke factoren buiten beeld.

De Duitsers rekenenden ook zo, en konden op die manier de SU verslaan. We weten hoe dat is afgelopen.
Ot maar ik kan geen enkele Twitter link meer openen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:37:58 #293
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_213591730
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er zijn zat Russen die net als Nederlanders in de tweede wereldoorlog op welke manier dan ook hun steentje bijdragen aan een betere wereld.
Ja, en als ik me baas op z'n bek sla, krijg ik heus wel een free pass omdat ik ook vaak goeie dingen doe, zoiets?

quote:
Maar dat past inderdaad niet in het "russen sind untermenschen" narratief.
Culturen kunnen veranderen hé. Ik schrijf die achterlijke cultuur niet toe aan hun biologie, ofzo.
Scorched earth
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:40:35 #294
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_213591750
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:36 schreef over_hedge het volgende:
Kom op zeg. Het land heeft kernwapens. Heeft een ruimte programma. En zo kan je nog wel ff door gaan. Als echt alle russen dom waren dan hadden ze dat allemaal niet.

Ja het is een kut land. Maar alle inwoners dom noemen gaat echt gewoon nergens over
Mwah, ten overvloedde deed ik mijn uitspraak zeer contextueel. Ze zijn blijkbaar niet 'slim' genoeg om een nette civil society op te bouwen.

Maar ik snap dat de drang om te scoren onweerstaanbaar is :z
Scorched earth
  FOK!Fotograaf vrijdag 17 mei 2024 @ 11:43:33 #295
364681 over_hedge
pi_213591760
drang om te scoren ? wat
pi_213591775
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, en als ik me baas op z'n bek sla, krijg ik heus wel een free pass omdat ik ook vaak goeie dingen doe, zoiets?
[..]
Culturen kunnen veranderen hé. Ik schrijf die achterlijke cultuur niet toe aan hun biologie, ofzo.
Nee, zeker niet maar het is op z'n zachtst gezegd niet bevorderlijk als we over "inferieure volkeren(geparafraseerd, niet jouw woorden) gaan praten. Dan ben je geen haar beter dan hetgeen je zo verloochend..

En vroeg of laat veranderd daar de boel ook weer ten goede. Dat hoop ik nog in mijn levensjaren mee te maken. En daarmee verwacht ik niet dat we meteen dikke vriendjes zullen worden, if at all.
pi_213591780
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, alleen in videogames zijn orcs een ras.

Maar dank voor mijn vorige post onderstrepen.

Maakt niet uit hoeveel orcs proeven van dat het anders en beter kan, het is en blijft 1 grote armoedige imperialistische bende.
Het feit dat je denkt dat er biologisch rassen bestaan bij mensen maakt je wederom een racist.

Het gaat om specifieke af te bakenen groepen.

https://www.amnesty.nl/en(...)assendiscriminatie-2

Voor iemand die de wijsheid in pacht meent te hebben ga je langzaamaan wel steeds dommere dingen roepen.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:46:22 #298
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_213591786
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:43 schreef over_hedge het volgende:
drang om te scoren ? wat
Ik had het dus expliciet over dat dat volk het niet voorelkaar krijgt een vrije maatschappij op te bouwen.

Ondanks een overdaad aan rijkdommen, ondanks goed onderwijs, ondanks ruime toegang tot voorbeelden.

Maar jij ziet 'dom' staan, en dan moet ik wel bedoelen dat ze allemaal een kamertemperatuur IQ hebben, toch?

Dan heb ik bij deze precies uitgelegd wat ik bedoel.
Scorched earth
pi_213591791
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja, voor de derde keer : dat heeft dus meer voeten in de aarde dan enkel een kernwapen arsenaal voorhanden hebben.
De discussie was of Rusland een wereldmacht was.
pi_213591795
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De discussie was of Rusland een wereldmacht was.
Dat zijn ze. Ik haakte slechts in op het argument dat een kernwapen arsenaal je een wereldmacht maakte.

Discussie om niks dus ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')