abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 mei 2024 @ 10:25:18 #251
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_213591099
Trouw meld dat Blinken zegt dat US wapens op Russisch grondgebied gebruikt mogen worden. Het artikel is van 15 mei?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 17 mei 2024 @ 10:27:59 #252
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_213591132
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Trouw meld dat Blinken zegt dat US wapens op Russisch grondgebied gebruikt mogen worden.
Nope.

twitter

Ja, blinken zegt/huichelt het wel, austin heeft het ook wel eens gezegd, maar ondertussen.
Scorched earth
pi_213591190
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
En precies het uitblijven van die acties komt ze te staan op het predicaat achterlijk, oorlogszuchtig en imperialistisch.

Vind je het zelf niet indrukwekkend dat kleine buur met 40 MLN man genoeg moedige individuen voorbrengt zodat het tij gekeert wordt, en die ong. 60 miljoen mensen in myanmar ook?

En in rus zijn alle 140 MLN allemaal super laf, 1 voor 1, stuk voor stuk.
Ik heb ontzettend veel respect voor eenieder die vecht voor zijn land.

Maar goed, de laatste keer dat Nederlanders konden bewijzen wel op te staan tegen terreur hebben ze gefaald.

Ketel, jij bent zwart!
pi_213591211
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, alleen ga jij blijkbaar mee in dat die shithole een 'wereldmacht' is.

Daarbij zit west-europa natuurlijk vol met landen die heel duidelijk hun imperialistische tendenzen hebben laten varen.

Wij, toen een relatief kleine speler, incluis.

rusland?

Nog in full swing, alsof het nog 18 nogwat is.
West-europa loopt aan de leiband van de VS sinds de tweede wereldoorlog.

En Rusland met dat kernarsenaal is inderdaad een wereldmacht.

De VS is conventioneel veel sterker. Maar ze kunnen elkaar met groot gemak vernietigen.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 10:39:01 #255
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_213591233
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:33 schreef VEM2012 het volgende:
Maar goed, de laatste keer dat Nederlanders konden bewijzen wel op te staan tegen terreur hebben ze gefaald.

Ketel, jij bent zwart!
Precies:

quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 09:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ah, het bekende trucje: op de persoon gaan spelen. Als er op gewezen wordt dat die ultra passieve slaven die we ook wel russen noemen, te laf zijn om iets aan hun eigen dictators te doen, ook al zijn er historisch dus zat voorbeelden waar dat wel gebeurt, rap de kaart trekken mbt wat ik al dan niet zou doen.

Maar helaas gaat het niet om mij, ik woon niet in een land wat geregeerd wordt door een haatdwerg die besloot veroveraartje te spelen. Het gaat om dat k*t-volk zoveel 1000KM naar het oosten.
Scorched earth
pi_213591266
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Precies:
[..]

Beetje groot ego dat als ik het over Nederlanders heb dat jij denkt dat ik jou persoonlijk bedoel…
  vrijdag 17 mei 2024 @ 10:43:14 #257
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_213591276
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 09:16 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Hmmm. Dit werkt natuurlijk op papier zo, maar laat allerlei sociale en politieke factoren buiten beeld.

De Duitsers rekenenden ook zo, en konden op die manier de SU verslaan. We weten hoe dat is afgelopen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_213591285
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
West-europa loopt aan de leiband van de VS sinds de tweede wereldoorlog.

De VS is conventioneel veel sterker. Maar ze kunnen elkaar met groot gemak vernietigen.
Een kernarsenaal maakt je nog geen wereldmacht.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 10:45:11 #259
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_213591293
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:36 schreef VEM2012 het volgende:
Ow, dus noord-korea en pakistan zijn ook wereldmachten?

Maar goed; als je geschiedenis hebt gehad, en niet een gewenste kant op moet redeneren omdat je anders thuis pikstraf krijgt, weet je dat er criteria zijn:

- Je hebt mindshare nodig voor het zijn van: iedereen spuugt op dat k*t-land, het brengt, ook op cultureel vlak niks voort
- Je hebt economische macht nodig: de rus economie is ongeveer on-par met die van de benelux, dus nee
- Militair: discutabel; als je wenst het feit dat dat achterlijke volk zich per 100.000en naar de slachtbank laat voeren als militaire macht wenst te beschouwen, dan wel. Maar tegen elk land wat z'n legers niet kapot heeft bezuinigd, we noemen een polen, finland, is rus gewoon een bad joke.

Geen wereldmacht, dus.
Scorched earth
pi_213591322
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:43 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Hmmm. Dit werkt natuurlijk op papier zo, maar laat allerlei sociale en politieke factoren buiten beeld.

De Duitsers rekenenden ook zo, en konden op die manier de SU verslaan. We weten hoe dat is afgelopen.
Hoog "conscript reporting" command and conquer gehalte ja, al zullen ze cijfers wel in de buurt van de waarheid komen.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 10:49:34 #261
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_213591333
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Beetje groot ego dat als ik het over Nederlanders heb dat jij denkt dat ik jou persoonlijk bedoel…
Zelfde verhaal.

Wat anderen landen wel of niet doen, heeft nou eenmaal geen reet te maken met dat k*t-orcs gelaten hun kop in het zand steken mbt wat die haatdwerg in het kremlin flikt.

Alleen eerst was het, de gebroken plaat wat ik als individu zou doen, en nu waardeer je het simpel op naar ook nog eens een nogal kromme vergelijking; NL wat gewoon bezet door een agressor.

rus is niet bezet door een vreemde mogendheid, hun haatdwerg is gewoon native.
Scorched earth
  vrijdag 17 mei 2024 @ 10:51:44 #262
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_213591346
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hoog "conscript reporting" command and conquer gehalte ja, al zullen ze cijfers wel in de buurt van de waarheid komen.
Ik geloof de cijfers ook wel, maar de projectie van die spreadsheet data op de werkelijkheid / de uitkomsten van de oorlog dan weer niet. Niet één op één iig. Uitkomsten van oorlogen en vrede hangen toch ook vaak af van onverwachte wendingen, handelingen van individuen met invloed, etc.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_213591359
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:51 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik geloof de cijfers ook wel, maar de projectie van die spreadsheet data op de werkelijkheid / de uitkomsten van de oorlog dan weer niet. Niet één op één iig. Uitkomsten van oorlogen en vrede hangen toch ook vaak af van onverwachte wendingen, handelingen van individuen met invloed, etc.
Ik ook niet. Nazi Duitsland, Irak en Vietnam hebben dat al eerder aangetoond.
pi_213591362
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zelfde verhaal.

Wat anderen landen wel of niet doen, heeft nou eenmaal geen reet te maken met dat k*t-orcs gelaten hun kop in het zand steken mbt wat die haatdwerg in het kremlin flikt.

Alleen eerst was het, de gebroken plaat wat ik als individu zou doen, en nu waardeer je het simpel op naar ook nog eens een nogal kromme vergelijking; NL wat gewoon bezet door een agressor.

rus is niet bezet door een vreemde mogendheid, hun haatdwerg is gewoon native.
Daar denken ze in het verre oosten anders over :P
  vrijdag 17 mei 2024 @ 10:55:17 #265
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_213591378
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Daar denken ze in het verre oosten anders over :P
Ik krijg niet echt die indruk.

Menig volk in "the prison of nations" heeft dat kolonialisme geinternaliseerd.
Scorched earth
pi_213591419
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik krijg niet echt die indruk.

Menig volk in "the prison of nations" heeft dat kolonialisme geinternaliseerd.
Ze staan er apathisch tegenover, dat zeker. Dat doet decennia aan slecht eten, slecht of afwezig onderwijs en propaganda met je.

Cultureel en etnisch gezien zijn het geen "Russen". Sterker nog, het beeld dat bij veel mensen heerst als ze aan "Russen" denken is dat die van blanke zuiplappen of mensen uit St Petersburg of Moskou. (Die twee sluiten elkaar niet uit overigens)

Terwijl je nog geen uur Moskou uit hoeft te rijden om in een totale shithole zonder riolering en stromend water te komen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2024 11:04:40 ]
pi_213591420
twitter
pi_213591445
twitter

Ah, Russische stad zonder stroom. Prettig.
pi_213591453
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In uitzonderlijke omstandigheden als men niets meer te verliezen heeft, zoals de Franse revolutie.. ja.
Onzin, de door de Russen geïnstalleerde dictaturen in midden en oost Europa vielen in 1989 als dominostenen, waarna er - op Rusland en Wit-Rusland na - democratieën in die landen ontstonden. Zelfs in Iran, waar het regime nog veel kwaadaardiger is dan het Russische, gaan mensen massaal de straat op. Die slaafse en apathische horigenmentaliteit is echt typisch Russisch.

quote:
Maar je kan toch niet die enkele keren gebruiken om dan te denken dat dat de normale gang van zaken is?

Even voor de goede orde: toen duidelijk werd welk lot de Joden trof in de tweede wereldoorlog, stond het Nederlandse volk toen op om daar een einde aan te maken? Nope.
Loepzuiver what-about-ism, niet de moeite waard om op te reageren.

quote:
Tegenover enkele keren dat een volk succesvol in opstand kwam tegen een dictatuur staat een veelvoud aan voorbeelden waar het niet lukte en weer een veelvoud daarvan dat mensen gewoon zich maar geschikt hebben.
De Russen kunnen zich niet eens beroepen op een mislukte opstand tegen één van de regimes; het is een onafgebroken stoet van dictaturen die al eeuwenlang de klok slaat in het land en daar mag en moet de Russische bevolking dan ook op afgerekend worden. Door hun minderwaardige cultuur, moraal en mores vormen ze al sinds mensenheugenis een bedreiging voor de Europese vrede en veiligheid en belemmeren daarmee o.a. ook de welvaartsontwikkeling van hun Europese buren.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:10:25 #270
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_213591480
quote:
De Russen kunnen zich niet eens beroepen op een mislukte opstand tegen één van de regimes; het is een onafgebroken stoet van dictaturen die al eeuwenlang de klok slaat in het land en daar mag en moet de Russische bevolking dan ook op afgerekend worden. Door hun minderwaardige cultuur, moraal en mores vormen ze al sinds mensenheugenis een bedreiging voor de Europese vrede en veiligheid en belemmeren daarmee o.a. ook de welvaartsontwikkeling van hun Europese buren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Revolutie_van_1905
https://nl.wikipedia.org/wiki/Februarirevolutie_(1917)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Russische_Revolutie
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_213591483
quote:
Russische lijfeigenen vochten keihard tegen Napoleon omdat ze graag lijfeigene wilden blijven.

Dan houdt het wel een beetje op.
pi_213591554
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Russische lijfeigenen vochten keihard tegen Napoleon omdat ze graag lijfeigene wilden blijven.

Dan houdt het wel een beetje op.
Tja, ik heb er ook wel een beetje moeite mee dat er 144 miljoen mensen op 1 hoop worden gegooid, zeker als je dan ook nog eens creatief in de geschiedenis gaat zoeken.

Er is daar intern genoeg gelazer geweest, ver voor de tsaren er een zooitje van maakten zelfs. Eeuwen lang is dat volk besodemieterd uitgeknepen en gebruikt. Die mensen zijn niet van nature zo, ze zijn zo gevormd. Voor de uitkomst maakt het niet uit, maar voor de benadering wel.
pi_213591565
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Een kernarsenaal maakt je nog geen wereldmacht.
Je mag er van mij anders over denken.

https://nl.m.wikipedia.or(...)20van%20supermachten.
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 11:16:51 #274
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213591568
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:59 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Goed nieuws! ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213591571
quote:
Die laatste twee zijn perfecte voorbeelden van het verruilen van de ene vorm van dictatuur voor de andere.

Er is geen enkele behoefte onder het Russisch volk om in een open en vrije samenleving te leven, ze verkiezen keer op keer het leven onder een dictatuur. Dat is nog tot daar aan toe, maar ze projecteren hun chronische zelfhaat ook op andere volkeren en verwachten en eisen (met militaire agressie) van hen dat ook zij in dezelfde erbarmelijke omstandigheden leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')