Woooowquote:
Waarom vind je dat?quote:Op woensdag 15 mei 2024 19:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, slecht geschreven in een bespottelijke stijl.
Verbaast me allemaal niets meer, alle bagatellisering van chronische wegkijkers ten spijt.quote:
Als jarenlang SP lid en ondersteuner van hun standpunten mbt Palestina, schaam ik me de ogen uit mijn kop voor deze mensen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als een stemmer op Fransje ben ik blij dat het labiele GL deel ver van enige macht is. De boel is nog instabieler dan Geertje met zijn opruiende tweets over coalitiepartners.
Wel een onverwacht compliment voor Halsema die achter haar agenten ging staan en zich helder uitsprak tegen het goedpraten van vernieling.
Het zegt veel over een beweging als deze oa iemand aan het woord laat die in letterlijk middeleeuwse complotten gelooft, een complotdenken dat in het verleden meermaals tot gruwelijke gebeurtenissen heeft geleid. "Intellectuelen" die de wederkeer van een dergelijk patroon in de geschiedenis niet herkennen, en zelfs toejuichen...quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Verbaast me allemaal niets meer, alle bagatellisering van chronische wegkijkers ten spijt.
Je zult maar 'intolerant' genoemd worden als je deze haatbaard liever niet aan een universiteit ziet werken.
Joodse complotten, maar ze zijn heus niet antisemitisch hoor.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het zegt veel over een beweging als deze oa iemand aan het woord laat die in letterlijk middeleeuwse complotten gelooft, een complotdenken dat in het verleden meermaals tot gruwelijke gebeurtenissen heeft geleid. "Intellectuelen" die de wederkeer van een dergelijk patroon in de geschiedenis niet herkennen, en zelfs toejuichen...
Ik haakte af toen ze het verkrachten en paraderen van uitgeklede vrouwen lijken legitiem verzet gingen noemen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Als jarenlang SP lid en ondersteuner van hun standpunten mbt Palestina, schaam ik me de ogen uit mijn kop voor deze mensen.
Hoe de fuck haal je het in godsnaam in je achterlijke harses om op te roepen tot een intifada, wetend welke methoden Hamas hanteert.
Intifada betekent gewoon 'opstand'. Er hoeft geen geweld bij te komen, Hamas hoeft er geen rol in te spelen. Wordt het toch gewelddadig, dan is er zelfs het recht op gewapend verzet voor onderdrukten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Als jarenlang SP lid en ondersteuner van hun standpunten mbt Palestina, schaam ik me de ogen uit mijn kop voor deze mensen.
Hoe de fuck haal je het in godsnaam in je achterlijke harses om op te roepen tot een intifada, wetend welke methoden Hamas hanteert.
Hier laat je zoveel details weg dat het een valse vergelijking is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Intifada betekent gewoon 'opstand'. Er hoeft geen geweld bij te komen, Hamas hoeft er geen rol in te spelen. Wordt het toch gewelddadig, dan is er zelfs het recht op gewapend verzet voor onderdrukten.
Het probleem is dat Israel een uitmoordende onderdrukker is. Het probleem is niet dat demonstranten eisen dat dat stopt of hopen dat dat verandert.
Ik laat helemaal niets weg. Ik geef aan dat de opgeklopte verontwaardiging over demonstranten hier in geen enkele verhouding staat tot wat Israël in haar moordzucht uitricht onder Palestijnen. Dat het niet-begrijpen van termen geen argument is om boos te worden over het gebruik van die termen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hier laat je zoveel details weg dat het een valse vergelijking is.
Exactly. Als het om dat deel van de wereld gaat is de vijand van mijn vijanden waarschijnlijk gewoon een andere vijand.quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik haakte af toen ze het verkrachten en paraderen van uitgeklede vrouwen lijken legitiem verzet gingen noemen.
Dat Israël stom is maakt nog niet dat Hamas daarom tof is.
Ik denk juist dat er teveel staat. Als je al zijn posts vervangt met het woord “Israel” gaat er niks verloren in de boodschap die hij probeert over te brengen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hier laat je zoveel details weg dat het een valse vergelijking is.
Endlösung betekent gewoon definitieve oplossing, niks mis mee. Waarom halen we dat ook niet even uit de mottenballen? Als we het toch al doen met een andere term doen die voor Israelis traumatisch is door de bomaanslagen op civiele doelen waarmee dat gepaard ging.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Intifada betekent gewoon 'opstand'. Er hoeft geen geweld bij te komen, Hamas hoeft er geen rol in te spelen. Wordt het toch gewelddadig, dan is er zelfs het recht op gewapend verzet voor onderdrukten.
Het probleem is dat Israel een uitmoordende onderdrukker is. Het probleem is niet dat demonstranten eisen dat dat stopt of hopen dat dat verandert.
In dit geval worden telkens uitspraken die voor Palestijnse vrijheid zijn, gecriminaliseerd door invulling van mensen die tegen die vrijheid zijn. Intifada betekent gewoon opstand. Een volkomen normaal, oncryptisch woord, in de taal van de Palestijnen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Endlösung betekent gewoon definitieve oplossing, niks mis mee. Waarom halen we dat ook niet even uit de mottenballen? Als we het toch al doen met een andere term doen die voor Israelis traumatisch is door de bomaanslagen op civiele doelen waarmee dat gepaard ging.
Sorry, maar als de Palestijnen de wapens neerleggen komt er vrede.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
In dit geval worden telkens uitspraken die voor Palestijnse vrijheid zijn, gecriminaliseerd door invulling van mensen die tegen die vrijheid zijn. Intifada betekent gewoon opstand. Een volkomen normaal, oncryptisch woord, in de taal van de Palestijnen.
Ook weer dat verwijzen naar de trauma's voor Israëli's terwijl het geweld tegen Palestijnen door Israël altijd groter is geweest dan andersom. Elk jaar zijn er meer Palestijnse burgerdoden door Israel, dan vice versa. Welke trauma's levert dat op denk je? Of zijn die trauma's minder belangrijk? Waarom stellen we de gevoelens van de onderdrukkers centraal in het bepalen welke woorden uit de taal van de onderdrukten verboden zouden moeten zijn?
De opgeklopte verontwaardiging is niet over het idee dat de demonstranten een andere maining dan de mainstream zouden hebben, maar het gebruik van vandalisme, intimidatie en grof geweld. Dat Israël stom is kan nooit een reden zijn om in Nederland pers aan te vallen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik laat helemaal niets weg. Ik geef aan dat de opgeklopte verontwaardiging over demonstranten hier in geen enkele verhouding staat tot wat Israël in haar moordzucht uitricht onder Palestijnen. Dat het niet-begrijpen van termen geen argument is om boos te worden over het gebruik van die termen.
Welnee joh. Dit zijn de flutstudenten die gender studies of een andere onwetenschappelijke flutopleiding doen om vervolgens bij een gesubsidieerde stichting dom te oreren en alleen maar werk van anderen te vernietigen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 19:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Toch zijn dit de huisartsen en chirurgen van morgen. Als jij straks zorgbehoevend bent kan het zomaar zo zijn dat je achterwerk wordt ontklamd door zo'n student(e).²
Waarom mag ik ze niet domlinks noemen? Ik ben er vrij zeker van dat als je deze mensen zou vragen ze zichzelf als links zouden bestempelen. Beetje makkelijk om je handen er op deze manier van af te trekken, pro-palestina is trouwens van oudsher al een links standpunt.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je er domlinks bij haalt. Dit zijn mensen die dwars liggen om het dwars liggen. Met linkse idealen heeft het bar weinig te maken, dat (en het Palestina verhaal) is voor hen slechts een vehikel om dit soort ongein uit te halen.
De meeste studenten slopen de boel niet en gebrek aan levenservaring maakt je nog niet dom. Wellicht wat minder wijs. Ik denk dat het wel goedkomt met deze generatie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Exactly. Als het om dat deel van de wereld gaat is de vijand van mijn vijanden waarschijnlijk gewoon een andere vijand.
Als Israël foute dingen doet is dat op zich onvoldoende reden om dan maar Hamas te gaan steunen. Ik was het wel met Max Pam eens trouwens dat de meeste studenten een beetje dom zijn. Dat dat ook passend is omdat ze nog niet hebben geleerd van het leven. Kan me goed herinneren hoe onuitstaanbaar debiel ik de lichting vond die studeerde toen ik mijn bul mocht ophalen. Het is iets van alle tijden, die domme arrogantie die maakt dat je denkt precies te weten hoe de wereld in elkaar steekt. Toen ik 18 was wist ik ook heel precies wat goed en fout was 🤡
Zonder argumentatie, daarvoor post ik het niet. Ik wil snappen wat er gebeurt.quote:Op woensdag 15 mei 2024 19:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jij vraagt wat je mist.
Ik beantwoord dat met: Een moeder die het begrijpt…
Oekraïne doodt ook meer Russen dan andersom. Wie het meest succesvol is met vechten is niet meteen de onderdrukker.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik laat helemaal niets weg. Ik geef aan dat de opgeklopte verontwaardiging over demonstranten hier in geen enkele verhouding staat tot wat Israël in haar moordzucht uitricht onder Palestijnen. Dat het niet-begrijpen van termen geen argument is om boos te worden over het gebruik van die termen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |