Ze zegt dat ze er niet zelf bij was.quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik kan me ergens niet voorstellen dat een journalist daar pal bij stond bij dat incident dat ze bijna kon horen wat hij zei. Journalisten zitten in het perscentrum tijdens de show, volgens mij niet backstage.
Overigens ook dat ze het niet gehoord heeft, maar van horen zeggen. Met alle ruis heb ik niet een goed beeld van wat wanneer is gebeurd, maar het verslag lijkt me noch sensationalistisch noch extreem onbetrouwbaar.quote:Op woensdag 15 mei 2024 07:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze zegt dat ze er niet zelf bij was.
Haar verhaal klopt niet qua tijdlijn.quote:Op woensdag 15 mei 2024 07:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze zegt dat ze er niet zelf bij was.
Verder lijkt het me ook meer een samenvatting van de gebeurtenissen dan dat ze iets van zichzelf heeft.quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Haar verhaal klopt niet qua tijdlijn.
Nederland is er ook al bijna 70 jaar, vanaf de eerste editie, behoudens een paar noodzakelijke afwezigheden, altijd bij geweest.quote:Op woensdag 15 mei 2024 07:36 schreef HiZ het volgende:
Het interessante aan een Nederlandse terugtrekking zou zijn dat het een tamelijk unieke terugtrekking zou zijn. Voor het eerst zou een land zich niet terugtrekken omdat de lokale potentaat dat heeft besloten, of omdat het te duur is of een te chronisch gebrek aan succes is, maar vanwege een breed gedragen actieve weerzin tegen het festival in de bevolking.
Een Nederlands vertrek uit het festival is niet hetzelfde als het Hongaarse niet deelnemen.
Vermeende medewerkster.quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:43 schreef Electric_Eye het volgende:
Dat verhaal van die medewerkster is wel het eerste complete verhaal. Het strookt allemaal wel met wat we nu weten behoudens de tijdlijn die niet helemaal strookt. Ik kan me voorstellen dat als je daar 2 weken in een gespannen sfeer onder druk moet werken, je misschien wat vertroebeld raakt.
Ik vraag mij af of we ooit gaan horen wat er nu echt gebeurd is.quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vermeende medewerkster.
En als je de tijdlijn al niet goed hebt terwijl er al officiële verklaring gedaan zijn waarin die tijdlijn uit de doeken is gedaan ben je voor mij gewoon af.
Over tijdlijn zijn de EBU en de AVROTROS het gewoon eens.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of we ooit gaan horen wat er nu echt gebeurd is.
Het blijft gissen, de een zegt dit, de ander dat.
ALs het al helemaal duidelijk gaat worden dan is het denk pas als alles afgerond is. En dan nog blijft de vraag of het gedeeld gaat worden met iedereen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Over tijdlijn zijn de EBU en de AVROTROS het gewoon eens.
Maar of ooit duidelijk wordt wat er precies is gebeurd is, is inderdaad de vraag.
We gaan in ieder geval horen wat de politie en OM in Zweden als feiten zien. En daar moeten we het dan maar mee doen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of we ooit gaan horen wat er nu echt gebeurd is.
Het blijft gissen, de een zegt dit, de ander dat.
Nee.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:18 schreef Troel het volgende:
Is er nog iets anders dan toen ik gisteren naar bed ging, behalve dan een ander topic
Ja en tot die tijd, of Joost moet zelf wat zeggen geloof ik niet zo wat er allemaal naar buiten gebracht wordt.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
We gaan in ieder geval horen wat de politie en OM in Zweden als feiten zien. En daar moeten we het dan maar mee doen.
Ze is geen journalist (als ze überhaupt een medewerker is).quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vermeende medewerkster.
En als je de tijdlijn al niet goed hebt terwijl er al officiële verklaring gedaan zijn waarin die tijdlijn uit de doeken is gedaan ben je voor mij gewoon af.
Als jij het (deels) wél wil geloven: be my guest.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:28 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ze is geen journalist (als ze überhaupt een medewerker is).
Voorlopig is het t enige verhaal achter de schermen welke voor een groot gedeelte wel rijmt met wat we voor de schermen kunnen zien.
Ik wil het niet klakkeloos aannemen maar helemaal wegzetten als flauwekul doe ik het ook niet.
Zo sta ik er ook wel in hoor. Kan echt zijn, kan ook verzonnen zijn, of met AI bij elkaar geflanst. We weten het niet.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:28 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ze is geen journalist (als ze überhaupt een medewerker is).
Voorlopig is het t enige verhaal achter de schermen welke voor een groot gedeelte wel rijmt met wat we voor de schermen kunnen zien.
Ik wil het niet klakkeloos aannemen maar helemaal wegzetten als flauwekul doe ik het ook niet.
Godsamme, zulke dreigende bewegingen richting de camera steeds. Heftig hoor.quote:
Jep, maar hij is zo leuk dat die rustig nog een keer magquote:Op woensdag 15 mei 2024 09:46 schreef Dotteke het volgende:
Heeft deze al hier gestaan?
https://www.facebook.com/(...)eos/2990366351120025
insta is al even van de leg met filmpjes plaatsen op FOK!quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:38 schreef GotC het volgende:
https://www.instagram.com/reel/C69K_YgMrNd/?igsh=enZtNm83Z3Zqc3RxGrappige reel gisteren gepost door Dons van Letland met Europapa als muziek eronder.
Even geen idee hoe/wat/waar/waarom maar krijg het niet beter gepost dan via een linkje![]()
Over AI gesproken. Niemand die nog de verschillende scenario's in AI gestopt heeft om te kijken wat er dan uitrolt?quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:42 schreef Salina het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook wel in hoor. Kan echt zijn, kan ook verzonnen zijn, of met AI bij elkaar geflanst. We weten het niet.
Iemand kan altijd een foutje maken of een verspreking doen.
Hoe dan ook, we weten nu eigenlijk alleen maar dat de (werk)sfeer achter de schermen enorm kut was en dat veel delegaties en muzikanten daar last van hadden.
En dat zo'n EBU, gelijk FIFA of een ander log, onaantastbaar apparatus, zich - in ieder geval naar buiten toe - amper een cent aantrekt van alle kritiek die er is ontstaan. Buiten het nietszeggende 'we zullen de boel intern evalueren'.
De eerste reactie is zelfs 'we betreuren het dat niet iedere delegatie zich aan de regels van de organisatie heeft gehouden' of iets dergelijks. Ze hadden het ook kunnen betreuren dat niet elke delegatie de week ervaarde als prettig.
Tja.
Laat maar even goed klappen en doorwaaien die verrotte boel daar.
[..]
Godsamme, zulke dreigende bewegingen richting de camera steeds. Heftig hoor.
Me even door z'n Vlaamse spraakgebrek heen geworsteld en hij zegt op 4.00 dat Joost 'niet aangevallen wilde door cameravrouwen en interviews en dat hebben ze toch gedaan'. We gaan er volgens mij allemaal vanuit dat het incident in die ruimte achter het podium moet zijn gebeurd. Op de video's van de andere deelnemers is totaal geen sprake van een 'aanval' van de cameramevrouw, ze staat zelfs netjes achter een afzetlint.quote:
aangevallen worden is natuurlijk een domme term. zal mogelijk iets vlaams zijn. Ik heb geen idee.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Me even door z'n Vlaamse spraakgebrek heen geworsteld en hij zegt op 4.00 dat Joost 'niet aangevallen wilde door cameravrouwen en interviews en dat hebben ze toch gedaan'. We gaan er volgens mij allemaal vanuit dat het incident in die ruimte achter het podium moet zijn gebeurd. Op de video's van de andere deelnemers is totaal geen sprake van een 'aanval' van de cameramevrouw, ze staat zelfs netjes achter een afzetlint.
Mijn Vlaams is niet zo super, maar ik kan me zo voorstellen dat "aangevallen" ook "lastigvallen" kan betekenen of iets in die geest. Dat blijkt in ieder geval uit de verklaring van de AT.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Me even door z'n Vlaamse spraakgebrek heen geworsteld en hij zegt op 4.00 dat Joost 'niet aangevallen wilde door cameravrouwen en interviews en dat hebben ze toch gedaan'. We gaan er volgens mij allemaal vanuit dat het incident in die ruimte achter het podium moet zijn gebeurd. Op de video's van de andere deelnemers is totaal geen sprake van een 'aanval' van de cameramevrouw, ze staat zelfs netjes achter een afzetlint.
Ik woon dusdanig ver van Vlaanderen af dat ik dat gewoon ooit aangenomen heb toen me dat gezegd werd. En het is niet echt een onderwerp waar ik het vaak over heb met mensen, of het nou seks is of de grote boodschapquote:Op woensdag 15 mei 2024 10:11 schreef Miloutchi het volgende:
Hij bedoelt hier gewoon lastigvallen/overvallen mee. Is voor zover ik weet niet iets typisch Vlaams. Gewoon overdreven taalgebruik.
Niemand zegt in Vlaanderen poepen voor seks. Dat is echt een stereotiep haha. Poepen zeggen ze dan ook weer niet, want vergeleken met Nederlanders, kennen Vlamingen te veel schaamte om luidkeels over hun grote boodschap te praten haha. Is toch mijn ervaring na 6 jaar hier gewoond te hebben.
Nee het is volgens mij ook zeker niet iets typisch Vlaams, in dit topic wordt/werd ook regelmatig verondersteld dat Joost is lastiggevallen/aangevallen door de cameravrouw. Maar afgaande op de beelden van de andere deelnemers kunnen we stellen dat dat iig niet waar is en dat Joost bij de vermeende bedreiging naar haar toe heeft moeten lopen. Dat verandert de zaak wel voor mij. Valt zo'n dame je daadwerkelijk in je gezicht lastig kan ik snappen dat je haar wat toebijt, of misschien wel van je af slaat. Nu loopt hij bewust naar haar toe om wat dan ook uiteindelijk te doen. En zelfs dat is gezien de emotie nog wel te begrijpen, maar ook te veroordelen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:11 schreef Miloutchi het volgende:
Hij bedoelt hier gewoon lastigvallen/overvallen mee. Is voor zover ik weet niet iets typisch Vlaams. Gewoon overdreven taalgebruik.
Niemand zegt in Vlaanderen poepen voor seks. Dat is echt een stereotiep haha. Poepen zeggen ze dan ook weer niet, want vergeleken met Nederlanders, kennen Vlamingen te veel schaamte om luidkeels over hun grote boodschap te praten haha. Is toch mijn ervaring na 6 jaar hier gewoond te hebben.
Waarom praat hij zo raar?quote:
Maar is dit dan erg genoeg om hier aangifte voor te doen ? (en dq)quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nu loopt hij bewust naar haar toe om wat dan ook uiteindelijk te doen. En zelfs dat is gezien de emotie nog wel te begrijpen, maar ook te veroordelen.
als het zo zou zijn als die dame in die tweets te snel met die kutstem zegt dat hij haar voorbij wilde lopen en ze nog niet gestopt was en daarom een stap naar haar toe deed en handje omhoog ofzo bij de uitspraak de volgende keer mol ik je camera.....quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:26 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Maar is dit dan erg genoeg om hier aangifte voor te toen ? (en dq)
Waarschijnlijk is het gebeurd toen hij langs haar liep. Want hij zal door die ruimte moeten hebben gelopen om naar de greenroom te gaan. En ik neem aan dat ie toen wat dichterbij haar was of dat het hem toen opviel of zo.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee het is volgens mij ook zeker niet iets typisch Vlaams, in dit topic wordt/werd ook regelmatig verondersteld dat Joost is lastiggevallen/aangevallen door de cameravrouw. Maar afgaande op de beelden van de andere deelnemers kunnen we stellen dat dat iig niet waar is en dat Joost bij de vermeende bedreiging naar haar toe heeft moeten lopen. Dat verandert de zaak wel voor mij. Valt zo'n dame je daadwerkelijk in je gezicht lastig kan ik snappen dat je haar wat toebijt, of misschien wel van je af slaat. Nu loopt hij bewust naar haar toe om wat dan ook uiteindelijk te doen. En zelfs dat is gezien de emotie nog wel te begrijpen, maar ook te veroordelen.
noem jij nu alle west vlamingen raar?quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:33 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Omdat hij uit West-Vlaanderen komt.
De lijst met klachten richting de EBU blijft groeien, dan he. Je wel gefaald als organisatiequote:Op woensdag 15 mei 2024 10:32 schreef Miloutchi het volgende:
https://www.rtp.pt/notici(...)-incidentes_v1571563
De klacht van Portugal wordt volgens de omroep bijgestaan door o.a. Spanje, Frankrijk, Kroatië en Noorwegen.
De EBU mag wel een cursus bemiddelen gaan volgen met hoeveel landen inmiddels geklaagd hebben.
Mooi dat er twee big 5 landen bij zitten, hopelijk zet dat wat kracht bijquote:Op woensdag 15 mei 2024 10:32 schreef Miloutchi het volgende:
De klacht van Portugal wordt volgens de omroep bijgestaan door o.a. Spanje, Frankrijk, Kroatië en Noorwegen.
De EBU mag wel een cursus bemiddelen gaan volgen met hoeveel landen inmiddels geklaagd hebben.
Dat is inderdaad de volgende vraag. En wat @d_elise en @Nizno ook zeggen; is het wel precies daar gebeurd waar we de beelden van de andere deelnemers van hebben gezien? Zoveel vragen nog, maar ik vind het iig laakbaar als blijkt dat hij de confrontatie heeft opgezocht, hoe groot of klein die ook geweest is en of dat een DSQ als gevolg zou moeten hebben of niet.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:26 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Maar is dit dan erg genoeg om hier aangifte voor te doen ? (en dq)
N=alle seizoenen van De Mol plus deze YouTuber en de conclusie is dat het dicht in de buurt van de waarheid zit.quote:
Nee, dat zei de persoon die vroeg waarom hij raar praatte.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Mosterd na de maaltijd allemaalquote:Op woensdag 15 mei 2024 10:32 schreef Miloutchi het volgende:
als het kalf verdronken is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |