quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Dat zei ik ook al maar toen kreeg iemand een mental breakdown.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:02 schreef Marcoss het volgende:
Er is toch nooit een andere lezing geweest dan dat het vlak na z’n optreden in de halve finale gebeurde?
Wel vooral in Nederland, gok ik, vraag me af hoeveel mensen buiten Nederland het volgend jaar nog iets zegt. Misschien als onderdeel van de totale chaos die deze editie wasquote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:02 schreef Jane het volgende:
Ik zweer het je, hij wordt beroemder met deze DSQ, dan dat hij ooit was geworden als hij gewonnen had.![]()
Dat maakt het allemaal niet goed, maar het is wel fijn dat het precies is wat de EBU niet wil. Die willen doen alsof Joost Klein nooit bestaan heeft, maar in plaats daarvan gaat hij de ESF geschiedenisboeken in en zal men het er over tig jaar nog over hebben.
Volgens mij niet. Alleen net voor de repetitie waar hij voor het eerst niet mocht meedoen, was er twijfel of er zich misschien net iets had afgespeeld, tussen de vlaggenparade en de rehearsal.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:02 schreef Marcoss het volgende:
Er is toch nooit een andere lezing geweest dan dat het vlak na z’n optreden in de halve finale gebeurde?
Bij mijn weten ook niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:02 schreef Marcoss het volgende:
Nee maar die ene user komt steeds weer met andere wilde theorieën waardoor het 100 keer herhaald moet worden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:02 schreef Marcoss het volgende:
Ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:05 schreef Za het volgende:
Aangezien niet iedereen 30-40 threads hierover leest, en er nooit nieuwe info naar buiten is gekomen sinds er een politie onderzoek is:
Waar vond het incident precies plaats, naast het podium of achter de schermen? BVD
Naast het podium IS achter de schermen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:05 schreef Za het volgende:
Aangezien niet iedereen 30-40 threads hierover leest, en er nooit nieuwe info naar buiten is gekomen sinds er een politie onderzoek is:
Waar vond het incident precies plaats, naast het podium of achter de schermen? BVD
Alles over Joost krijgt ook duizenden likes op dit moment. Bizar om te zien.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:04 schreef Greys het volgende:
Ik geniet enorm van de grote accounts zoals Eurovoix enzo die dit van AvroTros ook allemaal posten enzo. Nog even en het maakt niemand meer wat uit of Joost veroordeeld wordt want dan begrijpen ze het ineens allemaal waarom hij zo reageerde.
En z'n tour is zo goed als uitverkocht.
En hij staat het hoogste in de Spotify Global.
Fuck de EBU.
*insert Cornald gifje
Ik stel voor dat jij namens ons naar Malmo reist om dat eens heel precies uit te zoeken. Haast je vooral niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:05 schreef Za het volgende:
Ik zag het ook staan. Maar geen idee van de inhoud.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:43 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. Zelfs de UK, begreep ik dat nou goed? Een Big 5 land?
Op het moment dat hij van het podium stapt staat hij niet direct achter de schermen zover ik weet en heb gezien. Je ziet gewoon het publiek en alles.quote:
Vind je het geen prachtige foto?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:08 schreef silverevlis het volgende:
Waar komt eigenlijk dat zwart-wit screenshot van Joost in de OP vandaan?
Zijn concert in Londen was binnen 20 seconden uitverkocht, dus er zijn mensen die het vast nog wel weten.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel vooral in Nederland, gok ik, vraag me af hoeveel mensen buiten Nederland het volgend jaar nog iets zegt. Misschien als onderdeel van de totale chaos die deze editie was
20 secondenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zijn concert in Londen was binnen 20 seconden uitverkocht, dus er zijn mensen die het vast nog wel weten.
En dat zijn allemaal kleine zalen, het zou me niets verbazen als ze gaan verplaatsen naar grotere venues aangezien veel mensen naast kaarten hebben gegrepen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zijn concert in Londen was binnen 20 seconden uitverkocht, dus er zijn mensen die het vast nog wel weten.
Waarom is dit zo belangrijk voor je?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:08 schreef Za het volgende:
[..]
Op het moment dat hij van het podium stapt staat hij niet direct achter de schermen zover ik weet en heb gezien. Je ziet gewoon het publiek en alles.
Kun jij mijn vraag niet beantwoorden Greys, zo erg is deze vraag toch niet.
Uiteraard bedoelde ik vooral onder Eurovisie-minnend publiek, maar juist door die DSQ ook wel daarbuiten. Het is een vrij unieke situatie.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel vooral in Nederland, gok ik, vraag me af hoeveel mensen buiten Nederland het volgend jaar nog iets zegt. Misschien als onderdeel van de totale chaos die deze editie was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |