Ik geef het nog een 2e kansquote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:30 schreef casita het volgende:
Dank voor het openen Chufi, had je mijn vorige post nog gelezen, ben je over te halen? 😁
Denk klassiekquote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:55 schreef casita het volgende:
Ja daar had ik ook gekeken Apollobuurt en ook in oost gekeken, dat eerste huis nr 6 komt mij wel bekend voor maar ik kan het niet vinden, dus Rob kom er maar in met je hint
ergens niet ver daar vandaanquote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:09 schreef pullup het volgende:
Dacht zelf ergens in de buurt van de Apollolaan maar kon niet vinden
Nou er wordt door sommigen wel eens gevonden dat de mensen daar dichtbij een soort van kampers zijn, of zich op zijn minst zo gedragen.quote:
Gewoon inpakken zodat ze de buurt niet meer uit kunnen. Ik stel krimpfolie voor. Lekker strakquote:Op woensdag 15 mei 2024 11:59 schreef PPL het volgende:
[..]
Nou er wordt door sommigen wel eens gevonden dat de mensen daar dichtbij een soort van kampers zijn, of zich op zijn minst zo gedragen.
Of ze op een brandstapel in de buurt zetten, aan het einde van het jaar ofzo.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:24 schreef Rob het volgende:
[..]
Gewoon inpakken zodat ze de buurt niet meer uit kunnen. Ik stel krimpfolie voor. Lekker strak
Ik wist wel dat het een weggevertje wasquote:
Veel geweest daarquote:
Zal je vertellen dat ik in een ver verleden nog op 1 van de balkonnetjes waar je op kijkt heb staan roken..al waren ze toen nog wel van houtquote:Op zondag 19 mei 2024 20:56 schreef pullup het volgende:
In ieder geval ten oosten van de Amstel
Meestal heeft men mijn puzzels meteen
Ik ben geen Amsterdamse van geboorte (jammer genoeg) maar ik vind het juist wel leuk dat sommige opgaves wat moeilijker zijn dan de andere.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:15 schreef PPL het volgende:
Hoe staan jullie er overigens in qua vindbaarheid van de straten? Het moet natuurlijk niet te makkelijk worden, maar ik ken ook niet ieder achterafstraatje in Amsterdam.
Goede vraag,quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:15 schreef PPL het volgende:
Hoe staan jullie er overigens in qua vindbaarheid van de straten? Het moet natuurlijk niet te makkelijk worden, maar ik ken ook niet ieder achterafstraatje in Amsterdam.
Het voorbeeld van de gracht die onbekend is vond ik een leuke puzzel. Lekker met Google Maps zoeken, laten we wel zijn: zoveel grachten zijn er niet waar je niet rechtdoor kan en alleen linksaf over het water.
Of vorige week zo'n straat in Zuid waarvan je denkt te weten dat er een school in de buurt moet zijn, lekker op zoek!
Ik kan echter niets met een loods op een achteraf industrieterrein, als de kinderen daar nooit voor zeilles waren geweest had ik nooit geweten dat een opgave een tijd terug het uiterste einde was van het doodlopende Jollenpad nabij De Nieuwe Meer.
Uiteraard gaat het niet zozeer alleen om mij, wel valt mij op dat de lokaties soms best wel lang openstaan voordat deze geraden wordt. Komt dat ten goede aan dit spel? Terwijl ik tegelijkertijd snap dat iedere keer pontificaal het Centraal Station in beeld het te makkelijk maakt.
Nogmaals; hoe staan jullie daar in?
Nu de vorige opgave echt wel geraden is ben ik zo vrij een nieuwe er in te gooien.
Te moeilijk, te makkelijk??? Herkenningspunten (spoorlijn, brug) waar je mee kan puzzelen zonder dat het meteen wordt weggegeven…
[ afbeelding ]
For the record: dat was een correct antwoordquote:Op woensdag 22 mei 2024 09:35 schreef DJMO het volgende:
-edit- kon het toch niet laten. Gezocht en gevonden, zie je dm. maar ik kan geen nieuwe plaatsen atm.. Dus ik laat 'm even open voor de rest![]()
quote:Op donderdag 23 mei 2024 08:44 schreef PPL het volgende:
[..]
For the record: dat was een correct antwoord
Als het mij mobiel lukt,, dan moet het jou op een desktop of laptop toch zeker ook wel lukken?quote:Op woensdag 22 mei 2024 23:09 schreef APK het volgende:
Die nieuwe is geinig!
Weet precies waar het staat, maar moeilijk om hetzelfde shot te krijgen omdat het er nog niet zo lang staat.
Krijg er af en toe tunnelvisie van![]()
Herkenningspunt lijkt mij overigens in deze foto niet het spoor of de brug
Klim even in je laptop, dan kom je er vast wel uitquote:Op woensdag 22 mei 2024 23:09 schreef APK het volgende:
Die nieuwe is geinig!
Weet precies waar het staat, maar moeilijk om hetzelfde shot te krijgen omdat het er nog niet zo lang staat.
Krijg er af en toe tunnelvisie van![]()
Herkenningspunt lijkt mij overigens in deze foto niet het spoor of de brug
Ik had het standpunt na een aantal keer proberen (waarbij ik een paar keer in de IJ tunnel eindigde als ik het mannetje op maps naar de locatie sleeptequote:Op donderdag 23 mei 2024 08:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
Als het mij mobiel lukt,, dan moet het jou op een desktop of laptop toch zeker ook wel lukken?
Grensgevalletje denk ik.quote:
quote:
Snap wrom jullie dit zeggen maar zou de grens zelf bij de warmoestraat trekken en google doet helemaal aan landjepikquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |