Nein mein freund, de stelling die ik probeerde te maken was dat iedere zogenoemde leider dezelfde woorden gebruikten om mensen angst aan te jagen. Zo eng was het allemaal niet hoor, bij een serieuze Ebola uitbraak, ja dan kan ik me wel iets voorstellen bij zulke woorden. En ja ik weet nu ga jij zeggen "Ja maar ze wisten toen nog niet hoe erg het zou zijn, ze hadden het over hoge killrate en extreem besmettelijk" of iets in die strekking.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, als een huis in de fik staat zal wereldwijd gekozen voor een vergelijkbare manier van brandbestrijding.
Dat lijkt me vrij logisch, een specifiek gevaar kent een specifieke aanpak.
Dat gezegd hebbende, wereldwijd was de aanpak best verschillend, van mensen in huis opsluiten, het sluiten van de grenzen, de intelligente lockdown, tot vrij beperkte maatregelen.
En uiteraard kijkt iedereen naar wat de ander doet, en neemt dat over.
Maar de stelling was dat de landen vanaf het begin met dezelfde aanpak kwamen en dat zou verdacht zijn.
Dat zie ik niet.
Er zat weinig lijn in.
Ook niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:39 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Behalve dat ze allemaal dezelfde tekstschrijver hadden.
Was ook zo doorzichtig als de pest.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:39 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Behalve dat ze allemaal dezelfde tekstschrijver hadden.
Iedereen wil graag een transparante overheid toch?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Was ook zo doorzichtig als de pest.
Eerst deden alle landen hun eigen ding en opeens gingen ze dezelfde maatregelen nemen, uitspraken doen en dingen doordrukken.
Never let a good crisis go to waste.
Je hoeft niet als een geprogrammeerde bot altijd alles maar tegen te spreken. Het is andermaal duidelijk dat jij helemaal niets wilt onderzoeken, zelfs als de feiten onder je neus worden geschoven. Wat op zich je goed recht is, maar waarom dat keer op keer hier etaleren?quote:
Weet het nog goed, opeens gingen ze allemaal build back better roepen. Hét bewijs dat de boel topdown wordt aangestuurd.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Was ook zo doorzichtig als de pest.
Eerst deden alle landen hun eigen ding en opeens gingen ze dezelfde maatregelen nemen, uitspraken doen en dingen doordrukken.
Never let a good crisis go to waste.
Jij hoeft niet meteen in de aanval te schieten als je je tegengesproken voelt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:51 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Je hoeft niet als een geprogrammeerde bot altijd alles maar tegen te spreken. Het is andermaal duidelijk dat jij helemaal niets wilt onderzoeken, zelfs als de feiten onder je neus worden geschoven. Wat op zich je goed recht is, maar waarom dat keer op keer hier etaleren?
Klopt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:55 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Weet het nog goed, opeens gingen ze allemaal build back better roepen. Hét bewijs dat de boel topdown wordt aangestuurd.
Zoals?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
We leven nu dan ook in een totaal andere maatschappij.
Alles is van bovenaf veranderd.
Geef gewoon eens antwoord op de vraag wat je op BNW komt doen als je niets wilt onderzoeken, totaal niet nieuwsgierig en openminded bent. Die vraag is je al vaker gesteld en zal blijven terugkomen met jouw instelling.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij hoeft niet meteen in de aanval te schieten als je je tegengesproken voelt.
Als dit, als dat...quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:56 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Geef gewoon eens antwoord op de vraag wat je op BNW komt doen als je niets wilt onderzoeken, totaal niet nieuwsgierig en openminded bent. Die vraag is je al vaker gesteld en zal blijven terugkomen met jouw instelling.
Gaat meer om controle en macht.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met agenda 2030?
Misschien is het wel een super doordachte methode door mensen met meer intellect dan de gemiddelde Telegraaf lezer en is enorm goed voor de mensheid in het westen als geheel.
Waarom is alles altijd “heel slecht”, een bondgenootschap dat als een superhero velein de mensheid wil vernietigen?
Dat is toch geheel niet logisch?
Bedoel je controle of je gewoon aan regeltjes houden wat je lastig vind?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:54 schreef Candymannetje het volgende:
Ik kan niet voor iedereen spreken natuurlijk.
Maar absolute controle van een overheid op de burgers is wat mij betreft niet gewenst.
Of het nou nationaal of globaal is maakt mij niet uit.
Overheden die totale controle over hun bevolking willen hebben over het algemeen dictatoriale neigingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |