Nederland en Noorwegen weg, Kosovo en Liechtenstein erbij. 37 deelnemers en niks aan het handje.quote:
Zurich lijkt er toch voor te gaan:quote:Op woensdag 12 juni 2024 11:05 schreef Fred_B het volgende:
St.Gallen doet niet meer mee in de strijd om de gaststad te worden. Zürich twijfelt nog naar het schijnt.
In het artikel staan nog veel meer details.quote:Spain's participation in Eurovision 2024 had a cost of ¤595,000 for RTVE, 26.6% less than in 2023 and the lowest since 2021
The expense of Spain's participation in Eurovision 2024 amounts to ¤595,262.34, the lowest since 2021, according to RTVE data
As ESCplus has learned exclusively after a request to RTVE via the Transparency portal, Eurovision 2024 had a final cost for the public channel of ¤595,262.34 . This expense represents a decrease of 26.4% compared to the 2023 edition , which had a record cost of ¤810,978.22 , being the lowest since 2021.
(…)
The cost of Spain 's participation in Eurovision 2024 amounts to a total of ¤595,262.34 in total , of which, the item to which the most money is allocated one more year corresponds to the retransmission rights of the contest that RTVE must pay to the European Broadcasting Union to participate. The disbursement for participation rights in Eurovision 2024 has been ¤334,432.63, 3.81% lower than in 2023 , when it was ¤347,696.84
Among the rest of the external resources , the transfer and exploitation of collaborating rights has been the second item in which the most money has been invested, with an expenditure of ¤57,207.20 , followed by decorations and setting with ¤51,122.40 . For food, accommodation and restaurant services , ¤47,046.70 were spent , while ¤22,630 were invested in communication services . The expense of renting studios, stages and others amounted to ¤15,450 while the signs and headers cost ¤10,000 for RTVE .
The transport of personnel to Malmö had a total cost of ¤3,667.12 and for heavy transport the cost was ¤535 . Legal services had a cost for RTVE of ¤953.68 , while the amount allocated to other services amounted to ¤582.42 and other supplies to ¤549.68 . The items of external resources for collaborations and professional services , rental of technical and other equipment and clothing and characterization ultimately had no cost for public television, despite having had a budget of ¤7,400, ¤22,600 and ¤15,000 respectively.
(..)
The total raised from the televoting of the second semi-final and the grand final of Eurovision 2024 was between ¤196,151.96 and ¤204,018.61.
In total, the largest amount of income comes from online voting with ¤131,566.27 . For its part, ¤43,846.34 were obtained from the SMS vote . In both cases, the price of each valid vote was ¤1.09 .
Interessant. Ergens valt het me nog mee als totaalbedrag voor een Big 5 land, al zijn sommige losse bedragen dan wel hoog. Blijf het altijd bizar vinden hoe duur een staging is en dan is 51 duizend eigenlijk nog aan de lage kant als je het vergelijkt met wat we ook wel gehoord hebben.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:16 schreef Fred_B het volgende:
Voor de liefhebber heeft escplus.es een zeer uitgebreid overzicht gegeven van de totale kosten en baten van het ESF:
https://www.escplus.es/eu(...)el-menor-desde-2021/
[..]
In het artikel staan nog veel meer details.
Pff, niet leukquote:Op donderdag 27 juni 2024 17:38 schreef Cee het volgende:
Als we volgend jaar meedoen zal het in elk geval zonder onze HoD Twan zijn.
https://www.instagram.com/p/C8uTyaloxZz/?igsh=NWloY3AyZ29oNXd2
Even afhankelijk van wat Basel precies biedt, lijkt het erop dat Geneve de stad wordt waar we Numidia naar de 16e plaats kunnen schreeuwen het ESF volgend jaar gehouden wordt.quote:Am meisten Geld bietet Genf: Stadt und Kanton locken die SRG mit 30 Millionen Franken. Zürich bietet 25 Millionen, Basel einen «zweistelligen Millionenbetrag». Schlusslicht ist Bern: Die Doppelbewerbung Bern-Biel bietet der SRG 8 Millionen Franken an – sieben Millionen aus Bern und eine Million aus Biel.
Los van het geld is Zurich qua logistiek en hal wel de beste optie volgens mij... en ik denk dat de EBU er wellicht ook niet veel zin in heeft na afgelopen jaar om het Songfestival letterlijk voor de voordeur te hebbenquote:Op zondag 30 juni 2024 15:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Even afhankelijk van wat Basel precies biedt, lijkt het erop dat Geneve de stad wordt waar we Numidia naar de 16e plaats kunnen schreeuwen het ESF volgend jaar gehouden wordt.
Nee, elke dag de ESF-knokploeg die komt protesteren is geen aanlokkelijk vooruitzicht. Maar als Geneve het beste totaalplaatje heeft, kunnen ze er waarschijnlijk toch moeilijk onderuit.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Los van het geld is Zurich qua logistiek en hal wel de beste optie volgens mij... en ik denk dat de EBU er wellicht ook niet veel zin in heeft na afgelopen jaar om het Songfestival letterlijk voor de voordeur te hebben
quote:EBU announces future development areas for Eurovision Song Contest following independent review into 2024 event
TODAY, 16:00 CEST
Monday 1 July, 2024 - 16:00 CEST
The 2024 Contest reached over 160 million people across 37 public service media markets and hundreds of millions engaged with content on our digital channels featuring the exceptional participating artists. The event now has a huge global reach as it approaches its 70th anniversary next year.
We are aware that with running an event of global scale and interest there are a number of challenges. In May, the European Broadcasting Union (EBU) announced an independent review into the Eurovision Song Contest (ESC) 2024 in Malmö.
The independent review, led by an independent industry expert, gathered extensive feedback about this year’s event from a broad range of ESC stakeholders, including Heads of Delegation, members of the ESC Reference Group (RG), the Contest’s governing board, as well as the EBU/ESC core team.
Today, the EBU is announcing the conclusion of the independent review and the focus identified from the review. Following from the review, the EBU has identified three thematic areas to address the recommendations in the coming months to strengthen and protect next year’s Eurovision Song Contest, and all future events to ensure they continue to unite audiences. These are: EBU Governance and Participation; Safety and Risk Management; Audience Engagement, Fans and Media.
Actions already taken
To ensure we do not lose momentum, a taskforce of senior leaders across the EBU and its membership has been appointed to oversee decision making and implementation of changes in the above areas in the coming months.
The independent review also found that there was a need to bolster the leadership team of the ESC to ensure operational bandwidth to manage an event of this scale. We have created a new role of ESC Director, which will report to the EBU Deputy Director General and Media Director. This will streamline the Executive Supervisor’s responsibilities to focus on ESC production, Heads of Delegations and member relationship building, and day-to-day production issues. The ESC Director will oversee the work of the existing Executive Supervisor and a new role entitled Head of ESC Brand and Commercial.
Only six weeks since the 2024 Eurovision Song Contest, we are pleased to have taken these decisions swiftly to strengthen and sustain the event for the future.
We are committed to ensuring that the Eurovision Song Contest continues to go from strength to strength and that all stakeholders, not least participating broadcasters and the millions who enjoy the event, can be reassured of our best intentions to maintain the success of this event that brings so much joy to millions around the world.
Thematic development areas:
EBU Governance and Participation
This area will look at: clarifying the decision-making responsibilities of the various EBU Governing Bodies as it relates to the accepted list of participants, ensuring a wide range of member opinions are heard; the remit of the governing bodies, and the responsibilities of the ESC Core Team; and the role of the Heads of Delegations and responsibilities of Participating Artists.
Safety and Risk Management
This area will look at: improving understanding of the ESC rules across all stakeholder groups, including artists, with a focus on simplification, consolidation and improved accessibility; strengthening the existing ESC Crisis Management Protocols; and bolstering our security and cybersecurity provisions in light of increased needs.
Ensuring a general-audience show and broad engagement
This area will look at: increased collaboration with fan groups, influencers, and media to build broader engagement based on ESC values; and ensure that the ESC continues to be an all-audience show appealing to a broad prime-time audience of all ages.
Er komt dus een supervisor die de baas gaat spelen over Martin Ö.quote:We have created a new role of ESC Director, which will report to the EBU Deputy Director General and Media Director. This will streamline the Executive Supervisor’s responsibilities to focus on ESC production, Heads of Delegations and member relationship building, and day-to-day production issues. The ESC Director will oversee the work of the existing Executive Supervisor
Heb je daar al zo'n enorme zwik aan hoge heren, kunnen ze nog hun taken niet goed doen waardoor er nóg een hoge heer bij moet.quote:Op maandag 1 juli 2024 16:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er komt dus een supervisor die de baas gaat spelen over Martin Ö.
Ja, dit is heel erg CDA of PvdA dat een verkiezingsnederlaag lijdt en dat dan wijt aan het feit dat de kiezers hun boodschap niet hebben begrepen.quote:Op maandag 1 juli 2024 16:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb je daar al zo'n enorme zwik aan hoge heren, kunnen ze nog hun taken niet goed doen waardoor er nóg een hoge heer bij moet.
Dit zinnetje vind ik ook vrij akelig én geheel in die lijn:quote:Op maandag 1 juli 2024 16:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dit is heel erg CDA of PvdA dat een verkiezingsnederlaag lijdt en dat dan wijt aan het feit dat de kiezers hun boodschap niet hebben begrepen.
Lees: Joost en AvroTros waren te dom om onze regels te snappen. We zullen ze nóg duidelijker voor ze maken.quote:This area will look at: improving understanding of the ESC rules across all stakeholder groups, including artists,
Ik heb nog hoop op enige ruggengraat van de AT want het statement van de EBU klinkt nou niet bepaald overtuigend. Als NL wel meedoet hebben ze een groot deel van het (Nederlandse) publiek tegen zich, weet niet of dat nou zo slim is. En als ze wel gaan en er gebeurt weer iets, of er zijn weer spanningen, of de artiest voelt zich niet veilig, dan mag de AT ook wel zichzelf in de spiegel aan gaan kijken. Bovendien, alsof de EBU NL/AT ooit nog iets gaat gunnen de komende jarenquote:Op maandag 1 juli 2024 16:42 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
[ x ]
Avrotros is voorzichtig aan het voorsorteren op een deelname volgend jaar.
Avrotros heeft gewoon de rekenmachine gepakt en geconstateerd dat volgend jaar niet meedoen te veel kost (of achter de schermen met de EBU een (financieel) compromis bereikt) en is nu met het grote terugkrabbelen begonnen.quote:Op maandag 1 juli 2024 17:16 schreef Greys het volgende:
AvroTros had hier punten kunnen scoren door een reactie te geven als 'dit is niet concreet en stelt ons niet gerust dus hier kunnen en doen we niets mee'. Maar helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |