Kan nog wel eens lastig gaan worden eventueel met deelnemers. Sowieso gedoe rond Nederland. Tsjechië waar geruchten zijn dat die zich terugtrekken vanwege bezuinigingen. In San Marino, Azerbaijan, Letland zijn er vragen gesteld door conservatieve politici waarom ze in die landen nog mee doen met zoiets progressief als het songfestival. Australië waar ik mij afvraag af weer mee doen, dit jaar was heel low effort qua alles. Videoclip, staging, geen promotie etc.quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:27 schreef Lt.Bookman het volgende:
Voorlopige deelnemende landen (11):
• België
• Denemarken
• Duitsland
• Kroatië
• Luxemburg
• Malta
• Oostenrijk
• Portugal
• Servië
• Spanje
• Zwitserland
Vorig jaar rond deze tijd (12):
• Cyprus
• Denemarken
• Duitsland
• Finland
• Ierland
• Italië
• Luxemburg
• Malta
• Nederland
• Noorwegen
• Spanje
• Zweden
In de balkan zitten ook nog wel wat potentiële terugkeerders met Noord-Macedonie, Montenegro en Bosnie, al was het dan wellicht beter geweest als Kroatie had gewonnenquote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:35 schreef NailQueen het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat er nog een nieuw land bij komt. De verzoeningspogingen met Turkije hebben niet gewerkt. Kazachstan gaat hem denk ik ook niet worden. Misschien Monaco maar die zie ik wel weer terugtrekken.
Misschien kunnen ze vast een plekje reserveren aan de andere kant van de arena, scheelt gedoe.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:20 schreef Dave het volgende:
[ x ]
Nog niet een valide bron kunnen vinden, maar meerdere tweets
quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:28 schreef Em31 het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze vast een plekje reserveren aan de andere kant van de arena, scheelt gedoe.
In principe kan je met 14 landen en 3 directe qualifiers nog wel een avondvullende semi opzetten. Dan heb je dus 34 landen nodig, tegenover de 37 van dit jaar.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In de balkan zitten ook nog wel wat potentiële terugkeerders met Noord-Macedonie, Montenegro en Bosnie, al was het dan wellicht beter geweest als Kroatie had gewonnen
Geloof maar dat de EBU er alles aan zal doen om die twee halve finales overeind te houden...
Die nemen overduidelijk de vlucht naar voren. Ik blijf hoop houden dat men de delegatie op basis van hun eigen zo belangrijk gemaakte "zero tolerance"-beleid een jaar op de strafbank zet... niet eens vanwege het uitnutten van de politieke situatie, maar gewoon puur omdat het een walgelijk giftige delegatie is gebleken door het gedrag van meerdere personen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:20 schreef Dave het volgende:
[ x ]
Nog niet een valide bron kunnen vinden, maar meerdere tweets
https://songfestival.be/l(...)-voor-eurosong-2025/quote:Polst VRT artiesten voor ‘Eurosong 2025’?
Eerder deze maand maakte VRT al bekend dat België aankomend jaar deel zal nemen aan het 69e Eurovisiesongfestival. Peter Van de Veire vertelde aan onze site dat Eurosong opnieuw ingezet zal worden als nationale voorronde. Deelnemende artiesten zijn nog niet bekend, maar heeft VRT al artiesten gepolst?
Tijdens ons interview in Malmö in de week van het afgelopen Songfestival gaf Peter ons de primeur: ‘Ik heb nieuws voor je. Wij gaan opnieuw een editie van Eurosong organiseren.’
Eurosong 2025
De Songfestivalcommentator vult aan: ‘We gaan een nieuwe Eurosong-formule brengen, die zal niet zo extreem verschillen van de vorige editie. Hoe, wat, met wie, dat is voor volgende maand.’
VRT heeft nooit gesproken over een interne selectie en er zijn geen bekende Vlaamse artiesten als Pommelien Thijs of Camille gevraagd om ons land te vertegenwoordigen zonder preselectie. Dit was een bewuste keuze: ‘Dit is een keuze die boven mijn hoofd wordt genomen, waar ik volledig achtersta.’
Hij vervolgt: ‘Of een Pommelien Thijs gaat meedoen in zo’n verhaal als Eurosong weet je niet. Je weet dat het een risico is dat als je dit organiseert er artiesten zijn die zeggen: een wedstrijd daar begin ik niet aan. Maar er zijn altijd mensen die zeggen: waarom niet. Dat zullen we zien.’
Worden artiesten gepolst?
Het lijkt er op dat de omroep wel al is begonnen met het voorzichtig polsen van artiesten. Zo blijkt uit ons gesprek met Tom Dice tijdens een Instagram-live. Tijdens de livestream gaf hij aan dat The Starlings in ieder geval niet zullen deelnemen, maar dat er wel gepolst is:
‘Wij zullen niet deelnemen aan Eurosong 2025. We zijn wel gepolst, in ruime zin, zoals er bij meerdere artiesten gepolst zal zijn. We schrijven ook zelf muziek en we staan er wel voor open om als schrijvers mee te werken aan een inzending.’
Ik heb het idee dat de EBU als een dolle aan het voorkomen is dat het deelnemersveld verder krimptquote:
Liechtenstein is al sinds 1975 bezig om deel te nemen aan de EBU.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de EBU als een dolle aan het voorkomen is dat het deelnemersveld verder krimpt
Nee denk het ook niet, ook omdat het nu alleen een radio-omroep is die lid wil worden. Je zult het ook ergens moeten uitzenden op beeld.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:27 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Liechtenstein is al sinds 1975 bezig om deel te nemen aan de EBU.
Ik denk niet dat het nu gaat lukken.
Het is wel hilarisch dat Liechenstein in 1977 wel een inzending hadden gekozen maar dat ze even vergaten dat ze geen omroep hadden.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:27 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Liechtenstein is al sinds 1975 bezig om deel te nemen aan de EBU.
Ik denk niet dat het nu gaat lukken.
Oh, ik postte net hetzelfde hierquote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:23 schreef Em31 het volgende:
Ik weet niet waar dit hoort, dus hier maar even
[ x ]
Ohja die is beter, ik dacht al dat er een ander topic was maar wist niet meer welke.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Oh, ik postte net hetzelfde hier
Fred_B in ESF / Zet hier alle EBU-falen van 2024 op een rijtje
Maar het maakt mij verder niet uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |