abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213739978
Heb een locatie in Winterthur geboekt voor de twee meest waarschijnlijke weken, dus zowel Zurich als St Gallen zijn gedekt. Mocht het toch een van die andere worden dan kun je ook in omliggende steden gaan zitten dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.

Het spannendste zal zijn of we uberhaupt mee gaan doen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator vrijdag 31 mei 2024 @ 09:48:08 #52
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213740447
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 10:27 schreef Lt.Bookman het volgende:
Voorlopige deelnemende landen (11):
• België
• Denemarken
• Duitsland
• Kroatië
• Luxemburg
• Malta
• Oostenrijk
• Portugal
• Servië
• Spanje
• Zwitserland

Vorig jaar rond deze tijd (12):
• Cyprus
• Denemarken
• Duitsland
• Finland
• Ierland
• Italië
• Luxemburg
• Malta
• Nederland
• Noorwegen
• Spanje
• Zweden
Kan nog wel eens lastig gaan worden eventueel met deelnemers. Sowieso gedoe rond Nederland. Tsjechië waar geruchten zijn dat die zich terugtrekken vanwege bezuinigingen. In San Marino, Azerbaijan, Letland zijn er vragen gesteld door conservatieve politici waarom ze in die landen nog mee doen met zoiets progressief als het songfestival. Australië waar ik mij afvraag af weer mee doen, dit jaar was heel low effort qua alles. Videoclip, staging, geen promotie etc.
pi_213740557
Ik vrees ook een beetje voor Moldavië. Dit jaar hadden ze ook problemen met het budget en moest Natalia Barbu alles uit eigen zak betalen (en die van haar rijke man). Maar misschien dat ze weer een terugkerende artiest uit de prullenbak halen. DoReDos of Aliona Moon ofzo.
pi_213740829
God ik hoop het. Dat de halve finales zowat onnodig worden, maar is vast te mooi om waar te zijn. Denk dat zelfs Nederland gewoon weer braaf gaat doen wat de EBU wil.
pi_213740852
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat er nog een nieuw land bij komt. De verzoeningspogingen met Turkije hebben niet gewerkt. Kazachstan gaat hem denk ik ook niet worden. Misschien Monaco maar die zie ik wel weer terugtrekken.
pi_213741065
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 10:35 schreef NailQueen het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat er nog een nieuw land bij komt. De verzoeningspogingen met Turkije hebben niet gewerkt. Kazachstan gaat hem denk ik ook niet worden. Misschien Monaco maar die zie ik wel weer terugtrekken.
In de balkan zitten ook nog wel wat potentiële terugkeerders met Noord-Macedonie, Montenegro en Bosnie, al was het dan wellicht beter geweest als Kroatie had gewonnen :P

Geloof maar dat de EBU er alles aan zal doen om die twee halve finales overeind te houden...
  Moderator vrijdag 31 mei 2024 @ 11:17:03 #57
375570 crew  Cyan9
pi_213741232
Het is wellicht een ietwat onpopulaire take op dit moment, maar ik hoop ondanks alles toch echt niet dat het hele songfestival op een hoop gaat. Wat moet ik dan in godsnaam doen met al m'n tijd?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 11:20:20 #58
2681 Dave
Aardig op drave
pi_213741263
twitter

Nog niet een valide bron kunnen vinden, maar meerdere tweets
:o)
pi_213741350
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 11:20 schreef Dave het volgende:
[ x ]
Misschien kunnen ze vast een plekje reserveren aan de andere kant van de arena, scheelt gedoe.
  Moderator vrijdag 31 mei 2024 @ 11:33:53 #60
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213741412
Ireland: Investigation Underway Into Events During Eurovision 2024

Ireland’s representative at Eurovision 2024, Bambie Thug, has confirmed that an investigation into events during the contest is underway.

During an interview on Ireland AM, Bambie Thug confirmed that an investigation is underway by the EBU. The investigation arose after the artist approached the EBU regarding comments made by the Israeli television channel KAN about their performance during the first semi-final, which Bambie Thug believed violated the rules.

The investigation also involves various other incidents that affected the artist, including alleged pressure from the Israeli delegation during the dress rehearsal of the Grand Final, where Bambie was unable to take part in the flag parade. The Irish delegation, along with those of other countries, had a meeting with the EBU on the day of the Grand Final, where several broadcasters reportedly threatened to withdraw.

Bambie said that they cannot talk further about what happened in Malmö until the investigation is over.

Bambie Thug represented Ireland at Eurovision 2024 in Malmö with the song “Doomsday Blue”. They scored a total of 278 points and finished in 6th place. This is Ireland’s best result since 2000, where Eamonn Toal finished 6th with the song “Millennium of Love”.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 12:42:21 #61
2681 Dave
Aardig op drave
pi_213742077
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 11:28 schreef Em31 het volgende:

[..]
Misschien kunnen ze vast een plekje reserveren aan de andere kant van de arena, scheelt gedoe.
twitter
:o)
pi_213742784
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 11:01 schreef TheVulture het volgende:

[..]
In de balkan zitten ook nog wel wat potentiële terugkeerders met Noord-Macedonie, Montenegro en Bosnie, al was het dan wellicht beter geweest als Kroatie had gewonnen :P

Geloof maar dat de EBU er alles aan zal doen om die twee halve finales overeind te houden...
In principe kan je met 14 landen en 3 directe qualifiers nog wel een avondvullende semi opzetten. Dan heb je dus 34 landen nodig, tegenover de 37 van dit jaar.

Al is 10 uit 14 selecteren al wel enigszins door de ondergrens, maar de EBU zal het dan vast als een tijdelijk probleem bestempelen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213744359
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 11:20 schreef Dave het volgende:
[ x ]
Die nemen overduidelijk de vlucht naar voren. Ik blijf hoop houden dat men de delegatie op basis van hun eigen zo belangrijk gemaakte "zero tolerance"-beleid een jaar op de strafbank zet... niet eens vanwege het uitnutten van de politieke situatie, maar gewoon puur omdat het een walgelijk giftige delegatie is gebleken door het gedrag van meerdere personen.
pi_213744385
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 12:42 schreef Dave het volgende:

[..]
[ x ]
pi_213745800
Waar de gemiddelde fan wel even klaar is met het ESF, kunnen ze in Vlaanderen niet wachten op de volgende editie:

quote:
Polst VRT artiesten voor ‘Eurosong 2025’?

Eerder deze maand maakte VRT al bekend dat België aankomend jaar deel zal nemen aan het 69e Eurovisiesongfestival. Peter Van de Veire vertelde aan onze site dat Eurosong opnieuw ingezet zal worden als nationale voorronde. Deelnemende artiesten zijn nog niet bekend, maar heeft VRT al artiesten gepolst?

Tijdens ons interview in Malmö in de week van het afgelopen Songfestival gaf Peter ons de primeur: ‘Ik heb nieuws voor je. Wij gaan opnieuw een editie van Eurosong organiseren.’

Eurosong 2025

De Songfestivalcommentator vult aan: ‘We gaan een nieuwe Eurosong-formule brengen, die zal niet zo extreem verschillen van de vorige editie. Hoe, wat, met wie, dat is voor volgende maand.’

VRT heeft nooit gesproken over een interne selectie en er zijn geen bekende Vlaamse artiesten als Pommelien Thijs of Camille gevraagd om ons land te vertegenwoordigen zonder preselectie. Dit was een bewuste keuze: ‘Dit is een keuze die boven mijn hoofd wordt genomen, waar ik volledig achtersta.’

Hij vervolgt: ‘Of een Pommelien Thijs gaat meedoen in zo’n verhaal als Eurosong weet je niet. Je weet dat het een risico is dat als je dit organiseert er artiesten zijn die zeggen: een wedstrijd daar begin ik niet aan. Maar er zijn altijd mensen die zeggen: waarom niet. Dat zullen we zien.’

Worden artiesten gepolst?

Het lijkt er op dat de omroep wel al is begonnen met het voorzichtig polsen van artiesten. Zo blijkt uit ons gesprek met Tom Dice tijdens een Instagram-live. Tijdens de livestream gaf hij aan dat The Starlings in ieder geval niet zullen deelnemen, maar dat er wel gepolst is:

‘Wij zullen niet deelnemen aan Eurosong 2025. We zijn wel gepolst, in ruime zin, zoals er bij meerdere artiesten gepolst zal zijn. We schrijven ook zelf muziek en we staan er wel voor open om als schrijvers mee te werken aan een inzending.’
https://songfestival.be/l(...)-voor-eurosong-2025/
  Moderator zondag 2 juni 2024 @ 09:40:38 #66
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213762816
twitter
pi_213762863
Erdogan is totaal van het ganzenbord gekukeld.

Engnek.

Ik wens gewoon een herkansing voor Joostje.
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_213769426
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2024 09:40 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik heb het idee dat de EBU als een dolle aan het voorkomen is dat het deelnemersveld verder krimpt :P
  zondag 2 juni 2024 @ 21:27:49 #69
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_213770298
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 20:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat de EBU als een dolle aan het voorkomen is dat het deelnemersveld verder krimpt :P
Liechtenstein is al sinds 1975 bezig om deel te nemen aan de EBU.
Ik denk niet dat het nu gaat lukken.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_213773239
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 21:27 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Nee denk het ook niet, ook omdat het nu alleen een radio-omroep is die lid wil worden. Je zult het ook ergens moeten uitzenden op beeld.
pi_213773595
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 21:27 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Het is wel hilarisch dat Liechenstein in 1977 wel een inzending hadden gekozen maar dat ze even vergaten dat ze geen omroep hadden.
pi_213777450
twitter

Dit was ik weer vergeten, het voelt als een eeuwigheid geleden
twitter
pi_213786285
Ik weet niet waar dit hoort, dus hier maar even
twitter
pi_213786479
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:23 schreef Em31 het volgende:
Ik weet niet waar dit hoort, dus hier maar even
[ x ]
Oh, ik postte net hetzelfde hier

Fred_B in ESF / Zet hier alle EBU-falen van 2024 op een rijtje

Maar het maakt mij verder niet uit.
pi_213786732
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Oh, ik postte net hetzelfde hier

Fred_B in ESF / Zet hier alle EBU-falen van 2024 op een rijtje

Maar het maakt mij verder niet uit.
Ohja die is beter, ik dacht al dat er een ander topic was maar wist niet meer welke. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')